רב ערב 03.01.23

ערב רב מודפס – גיליונות 3+4 יצאו! | צוות מוז"ה – אגף החינוך במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מתרחב | תערוכות חדשות בבית בנימיני | IN PRINT יריד ספרי אמנות 2023 | קול קורא – שבוע העיצוב ירושלים 2023: "שקר וכזב" | "שיעורים חיים" / אירוע נעילה בהשתתפות אמני ואמניות התערוכה | The OWL LAB

מערכת ערב רב מאחלת לקוראיה שנת 2023 שמחה ומוצלחת!



ערב רב מודפס – גיליונות 3+4 יצאו!

לאחר הצלחת הגיליונות הראשונים משנת 2021, גיליונות 3 ו־4 של כתב העת ״ערב רב״ ראו אור בסתיו–חורף 2022. כל גיליון כולל מאה עמודים של מאמרים מקיפים ויצירות אמנות, ומשלב בין חומרי ארכיון ומאמרים חדשים שנכתבו במיוחד עבור מהדורת הדפוס ומתפרסמים לראשונה.

בין הכותבות.ים: בארי שוובסקי, חנה פרוינד־שרתוק, עלמה יצחקי, נעה מורדוך־סימונסון, קרן גולדברג, גליה יהב, רות מרקוס ורותי חינסקי־אמיתי, יונתן אמיר, יהושע סימון, סלבה גרינברג ורונן אידלמן.

אמניות.ים: מיכל בר־אור, ורד נסים, אסף גרובר, אדגר דגה, חביב קפצון, אריאלה שביד, רועי ויקטוריה חפץ, מיכל היימן, רעיה ברוקנטל, וכן פרויקט מיוחד של מערכת ערב רב בעזרת תוכנת הבינה המלאכותית DALL-E.

הגיליונות נמכרים במחירי עלות, וכל הזמנה מחזקת את האפשרות להמשיך את הפעילות גם בעתיד.

להזמנת הגיליונות במשלוח בדואר או באיסוף אישי:

https://www.erev-rav.com/print



צוות מוז"ה – אגף החינוך במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מתרחב

אנחנו מחפשות לצרף אנשי ונשות חינוך במגוון תפקידים:

להדרכות בשעות הבוקר, כשלושה ימים בשבוע (שעות צהרים ואחה"צ בתיאום מראש)

להדרכות שיחי גלריה בשבת

להנחיית פעילויות משפחתיות בשבת

מדריכות.ים דוברי ערבית

 

דרישות התפקיד:

לימודי אמנות במוסדות השכלה גבוהה

בעלי.ות ניסיון בהנחיית אמנות עיונית ומעשית לקבוצות בגילים שונים

עדיפות לבעלי.ות ניסיון בהדרכה מוזיאלית

יכולת עבודה בצוות ויחסי אנוש מצוינים

קורות חיים ניתן לשלוח למייל: [email protected]

מתוך הדרכה בתערוכה "אחר שעות" של מאיה ארוך, מתוך "מעבר לאי שם", אוצרת: סאלי הפטל נווה



תערוכות חדשות בבית בנימיני

פתיחה: 5.1.23 | נעילה: 25.2.23

"על החיים ועל המוות" / אווה אבידר
שיח גלריה: שבת, 21.1.23 בשעה 11:30
אוצרת: דליה מנור

בתערוכה זו מציגה אווה אבידר שני גופי עבודה: עבודות שנוגעות בצמחייה ועבודות שקשורות בגוף האנושי. העבודות בקבוצה הראשונה נוצרו על ידי שברים של חומר קרמי שעטף צמחים יבשים שאווה אספה לאורך הזמן. את השברים האלה היא מרכיבה מחדש כך שנראות הצמח שעליו מבוסס הפסל משתנה.
העבודות בקבוצה השנייה עשויות גבס שנשפך במצבו הנוזלי אל תוך החלל הנוצר בין רגליים פשוקות והתפשט מעצמו ללא שליטה אל מעבר לגבולות הגוף. הצורות שנוצרו מופשטות ומסתוריות, ונתונות ליד המקרה.

"ספל" / מהאוסף הפרטי של סער מור ואיתמר ריין
אוצרות : רעות רבוח ושלי שביט

ספלים הם חפצים שימושיים ויומיומיים, אולם לעיתים הם מקבלים ערך מוסף של רגשות, זיכרונות וגעגועים. כל ספל מגלם בתוכו סיפור שלם: סיפור אישי או משפחתי, תקופתי, חברתי, כלכלי, חומרי, טכנולוגי ופואטי.
התערוכה "ספלים" מביאה מקבץ ספלים אקלקטי מתוך אוספם הפרטי של סער מור ואיתמר ריין.

אווה אבידר, צילום: מיטל קובו



IN PRINT יריד ספרי אמנות 2023

בית הנסן, מרכז תרבות לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רחוב גדליהו אלון 14, ירושלים

רביעי, 11.1.23 בשעות 18:00–23:00
חמישי, 12.1.23 בשעות 15:00–23:00
שישי, 13.1.23 בשעות 10:00–14:30

IN PRINT יריד ספרי אמנות חוזר זו הפעם הרביעית לבית הנסן. היריד החינמי פתוח לציבור כולו ומושך מדי שנה אלפי מבקרים.ות, כולל חובבי.ות ספרי אמן, אספנים.ות, אוצרים.ות, אמנים.ות, נציגי.ות הוצאות ספרים ועוד.

IN PRINT יריד ספרי אמנות הוא הראשון והיחיד מסוגו בירושלים, וככזה הוא חוגג את מדיום הדפוס תוך התמקדות בספרי אמן. היריד חולש השנה על פני שתי קומות בבית הנסן; בכל קומה עשרות דוכנים אשר מציגים לראווה ספרי אמן שנאצרו בקפידה, ומאפשרים למבקרים הזדמנות לעלעל במאות ספרים שנוצרו על ידי משתתפים.ות מקומיים.ות ובינלאומיים.ות ואף לרכוש אותם. התכנייה האמנותית של היריד מורכבת משלל אירועים שיתרחשו מדי יום, כולל השקות אקסקלוסיביות של ספרי אמן, שיחי אמן וסדנאות מיוחדות.
אנו נרגשות לשתף שIN PRINT יריד ספרי אמנות מארח השנה 65 משתתפים ומשתתפות מרחבי העולם, וכולל מנעד רחב של אמנים.ות, קולקטיבים ומוסדות תרבות לצד הוצאות ספרים קטנות ועצמאיות. כמדי שנה, היריד משמש נקודת מפגש עבור סצינת האמנות הירושלמית, בה מתאחדים חברי.ות קהילת הדפוס המקומיים.ות והבינלאומיים.ות כדי לכונן דיאלוג מרתק ולהחליף רעיונות אודות עיצוב, עריכה, כתיבה ופרסום של ספרי אמן.

אמנים.ות משתתפים.ות: A5 Magazine & CAPS Nano Press, אגריפס 12 – גלריה לאמנים, אלחנדרה אוקרט, לוסי אלקויטי, דורון אדר, אסיה הוצאה לאור, מרסל לקידום אמנות ותרבות, משפחת אברמי, איילת בן נר, בורו מאיאק, אגטה צ'צ'קו, קרול גלאובר, דליה גל סברדלין, דניאל ארום, אופיר ברק, דניאל קונד, דניאל ארטל, דרור קרטה, אי. אם. ארט, פבלישרס, גול עצמי, הגר ציגלר, יובל חי, אלדד מנוחין, ליהיא בנימין, הדי ברוייר אברמוביץ, יהודית אפלטון, לינדה ליף אלטבף, דפוס חנטריש, סדנת ההדפס ירושלים, יהודית מרגוליס, ליאורה וייז, לב אפור, ליאור סאסי, ליהי תורג׳מן, גלריה מרי, מרק קנוביץ', מאשה נברובה, מאיר ראובן זלבסקי, מירב שקד – מקשיבה לצבעים, מיתר מורן מיכל גרינבאום, מוסררה ביה"ס לאמנות ולחברה, נועה בן נון מלמד, נורית גור לביא קרני, אולה גל, רון חן, רותם מקרית גת, Salomon & Daughters Books, שבלול, שחר כ"ץ, שירה רומנו, שירי פירסט, סיגל רק ויינטה, סיגל כספין סגל, הוצאת שטרנטל, טליסמה, תומר קאפ, נועה צדקה ונגה גרינברג, טופיקצ׳רס, המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, למה קיפוד, WRITE-HAUS, יעל הרמן – סטריאוגרפיה ועוד, יעל שיה – מתחת לעור, יהודה מיקלף, יונדלר ברונדינו פרלג, זיו שמח, ציפי בורמן ואליקס לונץ.

למידע נוסף ותכניית האירועים בקרו כאן 

 



קול קורא – שבוע העיצוב ירושלים 2023: "שקר וכזב"

שבוע העיצוב ירושלים 2023 מבקש לבחון את תפקידו.ה של המעצב.ת ופעולת העיצוב בתרבות העכשווית דרך מבט אקטואלי על תעתוע. תוך התבוננות מפוקחת על כליו המניפולטיביים של עולם העיצוב והמציאות שהם מעצבים, נבקש להציג עבודות החוקרות את חשיבותן של אשליות, עבודות שמסתירות ומרמות, שבוראות מציאויות מקבילות, וכן יצירות העוסקות בגילוי ובודקות את האפשרות של אמת ואותנטיות, למרות השפע בשקר וכזב.

נדמה שלא רק השקר מתעתע בנו, אלא גם האמת. עכשיו יותר מאי־פעם אנו חווים את המציאות דרך שלל תרגומים ועיבודים, פלאים מעשי יד אדם. אנו מתמצאים במרחב הבנוי על־ידי מערכות שילוט והכוונה מתוכננות מראש. היצע המותגים מאפשר לנו להחליף זהויות ועמדות בקצב מסחרר. ברשתות החברתיות אנו עוטים על עצמנו פילטרים ובזום אנו מתהדרים ברקעים ממקומות רחוקים. את האוכל שלנו אנו צורכים באריזות פסטורליות, וטכנולוגיות מתקדמות – בקופסאות שחורות. השקר, יש בו חן. האשליה מהפנטת, נעימה ומנחמת, מאפשרת לחלום. במערכה שבין אמת ושקר, בין יופי וכיעור, האם העיצוב במהותו אינו אלא אחיזת עיניים והמעצבים אמני אשליה?

אנו ניצבים בפני העידן הדיגיטלי כעדים משתתפים במהפכת המידע, ונדמה שחלק מהותי מחיינו נחווה כערעור מקיף של אמון, אותנטיות ואמת. פייק־ניוז, דיפ־פייק, דימויים מזויפים, דיסאינפורמציה – כל אלה הן תופעות שגורות בסדר היום של כולנו. בעוד שחלק גדול מעולם השקר והתעתוע מתקיים ברשת, הוא גם מוקרן מהמסך כלפי חוץ. עידן הפוסט־אמת כבש את המציאות הדיגיטלית והאנלוגית כאחד, והוא מתאפיין לא רק בוויתור מראש על חיפוש אחר האמת, אלא גם בתחושה שאפילו אם היא תימצא, לא ברור מה יהיה ערכה. בעידן זה, האשליה מוכיחה את יעילותה הכלכלית, החברתית והפוליטית בכל יום מחדש.

על הציר שבין מציאות לבדיה, עבודת המעצב נעה בין שני הקטבים; בצד האחד הציפייה למופע ראווה מרהיב, הכמיהה הבלתי פוסקת ליופי והמוטיבציה לייצר חשק לטובת מקסום רווחים. בקצה הנגדי, מעשי עיצוב עוסקים יותר ויותר ביצירת שקיפות, בניית אמון ולקיחת אחריות. בכל צד שאליו יפנה, ירתום המעצב את כליו המניפולטיביים לפעולה; הדמיות ומודלים כדי לשכנע ברעיון ולהעביר מסרים, ואפקטים ומניפולציות על חומר כדי לגרות את חושינו, לשבח את המציאות ולהשפיע על המצב הטבעי של הקיים.

במשחק המתמשך בין כיסוי וגילוי, מתי אנו מתענגים על היופי המנחם של האשליה ומתי אנו מבקשים לחשוף את האמת? מדוע אנו בוחרים לספר סיפורים מזויפים, ולמה בכל זאת אנו נמשכים לסיפורים אמיתיים?

בעתיד שבו ה"ממשי" אף הוא סוג של פנטזיה, של מציאות מדומה ומרובדת, של בינה מלאכותית שיכולה לעצב ללא יד ועין אנושית, על אילו מיומנויות נכריז בלעדיות? אילו התמחויות חדשות נפתח ואילו נשמר? האם על המעצב להתמסר למעשי הקוסמות והפלא שהמרחבים הדיגיטליים מאפשרים, או שמא עליו להישיר את מבטו אל החומרי, המקומי והמוחשי?

לוחות זמנים:

הגשה: מועד אחרון להגשת הצעות לקול הקורא: 1.2.23 בשעה 12:00

שלב ב': הודעות על מעבר לשלב דיון עם צוות האוצרות: 20.2.23

תשובה סופית: העבודות הנבחרות יזכו למימון ותצוגה בשבוע העיצוב שיתקיים ביוני 2023

להגשה ופרטים נוספים: www.jdw.co.il

על שבוע העיצוב ירושלים:

שבוע העיצוב ירושלים, פרויקט הדגל של בית הנסן, מתקיים משנת 2011 כאירוע העיצוב הציבורי הגדול והמשפיע בישראל. הוא מכיל ערב רב של אירועים, מופעים ותערוכות עיצוב מקומיות ובינלאומיות.

בית הנסן מקיים ומקדם עשייה רבה ומגוונת לקידום תחום העיצוב בירושלים בפרט ומעצבים ישראלים בכלל. מדי שנה שבוע העיצוב מתמקד בתמה מרכזית הבוחנת סיטואציות ירושלמיות וישראליות ייחודיות, הרלבנטיות גם לעולם כולו. זאת, מתוך מחשבה שהנוף התרבותי הייחודי בישראל הופך אותה למעין מעבדה חיה של נושאים גלובליים בוערים, ומתוך אמונה כי על עיצוב להגיב לנושאים אלו. מדי שנה מוזמנים מעצבים ומעצבות, בודדים וקבוצות משלל דיסציפלינות, להשתתף, לפתח פרויקטים ורעיונות חדשים ולהגיב בדרכם לתמה השנתית.

שבוע העיצוב הוא יוזמה של משרד ירושלים ומורשת ושל הרשות לפיתוח ירושלים, והוא מתקיים בניהול בית הנסן וחברת רן וולף.

צוות שבוע העיצוב ירושלים 2023:

ניהול כללי ותוכן: סמדר צוק ורן וולף, חברת רן וולף

אוצרות: דנה בן שלום וד"ר ג'רמי פוגל

ניהול אמנותי: סוניה אוליטסקי



"שיעורים חיים" / אירוע נעילה בהשתתפות אמני ואמניות התערוכה

גלריה עזריאלי של המכללה האקדמית הדסה

רביעי, 04.01.23 החל מהשעה 19:00

לאחר שלושה חודשים של חקירת הקשר בין יצירה ולמידה תינעל בשבוע הבא התערוכה "שיעורים חיים".

הצטרפו אלינו לאירוע שסוגר את הפינות ומסכם את המחשבות שהצטברו אצל האמניות.ים המשתתפות.ים בעקבות מפגשים שערכו עם קבוצות לומדות ממגוון בתי ספר ומוסדות ללימודי אמנות.

הערב בנוי כמרתון של תרגילים מסכמים הנובעים משאלות אלה.

אמניות.ים משתתפות.ים: ליאב מזרחי, סטודיו גע, רונן אידלמן, מיטל קובו ואבשלום סולימן, ערן אייזנהמר.

הכניסה חופשית אך מותנית בהרשמה מראש



The OWL LAB

תערוכה חדשה במרכז לאמנות ומחקר מעמותה

בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים
פתיחה: מוצ״ש 7.1 19:30
משתתפים: רונן אידלמן, אייל ביטון ואמיר מאיר, הדסה גולדויכט, גיא דולב, רות דנון, שרון טל, דוד לוקרד, לוני מונקה, מיקה קופפר
אוצרים: סלה-מנקה

The OWL Lab – מעבדת מילים, אובייקטים, מבוכים וגלמים – התחילה לפעול בפברואר 2022. מעבדת הפרפורמנס נוסדה במסגרת החוג לתיאטרון באוניברסיטה העברית בירושלים בשיתוף המרכז לאמנות ומחקר מעמותה בניהולה של קבוצת סלה-מנקה (ד״ר דיאגו רוטמן, ראש החוג לתולדות התיאטרון באוניברסיטה, ולאה מאואס, המנהלת האמנותית של מרכז מעמותה). המעבדה נולדה מתוך רצון לחקור וליצור באמצעות שחזור, האקינג ושימוש חוזר במכשור טכנולוגי מיושן (מקרן שקופיות, מסועי ספרים, מוג אנלוגי ועוד), שילוט והוראות הפעלה ממעבדות שונות באוניברסיטה, לצד שימוש חדש בחומרי ארכיון שעבר זמנם, חומרי הוראה ופרקטיקות פדגוגיות מהעבר.

במסגרת המעבדה עסקו תשעה אמנים וסטודנטים לתארים מתקדמים בדרכים שונות של העברת ידע ושל (דה)ארכיביזציה. במקביל לעיסוק ב״חסר הייעוד״ ובמה שיצא מכלל שימוש (the obsolete),  הגישה העומדת בבסיס פעילות המעבדה היא יצירה-מחקר, ופעילותה נועדה לאפשר שחזור ממשי של אירועים פדגוגיים ושל שיטות מחקר מיושנות, שחלק מהן נדחקו לשולי הפרקטיקה האקדמית, בשאיפה ליצור פרקטיקה ניסיונית מבוססת-מחזוּר של יצירת ידע חדש-ישן. במעבדה עסקנו גם בשאלת השפעתם של חידושים טכנולוגיים על עיצובה של החוויה האמנותית, הפרפורמטיבית והפדגוגית.

התערוכה הופכת את חללי מעמותה לחללי תצוגה ומחקר של חברי המעבדה ומפגישה תהליכים אלו עם הקהל. זמן הצגת התערוכה הוא גם זמן כתיבה ורפלקסיה של מנהלי המעבדה על המחזור הראשון שלה.

לאירוע פייסבוק

שעות פתיחה: ימים ג׳–ה׳ 13:00-18:0, ימי ו' 10:00-14:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *