רב ערב 05.07.22

"בִּטנת הנשגב: ערעור על גבולות גוף, זמן ומקום" | חגיגת קיץ של ספרים / אירוע של העמותה לחקר אמנות נשים ומגדר בישראל | "לעת עתה" / טל ארז וענת ספרן

"בִּטנת הנשגב: ערעור על גבולות גוף, זמן ומקום"

תכנית האירועים בתערוכה

תערוכת הסיום של בוגרי תכנית יונה פישר ללימודי אוצרות עכשווית ומוזיאולוגיה תפתח בתאריך 7.7.22 בשעה 19:00 במוזיאון יפו העתיקה, בהשתתפות 22 אמנים.ות, באוצרות של 25 סטודנטים.ות ובליווי של האוצרת תמי כץ־פרימן.

במסגרת התערוכה יתקיימו הרצאות, שיחי גלריה ואירועים מיוחדים פתוחים לקהל.

הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי.

חמישי, 7.7.22 בשעות 19:00–22:00

אירוע פתיחה חגיגי, הרמת כוסית וברכות

שני, 11.7.22 בשעה 18:30
"פעמיים מגה ומהפכה אחת": הביאנלה של ברלין והדוקומנטה בקאסל, 2022.

מרצה: טלי תמיר

בהרשמה מראש בלינק: https://taasuka.activetrail.biz/documenta

שישי, 15.7.22 בשעה 12:00
שיח גלריה: "ערעור על גבולות גוף, זמן ומקום"

בהשתתפות אמנים המשתתפים בתערוכה

שבת, 16.7.22 בשעה 12:00
אירוע נעילה: "בנוגע ליונה פישר"

אירוע נעילת התערוכה יוקדש למבטים על פועלו האוצרותי של יונה פישר, שליווה את הקמת תכנית האוצרות והמוזיאולוגיה בבית לאמנות ישראלית.

לפרטים נוספים על האירועים



"חגיגת קיץ של ספרים"

אירוע של העמותה לחקר אמנות נשים ומגדר בישראל

מוזיאון פתח תקווה
רביעי, 6.7.22 בין השעות 17:30–22:00

מאז ייסודה בשנת 2015 מקדמת העמותה ייצוג מגוון והולם של יצירה של נשים ומגדרים שונים בישראל. מחקר, כתיבה ותצוגה הם אבני הדרך שעליהן מושתתת "חגיגת קיץ של ספרים", בה יוצגו ספרי מחקר וספרי אמניות, סוגה שתופסת מקום נכבד ביצירה של נשים, כמרחב אינטימי להצגת תהליכים ומהלכי סטודיו.

מוזיאון פתח תקווה מארח את האירוע ופותח שעריו לרווחה. בתחילת האירוע יתקיימו באודיטוריום הרצאות קצרות של חוקרות על ספריהן; בהמשך, לקראת שקיעת השמש, ייפתחו ברחבת המוזיאון שולחנות לתצוגה, חשיפה ומכירה של ספרים שנכתבו על ידי חברות העמותה ובנושאי אומנות ומגדר, וכן יציגו את ספריהן הוצאות לאור שנוסדו ומנוהלות על ידי חברות העמותה ("אחותי", "גמא"); על קיר המוזיאון יוקרן דפדוף בספרי אמניות מאתר "מעלעלת"; ספרי אמנית בהפקת הסדנה לתחריט "כברי" והגלריה באום אל פחם יוצעו למכירה. התערוכות המוצגות בחלל המוזאון, כולל התערוכה ״אם עץ נופל ביער״, שתפתח שבוע קודם, יהיו פתוחות לקהל.

במהלך האירוע יופיעו האמנית הרב־תחומית רקפת תלם בקטע מחול בוטו; האמנית שקד כהן עם המיצג־מונית "רדיו לב־שלי"; האמנית נועה מאיר תציג את הפרפורמנס הרב־תחומי "התראי"; האמנית מירי נשרי תציג פרפורמנס שיימשך לאורך הערב כולו, "רגע של הולדת", מעין פסל אינטראקטיבי שיזמין את הקהל לקחת חלק בתהליך של בריאה או הפריה על ידי אקט אמנותי שבמרכזו גלופת מתכת בדמות עובר, שכל אחת ואחד יוכלו לשכפלה עד אין סוף על גבי נייר בפעולת פרוטז' (מיחוי).

רשימת המציגות ארוכה ומבטאת מגוון של קולות וקבוצות. באירוע יוכל הקהל להכיר מקרוב את האמניות, את החוקרות ואת הספרים שהן השיקו בשנים האחרונות. כל הספרים שבתצוגה יעמדו למכירה. ליד השולחנות אפשר יהיה לשוחח ולעלעל בספרים. עגלה עם כיבוד קל תחנה ברחבה ואפשר יהיה לרכוש משקאות קלים וגם יין ובירה.

ברוח הקלילה של ערב קיץ תזדמן חשיפה הדדית בין יוצרות ויצירות ובינן לבין קהלים נוספים שיוכלו להתוודע ליצירה של נשים ועל נשים.

הכניסה ללא תשלום.



"לעת עתה" / טל ארז וענת ספרן

עונה חדשה של לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב

הם מעצבים, אוצרים וחוקרי עיצוב, המעורבים כיוצרים, יזמים ומנהלים בשלל מיזמים מקומיים ובינלאומיים. עבודתם ביחד ולחוד משלבת עיצוב, אדריכלות ותכנון עירוני, אבל גם אמנות חזותית, סאונד, פרפורמנס, וידאו ועוד. בעשור האחרון הם ניהלו כמה מאירועי העיצוב הגדולים בישראל, ובכללם את שבוע העיצוב ירושלים בבית הנסן, שיערך השנה במהדורתו האחת עשרה תחת הכותרת ״לעת עתה״.

קוראים להם ענת ספרן וטל ארז, והם האורחים שלנו בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב.

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *