רב ערב 21.09.22

"הלוויתן והמבול: מבנים וסערות במחשבה היהודית" | "רוֹאָה בְּיַעַר מַחֲריש" / איתי בר־יוסף | שְׁתַלְתֶּם נִגּוּנִים בִּי | "מנהרת זמן – יפן והיהודים" / מקבץ תצוגות נדיר המחבר בין יפן לישראל | סדנת – חברת המעקב | "Resting Bitch" / שרון בלבן

"הלוויתן והמבול: מבנים וסערות במחשבה היהודית" 

הרצאה של עדי דהן, מוזיאון תל אביב לאמנות

בתערוכתה של חניתה אילן "בגללי הים סוער" (אוצרת: רווית הררי) בגלריה לאמנות עכשווית, רמת השרון
שישי, 30.9.22 בשעה 11:00
שדרות ויצמן 20 רמת השרון

בתערוכה, מעמקים מצוירים היוצרים מרחב מימי אינסופי שבו הציור המופשט והפיגורטיבי נפגשים. על הנייר גועשים שדות צבע כחולים, נוזליים ורבי שכבות, האוצרים בחובם פרגמנטים של דימויים פיגורטיביים המייצגים מיתוסים ממקורות שונים. התוצאה היא מרחב ימי השוטף ומאחד את שברי הדימויים ומייצר התכה בין הפיגורטיבי והמופשט, ההיסטורי והעכשווי, הגופני והמיתי, הקונקרטי והארכיטיפי.

מראה הצבה מתוך "בגללי הים סוער", חניתה אילן בגלריה לאמנות עכשווית רמת השרון, צילום: לנה גומון



"רוֹאָה בְּיַעַר מַחֲריש" / איתי בר־יוסף

גלריה בארי

פתיחה: שישי, 30.9.22 בשעות 11:00–13:00
שיח גלריה: שבת, 1.10.22 בשעה 12:00. בהשתתפות איתי בר־יוסף, אוצרת התערוכה סופי ברזון מקאי והצלם, האמן ועורך בלוג הצילום של "הארץ" דניאל צ'צ'יק
נעילה: 29.10.22
אוצרת: סופי ברזון מקאי
אמנים אורחים: אנה פריסילה רודריגז, גל דהן

תערוכת היחיד של איתי בר־יוסף מבוססת על גוף עבודות חדש שהתהווה בשנתיים האחרונות, תגובה של האמן לסגרי הקורונה. עבודותיו מבוימות בקפידה ומתייחסות לתולדות האמנות, אגדות עם, היסטוריות ובלדות. זירת ההתרחשות היא יער. הסדרה צולמה ברובה בנחל גחר שבחורשת קק"ל, אך החורשה הזו עולה על גדותיה, מתנערת מניסיונות השליטה בה והופכת ליער רחב ועמוק. אנחנו תופסות את אסופת העצים כמקום כשפים, מקום פתייני עם זרמים תת־קרקעיים אפלים הזורמים בתוכו, בין עציו יסודות מאיימים שהאדם לא יכול להם. "The woods are lovely dark and deep", כתב רוברט פְרוֹסְט בשנת 1923, וזיהה את היער ככוח מהלך מסתורין שמושך בחוטי כיסופים עמוקים, תת־מודעים, אל תוך הסבך שלו. הקרירות של הדפסות הענק העוטפות את קירות הגלריה היא מחוז חפצו של הנווד מחפש המפלט. העולם המתהווה ביניהן ובין עבודת הוידיאו (שנוצרה בשיתוף עם האמנית המקסיקנית־הולנדית אנה פריסילה רודריגז והמוזיקאי גל דהן) הוא מקום פרום ונטול זמן, אי של חזיונות, מקום מרבצם של תלי אבנים מעוטרים טחב וצמחים מטפסים שביניהם נעות דמויות סיפוריות. הדמויות משוטטות או נחות בתוך נופים גולמיים, חסרי אופק. עטופים בתוך נופים דרמטיים, נשלחים שורשים החוצה מהקירות הגדולים, מזמינים אותנו להיבלע יחד איתם, אל תוך זרועות הענפים והעלים המתכלים על האדמה.

איתי בר יוסף, ללא כותרת, 2021



שְׁתַלְתֶּם נִגּוּנִים בִּי

אריאל שלזינגר, גיא בר־אמוץעפרי מרום, שירלי בר־אמוץ, טל בדרקגאיה אור נר־עדנייסמין ורדימוןמרב צור

הגלריה הלבנה בקיבוץ חצור (חצור–אשדוד בווייז)
פתיחה: שבת, 24.9.22
נעילה: 29.10.22

קבוצת אמנים מקרית, לכאורה. דימויים ורעיונות שנוצרים בעולמות שונים מתחברים, ואולי לא. בין "משחק" לפרשנות חברתית, בין נוצץ רהבתני לפשטות עמוקה, בין אופטימיות ושמחת זיכרונות לעולמות אפלים, בין כאן לשם, בין הבשל לבוסרי. לחפש מבעד לרבדים השונים כדי לגלות, ואולי לא, חוט מקשר. המשותף? קיבוץ. שורשי משפחה בקיבוץ חצור.

הגלריה פתוחה כל שישי–שבת וכן בערבי חג ושבתון, בשעות 11:30–13:30
או בתיאום טלפוני 052-3298936 052-4201340

טל בדרק, ספטמבר, 2022



"מנהרת זמן – יפן והיהודים" / מקבץ תצוגות נדיר המחבר בין יפן לישראל

מוזיאון טיקוטין

פתיחה: 15.9.22
נעילה: 23.4.23
אוצרת: ד"ר אתי גלס־גיסיס

לציון 70 שנה של יחסים דיפלומטיים בין יפן לישראל, פותח מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית את התערוכה "מנהרת זמן – יפן והיהודים", מיזם תרבותי ואומנותי ראשון מסוגו בישראל ובעולם. מלבד היותה תערוכת אמנות, יש לה גם ערך חינוכי רב, והיא מהווה נקודת מפגש יוצאת דופן בין זמנים ותרבויות, בין ישראל ליפן, בין אז להיום.

התערוכה מתבססת בחלקה הגדול על סיפור ההצלה של צ'יאונה סוגיהרה, שהנפיק בקיץ 1940 למעלה מאלפיים ויזות מעבר ליפן. בדרך זו הציל למעלה מששת אלפים יהודים, שהצליחו להימלט בדרך לא דרך מאירופה הנאצית לעיר קובה שביפן.

ולצד ההצלה – סיפור ההשמדה, שמוצג ביצירותיהם של האמנים יוקי אונודורה (צילום) ומיאג'ימה (במיצב וצילום). חלק מהעבודות נוצרו בשיתוף ניצולי שואה.

בתערוכה מוצגים בין השאר הצילומים המקוריים של "מועדון הצילום טאנפיי": קבוצה של שישה צלמים שהגיעו לעיר קובה בשנת 1941 במטרה לצלם את הפליטים היהודיים ששהו בה לאחר שנמלטו מאירופה.

טאצואו מיאג'ימה, עור מונה 38° בדרום קוריאה



קול קורא: IN PRINT יריד ספרי אמנות

בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים

11-13.1.23

IN PRINT יריד ספרי אמנות יריד ספרי אמנות נוסד בשנת 2018 ומתקיים מדי שנה בירושלים כאירוע מבוסס אמנות. יריד ספרי האמנות כולל מגוון פרסומים מאת למעלה ממאתיים יוצרים בינלאומיים: החל מזִינים וספרי אמנות ועד לקטלוגים שאינם מודפסים עוד וספרי אמן במהדורות מיוחדות. בניהולן של ג׳נה רומנו ודניאל גורודנציק, היריד הוא ארגון עצמאי שתומך בעשייה המקומית במדיום הדפוס. מטרתנו היא לטפח יחסי חליפין בינלאומיים עם תעשיית ספרי האמנות באמצעות הזמנת אמנים להשתתף ביריד לצד ייצוג ותמיכה בפרי עשייתם של יוצרים מקומיים. במהלך היריד מתקיימים מספר אירועים, בהם פאנל, שיח אמן, השקות ספרים ועוד.

אנו מתכבדים להכריז על פתיחת קול קורא להגשות ליריד, שיתקיים זו השנה הרביעית בבית הנסן, מרכז תרבות לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה בירושלים. במהלך שלושת ימי היריד, משתתפים יזכו להציג ולמכור את ספרי האמנות שלהם, ליצור אינטראקציה עם מבקרים ולהכיר מקרוב את קהילת חובבי ספרי האמנות.

אנו מחפשות להרכיב קבוצה מגוונת המכילה יוצרים מקומיים ובינלאומיים, הוצאות ספרים, חברות דפוס קטנות, זִינים ועבודות מודפסות. השנה, אנו שמחות לבשר על גדילת היקף היריד ביחס לשנים קודמות במטרה לשלב כ־75 משתתפים. עם הרחבת היריד אנו מצפות גם לצמיחה במספר המשתתפים הבינלאומיים, לצד יוצרים מקומיים.

היריד משתרע על פני שתי קומות במבנה ההיסטורי, וכולל מבחר דוכנים, פרסומים, השקות ספרי אמנות, שיחות אמנים ועוד. שנה אחר שנה, IN PRINT יריד ספרי אמנות מעיד על חשיבותה של אמנות הפרינט גם בעידן הנוכחי.

הגשה ל־IN PRINT יריד ספרי אמנות 2023

רוצים להשתתף? הן מי שהציג בעבר והן מי שניגשים לראשונה מוזמנים להציע הצעות לדוכן, חצי דוכן או דוכן משותף.

מועד אחרון להגשה: 20.10.22 בשעה IST 23:59

בלינק: https://www.inprintartbookfair.art/he/open-call-info-2023

שאלות נפוצות: inprintartbookfair.art/faq

 

פרס IN PRINT יריד ספרי אמנות לאמן מבטיח

פרס IN PRINT יריד ספרי אמנות לאמן מבטיח יינתן השנה ליוצרים צעירים (אמנים, בתי הוצאה לאור, או קולקטיבים) אשר סיימו תואר ראשון או שני בחמש שנים האחרונות ופרסמו ספרי אמנות, ספרי אמן ו/או זִינים. מטרת הפרס היא להכיר במצוינות במדיום הדפוס ולעודד עשייה אמנותית הכרוכה ביצירת ספרי אמנות. פרטים נוספים לגבי הגשת מועמדות נמצאים בטופס ההרשמה ליריד.

לזוכים יוענק דוכן במסגרת IN PRINT 2023, בנוסף לאירוע השקה לספר שיתקיים במהלך ערב הפתיחה.



סדנת מבוא לחיים בחברת המעקב

גלריה עזריאלי, המכללה האקדמית הדסה, רחוב הנביאים 39, ירושלים

יום רביעי 21.09.22

הטלפון החכם, הבית החכם, העיר החכמה, הרכב החכם, מצלמות האבטחה, התפתחות הבינה המלאכותית והשימוש היומיומי שלנו באפליקציות וברשתות החברתיות הביאו לכך שטכנולוגית מעקב ופיקוח חדרו לכל תחומי חיינו: בבית, בעבודה, בבתי ספר, במרחב הציבורי ובחיי הפנאי. לטכנולוגיות אלו יש את היכולת לספק לנו ביטחון, הנאה ונוחות, אבל הן גם פוגעות בנו כפרטים וכקהילה.

המכון לטכנולוגיה חיובית – מכון מחקר אקטיביסטי וביקורתי הבוחן את תפקידה ושימושיה של טכנולוגיית המעקב בחברה העכשווית – מזמין את הקהל לסדנה שבה נלמד על החיים בחברת המעקב, ונתנסה בכלים שיאפשרו להבין את הטכנולוגיות ולעבוד איתן באופן בטוח יותר.

בין הנושאים שניגע בהם בסדנה:

  • מה זה מעקב? איפה הוא מתרחש ומה הוא משרת?
  • הטוב והרע שבמעקב
  • איך נאסף מידע (Data) ולשם מה
  • איך ניתן לצמצם את הנזקים של המעקב

הנחת היסוד של המכון לטכנולוגיה חיובית היא שדרך פיתוח מודעות ציבורית רחבה לסכנות החברתיות שמגיעות עם הטכנולוגיה, ניתן להעצים את היתרונות שלה, להפוך את המדאיג למוכר, את המסובך למובן ואת השלילי לחיובי.

להרשמה: https://bit.ly/3RW2NsF

צילום: דניאל חנוך



"Resting Bitch" / שרון בלבן

מרכז לאמנות ומחקר מעמותה ובית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים
נעילה: 26.11.22
אוצרות: סלה־מנקה

Resting Bitch היא תערוכת יחיד של שרון בלבן, אחת הדמויות המרכזיות באמנות הווידיאו העכשווית בישראל. במיצב וידיאו מרובה מסכים, שנפרש על שתי קומות בבית הנסן, בלבן עוסקת בפירוק הגוף ובבחינתו מחדש ביחס לסביבה שבה הוא מתקיים. התערוכה היא תוצר של שיטוט במרחב הביתי – שיטוט שיש בו התבוננות אך גם פעולה מכווונת, ודרכו מזהה בלבן חוויה דומסטית מודחקת, חייתית וחושנית מצד אחד ואבסורדית ומלאת הומור מצד שני.

התערוכה בנויה כמיצב, לקסיקון וידיאו, שפורם ובונה את הגוף בסביבה הדומסטית. בלבן כ״משוטטת ביתית״ פטישיסטית, נצמדת ומזיזה, שופכת ומנענעת, רוטטת ובוחנת את המתח שבין הגוף הנשי הנוזל והפולט חיים ובין היומיום המאורגן כפס ייצור ביתי. התערוכה מחולקת למיצב של מעלה ומיצב של מטה: בחללי גלריית בית הנסן תצוגה מוזיאלית באופייה של ארבע עבודות וידאו, ובחלל התחתון (המרתף) מערך אדריכלי מבוכי שמזמין את הצופה ללכת לאיבוד.

תערוכת היחיד הראשונה של בלבן בארץ לאחר עשור (והגדולה שלה עד כה) פורשת את עולמה של יוצרת ייחודית אשר עובדת במיומנות עם הדימוי הנע. התערוכה מסמנת המשך של שיתוף פעולה ודיאלוג ארוך שנים בין בלבן לקבוצת סלה־מנקה ומרכז מעמותה.

התערוכה התאפשרה הודות לתמיכתם הנדיבה של קרן אוסטרובסקי, צילי צ׳רני מגלריית ZAZ ניו יורק, מפעל הפיס, עיריית ירושלים, מנהל התרבות וקרן היוצרים והרשות לפיתוח ירושלים.

שעות פתיחה

שני–חמישי בשעות 10:00–18:00, שישי 10:00–14:00, שבת 10:00–16:00

הכניסה ללא עלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *