רב ערב 09.05.23

תמכו בערב רב | אירועים קרובים בסדנאות האמנים בתלפיות | "יודעים מה עשית בקיץ האחרון" | "שקר וכזב" – שמרו את התאריך

תמכו בערב רב

עזרו לנו להמשיך לעשות עיתונות תרבות עצמאית, בועטת, מגוונת והוגנת

ערב רב מתקיים על בסיס תרומות, מענקים ועבודתם של מתנדבים. הדרך הטובה ביותר לסייע לנו היא דרך תרומה חודשית או חד פעמית.

אפשר לתרום לנו כאן



אירועים קרובים בסדנאות האמנים בתלפיות 

סדנאות האמנים, ירושלים רח’ האומן 26, קומה 3, א.ת. תלפיות, ירושלים

סיור מודרך בתערוכה "מרכז העיר פינת לב הבית"

בהדרכת האמנית תמר שפר והאוצרת עירית כרמון פופר
שלישי, 16.5.23 בשעה 16:00

לינק: מרכז העיר פינת לב הבית | תמר שפר

צילום: ג'ומאן דראגמה

"הזמן גרמהּ"

אניעם לאה דרעי מארחת את הדר פרי
קיר אמן
פתיחה: רביעי, 17.5.23 בשעה 19:00

הדר פרי, ללא כותרת, 2021, פיגנט, שמן, נייר עיתון, צילום דניאל חנוך



"יודעים מה עשית בקיץ האחרון"

סדנת מבוא לחיים בחברת המעקב בהנחיית ד"ר רונן אידלמן

​ת"א תרבות קריית המלאכה, שביל המרץ 6, תל אביב
שני, 15.05.23 בשעה 19:00
כרטיסים: https://www.eventer.co.il/bcsb7

הטלפון החכם, הבית החכם, העיר החכמה, הרכב החכם, מצלמות האבטחה, התפתחות הבינה המלאכותית והשימוש היומיומי שלנו באפליקציות וברשתות החברתיות הביאו לכך שטכנולוגיות מעקב ופיקוח חדרו לכל תחומי חיינו: בבית, בעבודה, בבתי ספר, במרחב הציבורי ובחיי הפנאי. לטכנולוגית אלו יש את היכולת לספק לנו ביטחון, הנאה ונוחות. אבל הן גם פוגעות בנו כפרטים וכקהילה.

כאמנים וסוכני תרבות, אנו תלויים בחופש לבטא את עצמנו ללא חשש ממעקב או צנזורה (גם עצמית). עם זאת, חיוני שנפתח הבנה עמוקה יותר של הדרכים שבהן טכנולוגיות אלו יכולות להשפיע על העבודה שלנו, הקהילות שלנו והחברה כולה. סדנה זו שמה לה למטרה לספק לאמנים וסוכני תרבות את ההבנה, הידע וכלים הדרושים כדי לנווט בחברת המעקב ולפתח אסטרטגיות להגיב אליו. בסדנה נספק למשתתפים אסטרטגיות מעשיות לתגובה למעקב בחייהם ובעבודתם, כולל דרכים להגן על הפרטיות שלהם ושל הקהילות שלהם, וכיצד לאתגר את השימוש במעקב במרחבים הפרטיים והציבוריים.

בין הנושאים שניגע בהם בסדנה:

מה זה מעקב? איפה הוא מתרחש ומה הוא משרת?
טוב והרע שבמעקב
איך נאסף מידע (Data) ולשם מה?
איך ניתן לצמצם את הנזקים של המעקב?
מעקב באמנות: דוגמאות ודיון בשיקולים האתיים וההשלכות של מעקב באמנויות

משך הסדנה: שעה וחצי

המשתתפים מתבקשים לבוא עם מחשב נייד ו/או טלפון חכם

המכון לטכנולוגיה חיובית הוא עבודת אמנות, מכון מחקר אקטיביסטי וביקורתי הבוחן את תפקידה ושימושיה של טכנולוגיית המעקב בחברה העכשווית. הנחת היסוד של המכון לטכנולוגיה חיובית היא שדרך פיתוח מודעות ציבורית רחבה לסכנות החברתיות שמגיעות עם הטכנולוגיה, ניתן להעצים את היתרונות שלה, להפוך את המדאיג למוכר, את המסובך למובן ואת השלילי לחיובי.



"שקר וכזב" – שמרו את התאריך

שבוע העיצוב ירושלים

בית הנסן מרכז תרבות לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה
22-29.6.23
תערוכות עיצוב מקומיות ובינלאומיות, מיצבים ואירועים

שבוע העיצוב ירושלים, אירוע הדגל של בית הנסן, חוזר במהדורתו ה־12 ויכלול כמדי שנה עשרות תערוכות, מיצבים, אירועים ופרויקטים ייחודים בהשתתפות עשרות מעצבים.ות ישראלים ובינלאומיים.

התמה השנתית : "שקר וכזב"

הנחש המשקר והמכזב נמצא כבר בגן עדן, וגם אחרי שגורשנו ממנו הוא ממשיך ללחוש לנו באוזן. ואולם, גם אם השקר והכזב העסיקו את התרבויות האנושיות מאז ומעולם, נדמה שבתקופה הנוכחית הם מתעצמים באופן חסר תקדים. העידן הדיגיטלי הביא איתו ערעור מקיף על מושגי האמון, האותנטיות והאמת. פייק־ניוז, דיפ־פייק, דימויים מזויפים, דיסאינפורמציה — כל אלה היו לתופעות שגורות. חלק ניכר מעולם השקר והתעתוע הזה מתקיים אמנם ברשת, אבל הוא מוקרן מהמסך גם כלפי חוץ. עידן הפוסט־אמת כבש את המציאות הדיגיטלית והאנלוגית כאחת, והוא מתאפיין לא רק בוויתור מראש על חיפוש אחר האמת, אלא גם בתחושה שאפילו אם היא תימצא, לא ברור מה יהיה ערכה. בעידן זה, האשליה מוכיחה את יעילותה הכלכלית, החברתית והפוליטית בכל יום מחדש.

על הציר שבין מציאות לבדיה, פעולת העיצוב נעה בין שני הקטבים. בקצה האחד היא מבקשת לממש את הציפייה למופע ראווה מרהיב, הכמיהה הבלתי פוסקת ליופי, ונכנעת למוטיבציה לייצר חשק לטובת מקסום רווחים. בקצה הנגדי היא עוסקת יותר ויותר דווקא ביצירת שקיפות, בניית אמון ונטילת אחריות. שבוע העיצוב ירושלים 2023 מבקש לבחון ולחגוג את תפקידו.ה של המעצב.ת בהקשרים אלה, ולעשות זאת באמצעות עבודות החוקרות את חשיבותן של אשליות – עבודות שמסתירות ומרמות, בוראות מציאויות מקבילות – ולצדן עבודות העוסקות בגילוי ובחשיפה, ובודקות את האפשרות של אמת ואותנטיות למרות שפע השקר והכזב.

על שבוע העיצוב ירושלים:

שבוע העיצוב ירושלים, פרויקט הדגל של בית הנסן, מתקיים משנת 2011 כאירוע העיצוב הציבורי הגדול והמשפיע בישראל. הוא מכיל ערב רב של אירועים, מופעים ותערוכות עיצוב מקומיות ובינלאומיות.

בית הנסן מקיים ומקדם עשייה רבה ומגוונת לקידום תחום העיצוב בירושלים בפרט ומעצבים ישראלים בכלל. מדי שנה שבוע העיצוב מתמקד בתמה מרכזית הבוחנת סיטואציות ירושלמיות וישראליות ייחודיות, הרלבנטיות גם לעולם כולו. זאת, מתוך מחשבה שהנוף התרבותי הייחודי בישראל הופך אותה למעין מעבדה חיה של נושאים גלובליים בוערים, ומתוך אמונה כי על עיצוב להגיב לנושאים אלו. מדי שנה מוזמנים מעצבים ומעצבות, בודדים וקבוצות משלל דיסציפלינות, להשתתף, לפתח פרויקטים ורעיונות חדשים ולהגיב בדרכם לתמה השנתית.

שבוע העיצוב הוא יוזמה של משרד ירושלים ומסורת ושל הרשות לפיתוח ירושלים, והוא מתקיים בניהול בית הנסן וחברת רן וולף.

ניהול כללי ותוכן: סמדר צוק ורן וולף, חברת רן וולף
אוצרות: דנה בן שלום, סוניה אוליטסקי וד"ר ג'רמי פוגל

שעות פתיחה:

22.6.23 בשעות 19:30–23:00 | 23.6.23 בשעות 10:00–16:00 | 24.6.23 בשעות 10:00–22:00 |  25-29.6.23 בשעות 16:00–22:00

הכניסה חופשית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *