רב ערב 26.04.22

זהב ודם: שנתיים למותה של האמנית ביאנקה אשל־גרשוני | קול קורא לכנס ירושלים לאמנות #7 – שבוע אחרון להגשה! | הדר ראובן / "כל כך הרבה יער" | "מֶשָלְיָה" / תערוכה קבוצתית באוצרות קבוצתית | "אומוולט" / דניאל מאיר

זהב ודם: שנתיים למותה של האמנית ביאנקה אשל־גרשוני

אירוע מיוחד בבית לאמנות ישראלית בשיתוף ערב רב

האירוע יתקיים באקדמית ת"א־יפו, חבר הלאומים 10, ובמקביל יועבר בזום
ראשון, 1.5.22 בשעה 19:00

בהשתתפות עידית עמיחי, יונתן אמיר, ד"ר דליה מנור, אסתי קנובל. באירוע יוקרן הסרט הקצר "ארכיון העתיד: ביאנקה אשל־גרשוני" (יוצרות: נועה קרוון־כהן וסמדר תימור, במאי: עדי פרוסט).

לרכישת כרטיס לאירוע: https://bit.ly/3vcDTej

*האירוע במסגרת הקורס "בחירת האוצר", לפרטים על הקורס: https://bit.ly/36AOozB
*במהלך האירוע יהיה ניתן לרכוש את הגיליונות המודפסים של ערב רב במחיר מיוחד.



קול קורא לכנס ירושלים לאמנות #7 – שבוע אחרון להגשה!

15–16 בספטמבר 2022

כנס ירושלים לאמנות נוסד ביוזמת פסטיבל ״מנופים״ וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״, במטרה לחבר בין מוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם התרבות. כנסים קודמים עסקו בנושאים ״חתימה״, ״מה עושים עם אמנות?״, ״בירור יתרה״, ״תכסיס״, ״רגע האמת״ ו״גודש״.
לקראת הכנס השביעי הוחלט להרחיב את קשת הנושאים שהכנס יעסוק בהם, ולא להישאר תחומים בגבולות הכותרת השנתית. לפיכך, מערכת הכנס מזמינה חוקרות.ים, אוצרות.ים ויוצרות.ים להגיש הצעות להרצאות, סדנאות, פרזנטציות, הרצאות־פרפורמנס של אמניות.ים ומושבים (פאנלים) שלמים שיוצגו בכנס שיערך בתאריכים 15–16 בספטמבר 2022 בירושלים.
ניתן להגיש הצעות לדיונים בסוגיות עדכניות הקשורות לאמנות חזותית בכלל, ולאמנות בת זמננו בפרט. כמו כן, לראשונה לצד הצעות להרצאות ופרזנטציות ניתן להציע גם מושבים שלמים שיורכבו מ־3–4 הרצאות בנושא/זווית ספציפית וממוקדת.

על המעוניינות.ים להגיש:
הרצאות, סדנאות ופרזנטציות: תקצירים באורך 250 מילים
קורות חיים (ניתן לצרף דוגמאות להרצאות קודמות אם ישנן)
אם מדובר בהצעה לפאנל: כותרת הפאנל, דברי הסבר קצרים על נושא הפאנל, תקצירי 3–4 ההרצאות שייכללו בו וקו״ח של המרצות.ים
כתובת למשלוח ההצעות:[email protected]
דד־ליין למשלוח הצעות: 30.4.22
תשובות יינתנו במהלך חודש יוני 2022

אוצרי ומנהלי הכנס: ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״), רינת אדלשטיין (״הרמה״)
הפקה: אלינה אלכסה

רונה שטרן, "See You On The Other Side", 2020, קולאז' דיגיטלי, מידות משתנות



הדר ראובן / "כל כך הרבה יער"

גלריה מנשר, רחוב דוד חכמי 18, תל אביב

פתיחה: שבת, 30.4.22 בשעה 18:30
נעילה: 28.5.22
אוצרת: גילי סיטון

במיצב "כל כך הרבה יער" מתפרש בחלל הגלריה יער עירום, המורכב מפעולות קולאז'יות גדולות ממדים שמשלבות פרגמנטים של גוף ונוף. אלו שאולים מן הגוף האנושי כמו גם מן הגוף המיתי של דימוי היער, שבמשך מאות ואלפי שנים עורר את דמיונם וחרדתם של בני האדם. היער, במהותו, מכיל פרטים רבים שתחומים באזור מוגדר וחוברים למערכת שלמה של יערות. הוא צמח בין גבולות הגוף הפיזי, חבר אל חלל הגלריה וגולש אל המציאות שמחוצה לה.

דמות מרכזית ביער היא התנשמת, אשר מסמלת בתרבויות רבות את המוות הקרב. במיצב מופיעה התנשמת כחלק מהיער; היא נטמעת לתוכו, מבליחה ממנו, מסתתרת בו וגם נוכחת בו כישות עצמאית. התנשמת והיער מגלמים גם את תסמונת הרגישות הגבוהה שעמה מתמודדת ראובן, מצב תודעתי שבו נחווה הקלט החושי בעוצמה מוקצנת, ומוביל לתחושת הצפה בעת המפגש עם החוץ.

המיצב "כל כך הרבה יער" הוא אתר רגשי ומוחשי שדרכו מבקשת ראובן להוביל את הצופה בסבך החוויות –המציאותית והמדומיינת – וליצור חוויה חדשה, החוויה האמנותית.

שעות פתיחה: ראשון–חמישי בשעות 11:00–19:00, שישי ושבת בשעות 11:00–14:00

הדר ראובן, פסטל שמן ועפרון על נייר



"מֶשָלְיָה" / תערוכה קבוצתית באוצרות קבוצתית

בית הנסן

פתיחה: שישי, 29.4.22 בשעה 11:00
נעילה: 28.5.22

ביום שישי הקרוב תיפתח בבית הנסן התערוכה "מֶשָלְיָה", תערוכה באוצרות קבוצתית במסגרת פרויקט הגמר של מגמת אוצרות בתכנית התואר השני במדיניות ותיאוריה של האמנויות, בצלאל.

מֶשָלְיָה المشالية (meshalya) היא יצירת מבוא אינסטרומנטלית לתזמורת המנגנת בסגנון אנדלוסי־מרוקאי – נעימת פתיחה המנוגנת בחופשיות וללא מקצב. רגע כיוון הכלים עשוי להשמע כאלתור אך למעשה כתוב ובעל מתווה ברור: הוא השלב הראשוני והיסודי בתהליך ביצוע היצירה, המכיל את תמצית המוטיבים המלודיים של הפרק המוזיקלי שיבוא אחריו.

העבודות בתערוכה מתחקות אחר המשליה, אחר הכלים המבקשים להגיע לאיזון השיח ביניהם. המושג עובר משפת המוזיקה האנדלוסית למנעד של תחומי מדיה בשדה האמנות. תנועת היד של הנגנים מקבלת משמעות ויזואלית כסימן, דימוי או צורה: סאונד מיתרגם לחומר, מיתרגם לקו, מיתרגם למילה.

אמנים.ות משתתפים.ות:

נטלי אילון, מאיה דוניץ, אורי ויינשטיין, דור זליכה לוי, רחמה חמזה, שחר יהלום, נבט יצחק, טליה ישראלי, מרים כבסה, אלה ליטביץ, כרם נאטור, ליאת סגל, חנה סהר, שרון פוליאקין, נועה צדקה, שאול קוהן, יפית ראובני + דאפי ספונר.

אוצרים.ות:

מיכל אפרת פרנבך, עינת גבאי לוי, מילאת הלפרין יניב, אביטל והב פוקס, הילי וורטמן מויאל, זהר ריבלין, דורית עוז, יעל פיינה, אליאור פרייס מנחם, דוד פרנקו.

כרם נאטור, Love – מתוך הסדרה האדומה, 2020



"אומוולט" / דניאל מאיר

בית התה – גלריית סאונד בבית הנסן

נעילה: 28.5.22 
אוצרים: אמיר בולצמן וקבוצת סלה־מנקה

בתערוכה מציג מאיר עבודה חדשה בשם "אומוולט (Umwelt)" שנוצרה בעקבות מחקר שהחל בתערוכה "ארץ. חלב. דבש" שהוצגה בביתן הישראלי בביאנלה לאדריכלות בוונציה.

את המושג אומוולט טבע זואולוג גרמני בשם יאקוב פון אקסקל (Jakob Johann von Uexküll) בתחילת המאה ה־20. לפי תפישה זו, כל יצור חווה את העולם באופן שונה, בהתאם לתפיסה החושית ומאפייני הגוף שלו. מיצב הסאונד של מאיר כולל הקלטות של מינים שונים של עטלפי חרקים, חלקם על סף הכחדה, שתועדו בשנים 2020–2021 במערות ובבונקרים נטושים באזורי הגבול של ישראל עם לבנון וירדן; הקלטות מואטות של חיים בביצה, שחושפות הרמוניות ומקצבים שנמצאים מעבר לטווח הקליטה של האוזן האנושית.

בשנים האחרונות מאיר חוקר ומקליט למטרות אמנות ומחקר צלילים שנמצאים מעבר לסף השמיעה האנושית בשיתוף עם ד"ר ערן לוין בבית הספר לזואולוגיה, אוניברסיטת ת"א. חומרים אלה מרכיבים את העבודה של מאיר, אשר ערך והתאים אותם להאזנה רב־ממדית במערכת הסאונד הייחודית של "בית התה".

בית התה הוא מרחב חדש וייעודי למיצבי סאונד, שיתוף פעולה בין בית הנסן והמרכז לאמנות ומחקר מעמותה. גלריית הסאונד החדשה שנפתחה במבנה בית התה הוקמה במטרה לתת פלטפורמה למיטב היוצרים.ות במוזיקה העכשווית ואמנות הסאונד, בירושלים בפרט ובישראל בכלל.

שעות פעילות גלריית בית התה:

שני–חמישי בשעות 16:00–22:00, שישי בשעות 10:00–16:00

למידע נוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *