רב ערב 17.05.22

סיור בתוך ציור / סיור לילדים בתערוכה "פתח הבית" | "כל כך הרבה יער" / הדר ראובן | ״לעת עתה״ – שבוע העיצוב ירושלים 2022 | קול קורא לפסטיבל Jerusalem International Solo Dance Festival | מאוקראינה למקום בטוח – לייב עם יולי חרומצ׳נקו ורן כהן-אהרונוב

סיור בתוך ציור

סיור לילדים בתערוכה "פתח הבית"

בית אבי חי
חמישי, 26.5.22
בני ובנות 9–12 בשעה 16:00
בני ובנות 12–15 בשעה 18:30

סיור חווייתי בתערוכה ״פתח הבית" של האמן מארק ינאי, בשילוב סדנת אמנות איכותית לילדים: "נופי ירושלים בצבעי מים".

בסיור ובסדנה נכיר את יצירותיו המיוחדות של ינאי, נלמד על עבודת הסטודיו של הצייר, נפגוש את טכניקת העבודה בצבעי המים ונלמד איך לצייר בעצמנו את הנופים שסביבנו בצבעים מרהיבים ומשמחי לב.

מנחה: אוריין גלסטר אורן, אמנית רב־תחומית, פועלת בסדנאות האמנים ירושלים

מחיר הסיור 40 שקלים לילד

דימוי: יח"צ



"כל כך הרבה יער" / הדר ראובן

גלריה מנשר לאמנות, רחוב דוד חכמי 18 תל אביב

נעילה: 28.5.22
אוצרת: גילי סיטון

במיצב "כל כך הרבה יער" מתפרש בחלל הגלריה יער עירום, המורכב מפעולות קולאז'יות גדולות ממדים שמשלבות פרגמנטים של גוף ונוף השאולים מן הגוף האנושי כמו גם מן הגוף המיתי של דימוי היער, שבמשך מאות ואלפי שנים עורר את דמיונם וחרדתם של בני האדם.

היער, במהותו, מכיל פרטים רבים שתחומים באזור מוגדר וחוברים למערכת שלמה של יערות. הוא צמח בין גבולות הגוף הפיזי, חבר אל חלל הגלריה וגולש אל המציאות שמחוצה לה.

דמות מרכזית בתוך היער היא התנשמת, אשר מסמלת בתרבויות רבות את המוות הקרב.

במיצב מופיעה התנשמת כחלק מהיער; היא נטמעת לתוכו, מבליחה ממנו, מסתתרת בו וגם נוכחת בו כישות עצמאית. התנשמת והיער מגלמים גם את תסמונת הרגישות הגבוהה שעמה מתמודדת ראובן, מצב תודעתי שבו נחווה הקלט החושי בעוצמה מוקצנת ומוביל לתחושת הצפה בעת המפגש עם החוץ.

המיצב "כל כך הרבה יער" הוא אתר רגשי ומוחשי שדרכו מבקשת ראובן להוביל את הצופה בסבך החוויות – המציאותית והמדומיינת – לכדי חוויה חדשה, החוויה האמנותית.

במהלך התערוכה יתקיימו מספר אירועים:

רביעי, 18.5.22 בשעה 20:00 – בערב ל״ג בעומר יתקיים אירוע ״כל כך הרבה ספרי־אמניות״ ערב המוקדש לז׳אנר אמנותי של ספרי אמנות נרטיביים.
מופע מרכזי: קרן כץ בסקירת בזק, ״60 ספרים ב־40 דקות״.
בשיתוף פעולה עם מגזין lll יפו ספרים.

שבת, 21.5.22 בשעה 12:00 – שיח גלריה בין הדר ראובן וגילי סיטון

חמישי, 26.5.22 – הופעות ביער:
20:30 – "כל כך הרבה שירה":  שיטוט פואטי ביער בהשתתפות: דניאל עוז, ערן הדס, לריסה מילר, עמית בן עמי, נעם דובב, קרן כץ, תמי אסולין ונעם פרתום. אוצרת: אלה נובק

21:30 – מיכל דר תופיע עם שירים מתוך האיפי החדש "צורות אינסוף הכי יפות"

שעות פתיחה:

ראשון–חמישי בשעות 11:00–19:00, שישי ושבת בשעות 11:00–14:00

מראה הצבה מתוך "כל כך הרבה יער", הדר ראובן בגלריה מנשר, צילום: יובל חי



״לעת עתה״ – שבוע העיצוב ירושלים 2022

תערוכות עיצוב מקומיות ובינלאומיות, מיצבים ואירועים

בית הנסן מרכז תרבות לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה

23-30.6.22

שבוע העיצוב ירושלים, אירוע הדגל של בית הנסן, במהדורה האחת־עשרה שלו, יכלול עשרות תערוכות, מיצבים, אירועים ופרויקטים ייחודים בהשתתפות למעלה מ־150 מעצבים.ות ישראלים ובינלאומיים.

הנושא השנתי: לעת עתה – FOR NOW

האצה טכנולוגית, רעידות אדמה חברתיות ואי־ודאות אקולוגית הופכים את העתיד לבלתי ניתן לחיזוי, בעוד שאותן סיבות בדיוק הופכות את העבר לבלתי ניתן לשימור. בתווך, מתהווה מעין ״הווה עבה״, שכבה רחבה שבתוכה אנו פועלים. בהווה זה, בו העתיד והעבר קצרים וקרובים, הזמן והיעילות מקבלים משקל רב מאי פעם, וניצול נכון של דקות האימון, זמן המדיטציה, שעות המסך וזמני הנסיעה הופכים למשימת חיינו.

שבוע העיצוב ירושלים 2022 מבקש לבחון את זמניותו של העיצוב ועיצובה של הזמניות במציאות של הווה מתמשך, ושואל כיצד ניתן לרתום את הזמן ככלי להשתמש בו, לא להימנע ממנו, כדי להשפיע לטובה במרחב חסר ודאות.

למידע נוסף – www.jdw.co.il



קול קורא לפסטיבל Jerusalem International Solo Dance Festival

כוריאוגרפים, אמני במה ופרפורמנס ישראלים מוזמנים להגיש יצירות סולו לפסטיבל שיתקיים בתאריכים 6-8 בספטמבר 2022 בבית הנסן, ירושלים

כל הפרטים וטופס ההגשה בקישור:  https://tinyurl.com/5axfym46

דד ליין להגשה (הוארך): 25.5.22

*ניתן למלא את הטופס גם בעברית *המופעים בתשלום

לשאלות מוזמנים לפנות: [email protected]



מאוקראינה למקום בטוח – לייב עם יולי חרומצ׳נקו ורן כהן-אהרונוב

לשם שמיים לייב עם יולי חרומצ׳נקו ורן כהן-אהרונוב, שמקימים מרחבים בטוחים לילדי פליטים אוקראינים במולדובה.
שיחה על העשייה שלהם במסגרת ארגון Early Starters וישרא-אייד, על מצבם של הפליטים מאוקראינה ועל פוטנציאל ההשפעה של חינוך, אמנות ותרבות באזורים של אסונות הומניטריים. השיחה הוקלטה בנוכחות קהל בעליית הגג של בית הנסן.

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *