רב ערב 26.07.22

"כלוב הצלעות"/ אליסיה שחף | מסלול "סטודיו" במדרשה – פקולטה לאמנויות | "מה יותר צהוב או פיל?", תערוכת איור לילדים / אורית ברגמן וענת ורשבסקי | עילית אזולאי – פותחת שער למזרח בוונציה

"כלוב הצלעות"/ אליסיה שחף

הגלריה בבארי

אוצרת סופי ברזון מקאי
פתיחת התערוכה והשקת ספר האמנית של שחף "כלוב הצלעות": יום שבת 6.8 11:00-13:00

"כלוב הצלעות", תערוכת היחיד של אליסיה שחף וספר האמנית המלווה אותה, נולדו בתקופת מגיפת הקורונה. גרעינה התהווה בטיולים יומיומיים עם הכלבה שלה סביב הבית, אז אספה שחף חֲזָרָה לביתה יצירי טבע- פרחים נבולים או מתמתחים, זרעים פוקעים, ענפים מתכלים, עלים מתפזרים. בטקס מאגי אוספת שחף את תושבי הגן. על רקע שחור ובאור טבעי צילמה אותם. הצמחים שלה הם לא ייצוג בוטאני, מוצג לשימור או מחקר, אלא יצור אחר, בן כלאיים. בכוח מבטה הגופים הופכים לבשר חי. גוף מתכווץ, מזדקן, מתפתל, מבקש להיעלם לתוך עצמו, להיסגר ולא להיפתח שוב, מחפש להיראות בקצותיו הפרומים כתחרה, להיות ראוי למבט, מגיר את תכולתו, מתפרש בעונג, מסיים את חייו, נולד מחדש. הטבע עבור שחף הוא נקודת אחיזה טובה לקצות אצבעות כואבות מטיפוס, סוכן סמוי של ריפוי כאבים וכמיהות. הצילום שלה מבקש לחזור לשורשים יציבים של מעשה צילומי ושימוש באור, כתגובה לשטח ההפקר המשובש בתוכו מצאה את עצמה וממנו הייתה צריכה לחלץ את עצמה. לצד הסדרה הבוטאנית מלווים את התערוכה חלקי טקסט. משפטים קצרים, מחשבות לא גמורות, זרמי תודעה פרומים. כל אלו מרכיבים מבט סקרן, בוחן, או מגשש אל מול מורשת השושלת הנשית והמשפחתית שלה. בתערוכה זו שחף משוחחת ומתעמתת עם זיכרונות רדומים, שאלות של זהות, מקורות, מיקוד והתפזרות, מציאת דרך ואובדנה, השלת עורות ופרישת כנפיים רטובות לייבוש בקרני השמש.

מפגש פתוח ובלתי פורמלי עם האמנית והאוצרת: יום שישי 12.8 9:00-13:00
שיח גלריה עם אליסיה שחף, סופי ברזון מקאי, אוצרת התערוכה, וגילי זיידמן, אוצרת עצמאית: יום שבת 27.8 12:00

אליסיה שחף



מסלול "סטודיו" במדרשה – פקולטה לאמנויות

המדרשה – פקולטה לאמנויות פותחת מסלול חדש, מסלול "סטודיו", המיועד לאמנים ולאמניות הרוצים להעמיק את העשייה האמנותית שלהם, תוך העמקה תיאורטית ביקורתית ופרשנית בעולם החזותי.

במסלול זה, הסטודנטים מקבלים חללי עבודה ואפשרות לבחור מנחה אישי/ת, מתוך מיטב האמנים המובילים בתחומם – המהווים חלק מסגל המרצים הנרחב הקיים במדרשה.

בין המרצים: פרופ׳ רועי רוזן, פרופ׳ דורון רבינא, גיא בן נר, רותי סלע, פרופ' עידו בר אל, אפרת גל-נור, שחר יהלום, ד"ר מירי סגל, אלונה פרידברג, אנג'לה קליין, ברק רביץ והלל רומן.

בסמינר ייחודי (Art-based research) במסגרת המסלול הסטודנטים מוזמנים לחקור לעומק את האמנות שלהם ולקראת סיום הלימודים, ישתתפו בתערוכת סיום קבוצתית. המצטיינים יוכלו להציג תערוכת יחיד בגלריית המדרשה, בת"א.

מסלול זה מתווסף לתכנית המרכזית לתואר שני בחינוך לאמנות ,M.Ed  בנוסף למסלולים: מחקרי (תזה) ואנתרופוסופי.

לפרטים נוספים: 9121* שלוחה 1 | לאתר המדרשה

הינדה וייס



"מה יותר צהוב או פיל?", תערוכת איור לילדים / אורית ברגמן וענת ורשבסקי

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים

אירוע פתיחה בהשתתפות האמניות: שישי, 29.7.22 בשעה 11:00
נעילה: 7.9.22
אוצרות: רונה זינגר
הכניסה חופשית

התערוכה הזוגית "מה יותר צהוב או פיל?" מוקדשת כולה לילדים בגובה עיניהם, ומוצגים בה איורים נבחרים מספרי ילדים ופרויקטים שונים שאיירו אורית ברגמן וענת ורשבסקי לאורך השנים. בתערוכה זו, האיור, המוכר כפעולה דו־ממדית, מתחיל בתוך הפורמט הצפוי: דפי הספר, אך לא עומד בפיתוי ויוצא להרפתקה תלת־ממדית, שבה מפלצת צהובה מרחפת בין חללי הגלריה, מלווה בלהקת יצורים ססגוניים ותלת־מימדיים. זוהי הזדמנות עבור צופים קטנים וגדולים כאחד להביט על איור מחוץ לכרונולגיה של ספר, להתמקד במערכות היחסים שבין הדמויות, לפרום את הקשר ההדוק שבין המילה הכתובה לאיור המלווה אותה ולהיכתב מחדש בראשם של המבקרים הצעירים.

במסגרת התערוכה יתקיימו מספר אירועים, בהם סדנאות יצירה והקראות סיפור עם היוצרות ושותפים.

אורית ברגמן: מאיירת וסופרת ילידת ירושלים.

כתבה 13 ספרי ילדים ואיירה רבים נוספים אשר חלקם עובדו לבמה. ברגמן היא ראשת תחום איור במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל ומרצה בכירה במחלקה. בין ספריה: סדרת "טוטו וחברים", "יומנה של לוכדת כרישים", "פעם עקב אחרי לוויתן", "המלך אמר" ו"שבתאי מסכן".

ענת ורשבסקי: מאיירת ויוצרת, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בצלאל ומרצה לאיור. איוריה מופיעים בספרי ילדים, עיתונים ומגזינים, סרטונים, הצגות ועוד. בין הספרים שאיירה: "זרובבל וזלפה", "מסעדה בקצה הקוטב" ו"במקום הכי יפה בחוף".

שעות פתיחת הגלריה:

 ראשון: סגור, שני–חמישי: 10:00־18:00, שישי: 10:00–16:00, שבת: 10:00–16:00



עילית אזולאי – פותחת שער למזרח בוונציה

היא אמנית ישראלית הפועלת בברלין, ומציגה בכמה מהמוזיאונים וחללי התצוגה החשובים בעולם. עבודתה החלה בצילום ישיר, אך עם השנים היא התפתחה ליצירה דיגיטלית ורב־שכבתית, שלצד טכנולוגיות צילום מתקדמות, כוללת גם מחקרים היסטוריים ואנתרופולוגיים בארכיונים, אוספים ואתרים אדריכליים. קוראים לה עילית אזולאי. תערוכתה החדשה ״מלכות״ מוצגת כעת בביתן הישראלי בביאנלה בונציה, והיא האורחת שלנו בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב.

להאזנה

1 תגובות על “רב ערב 26.07.22”

    "….העמקה תיאורטית ביקורתית ופרשנית בעולם החזותי"

    זאת סיבה נהדרת לרוץ ולהירשם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *