רב ערב 30.08.22

כנס ירושלים לאמנות #7 בינלאומי | "ספר תום" / תמיכה בפרויקט הוצאה לאור | רועי רוזן – אמנות לגדולים

כנס ירושלים לאמנות #7 בינלאומי

חמישי, 15.9.22 בשעות 13:00–20:00 | בית הנסן, רחוב גדליהו אלון 14

שישי, 16.9.22 בשעות 09:15–13:30 | מכון שלום הרטמן, רחוב גדליהו אלון 11

כנס ירושלים לאמנות #7 יוקדש למקומה של אמנות ביחס לסוגיות פוליטיות, אקלימיות וטכנולוגיות בינלאומיות ומקומיות. ההרצאות יעסקו בשימוש אמנותי באלגוריתמים וטכנולוגיה לזיהוי רגשות, בחיבור בין אמנות לתהליכים ביולוגיים (ביו־ארט), בתגובות של אמניות.ים ומעצבות.ים למשבר האקלים ובשפת מחול של מפגינים. בנוסף ייערכו שני פאנלים בנושאים אקטואליים: האחד יוקדש לתערוכת הדוקומנטה שמוצגת הקיץ בקאסל שבגרמניה, ומעוררת דיונים ושערוריות רבות, והשני יוקדש למצבם של אמניות.ים בשעת חירום, מלחמה ופליטות, בהשתתפות אמני.ות מאוקראינה, רוסיה ובלארוס.

כנס ירושלים לאמנות נוסד ביוזמת פסטיבל ״מנופים״ וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״, במטרה לחבר בין מוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם התרבות. כנסים קודמים עסקו בנושאים ״חתימה״, ״מה עושים עם אמנות?״, ״בירור יתרה״, ״תכסיס״, ״רגע האמת״ ו"גודש".

האירוח הבינלאומי בסיוע משרד החוץ ומכון גתה ישראל

אוצרי ומנהלי הכנס: רינת אדלשטיין ("מנופים", "הרמה"), ד"ר רונן אידלמן ויונתן אמיר ("ערב רב")

הפקה: אלינה אלכסה אוסיפובה

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים



"ספר תום" / תמיכה בפרויקט הוצאה לאור

בתום מסע ארוך בן שש שנים, אנו שמחים להזמין אתכם לקחת חלק בהוצאתו לאור של "ספר תום", אשר יכלול איורים מכל ספריה של תום זיידמן־פרויד (1892–1930) לצד מסות, מאמרים, סקיצות, חומרי ארכיון נדירים, ספרים גנוזים ותרגומים המופיעים לראשונה בעברית. למרות פועלה המשמעותי והייחודי, "ספר תום" הוא הספר הראשון – בארץ ובעולם – המוקדש ליצירתה ולה.

רק ארבעה עשר ספרים של זיידמן־פרויד ראו אור, אך הם מהווים מעגל יצירה שלם. ב"ספר תום" מוצגים כל ספריה, לצד כתריסר מאמרים העוקבים אחר יצירתה ומנתחים אותה, החל מיצירות הנעורים, ניצני הסגנון הייחודי שלה; העבודה עם ביאליק על ספרי הוצאת "אופיר" שהקימו יחד עם בעלה יעקב זדימן; ״ספר האותיות״, ספר אלף־בית יפהפה וגנוז, שיזמה וגיבשה יחד עם ש״י עגנון וזלמן שוקן; וכלה בספרי המשחק והלימוד בגרמנית, שאיירה וגם כתבה (חלקם נבחרו לספרים היפים ביותר שראו אור בגרמניה), המושתתים על תפיסה אינטראקטיבית שהקדימה את זמנה. בספרים אלו ניסחה תום תפיסה פדגוגית פרוגרסיבית, שעליה כתב ולטר בנימין שני מאמרים, הרואים אור לראשונה בתרגום עברי.

לפרטים נוספים ותמיכה בפרויקט



רועי רוזן – אמנות לגדולים

הוא אמן, קולנוען, כותב ומרצה. יצירותיו משלבות מדיות וסגנונות שונים, והן מחברות בין פנטזיה גרוטסקית למציאות פוליטית, תשוקה ואלימות, אפלה וססגוניות. לאורך השנים עסק רבות במשחקי זהויות, כשהוא בורא דמויות היסטוריות, מבקש מנשים זרות להקריא את וידוייו ומצייר את טקס קבורתו מנקודת מבטו, כמי שמתבונן בנעשה מתוך הקבר. יצירתו האחרונה ״קפקא לקטנים״ היא סרט באורך מלא המשלב משחק, אנימציה ומוזיקה, ומבוסס על סיפורו של פרנץ קפקא ״הגלגול״.

קוראים לו רועי רוזן והוא האורח שלנו בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *