רב ערב 19.04.22

קול קורא לכנס ירושלים לאמנות #7 | קורס על אמנות פוליטית בישראל בבית לאמנות ישראלית בהנחיית ד"ר גדעון עפרת | "על חבל דק" / יצחק ליבנה | שיח גלריה בתערוכתה של נועה אשכול "ליל ירח ורוד סגול"

מועדים לשמחה,

מערכת ערב רב מאחלת לקוראיה חג שמח ואביב פורח



קול קורא לכנס ירושלים לאמנות #7

15–16 בספטמבר 2022

כנס ירושלים לאמנות נוסד ביוזמת פסטיבל ״מנופים״ וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״, במטרה לחבר בין מוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם התרבות. כנסים קודמים עסקו בנושאים ״חתימה״, ״מה עושים עם אמנות?״, ״בירור יתרה״, ״תכסיס״, ״רגע האמת״ ו״גודש״.
לקראת הכנס השביעי הוחלט להרחיב את קשת הנושאים שהכנס יעסוק בהם, ולא להישאר תחומים בגבולות הכותרת השנתית. לפיכך, מערכת הכנס מזמינה חוקרות.ים, אוצרות.ים ויוצרות.ים להגיש הצעות להרצאות, סדנאות, פרזנטציות, הרצאות־פרפורמנס של אמניות.ים ומושבים (פאנלים) שלמים שיוצגו בכנס שיערך בתאריכים 15–16 בספטמבר 2022 בירושלים.
ניתן להגיש הצעות לדיונים בסוגיות עדכניות הקשורות לאמנות חזותית בכלל, ולאמנות בת זמננו בפרט. כמו כן, לראשונה לצד הצעות להרצאות ופרזנטציות ניתן להציע גם מושבים שלמים שיורכבו מ־3–4 הרצאות בנושא/זווית ספציפית וממוקדת.

  • על המעוניינות.ים להגיש:
    הרצאות, סדנאות ופרזנטציות: תקצירים באורך 250 מילים
    קורות חיים (ניתן לצרף דוגמאות להרצאות קודמות אם ישנן)
    אם מדובר בהצעה לפאנל: כותרת הפאנל, דברי הסבר קצרים על נושא הפאנל, תקצירי 3–4 ההרצאות שייכללו בו וקו״ח של המרצות.ים
    כתובת למשלוח ההצעות:[email protected]
    דד־ליין למשלוח הצעות: 30.4.22
    תשובות יינתנו במהלך חודש יוני 2022

אוצרי ומנהלי הכנס: ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״), רינת אדלשטיין (״הרמה״)
הפקה: אלינה אלכסה

רונה שטרן, "See You On The Other Side", 2020, קולאז' דיגיטלי, מידות משתנות



קורס על אמנות פוליטית בישראל בבית לאמנות ישראלית בהנחיית ד"ר גדעון עפרת

1.5.22-19.6.22

ימי ראשון בין השעות 17:00–18:30

בעוד כשבועיים יפתח סמסטר האביב בבית לאמנות ישראלית עם קורסים חדשים, בהם סדרה בת שבע הרצאות בהנחיית ד”ר גדעון עפרת, שידון בצמיחתה ודהייתה של האמנות הפוליטית בישראל מאז מלחמת ששת הימים.

בקורס נשאל אם כל יצירת אמנות היא בהכרח פוליטית, נדון בפעולות רדיקליות ואלימות באמנות הישראלית הפוליטית, כולל שימוש בנשק. נעסוק בהזדהות של אמנים ישראלים עם המצוקה הפלסטינית, בזיקת אוונגרד ושמאל, נכיר את דמות החייל הגיבור באמנות הישראלית, נבחן כיצד רצח רבין מתבטא באמנות הישראלית ועוד.

בין האמנים שבהם יתמקד הקורס: לארי אברמסון, מיכה אולמן, יעל ברתנא, אביטל גבע, תמר גטר, אפרת גל־נור, יאיר גרבוז, ניר הוד, דוד טרטקובר, פמלה לוי, מיכה לורי, סיגלית לנדאו, ג’רי מרקס, יהושע נוישטיין, עדי נס, דוד ריב, יגאל תומרקין.

למידה היברידית: פרונטלית ובמקביל מקוונת דרך זום.
להרשמה: https://bit.ly/36uruKw



"על חבל דק" / יצחק ליבנה

הגלריה לאמנות של המכללה ע"ש דוד ילין

רח' מעגל בית המדרש 7 בית הכרם, ירושלים
פתיחה: חמישי, 28.4.22
אירוע פתיחה חגיגי: חמישי 12.5.22, בשעה 19:00
שיח גלריה: רביעי 1.6.22, בשעה 18:00
נעילה: 9.6.22
אוצרת: נאוה ט. ברזני 

אבות משלחים ומפריחים באוויר ילדות וילדים רכים בשנים. הצייר יצחק ליבנה, שפוגש ברגעים הללו בחוף ים, לוכד אותם בעבודותיו ומבודד את הדמויות הנופלות מטה עם כוח הכבידה על רקע השמיים. ארשת קונפליקט משועשעת ועם זאת מבועתת המשוכה על פני הילדים מסמלת רגע אלגורי שבו הם מפנימים את הידיעה על הסכנות האורבות להם. השמיים כמרווח, כריקות טעונה, מעבים את נוכחותם הדרמטית של הילדים ובזיקה משותפת הם עוטפים את הרגע. ליבנה, שמטעין את הנוף השמימי, אומר: "האבא אומר לילד תעוף, תתגבר, תנצח את כוח הכבידה, את השקיעה, את הנבילה, את הדעיכה, את הייאוש, את החידלון". במרבית הציורים לא מסתמן קו אופק וכאן טומן ליבנה חידת פרספקטיבה שמעמתת את המבט עם ניעה ברצף אסוציאטיבי מהסצנה השמימית אל האופק הנעדר, שעשוי להעיד על שאלת עתיד חמקמקה, כזו שעשויה להישאל ביחס לייצוגים של אבות המצפים בהשתוקקות למעוף ילדיהם בעת שהם מסמנים את העולם ומתהווים בו.

פתוח בימים שני–חמישי בין השעות 10:00–16:00

הגלריה נמצאת בתוך ספריית המכללה

יצחק ליבנה, "אור אחרון", 2021


 


שיח גלריה בתערוכתה של נועה אשכול "ליל ירח ורוד סגול"

גלריה בצלאל לאמנות עכשווית, רחוב הרצל 119, תל אביב

חמישי, 28.4.22 בשעה 18:00
נעילה: 18.6.22

גלריה בצלאל לאמנות עכשווית מזמינה את הקהל הרחב לשיח גלריה בהשתתפות מוקי דגן, יו"ר הקרן ע"ש נועה אשכול. דגן ישוחח עם פרופ' דור גז, ראש התכנית לתואר שני באמנויות ואוצר התערוכה.

תערוכת היחיד של נועה אשכול (1924–2007), אמנית, כוריאוגרפית וממציאת כתב תנועה, מתמקדת בשטיחי קיר שיצרה האמנית – יצירות הנחשפות לקהל בפעם הראשונה.

בדומה לשתי התערוכות שחנכו את הגלריה, "נוּל מָתְנַיִם" ו״מִתְפָּרָה״, גם תערוכתה של אשכול עוסקת בטקסטיל מתוך נקודת מבט מקומית ופוליטית כאחד. התערוכה "ליל ירח ורוד סגול" – על שמו של אחד השטיחים המוצגים בתערוכה – מציגה מגוון שטיחים שיצרה אשכול מנגזרות בדים משנת 1973 ועד מותה.

שעות פתיחה:

שני–רביעי בשעות 16:00–11:00, חמישי בשעות 16:00–20:00, שישי ושבת בשעות 11:00–14:00

לכל העדכונים עקבו באינסטגרם: @bezalelgallery

מראה הצבה, "ליל ירח ורוד סגול", נועה אשכול, צילום: ברק רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *