רב ערב 04.07.23

גיליון 05 יצא! | "הקשבה רדיקלית: על נוכחות קשובה בעידן הרעש" | "הפראה: מבטים על עידן האנתרופוקן" / תערוכת גמר | סוניה אוליטסקי, דנה בן שלום וג׳רמי פוגל בלשם שמיים

גיליון 05 יצא!

גיליון 05 של ״ערב רב״ יצא, והוא זמין לרכישה באתר. הגיליון כולל 124 עמודי מאמרים מאת יונתן אמיר, ידידיה גזבר, יהושע סימון, דורי בן אלון, דניאל לויק ורונן אידלמן, ויצירות של אסי משולם, עדן בנט, יוליאן רוזפלדט, עומר קריגר, שרה בנינגה, חנאן אבו־חוסיין וגליה עופרי.

קישור להזמנת הגיליון



"הקשבה רדיקלית: על נוכחות קשובה בעידן הרעש"

אפרת שפירא רוזנברג, אלחנן ניר, יובל אידו טל, מאיה קוסובר, רוני קובן

בית אבי חי

שלושת השבועות הם הימים שמזכירים לנו את מחיר הקיטוב וחוסר הקשב שלנו כחברה. בית אבי חי מזמין אתכם ואתכן לסדרה של שלושה מפגשים שבהם נבקש לעורר מחדש את יכולות ההקשבה האבודות שלנו כחברה וכבני אדם. בכל מפגש ננסה לפענח את האיכות המיוחדת של ההקשבה בעזרת רעיונות, תפיסות עולם, פרקטיקות ודמויות שונות שמתרגלות הקשבה, מפגש קרוב ונוכחות קשובה בעולם שלהן. דרכן אולי נצליח להרחיב מעט את חדרי הנפש והלב במציאות הישראלית שלנו היום.

שלישי, כ"ב בתמוז, 11.7.23, בשעה 20:30

אפרת שפירא רוזנברג בשיחה עם הרב והמשורר אלחנן ניר ועם יובל אידו טל, מורה למדיטציה ובודהיזם, משורר, יוצר ומתרגם.

שלישי, כ"ט בתמוז, 18.7.23, בשעה 20:30

אפרת שפירא רוזנברג בשיחה עם איש התקשורת רוני קובן

שלישי, ז באב, 25.7.23, בשעה 20:30

אפרת שפירא רוזנברג בשיחה עם מאיה קוסובר, יוצרת "שיר אחד"

מחיר: 20 ש"ח למפגש, 50 ש"ח לסדרה | פרטים נוספים ורכישת כרטיסים



"הפראה: מבטים על עידן האנתרופוקן" / תערוכת גמר

מוזיאון יפו העתיקה, טיילת מפרץ שלמה 10

פתיחה: 6.7.23 בשעה 19:00
נעילה: 20.7.23
בית לאמנות ישראלית, המכללה האקדמית ת"א יפו, מציג את תערוכת הסיום של בוגרי תכנית יונה פישר לאוצרות עכשווית ומוזיאולוגיה.
בהשתתפות 21 אמניםות. אוצרת מלווה: תמי כץ־פרימן.

התערוכה "הפראה: מבטים על עידן האנתרופוקן" מציעה קשת של מבטים על עוצמת השפעתו של האדם על העולם שמסביבו, מתוך הסדק שבין הייאוש לתקווה. התערוכה בוחנת את האתגרים של התקופה הנוכחית, לנוכח שלל מודלים ותרחישי אקלים קיצוניים המאיימים להכריע את האנושות.

שמה של התערוכה (באנגלית: REWILDING) מתייחס למונח מדעי לשיקום מערכות אקולוגיות והשבת טבע פראי. האמניםות בתערוכה מציבים אפשרות לסדרים חדשים של יחסים בין האדם לאדמה ובין הגולמי למעובד, הממזגים בין הממושטר והתרבותי לבין הפראי.

התערוכה מציגה טשטוש גבולות בין עולם החי והעולם האנושי, איחוד בין הטבעי למלאכותי וזליגה של הפיזי לעבר המטאפיזי. וכך, מתוך הצורך או ההכרח למצוא או להמציא צורות חיים חדשות, מופיעים יצורים היברידיים, דמויות וצורות חיים המהדהדות את חוסר ההתאמה המתהדק בין האדם והטבע וגם בין האדם לבין עצמו.
התערוכה נאצרה בהנחיית האוצרת הבכירה תמי כץ־פרימן שחזרה לאחרונה לישראל לאחר שהות ממושכת בארצות הברית.

יועצת אקדמית ומנהלת שותפה לתכנית: ד"ר אסנת צוקרמן רכטר.

מנהלת בית לאמנות ישראלית: עידית עמיחי.
בהשתתפות האמניםות: מונה אורן, ניבי אלרואי, בני אפרת, מיכל בלייר, מיכל בראור, פסי גירש, קרן גלר, שגית זלוף נמיר, עלמה יצחקי, דנה לוי, אלה ליטביץ, אסי משולם, סיוון נשרי, תומר ספיר, הילה עמרם, עינת עריף גלנטי, אנה פרומצ'נקו, מורן קליגר, רונן רז, נעה רז מלמד, יעל תורן.
צוות האוצרות: אודליה אלחנני, משכית בנדל, ליסה דודזון, מאיה דונייק, אנדריאן ז'ודרו, עמליה זאבי, הילה חנון, מיכל חסון גליזר, מרים יעל חסיד, ריטה כץ, עינת כהן, סיגל כספי, מרים מאוריץ, ליאת מולכו, אביב מעוז, נירה מעין נחמה, אתי נמיר, גלי סימן טוב, טלי עצמון, נעה צורן, גילה רוסו־צימט, אלעד קינן, גילי רוזין, מרב שר־אל.

שעות פעילות: שני בשעות 17:00–20:00, שלישי בשעות 12:00–20:00, רביעי וחמישי בשעות 17:00–20:00, שישי ושבת בשעות 11:00–15:00

 

לפרטים נוספים והרשמה לאירועים ולסיורים: https://bit.ly/3JfJzfx

מיכל בראור, אישה ואריה, 2014



סוניה אוליטסקי, דנה בן שלום וג׳רמי פוגל בלשם שמיים

הן מעצבות ומרצות והוא חוקר פילוסופיה. בזמן שהוא כתב על הגות יהודית־גרמנית מודרנית, הן התמחו בעיצוב ומיתוג עבור חברות גדולות, פרויקטים עצמאיים ותערוכות. בעבר עבדו בנפרד, אולם בחודשים האחרונים הפכו לשלישייה שאוצרת את שבוע העיצוב ירושלים של שנת 2023, תחת הכותרת ״שקר וכזב״.
קוראים להם סוניה אוליטסקי, דנה בן שלום וג׳רמי פוגל, והן האורחות והאורח שלנו בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב.

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *