רב ערב 07.03.23

"סיפורה של קרמיקה" / כנס | יום פתוח מקוון לתכניות התואר השני בבצלאל | קול קורא: כנס ירושלים לאמנות #8 – הארכנו את הדדליין! | ערב רב מודפס | פינוי: מציאות, פרפורמנס, פעולה, אמנות, אקטיביזם

"סיפורה של קרמיקה" / כנס

מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

חמישי, 16.3.23

הכנס יציג לראשונה בישראל מחקרים ושיתופי פעולה עדכניים שיעלו על נס את מפעלי הקרמיקה שהיו ואינם עוד. בין המרצים ומשתתפי הפאנלים ניתן למצוא אנשים מתחומי המחקר האקדמי, אופנה, אמנות, אספנות, מסחר וחוקרים עצמאיים.

את הכנס תפתח הגב' מיכל הרצוג, רעייתו של נשיא המדינה, ולאחריה קובי קלייטמן, שלומית באומן, איריס מורג, ד"ר רביד רובנר, סאני ורסנו ואורית זלינגר, יהל שפר, טליה טוקטלי, רונן לוין, איתן ג'ורג' הורוביץ, תמי טליסמן, יונתן לבני ומאיה ליברמן (נחלה־לי).

כלים שייצרה תעשיית הקרמיקה הישראלית פזורים בבתינו עד היום, אם כפריטי איסוף ואם ככלים לשימוש יומיומי, וזה הזמן לחקור ולתעד את התעשייה שנכחדה למען הדורות הבאים, ולמען כל אותם אנשים שמחפשים מקורות השראה והשפעה, כפי שחיפשו אנשי החומר והרוח טרם קום המדינה ואחריה.

עיזרו לנו להעלות את הנושא לסדר היום והצטרפו לכנס.

מחיר כרטיס ביום הכנס 150 שקלים או 120 שקלים ברכישה מוקדמת. לרוכשים שני כרטיסים ומעלה תינתן הנחה: 110 ₪ לכל כרטיס.

פרטים נוספים בקבוצת הפייסבוק "סיפורה של קרמיקה" ובדוא"ל [email protected]



יום פתוח מקוון לתכניות התואר השני בבצלאל

שישי, 17.3.23 בשעה 9:30

בית הספר לתארים מתקדמים בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים מאגד חמש תכניות לתואר שני: תואר שני באמנויות .M.F.A; תואר שני בעיצוב תעשייתי .M.Des בשלושה מסלולים: ניהול עיצוב וחדשנות, על אודות עיצוב, עיצוב וטכנולוגיה; תואר שני במדיניות ותיאוריה של האמנויות .M.A עם ובלי תזה; תואר שני בעיצוב אורבני .M.Urb.Des בשני מסלולים: עיר ונוף ושימור ומורשת; וכן תואר יחיד מסוגו בארץ בתקשורת חזותית .M.Des.

תכניות התואר השני בבצלאל מיועדת לבעלי תואר ראשון שהפגינו מצוינות בתחומם, המעוניינים ומעוניינות לדייק, להעמיק, לבחון, לחקור, להסתער על אתגרים חדשים ולהוביל את המציאות המשתנה.

היום הפתוח יתקיים בזום.

במהלך היום יתקיימו מפגשים עם ראשי התכניות והמסלולים, בשיתוף סטודנטיות, סטודנטים בוגרים ובוגרות שיציגו את תכניות הלימודים ויענו על כל השאלות.

לנרשמים.ות במהלך היום הפתוח תינתן הנחה של 200 ש"ח בדמי הרישום.

לכל הפרטים ולהרשמה



קול קורא: כנס ירושלים לאמנות #8 – הארכנו את הדדליין!

כנס ירושלים לאמנות נוסד ביוזמת פסטיבל ״מנופים״ וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״, במטרה לחבר בין מוסדות להשכלה גבוהה ובין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם התרבות.

מערכת הכנס מזמינה חוקרות.ים, אוצרות.ים ויוצרות.ים להגיש הצעות להרצאות, סדנאות, פרזנטציות, הרצאות־פרפורמנס של אמניות.ים ומושבים (פאנלים) שלמים שיוצגו בכנס שיערך ב־26 באוקטובר 2023 בירושלים.

ניתן להגיש הצעות לדיונים בסוגיות עדכניות הקשורות לאמנות חזותית בכלל, ולאמנות בת זמננו בפרט. כמו כן, לצד הצעות להרצאות ופרזנטציות ניתן להציע גם מושבים שלמים שיורכבו משלוש–ארבע הרצאות בנושא או זווית ספציפית וממוקדת.

על המעוניינות.ים להגיש:
הרצאות, סדנאות ופרזנטציות: תקצירים באורך 250 מילים
קורות חיים (ניתן לצרף דוגמאות להרצאות קודמות אם ישנן)
אם מדובר בהצעה לפאנל: כותרת הפאנל, דברי הסבר קצרים על נושא הפאנל, תקצירי שלוש–ארבע ההרצאות שיכללו בו וקו״ח של המרצות.ים

כתובת למשלוח ההצעות: [email protected]
דד־ליין למשלוח הצעות: 26.3.23
תשובות יינתנו במהלך חודש יוני 2023

אוצרי ומנהלי הכנס: רינת אדלשטיין (״הרמה״), רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״)
הפקה: אלינה אלכסה אוסיפובה

אורי זמיר, פרט מתוך מיצב, 2021



ערב רב מודפס

לאחר הצלחת הגיליונות הראשונים משנת 2021, גיליונות 3 ו־4 של כתב העת ״ערב רב״ ראו אור בסתיו–חורף 2022. כל גיליון כולל מאה עמודים של מאמרים מקיפים ויצירות אמנות, ומשלב בין חומרי ארכיון ומאמרים חדשים שנכתבו במיוחד עבור מהדורת הדפוס ומתפרסמים לראשונה.

בין הכותבות.ים: בארי שוובסקי, חנה פרוינד־שרתוק, עלמה יצחקי, נעה מורדוך־סימונסון, קרן גולדברג, גליה יהב, רות מרקוס ורותי חינסקי־אמיתי, יונתן אמיר, יהושע סימון, סלבה גרינברג ורונן אידלמן.

אמניות.ים: מיכל בר־אור, ורד נסים, אסף גרובר, אדגר דגה, חביב קפצון, אריאלה שביד, רועי ויקטוריה חפץ, מיכל היימן, רעיה ברוקנטל, וכן פרויקט מיוחד של מערכת ערב רב בעזרת תוכנת הבינה המלאכותית DALL-E.

הגיליונות נמכרים במחירי עלות, וכל הזמנה מחזקת את האפשרות להמשיך את הפעילות גם בעתיד.

להזמנת הגיליונות במשלוח בדואר או באיסוף אישי:

https://www.erev-rav.com/print



פינוי: מציאות, פרפורמנס, פעולה, אמנות, אקטיביזם

Feel Beit, נעמי 4, ירושלים

חמישי, 9.3.23 בשעה 20:00

מנחה:
רונן אידלמן – עורך־שותף במגזין האמנות ערב־רב 

 

משתתפים:
עומר קריגר – אמן, יוצר הפעולה "פינוי"
חנאן אבו־חוסיין – אמנית פלסטית ואשת חינוך
שרה בנינגה – אמנית ומרצה לתולדות האמנות בבצלאל ובאוניברסיטת תל אביב

"פינוי", פעולת פרפורמנס רבת־משתתפים או מחול דוקומנטרי, עוסקת בתופעה של פינוי אנשים מבתיהם על ידי כוחות המדינה וההון. דרך קומפוזיציה שכוללת תנועה, אדריכלות, וידאו, מוזיקה וסאונד ארכיוני מבוצעים רגעים של פינוי בקנה מידה של 1:1, ומוצגת הכוריאוגרפיה של הפינוי – הן מצד המתבצרים והן מצד הכוחות המפנים.

באירוע יוצגו קטעי וידאו מהפעולה שעלתה לראשונה בפסטיבל ישראל בספטמבר 2022. בנוסף נדון במציאות הפינויים בירושלים ובארץ כולה, ודרכה במשבר הפוליטי העכשווי ובצורות שבהן האמנות, אמניות ואמנים יכולים לקחת בו חלק.

הפעולה חושפת מנגנוני ביצוע של פינוי, מציפה חוויות ודימויים קולקטיביים מפינויי עבר, ומבקשת להתכונן היטב לקראת הפינויים שיבואו ולקראת עימותים אפשריים ודמיוניים בין אזרחים וכוחות הביטחון. המהלכים המוצגים חושפים את רגעי ההכנה, את הכלים ואת האמצעים של כל הצדדים – טכניקות וידע שיש ללמוד ולהכיר. הפעולה מאפשרת להכיר את מה שנעשה בשמנו על ידי הגופים המגלמים את החוק, לראות את הדרכים שבהן אפשר להיעשות לקבוצה מתנגדת, ולהתנסות בפוטנציאל העצום של התארגנות אנושית במרחב הציבורי, פוטנציאל שמאז הבחירות מתממש בישראל בדמות הפגנות ומחאות נגד ההפיכה המשפטית.

"פינוי" הוצגה בבכורה בספטמבר 2022 בפסטיבל ישראל, ברחבה שבין תיאטרון ירושלים לבית הנשיא, ותעלה בברלין בחודש מאי 2023, בהפקה משותפת של CCPA – קולקטיב אוצרותי לאמנות ציבורית ותיאטרון מקסים גורקי.

בשיתוף ערב רב; שאלו שלום ירושלים; עיר עמים1:1 מרכז לאמנות ופוליטיקה; Free Jerusalem

 

עומר קריגר, פינוי, פסטיבל ישראל, 2022, צילום: תומר אפלבאום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *