רב ערב 14.03.23

אירועים בסדנאות האמנים בירושלים | אופירה שפיץ / ״רוג'ום״ | קול קורא: כנס ירושלים לאמנות #8 | ״מעקב, דאטה ואני״ / סדנה עם רונן אידלמן | פרימוורה – יריד המעצבים של בית הנסן | גלית אילת בלשם שמיים | ערב רב מודפס

אירועים בסדנאות האמנים בירושלים

מפגש ת(א)עשיה #111: "תפקיד האמן כמרפא עירוני" / מתן ישראלי

רביעי, 15.3.23 בשעה 20:00

מהו תפקיד האמן בחברה וכיצד אמנות משמשת לרפואה עירונית? במהלך 12 שנים של יצירה עירונית, פיתחו אמני מוסללה עקרונות פעולה וחשיבה המגדירים מחדש את תפקיד האמן בחברה העירונית כמרפא של העיר. דרך דוגמאות מפעולות ציבוריות מהשנים האחרונות, יציג מתן ישראלי, המנהל האמנותי של מוסללה, את הרעיונות של מוסללה, ויזמין יוצרים נוספים לצאת מהחלל הלבן ולפעול בקנה מידה עירוני.

לפרטים נוספים


"מסתכלות על השמש" / קייטנת וידאו ופיסול עם האמנית נטע מוזס

סדנאות האמנים, רח האומן 26, תלפיות
בתאריכים 28-30.3, 2-3.4 (חמישה ימים), בשעות 09:00–13:00

גילאים: ג-ה
עלות הסדנה: 1000ש"ח לחמישה ימים
מספר המקומות מוגבל

תכנית
במהלך הסדנה נשתמש בידע הקודם שיש לנו על צילום סרטונים ונלמד כיצד לבטא מחשבות ורגשות בווידאו. נעבוד על נושא "החדר שלי", נאסוף וניצור מיניאטורות ונסדר אותן בבית משותף, שבו נקרין את התוצרים הסופיים של הסדנה.

הסדנה מתאימה לתלמידי כיתות ג–ה | לפרטים נוספים

עלות הסדנה 1,000 שקלים לחמישה ימים

מספר המקומות מוגבל

נטע מוזס היא אמנית וידאו ומיצב, חיה ופועלת בירושלים. בוגרת התכנית המשלבת תואר במדעי המחשב באוניברסיטה העברית ותואר במחלקה לאמנויות המסך, האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל (2020). חוקרת את המתח בין הוירטואלי והממשי, את תהליכי הייצור, ההפצה וההקרנה של דימויים דיגיטליים. בעלת ניסיון בהדרכה והובלה של סדנאות וידאו ככלי לביטוי עצמי.

צילום: Vojin Ivkov



אופירה שפיץ / ״רוג'ום״

הגלריה הלבנה, קיבוץ חצור

שיח גלריה ונעילת התערוכה: שבת, 18.3.23
אוצרת: נורית מלמד

אובייקטים דמויי אבנים גדולות מונחים מסודרים במעגל, אחרים נערמים בתֵּל המתנשא מעלה, מסמנים כוונה, מישהו היה פה, כאן דרכו רגליו והוא מסמן לבאים אחריו את נוכחותו.
האבנים עוטות סימנים, כתמים ושרטוטים עדינים, הדורשים פיענוח. האם אלו גבעולים שנכרכו סביבם? האם סימני גבולות?

אופירה שפיץ עוסקת במיפוי כפעולה רבת פירושים. אפילו האטלס אינו מסמן רק דרכים ואינו מתאר את המציאות כמות שהיא.

בחלל הגלריה, העשיר בגופים, ציורים ורישומים יש דחיסות של עבודה נשית ופואטית הרוקמת דימויי טבע ומיפוי של תכנים אישיים, מפות של הנפש.

 

שעות פתיחה: שישי, שבת 11:30–13:30. לתיאום שעות נוספות: 052-3923605

אופירה שפיץ בגלריה הלבנה, צילום: יובל חי



קול קורא: כנס ירושלים לאמנות #8 – הארכנו את הדדליין!

כנס ירושלים לאמנות נוסד ביוזמת פסטיבל ״מנופים״ וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״, במטרה לחבר בין מוסדות להשכלה גבוהה ובין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם התרבות.

מערכת הכנס מזמינה חוקרות.ים, אוצרות.ים ויוצרות.ים להגיש הצעות להרצאות, סדנאות, פרזנטציות, הרצאות־פרפורמנס של אמניות.ים ומושבים (פאנלים) שלמים שיוצגו בכנס שיערך ב־26 באוקטובר 2023 בירושלים.

ניתן להגיש הצעות לדיונים בסוגיות עדכניות הקשורות לאמנות חזותית בכלל, ולאמנות בת זמננו בפרט. כמו כן, לצד הצעות להרצאות ופרזנטציות ניתן להציע גם מושבים שלמים שיורכבו משלוש–ארבע הרצאות בנושא או זווית ספציפית וממוקדת.

על המעוניינות.ים להגיש:

הרצאות, סדנאות ופרזנטציות: תקצירים באורך 250 מילים
קורות חיים (ניתן לצרף דוגמאות להרצאות קודמות אם ישנן)
אם מדובר בהצעה לפאנל: כותרת הפאנל, דברי הסבר קצרים על נושא הפאנל, תקצירי שלוש–ארבע ההרצאות שיכללו בו וקו״ח של המרצות.ים

כתובת למשלוח ההצעות: [email protected]

דד־ליין למשלוח הצעות: 26.3.23
תשובות יינתנו במהלך חודש יוני 2023

אוצרי ומנהלי הכנס: רינת אדלשטיין (״הרמה״), רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״)
הפקה: אלינה אלכסה אוסיפובה

אורי זמיר, פרט מתוך מיצב, 2021



״מעקב, דאטה ואני״ / סדנה עם רונן אידלמן

מעמותה – בית הנסן

שני, 20.3.23 בשעה 19:30
המכון לטכנולוגיה חיובית מזמין אתכם.ן לסדנה בה נלמד על החיים בחברת המעקב, ונתנסה בכלים שיאפשרו להבין את טכנולוגיות ולעבוד איתן באופן בטוח יותר.

בין הנושאים שניגע בהם בסדנה:
* מה זה מעקב, איפה הוא מתרחש ומה הוא משרת?
* הטוב והרע שבמעקב
* איך נאסף מידע (data) ולשם מה?
* איך ניתן לצמצם את נזקי המעקב
* מעקב באמנות: דוגמאות ודיון בשיקולים האתיים וההשלכות של מעקב באמנויות
כמו כן נספק אסטרטגיות מעשיות לתגובה למעקב בחייכם ובעבודתכם, כולל דרכים להגן על הפרטיות שלכם ושל הקהילות שלכן, ונסביר כיצד לאתגר את השימוש במעקב במרחבים הפרטיים והציבוריים.

משך הסדנה שעה וחצי
המשתתפים מתבקשים להגיע עם מחשב נייד או טלפון חכם
הכניסה חופשית

לאירוע בפייסבוק: https://fb.me/e/KBFUV5Qw



פרימוורה – יריד המעצבים של בית הנסן

אופנה – צורפות – טקסטיל – פרינט – קרמיקה

חמישי, 23.3.23 בשעות 15:00–22:00
שישי, 24.3.23 בשעות 10:00–15:00

"פרימוורה", יריד המעצבים של בית הנסן חוזר במהדורה מורחבת, עם למעלה מ־30 מעצבים מקומיים! יומיים של מכירות, מוזיקה ואוכל ברחבי בית הנסן הציורי. יריד העיצוב האביבי של בית הנסן יוצא לדרך בפעם העשירית ויתקיים לקראת חג הפסח ברחבת הפטיו שבלב בית הנסן. לצד הדוכנים יפציע סט תקלוט לילי של אורי אלבוכר, אוכל צמחוני וצבעוני וסדנאות לכל המשפחה.

בין המעצבים המשתתפים ביריד פרימוורה 2023: מאיה בש, אחת המעצבות המובילות בסצנה המקומית, מציגה קולקציה חדשה ואביבית עם אסתטיקה אורבנית ומינימליסטית; דורון אשכנזי משיק קולקציית גברים חדשה ויומיומית; מעצבת הטקסטיל שירי כנעני מציגה אמנות מצוירת על גרביים; פרויקט "תוצרת" מפגיש בין טבע, איור ועיצוב עם ערכות ליקוט וקלפים של צמחי בר מקומיים; צורפות עכשווית, כיפית ומשמחת של המותג JAM INC; דוכן חברתי של חנות הדגל של גלריית סטודיו משלך – SOHO – Shop Of Her Own – שמטרתה לאפשר שיויון הזדמנויות תעסוקתי לנשים יוצרות באשר הן; מאי סולטן ומותג התכשיטים "סולטנה", שנותן כבוד למסורת תכשיטי הזהב שלבשו לאורך דורות הבנות במשפחה; פרינטים של המאיירת נעה ריצ' ועוד ועוד.

במהלך היריד יתקיימו אירועים שונים, בהם סדנת הדפס להורים וילדים. בנוסף, בגלריית הסאונד "בית התה" יהיו זמינות להאזנה עבודות סאונד של חברי הלייבל saga.domaine – עמית דגים, דניאלה ליונגסברג, אברהם קובר ועמר גולדברג שייאגדו את יצירותיהן ברצועה אחת אל תוך הלילה. פרטים נוספים באתר בית הנסן 

משתתפים: מאיה בש, טלי קושניר, Kim Perets, דורון אשכנזי , Jahta wear, ורד גרבלסקי, הילאל סטודיו, aner5777, ששון קדם, ADI YAIR, איגור קיסיליוק, Better in person, שירי כנעני, מיכל סולומון צעיפים, תיקים ואביזרים EMET , תוצרת, NAMA, עדי ארדון, NO2 נוי כהן גל סלע-מים, נעה ריצ', אסף כהן, רוטא, treso, SOHO – Shop Of Her Own, סבון עדן, קוצ'ינטה, גול ודק, רעות רוזנברג קרמיקה, נועם בר שלו, שליקה, סילביה מודליאני, מאי סולטן, JAM INC, בערא, טליה לובטון, אביגיל ריצ', zippaz_nyc

הפקה: ענר שבח; ניהול אמנותי: קארין שבתאי; ניהול כללי: סמדר צוק



גלית אילת בלשם שמיים

היא כותבת ואוצרת שהחלה את דרכה כאמנית בת״א בשנות ה־90, הקימה את המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון בתחילת שנות ה־2000, וכעבור עשור עזבה במטרה לפתח קריירה בינלאומית. בין השאר עבדה כאוצרת במוזיאון ואן אבבה בהולנד ובביאנלות ברחבי העולם ויסדה את האקדמיה לאמנויות העולם, שפועלת בקלן שבגרמניה. לפני שנתיים היא חזרה לישראל, ובשנה האחרונה היא מקימה מעבדת אמנות לאקולוגיה עתידית בחצבה שבערבה.

קוראים לה גלית אילת והיא האורחת בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב

להאזנה



ערב רב מודפס

לאחר הצלחת הגיליונות הראשונים משנת 2021, גיליונות 3 ו־4 של כתב העת ״ערב רב״ ראו אור בסתיו–חורף 2022. כל גיליון כולל מאה עמודים של מאמרים מקיפים ויצירות אמנות, ומשלב בין חומרי ארכיון ומאמרים חדשים שנכתבו במיוחד עבור מהדורת הדפוס ומתפרסמים לראשונה.

בין הכותבות.ים: בארי שוובסקי, חנה פרוינד־שרתוק, עלמה יצחקי, נעה מורדוך־סימונסון, קרן גולדברג, גליה יהב, רות מרקוס ורותי חינסקי־אמיתי, יונתן אמיר, יהושע סימון, סלבה גרינברג ורונן אידלמן.

אמניות.ים: מיכל בר־אור, ורד נסים, אסף גרובר, אדגר דגה, חביב קפצון, אריאלה שביד, רועי ויקטוריה חפץ, מיכל היימן, רעיה ברוקנטל, וכן פרויקט מיוחד של מערכת ערב רב בעזרת תוכנת הבינה המלאכותית DALL-E.

הגיליונות נמכרים במחירי עלות, וכל הזמנה מחזקת את האפשרות להמשיך את הפעילות גם בעתיד.

להזמנת הגיליונות במשלוח בדואר או באיסוף אישי: https://www.erev-rav.com/print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *