רב ערב 24.01.23

קול קורא: כנס ירושלים לאמנות | מושכות חוטים בין אמנות בינלאומית עכשווית לאמנות הישראלית | גיליונות 3+4 יצאו! | קול קורא למעצבים.ות ליריד של בית הנסן: פרימוורה #10 | קול קורא – שבוע העיצוב ירושלים | אלעד ירון ב״לשם שמיים״

קול קורא: כנס ירושלים לאמנות #8

כנס ירושלים לאמנות נוסד ביוזמת פסטיבל ״מנופים״ וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״, במטרה לחבר בין מוסדות להשכלה גבוהה ובין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם התרבות.

מערכת הכנס מזמינה חוקרות.ים, אוצרות.ים ויוצרות.ים להגיש הצעות להרצאות, סדנאות, פרזנטציות, הרצאות־פרפורמנס של אמניות.ים ומושבים (פאנלים) שלמים שיוצגו בכנס שיערך ב־26 באוקטובר 2023 בירושלים.

ניתן להגיש הצעות לדיונים בסוגיות עדכניות הקשורות לאמנות חזותית בכלל, ולאמנות בת זמננו בפרט. כמו כן, לצד הצעות להרצאות ופרזנטציות ניתן להציע גם מושבים שלמים שיורכבו משלוש–ארבע הרצאות בנושא או זווית ספציפית וממוקדת.

על המעוניינות.ים להגיש:
הרצאות, סדנאות ופרזנטציות: תקצירים באורך 250 מילים
קורות חיים (ניתן לצרף דוגמאות להרצאות קודמות אם ישנן)
אם מדובר בהצעה לפאנל: כותרת הפאנל, דברי הסבר קצרים על נושא הפאנל, תקצירי שלוש–ארבע ההרצאות שיכללו בו וקו״ח של המרצות.ים

כתובת למשלוח ההצעות:  [email protected]
דד־ליין למשלוח הצעות: 12.3.23
תשובות יינתנו במהלך חודש יוני 2023

אוצרי ומנהלי הכנס: רינת אדלשטיין (״הרמה״), רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״)
הפקה: אלינה אלכסה אוסיפובה

אורי זמיר, פרט מתוך מיצב, 2021



מושכות חוטים בין אמנות בינלאומית עכשווית לאמנות הישראלית

קורס חדש בבית לאמנות ישראלית

11 מפגשים
ימי שלישי, 31.1.23–18.4.23, בשעה 17:00
מנחה: ניבי אלרואי

למידה מקוונת דרך זום

האמנית והמרצה ניבי אלרואי חוזרת לבית לאמנות ישראלית לקורס חדש בסדרה "המושכות בחוטים: רוח הזמן", וממשיכה לטוות חוטים בין אמנים באמצעות קשרים גיאוגרפיים וזהויות תרבותיות ורב־דוריות.

כל שיעור יוקדש לאמן או אמנית בינלאומיים, בהם קורנליה פרקר, פיטר דויג, אנסלם קיפר, וונגשי מוטו, טסיטה דין, קסו בינג, הנריק אוליביירה, טרה דונובן, מרסל דזמה, מארק ברדפורד וסימון לי.

זוהי הפעם השלישית שאלרואי מעבירה את הקורס "המושכות בחוטים: רוח הזמן", שזוכה לתגובות חמות מהקהל ולביקוש רב. הקורס חושף בפני מאזיניו את הנעשה בעולם האמנות העכשווית הבינלאומית ואת הנעשה בשדה האמנות הישראלית העכשווית – וזאת באופן מעשיר וסוחף.

לפרטים מלאים ולהרשמה: https://bit.ly/3WddIAn

מאיה אטון



ערב רב מודפס – גיליונות 3+4 יצאו!

לאחר הצלחת הגיליונות הראשונים משנת 2021, גיליונות 3 ו־4 של כתב העת ״ערב רב״ ראו אור בסתיו–חורף 2022. כל גיליון כולל מאה עמודים של מאמרים מקיפים ויצירות אמנות, ומשלב בין חומרי ארכיון ומאמרים חדשים שנכתבו במיוחד עבור מהדורת הדפוס ומתפרסמים לראשונה.

בין הכותבות.ים: בארי שוובסקי, חנה פרוינד־שרתוק, עלמה יצחקי, נעה מורדוך־סימונסון, קרן גולדברג, גליה יהב, רות מרקוס ורותי חינסקי־אמיתי, יונתן אמיר, יהושע סימון, סלבה גרינברג ורונן אידלמן.

אמניות.ים: מיכל בר־אור, ורד נסים, אסף גרובר, אדגר דגה, חביב קפצון, אריאלה שביד, רועי ויקטוריה חפץ, מיכל היימן, רעיה ברוקנטל, וכן פרויקט מיוחד של מערכת ערב רב בעזרת תוכנת הבינה המלאכותית DALL-E.

הגיליונות נמכרים במחירי עלות, וכל הזמנה מחזקת את האפשרות להמשיך את הפעילות גם בעתיד.

להזמנת הגיליונות במשלוח בדואר או באיסוף אישי:  https://www.erev-rav.com/print



קול קורא למעצבות ומעצבים להשתתפות ביריד המכירות של בית הנסן: פרימוורה #10

בית הנסן

חמישי–שישי, 23-24.3.23

פרימוורה, יריד המכירות האביבי של בית הנסן, יתקיים בפעם העשירית לקראת חג הפסח. יומיים של חגיגת עיצוב מקומי, מכירות, מוזיקה ואוכל במרחב הירוק והפתוח של בית הנסן. היריד שם דגש מיוחד על עיצוב מקומי ומקורי, מוצרים ידידותיים לסביבה, עבודות יד.

מעצבים ויוצרים במגוון תחומים – עיצוב מוצר, קרמיקה, צורפות, אופנה, פרינט ועוד – מוזמנים לשלוח הצעה להשתתפות.

את ההצעות יש לשלוח עד יום חמישי, 16.2.23, לכתובת [email protected]

 

על ההצעה לכלול:

קישור לאתר או הפלטפורמה המציגה את העבודות
5–10 דימויים של עבודות בפורמט JPG או PDF בלבד
טווח מחירים של העבודות המוצעות למכירה
קו"ח או הסבר קצר המתאר את המותג, המוצרים, דרכי הייצור וכו'

* השתתפות על פי שיקולים אוצרותיים ועל בסיס מקום פנוי

** השתתפות ביריד מסובסדת וכרוכה בדמי השתתפות סמליים

***האירוע יתקיים במשך יומיים ודורש נוכחות מלאה בכל שעות הפעילות



קול קורא – שבוע העיצוב ירושלים 2023: "שקר וכזב"

שבוע העיצוב ירושלים 2023 מבקש לבחון את תפקידו.ה של המעצב.ת ופעולת העיצוב בתרבות העכשווית דרך מבט אקטואלי על תעתוע. תוך התבוננות מפוקחת על כליו המניפולטיביים של עולם העיצוב והמציאות שהם מעצבים, נבקש להציג עבודות החוקרות את חשיבותן של אשליות, עבודות שמסתירות ומרמות, שבוראות מציאויות מקבילות, וכן יצירות העוסקות בגילוי ובודקות את האפשרות של אמת ואותנטיות, למרות השפע בשקר וכזב.

נדמה שלא רק השקר מתעתע בנו, אלא גם האמת. עכשיו יותר מאי־פעם אנו חווים את המציאות דרך שלל תרגומים ועיבודים, פלאים מעשי יד אדם. אנו מתמצאים במרחב הבנוי על־ידי מערכות שילוט והכוונה מתוכננות מראש. היצע המותגים מאפשר לנו להחליף זהויות ועמדות בקצב מסחרר. ברשתות החברתיות אנו עוטים על עצמנו פילטרים ובזום אנו מתהדרים ברקעים ממקומות רחוקים. את האוכל שלנו אנו צורכים באריזות פסטורליות, וטכנולוגיות מתקדמות – בקופסאות שחורות. השקר, יש בו חן. האשליה מהפנטת, נעימה ומנחמת, מאפשרת לחלום. במערכה שבין אמת ושקר, בין יופי וכיעור, האם העיצוב במהותו אינו אלא אחיזת עיניים והמעצבים אמני אשליה?

בעתיד שבו ה"ממשי" אף הוא סוג של פנטזיה, של מציאות מדומה ומרובדת, של בינה מלאכותית שיכולה לעצב ללא יד ועין אנושית, על אילו מיומנויות נכריז בלעדיות? אילו התמחויות חדשות נפתח ואילו נשמר? האם על המעצב להתמסר למעשי הקוסמות והפלא שהמרחבים הדיגיטליים מאפשרים, או שמא עליו להישיר את מבטו אל החומרי, המקומי והמוחשי?

לוחות זמנים:

הגשה: מועד אחרון להגשת הצעות לקול הקורא: 1.2.23 בשעה 12:00

שלב ב': הודעות על מעבר לשלב דיון עם צוות האוצרות: 20.2.23

תשובה סופית: העבודות הנבחרות יזכו למימון ותצוגה בשבוע העיצוב שיתקיים ביוני 2023

להגשה ופרטים נוספים: www.jdw.co.il

צוות שבוע העיצוב ירושלים 2023:

ניהול כללי ותוכן: סמדר צוק ורן וולף, חברת רן וולף
אוצרות: דנה בן שלום וד"ר ג'רמי פוגל
ניהול אמנותי: סוניה אוליטסקי



אלעד ירון בלשם שמיים

הוא איש רב־פעלים, אוצר, חוקר, עסקן ופובליציסט אמנות. מייסד ושותף להקמת מרכזים וארגונים הפועל בשוליים ובמוסדות מרכזיים, ועוסק במקביל באמנות ישראלית, מפעלי אמנות בסין, יחסי אמנות וטכנולוגיות דיגיטליות וזכויות עובדים.

קוראים לו אלעד ירון והוא האורח שלנו בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב.

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *