רב ערב 15.11.22

מפגשי אמן בבית לאמנות ישראלית, נובמבר 2022 | אגף החינוך במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מתרחב | רשמים VIII – "יותר מאחד" | "מותו של בית הקברות" | סשה אוקון / "מקדש החיים" (מוקדש לשוק מחנה יהודה)

מפגשי אמן בבית לאמנות ישראלית, נובמבר 2022

שלישי, 22.11.22 בשעות 17:00–18:30

"חגיגת הכליון", מפגש עם האמנית תמר הירשפלד
האמנית תתייחס להתמסרות הזמנית אך המוחלטת לפעולה האבסורדית של הפחת חיים בחפץ דומם ומת, ותציג את ״שלדון השלד ההומניסטי״ ופרויקט נוסף שעליו היא עובדת עבור מוזיאון במרסיי.

מפגש מקוון
כרטיס: https://bit.ly/3Ul6yJn

ראשון, 27.11.22, בשעות 18:00–19:30

מפגש עם האמנית מירל לדרמן יוקלס
אחת האמניות החשובות של המאה, מירל לדרמן יוקלס, תרצה על עבודתה פורצת הדרך, החל משנות ה־70, אז הייתה "אמנית הבית של מחלקת התברואה של ניו יורק" ומנסחת "מניפסט אמנות התחזוקה", שהוצג גם בתערוכה המכוננת "מניפסטו" במוזיאון ישראל.

מפגש היברידי (יתקיים באנגלית)
כרטיס: https://bit.ly/3DKsbf

שני, 28.11.22, בשעות 18:00–19:30

"דמיון וריבוי", מפגש עם האמן אלי פטל
ההרצאה תעסוק בהידמות: דמיון (חיקוי בייטסיאני) וריבוי (חיקוי מילריאני), התחפשות (חיקוי קולניאלי), ועוד. נדון בעבודותיהם של הילה בן ארי, רועי רוזן ויעל ברתנא. האמן אלי פטל יתייחס לגוף העבודות שלו.

מפגש מקוון
כרטיס: https://bit.ly/3WKlH8R

שלישי, 29.11.22, בשעות 17:00–18:30

מפגש עם האמנית דגנית ברסט
דגנית ברסט, ציירת וצלמת ישראלית זוכת פרס רפפורט לאמן בכיר (2012), שעבודתה מתפרשת על מדיומים שונים: ציור, צילום, רישום, פיסול ומיצב. המפגש יעסוק ב"מזימה של הטבע".

מפגש מקוון
כרטיס: https://bit.ly/3Tn44sL



אגף החינוך במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מתרחב

ומחפש לצרף אנשי ונשות חינוך למגוון תפקידים:

הדרכות בשעות הבוקר, כשלושה ימים בשבוע (שעות צהרים ואחה"צ בתיאום מראש)

הדרכות שיחי גלריה בשבת

הנחיית פעילויות משפחתיות בשבת

מדריכות.ים דוברי ערבית

דרישות התפקיד:

לימודי אמנות במוסדות השכלה גבוהה

בעלות.ים ניסיון בהנחיית אמנות עיונית ומעשית לקבוצות בגילים שונים.

עדיפות לבעלותי.ם ניסיון בהדרכה מוזיאלית.

יכולת עבודה בצוות ויחסי אנוש מצוינים.

קורות חיים ניתן לשלוח למייל: [email protected]

עד 30.11.22



רשמים VIII – "יותר מאחד"

הביאנלה הארצית השמינית לרישום

26.11.22 – 25.2.23
פתיחה בבית האמנים, ירושלים: מוצ"ש, 26.11.22, בשעה 18:30
בבית טיכו, סדנת ההדפס, גלריה ברבור, המפעל, גלריה כורש 14: בשעה 19:30
אירוע נעילה: שבת, 25.2.23, בית האמנים
אוצרת ראשית: אירית הדר

הביאנלה הארצית לרישום, המתקיימת בחסות ובהפקת בית האמנים ירושלים, ביססה את מעמדה מאז שנת 2001 כמפעל אמנותי מקיף וייחודי, חגיגה מתמשכת של מדיום הרישום על מופעיו הרבים והשונים. כקודמותיה, הביאנלה השמינית מתקיימת בבית האמנים ובחללי תצוגה נוספים במרכז העיר, שהשנה גדל מספרם לחמישה: גלריה כורש 14, המפעל, גלריה ברבור, סדנת ההדפס ירושלים ובית טיכו. 71 האמנים המציגים באתרים השונים נבחרו מבין למעלה מ־600 יוצרים ישראלים שנענו לקול הקורא להשתתף בביאנלה. מבחר העבודות המוצגות והיקפן מבטיחים פרישה רחבה, מגוונת ורבת עניין של עשייה עכשווית במדיום העתיק, אך מתחדש תדיר, של הרישום.

כפי שעולה מכותרתה, "יותר מאחד", רשמים VIII מתמקדת במופעי רישום המתפרשים על פני יותר מדף אחד. מוצגים בה סדרות ומקבצי רישומים עצמאיים, שצירופם יחדיו ומיקומם בסמיכות זה לזה מכוננים שלם הגדול מסך חלקיו, ועם זאת שלם שאינו מוחלט או חותר אל המונומנטלי, אלא מעיד על יחסיותם של דברים ועל ארעיות היחסים ביניהם. אופני הבנייתם של רישומים בתבניות מרובות דפים, כסדרות וכמקבצים, הוא המכנה המשותף לכל תערוכות הביאנלה השנה. בה בעת, כל אחת מהן מציגה מבט ייחודי על הדחף או הכורח במבע, המתפרש על פני יותר מדף אחד, ומציעה הקשרים שונים למופעים שונים של ריבוי, המונכח בתבניות אלה.

האמנים המשתתפים בתערוכות:

בית האמנים, "יותר מאחד"

אוצרת ראשית: אירית הדר
יעל אזולאי, עפרה אייל, יואב אפרתי, עדי ארגוב, הילי גרינפלד, דוד דובשני, קארן דולב, עומר הלפרין, יואב וינפלד, אילת זהר, שי זילברמן, הדס חסיד, עלמה יצחקי, תמר לב־און, אתי לוי, נגה לינצ'בסקי, ליאב מזרחי, אבי סבח ומיכל סופיה טוביאס, מלאכי סגן־כהן, יהודית סספורטס, אמי ספרד, אסף עברון, אינגה פונר קוקוס, יונתן צופי, אלכסנדרה צוקרמן, רונית צתרי, לזלי רובין־קונדה, אלי קופלביץ, מורן קליגר, אשחר חנוך קלינגבייל, אפרת קליפשטיין, חביב קפצון, אברהם קריצמן, תומר רוזנטל, פנינה רייכמן, שחף שועה, עירא שליט, עלמה שניאור, הילה שפיצר, אמיר תומשוב

בית טיכו, "מוניו גיתאי וינרויב: מחשבות אדריכליות"

אוצרים: תמנע זליגמן ורמי טריף
מוניו גיתאי וינרויב

סדנת ההדפס, "רישום ברצף"

אוצר: אריק קילמניק
דיויד אייזקס, יעל בוברמן-אטאס, מיה בלוך, מיכל בקי, אפרת גל־נור, רותי דה פריס, נועה הגלעדי, יונתן הירשפלד, מיכאל רורברגר, עתליה שחר

גלריה ברבור, "ליל חלום"

אוצרים: אברהם קריצמן, רעות ישעיהו
טמיר חן, רון חן, טליה ישראלי, גבריאלה קליין, רחל רבינוביץ

המפעל, "חושך זה וזה"

אוצר: מידד אליהו

אורית אדר בכר, רעיה ברוקנטל, אילנה חמאוי, מיכל לזרוביץ, נטע ליבר שפר, ראובן קופרמן

גלריה כורש 14, "עניין של זמן"

אוצרות: דביר שקד, ורד חד(א)ד

טלי בן בסט, אנדרס גורביץ', אירית חמו, נעמי טנהאוזר, אביטל כנעני, יהושע נוישטיין, אלינור סאם, אבנר פינצ'ובר, נגה פרחי

לרשימת האירועים המלאה

לאירוע בפייסבוק



"מותו של בית הקברות"

סיור בתערוכה "עדויות הדברים" עם עפרי כפרי ודביר שקד

סדנאות האמנים בתלפיות, ירושלים

שישי, 18.11.22, בשעה 11:00

סיור ושיחה עם אוצרת התערוכה דביר שקד, שתספר על מים, קבצי JPEG, קעקועים, סיורים וירטואליים ומומיות, ואיך כל אלו הגיעו מברזיל לתערוכה בסדנאות האמנים.



סשה אוקון / "מקדש החיים" (מוקדש לשוק מחנה יהודה)

הגלריה העירונית לאמנות ראשון לציון, אחד העם 8

פתיחה: מוצ"ש, 19.11.22
נעילה: 28.2.23
אוצרות התערוכה: אפי גן, קרן ויסהוז

בתערוכת היחיד של הצייר סשה אוקון מוצגים 12 ציורי שמן גדולים, שנעשו בין השנים 2020–2022 ומוקדשים לשוק מחנה יהודה. השוק המפורסם שינה פניו, והוציא את סשה למסע ציורי שתוצאותיו הייחודיות, המורכבות והבלתי צפויות מוצגות בתערוכה. לצדם, מוצגים בתערוכה מספר רישומים בעיפרון על נייר, המאירים חלק מתהליך המחקר לקראת גרסתם הסופית של הציורים.

עבודתו של אוקון מושפעת מהישראלי, מהאור ומהחיים בירושלים, אך בה במידה הוא מחבק ומטמיע בציוריו אנך של יצירה ששורשיה נטועים בתנ"ך, יוון ורומא העתיקות, אמנות ימי ביניימית, רנסנס איטלקי ויהדות אירופה, כמו גם בספרות, בפסיכולוגיה ובפילוסופיה. הרעיונות הניצבים בבסיס העבודות הם קוקטייל ייחודי, מובהק ומובחן. אוקון מצליח להרים את היומיומי אל הנשגב ולעיתים פועל באופן הפוך: מוריד את הנשגב אל הארץ. העבודה נעה במרחב מיוחד, רווי הומור ומתוך מודעות לאבסורדיות החיים, מרחב החושף קשרים נסתרים בין קודש לחול. מבלי משים מתרחשת חתירה תחת ציפיותיו של הצופה, ערעור הנמצא בנשמת עבודתו הייחודית.

פרטים לגבי הרשמה להדרכות בתערוכה, באתר הגלריה או בטלפון

אתר הגלריה העירונית: www.bl-gallery.co.il, טלפון: 03-7572821

צילום: שי בן אפרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *