רב ערב 07.12.21

דצמבר בבית לאמנות ישראלית: אירועי אמנות | "A Blue Marble" / טל סימון ושל חכים | "לחם ושושנים 16" | הגשת מועמדות ליריד IN PRINT | רננה רז – בתנועה מתמדת | סדנת כתיבה בהנחיית ענת ברזילי

דצמבר בבית לאמנות ישראלית: אירועי אמנות

יום עיון: מגדל האקדמיה ושדה האמנות: הפרדה או הפרייה הדדית?

שישי, 24.12.21

על שאלת מערכת היחסים שבין הזירה האקדמית לשדה האמנות, בין משמעת המחשבה המדעית לפעולה האמנותית. יוצגו הפרקטיקות של חציית הקווים והדמויות שערערו על החלוקות המסורתיות ופיתחו פרקטיקות משולבות. המחשבה שעומדת בבסיס יום העיון הזה מבקשת לחבר את שני המרחבים באמצעות השראה והזנה הדדית. נציע מודל חדש לשיתופי פעולה בין מגדל האקדמיה ושדה האמנות.

בהנחיית: טלי תמיר
בהשתתפות (לפי סדר הדוברים): עידית עמיחי, יוסף קריספל, ד"ר תמר מאיר, פרופ' אירית רוגוף, ד"ר נעם גל, פרופ' דור גז, נועה צדקה, פרופ' משה צוקרמן

ללא עלות, בהרשמה מראש, מספר המקומות מוגבל: https://taasuka.activetrail.biz/academia_art


אירוע מיוחד לסיום סמסטר א'

שלישי, 28.12.21

רב־שיח בנושא אמנות פלסטינית בישראל

פאנל מיוחד שיעסוק בסוגיות שעלו במסגרת הקורס: "ערבי פלסטיני, להיות או לא להיות" שיציף את השאלה על מקומה, אופייה ומעמדה של האמנות הפלסטינית בחברה הישראלית והפלסטינית. בהשתתפות מרצי הקורס ד"ר חוסני אלח'טיב שחאדה (מנחה הדיון), ראג'י בטחיש, ד"ר תאופיק דעאדלה, מנאר זועבי, ד"ר נאהד חביב אללה, דאנא ח’ורי ואדר’ פרופ’ סנאן עבדאלקאדר.

שיחה בין אחים על האמנות והחיים ועל החיים באמנות.
האחים גדעון עפרת (אוצר וחוקר) והדס עפרת (אמן בינתחומי) בשיחה על צמצום הפער בין המציאות לדימויים שלה, על ביוגרפיות אמיתיות ובדויות, על מילוי תפקיד בחיים ועל גילום תפקיד באמנות ועל עצם הבחירה – להיות.

לרכישת כרטיס: https://bit.ly/32xzyro

 



"A Blue Marble" / טל סימון ושל חכים

הגלריה בבארי

פתיחה: 10.12.21 בשעה 19:00, מלווה במופע רוק עצמאי של להקת אמריקן יגאל
שיח גלריה בהשתתפות האמנים: שישי, 17.12.21 בשעה 10:30
אוצרת: ד"ר זיוה ילין

"The Blue Marble", הגולה הכחולה, הוא שמה של תמונה מפורסמת של כדור הארץ שצולמה בחלל על ידי צוות אפולו 17 בשנת 1972, כשהיו בדרכם לירח. התמונה מציגה את פני כדור הארץ בשלמותם, מוארים לחלוטין, והיא מבין התמונות הראשונות שהצליחו לתעדו כך. ממרחק רב של כ־29,000 קילומטרים הכוכב נראה לאסטרונאוטים כגולה כחולה וקטנה ומכאן שמו של התצלום.

טל סימון ושל חכים, בוגרי מגמת האמנות ב"נופי הבשור", בני אותה כיתה, בני קיבוץ בארי שעזבו לפני מספר שנים ולמדו בבצלאל, במחלקה לאמנות ובמחלקה לארכיטקטורה, מביטים על הקיבוץ מבפנים ומבחוץ. כמו אסטרונאוטים המביטים ברגישות על ביתם, ספק קרובים, ספק רחוקים, הם נוגעים בנושאים של קרבה, ריחוק, געגוע, נופים משתנים, עבר, הווה ועתיד הקיבוץ, המקום והבית.

של חכים משלב את הכשרתו האדריכלית ומבטו האנליטי על המרחב עם אמצעים אמנותיים והבעתיים – רגש, היכרות אישית ואפשרות ההתבוננות פנימה באופן המגיב אל המקום, אל הבית. כלי המחקר האדריכלי וחומרי הגלם שלו – שרטוט, מודל, סריקות פוטוגרמטריות, מחשב נייד על שולחן עבודה – הופכים בחלל הגלריה למרכז היצירה. היציאה מגבולות המשרד אל הגלריה הקיבוצית מהווה הזמנה לשיחה שקופה ופתוחה על המתח שבין קולקטיביות וחלוקה, האחדה והפרדה. באמצעות חקירה אנליטית מחד ואינטימית מאידך חכים מייצר נקודת מבט חדשה על הקיבוץ. מתוך הרצון בדיון שקוף בנושא הבית במובן הרחב, הוא בוחר להתרכז במה שחומק מן העין, באלמנטים השקופים, המכתיבים את אורחות חיינו – גדרות, מדרכות ומדשאות הקיבוץ. כל אלו מתווים את דרכנו, לאן נלך ובאיזה אופן, מה שייך לי ומה לשכן, היכן מותר והיכן אסור. חכים דוגם מקטעים מאותם אלמנטים תכנוניים ברחבי הקיבוץ ומייצר מהם מעין אובייקט/דגם דיגיטלי חדש.

טל סימון מייצר קומפוזיציות גדולות הנעות על הרצף שבין ציורי נוף (landscape) לנופים פנימיים (mindscape). הציורים האקספרסיביים של סימון מציגים סביבות דחוסות, קטועות ודינאמיות, צבעוניותם עזה, כמעט כאוטית, כאשר האלמנטים השונים בהם נתונים במאבק מתמיד על תנאי הופעתם. כתמים גסים מכסים קווים עדינים, מחיקות בלבן אטום עולות בגסות על משטחי פסטל צבעוניים, אקריליק יבש על שמן רטוב, שכבות אחדות משויפות, מקולפות ונשרטות על מנת לחשוף שכבות מוקדמות יותר – מעין חלונות הצצה על ההיסטוריה של הציור. בתערוכה זו הוא שב לביתו בקיבוץ, שם נדמה כי הזמן כמעט עצר מלכת, ומתבונן בשינויים הקטנים־גדולים, השדה שנקצר, גגות האסבסט שהוחלפו, הגינה של אמא שגדלה מאז הביקור האחרון. התהוות זו משתקפת בציורים, כמו בצופה, שזהותם נתונה בהתגבשות מתמדת.

שעות פתיחה: שלישי, חמישי ושישי 9:00־13:00, שבת 10:00־14:00, או בתיאום מראש עם זיוה ילין 054-7918049 או סופי ברזון מקאי 054-7918464

של חכים



"לחם ושושנים 16"

מכירת יצירות אמנות למען פרויקט "נשים, עבודה וקיימות"

סדנאות האמנים, התבור 32, תל אביב
פתיחה: רביעי, 29.12.21
נעילה: 1.1.22

עמותת סינדיאנת הגליל  ומען – ארגון עובדים מקיימות מדי שנה תערוכת מכירה של יצירות אמנות שהכנסותיה מוקדשות לפרויקטים המקדמים ומעודדים את שילובן של נשים ערביות בשוק העבודה. בתערוכה, אשר תתקיים השנה בתאריכים 29.12.21־1.1.22 בסדנאות האמנים בתל אביב, יוצגו למכירה עבודותיהם של מעל 400 אמנים ואמניות. בין מאות האמנים, יהודים וערבים, שתרמו את עבודותיהם למכירה כמה שמות בולטים, בהם: יאיר גרבוז, מיכל נאמן, דוד עדיקא, ציבי גבע, עאישה עראר, דוראר בכרי ועוד רבים. השנה יתקיים גם "מיצגים לקירוב חברתי", אירוע מיצגים מיוחד בהשתתפות ארבע אמניות: ג’וי ברנרד, לריסה מילר, ערבה אסף ותמי אסולין (אוצר: חגי אולריך).

על מנת לאפשר לכל חובבי האמנות לרכוש עבודות ולתמוך בפעילויות החשובות של מען, טווח המחירים של העבודות נע בין 300 ועד אלפי שקלים. הכסף הנצבר ממכירת עבודות האמנות, כאמור, מסייע מדי שנה להוצאתן של מאות נשים ערביות ממעגל העוני ושילובן במקומות עבודה הוגנים. התערוכה זוכה לתמיכה מציבור רחב של שוחרי אמנות בארץ שמחדש עם כל תערוכה את מחויבותו גם למעורבות חברתית. בימים אלו כבר מתנהלת מכירה מוקדמת של העבודות באתר התערוכה: breadandroses.org.il

תערוכת לחם ושושנים נועדה לקדם את פרויקט "נשים, עבודה וקיימות" שאותו מובילים שני ארגונים בולטים בחברה האזרחית בישראל – סינדיאנת הגליל ומען – ארגון עובדים. בשנתיים האחרונות, בשל מגיפת הקורונה, הפכה פעילותם של "מען" וסינדיאנת הגליל לחשובה אף יותר, שכן אחד המגזרים שנפגעו קשה ביותר ברמה התעסוקתית הן הנשים הערביות והפלסטיניות, חלקן מפרנסות יחידות של משפחתן.

במהלך התקופה הזו הפעילו שני הארגונים מספר יוזמות חשובות – ב"מען" סייעו לנשים למצות את זכויותיהן מול הביטוח הלאומי ומעסיקים פוגעניים. הארגון הצליח להחזיר נשים לעבודה מחל"ת, לסייע בפתיחת מקומות עבודה חדשים ולפתח פרויקט הידרופוניקה מלהיב שמספק ל־30 משפחות במגזר הערבי ביטחון תזונתי וגם מקדם את המאמץ לשינוי אקלימי.

סינדיאנת הגליל, שנבחרה כאחד מ־15 העסקים הקטנים המצליחים של מגזין "פורבס" אמנם נאלצה להקפיא זמנית את פעילות מרכז המבקרים שלה אך המשיכה לייצר שמן זית איכותי ואף זכתה בפרסי איכות רבים. העמותה שרדה את המגיפה וממשיכה לתמוך בפרנסתן של הנשים העובדות בארגון.

שעות פתיחת התערוכה: 

רביעי, 29.12.21, 10:00-22:00
חמישי, 30.12.21, 10:00-23:00
שישי 31.12.21, 10:00-16:00
שבת 1.1.22, 10:00-22:00

צוות לחם ושושנים: דני בן שמחון, שרון ליאור, ארז וגנר, לאה אביר, חגי אולריך

מועדי המיצגים: 

לריסה מילר: "פורטרט קרוב", חמישי מ־18:30 עד שישי ב־16:00
ערבה אסף: "מבט משולש", חמישי מ־18:30 עד שישי ב־16:00
תמי אסולין: "שירחירש", חמישי ב־20:30 (15 ד'). מתורגמנית: דנה נריה
ג’וי ברנרד: "I Take Care of Myself", חמישי ב־21:00 (15 ד')

יונתן גולד, "ללא כותרת"



הגשת מועמדות ליריד IN PRINT

מועד אחרון להגשה: 2.1.22 בשעה 23:59 שעון ישראל

תשובות לבקשות שיתקבלו יינתנו עד: 6.1.22

בית הנסן ויריד IN PRINT לספרי אמנות מתכבדים להזמין אתכם להשתתף ביריד המתקיים זו הפעם השלישית בבית הנסן. אמנים, דפסים, יוצרי Zine, הוצאות ספרים ומו"לים בכל קנה מידה ומכל מקום בעולם מוזמנים להגיש מועמדות.

מועמדים שבקשתם תתקבל יזכו בדוכן או חצי דוכן ב־IN PRINT יריד ספרי אמנות במחיר מסובסד.

IN PRINT  יריד ספרי אמנות 2022

IN PRINT יריד ספרי אמנות 2022 יתקיים גם השנה בבית הנסן, בית לתרבות ויצירה הממוקם בלב לבה של ירושלים. היריד הוא אירוע חגיגי בן שלושה ימים המציע ספרי אמנות למכירה, ובו יתקיימו שיחות אמן עם יוצרים נבחרים. המבקרים ביריד יוכלו ליהנות ממגוון רחב של ספרי אמנות ייחודיים והיכרות עם מבחר היוצרים המשתתפים.

מה מייחד את היריד השנה?

בשונה משנים קודמות, IN PRINT בגרסתו העדכנית יפעל במתכונת "קלאסית" יותר של ירידי ספרים, כאשר כל משתתף מייצג את עצמו באמצעות דוכן עצמאי ומוכר בו את ספריו. זאת במטרה לספק ליוצרים המשתתפים את האפשרות לשווק את עצמם באופן שיעלה בקנה אחד עם התוכן שהם מציעים.

להגשה בשפה העברית | להגשה בשפה האנגלית | שאלות נפוצות[email protected]

על אודות היריד

IN PRINT יריד ספרי אמנות נוסד בשנת 2018 ומתרחש מדי שנה בירושלים. היריד מציע מגוון יצירות פרי עבודתם של מעל 200 יוצרים בינלאומיים, החל מספרי אמן ועולמות ה־Zine וכלה בקטלוגים שאזלו ומהדורות מיוחדות של ספרי אמנים.

IN PRINT הוא ארגון עצמאי שנוסד על ידי ג'נה רומנו ודניאל גורודנציק ותומך באמנים מקומיים הפועלים במדיום הדפוס. מטרתנו לטפח קשרים וחילופי דברים בינלאומיים בתעשיית ספרי האמנות על ידי הבאת אמנים בינלאומיים ליריד שלנו, תוך ייצוג וקידום יצירותיהם של אמנים מקומיים. לצד היריד  IN PRINTמציע תכניות כגון השקות ספרים, סדרת פאנלים ושיחות עם אמנים.

*קול קורא זה מנוסח בלשון זכר אך פונה באופן שווה לכל המינים.



רננה רז – בתנועה מתמדת

היא רקדנית, כוריאוגרפית, שחקנית ומנהלת אמנותית. בעשרים השנים האחרונות היא מופיעה על במות ומסכים, ועובדת עם יוצרי מחול, תיאטרון, מוזיקה, קולנוע, טלוויזיה ואמנות חזותית. היא מעידה שהחוויות המכוננות ביותר ביצירתה החלו כשאיבדה עניין במשהו, ואולי בגלל זה העלתה בקיץ האחרון מופע לילדים בשם ״ההצגה הכי משעממת בעולם״.

קוראים לה רננה רז והיא האורחת שלנו ב״לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב״.

להאזנה



סדנת כתיבה בהנחיית ענת ברזילי

חלל האירועים החדש של "חדר קריאה"

תחילת הסדנה: 5.1.22
סיום: 9.3.22
ימים ושעות: ימי רביעי, 17:00־19:30

סדנת כתיבה חדשה ומיוחדת, בהנחיית ענת ברזילי, תפתח בתחילת ינואר עם השקת חלל האירועים החדש של חנות הספרים "חדר קריאה" התל אביבית.
ברזילי היא כותבת, אמנית, עיתונאית, טבחית, מורה ועוד ועוד, והיא מביאה את שלל המקצועות האלו, כמו גם את ניסיון החיים המפתיע שלה, לתוך הכתיבה. הסדנה תותאם לכל אחת ואחד באופן אישי, לפי תחומי העניין והצרכים שלו, שלה או שלהם. אז אם אתם עוסקים בפרוזה, בכתיבה עיונית על אמנות, פנטזיה, מדע בדיוני, או שאתם דווקא בעניין של עיתונות מנקודת מבט אישית, הסדנה הזאת יכולה להתאים לכם.

נלמד כלים ליצירת מרחב מיטיב לכתיבה (פיזי ומנטלי), הרגלי כתיבה, משחקי דמיון, התבוננות ומדיטציה. השפה תהיה חומר הגלם שאותו נלוש; לפעמים היא תהיה משחקית וגמישה ולפעמים נרגיש אותה נוקשה וקרה. נאהב אותה בכל מקרה, גם אם היא לא תתמסר לנו תמיד. ננהל איתה יחסים קרובים ונכבד אותה ככלי ביטוי ישיר, תקשורתי, יצירתי ואמיץ.

ענת ברזילי היא כותבת, אמנית פלסטית ומורה. בעשור האחרון כתבה ב"כלכליסט", "ערב רב" ובכתבי עת אינטרנטיים נוספים על תחומים רבים: אמנות, תרבות, טכנולוגיה, פוליטיקה, פמיניזם, יחסי כוח וחברה. היא מייסדת שותפה של פסטיבל הפנזינים בתל אביב, בימים אלו היא מחנכת בבית ספר יסודי דמוקרטי וכותבת פרוזה.

משך הסדנה: 10 מפגשים בני שעתיים וחצי, והם כוללים חליטת צמחים ועוגיות.
הקבוצה קטנה ואינטימית, מהרו להירשם ולהבטיח את מקומכם.ן
המשתתפים בסדנה יהיו זכאים להנחה של 15% בחנות הספרים.
פרטים נוספים בטלפון: 0542869020 או במייל

צילום: ניקול טייטלבאום

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *