רב ערב 17.08.22

קיץ בבית לאמנות ישראלית | "מה יותר צהוב או פיל?" / אורית ברגמן וענת ורשבסקי | קול קורא: בית הראשונים בעמק חפר | רועי רוזן – אמנות לגדולים

קיץ בבית לאמנות ישראלית

הרצאות, סרטים וקורסים על אמנות בחודשים אוגוסט וספטמבר בבית לאמנות ישראלית

ספריית VOD

ספריית הרצאות ומארזי קורסים שהתקיימו בבית לאמנות ישראלית בשנתיים האחרונות מוצעים לצפייה מכל מקום ומתי שנוח: אמנות ההדפס, יצירתו של משה גרשוני, האמנות הפלסטינית, פרויד והאמנות בת זמננו, ועוד.

הקליקו לספרייה  https://bit.ly/371opOC

ספטמבר של הרצאות וסרטי אמנות

בית לאמנות ישראלית ופסטיבל אפוס – הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות, מציגים: סרטי אמנות והרצאות מקדימות עם אוצרים וחוקרי אמנות בימי חמישי בערב בחודש ספטמבר. הסרטים וההרצאות יוקרנו אונליין. הסרטים יהיו זמינים לצפייה במשך 48 שעות.

1.9.22 – "מגי המבלינג מאוהבת בצבע", הרצאה מקדימה: רותי דירקטור (מוזיאון ת"א לאמנות).

8.9.22 – "לא בדיוק מזרחי", הרצאה מקדימה: ד"ר אמיתי מנדלסון (מוזיאון ישראל), בנוכחות האמן מוטי מזרחי, גיבור הסרט.

15.9.22 – "מודליאני אהובי", הרצאה מקדימה: ד"ר עדינה קמיאן (מוזיאון ישראל).

הקליקו לספטמבר של סרטי אמנות  https://bit.ly/3piVYVu



"מה יותר צהוב או פיל?" / אורית ברגמן וענת ורשבסקי

תערוכת הקיץ של בית הנסן לילדים

נעילה: 7.9.22
אוצרות: רונה זינגר

המאיירות אורית ברגמן וענת ורשבסקי מגיעות לבית הנסן עם תערוכה קייצית וחווייתית לילדים בכל הגילים. בתערוכה זו האיור, המוכר כפעולה דו־ממדית, מתחיל בתוך הפורמט המוכר, דפי הספר, אך לא עומד בפיתוי ויוצא להרפתקה תלת־ממדית בין חללי הגלריה.

אירועים מיוחדים במסגרת התערוכה:

סדנת יצירת יצורים מצחיקיםמפגש בהנחיית אורית ברגמן וענת ורשבסקי

חמישי, 18.8.22, בשעות 10:00, 11:15

פעילות יצורים מצחיקים בעקבות התערוכה מה יותר צהוב או פיל. הילדים יכינו זנבות, ראשים, אפים, אוזניים וכנפיים וירכיבו מהם יצורים חד־פעמיים בשלל חומרים מפתיעים, וייקחו אותם עמם הביתה.

כרטיסים לשעה 10:00, גילי 3–6

כרטיסים לשעה 11:15, לגילי 7–10

משך הפעילות: 45 דק׳
עלות: 15 ש״ח לילד.ה
מספר המקומות מוגבל

למידע נוסף

טוטו וחבריםהצגת מבית תיאטרון הקרון 

ימי שני, 22.8.22, 29.8.22, בשעה 11:00

בספר המקום צר ולדמויות אין תמיד מקום. למה? כי לה לה הציפור וטוטו הפילון אוהבים להשתולל, מיכאל החילזון אף פעם לא מגיע בזמן, לה לה מתחפשת לנמרה ומפחידה את כולם וטוטו מרחף על גלידה מעופפת. איזה בלגן!

טוטו וחברים, הצגה מקסימה מבית תיאטרון הקרון בהשראת סדרת הספרים של המאיירת והסופרת אורית ברגמן, מגיעה לשתי הופעות בעליית הגג של בית הנסן

למידע נוסף וכרטיסים

צילום: דור קדמי



הזמנה להציע הצעות למיזמי אמנות ועיצוב כחלק מהליך הקמה – בית הראשונים בעמק חפר


אמניות ואמנים, מעצבות ומעצבים, יוצרות ויוצרים, בודדים/קבוצות/גופים מכל התחומים, מוזמנים להציע הצעות למיזמי אמנות, עיצוב ותוכן תרבותי תחת התימה "בנייה".

עבודות הכוללות השמשה, עיצוב ופיתוח של חללי הפנים והחוץ, כמו גם סדנאות ופעילויות תוכן שעניינן בנייה והקמה, יבוצעו כחלק מפעילות התוכן בבניין על ידי יוצרים, יוצרות ובשיתוף קהילות עמק חפר.

על בית הראשונים
בית הראשונים עומד על רכס הכורכר השני בסמוך לשטחי מושב ביתן אהרון. הבית צופה אל נופי עמק חפר המוריקים, ובצמוד לו נמצאת שמורת הטבע "ביתן אהרון", המשמרת צמחיית בתה אופיינית לרכס הכורכר הפנימי בשרון, ובה מצויות מערות קבורה החצובות בסלע.

הבית המרהיב נבנה בשלהי המאה ה־19 על ידי לבנוני שבבעלותו היו מספר קרקעות בעמק חפר. קומת המסד של הבית הגדול בנויה אבני כורכר גסות שנחצבו בקרבת מקום וחלקה המזרחי חצוב בסלע. בשנת 1930 התיישבה בבית קבוצה של 20 צעירים, מראשוני המתיישבים בעמק חפר וממקימי מושב כפר ויתקין.

במתחם בית הראשונים מצוי מבנה נוסף המכונה "הבית הקטן" ובית הראשונות, פרויקט להעצמה נשית הפועל במקום משנת 2021.

על הפרויקט
לאחר שנים שבהן עמד נטוש, מבקשת כיום המועצה האזורית עמק חפר להגדיר מחדש את בית הראשונים כמרכז תרבות מקומי. ככזה, אנו מבקשים להתבסס על מודל הצמיחה האורגני, המשמש את הקהילה ונבנה על ידה ולצרכיה, ולהתאימו לעידן הנוכחי. לפיכך, בשבועות הקרובים יבוצעו בבית עבודות שיפוץ והשמשה בסיסיות בדגש על בטיחות ונגישות. שאר השינויים הפיזיים והתכניים של המבנה יבוצעו ויוגדרו בשיתוף עם הקהילה היוצרת, וקול קורא זה הוא הסנונית הראשונה לתהליך ההתחדשות של המקום.

עם פתיחתו לציבור יפעל בית הראשונים המתחדש תחת התימה "בנייה", וחלליו יזכו לחיים חדשים תוך חשיבה מתמדת ועשייה משותפת עם קהילות העמק השונות. החללים השונים יושמשו במקביל, במהלך המשלב תוכן ועיצוב, תוך הקפדה על כללי בטיחות ונגישות הולמים שיאפשרו שימוש שוטף ופעיל בחללים. בנוסף, במקום יפעל בית קפה־מסעדה שישרת את כלל באי המתחם ואורחיו.

קול קורא
אמניות ואמנים, מעצבות ומעצבים, יוצרות ויוצרים, בודדים/קבוצות/גופים מכל התחומים, מוזמנים לבנות איתנו את בית הראשונים ולענות יחד על השאלה – מהו מרכז התרבות המקומי בית הראשונים?

אנו מבקשים הצעות המשלבות רעיונות

  1. לשינוי הנראות של הבית וסביבתו.
  2. להתערבות פיזית אקטיבית בעיצוב ושיפוץ פרטים בתוכו, החל מהידיות וגופי התאורה וכלה בריהוט ועיצוב הפנים.
  3. לתכנים שהבית יכול להכיל לפרק זמן קצר או ארוך: אירועים, סדנאות, מופעים, פעולות משך, תכניות חוזרות, דיירי קבע ועוד.
  4. לקשר שהבית יכול לייצר עם קהילת עמק חפר, ולאופנים קונקרטיים שבהם קשר כזה יכול להיבנות.
  5. כלל ההצעות ייבחנו לפי האופן שבו הן משלבות את השינוי המרחבי, כמו גם את הפעילות השוטפת שהן מציעות. במילים אחרות: מה תרומתן לקופסא שהיא בית הראשונים, ומה תרומתן לתכולתה.

דגשים

  1. יתרון מובהק יינתן למציעים מתחומי המועצה והמקושרים אליה בזיקה כלשהי, אולם הקול הקורא אינו מוגבל לתושבי המקום.
  2. על ההצעות לכלול דימויים, רפרנסים, עבודות קודמות, וכל מידע שיכול לסייע לנו לדמיין מה לדעתכם.ן עתיד לקרות בבית.
  3. על ההצעות לכלול התייחסות ברורה לשלושה רכיבים: השינוי הפיזי במבנה, התרומה לתוכן ומשכו, והקשר עם הקהילה המקומית.
  4. הצעות שייבחרו יזכו למימון.

לבקשת מסמכי הקול קורא, שאלות או פרטים נוספים:

https://www.hefer.org.il/page_65699



רועי רוזן – אמנות לגדולים

הוא אמן, קולנוען, כותב ומרצה. יצירותיו משלבות מדיות וסגנונות שונים, והן מחברות בין פנטזיה גרוטסקית למציאות פוליטית, תשוקה ואלימות, אפלה וססגוניות. לאורך השנים עסק רבות במשחקי זהויות, כשהוא בורא דמויות היסטוריות, מבקש מנשים זרות להקריא את וידוייו ומצייר את טקס קבורתו מנקודת מבטו, כמי שמתבונן בנעשה מתוך הקבר. יצירתו האחרונה ״קפקא לקטנים״ היא סרט באורך מלא המשלב משחק, אנימציה ומוזיקה, ומבוסס על סיפורו של פרנץ קפקא ״הגלגול״.

קוראים לו רועי רוזן והוא האורח שלנו בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *