רב ערב 30.11.21

כורש: גלריה, בניין, רחוב | גרנטה – העשור הבא | "תַּן הולך, תַּן חוזר" / גוסטבו סגורסקי | "להיות שָׁם" / קלאודיה לוֹסי | רננה רז – בתנועה מתמדת

כורש: גלריה, בניין, רחוב

חגיגה תרבותית מקומית

רביעי, 1.12.21 (נר שלישי של חנוכה), בין השעות 10:00־22:00

הפעולה כורש – גלריה, בניין, רחוב, בהובלת גלריה כורש 14 בשיתוף מועצת הפיס לאמנות ותרבות תעורר ליום אחד את שיכון המגורים הממוקם ברחוב כורש בירושלים (בניינים 12 ו־14 ברחוב) ותחגוג אותו.

במסגרת האירוע יתקיימו הופעות מוזיקה, מיצג ושירה מדוברת במרפסות ובחללים השונים של הבניין, ויוצגו תערוכות שונות ברחבי השיכון: התערוכה "מעברים" תתפרש על פני המרחבים הציבוריים של בנייני כורש 12 ו־14 תוך התייחסות מחודשת למרחב הציבורי ולקווי המתאר שלו. בחלונות הראווה של החנויות ברחובות כורש וינאי תוצג התערוכה Window Shopping"", שבה הותאמו לכל חלון ראווה עבודות שמגיבות לעסק שאותו הוא מייצג, ומציעות נקודת מבט חדשה על החנויות הממוקמות בדרך לשיכון. בגלריה כורש 14 תוצג התערוכה "זהב של שוטים", שעוסקת בפרובנציאליות באמנות הישראלית. בנוסף תתקיים הדלקת נרות ויועברו סדנאות וסיורים.

האירוע פתוח לקהל הרחב ללא תשלום וללא הרשמה מראש, ומתאים לכל המשפחה. לארוע בפייסבוק

מרסל תהילה ביטון, "ספינג׳", 2019, מיצג, 30 דק'. צילום: אריק פרייס



גרנטה – העשור הבא

https://headstart.co.il/project/65077

גרַנְטָה – מגזין לספרות חדשה בעברית הוא מגזין מודפס, המוקדש לפרסום סיפורים קצרים, מסות, שירה ואמנות עכשווית מרחבי העולם, והוא בסכנת קיום. מאז 2014 עוסק גרנטה בנושאים הכי חשובים ונוקבים – אקולוגיה, פוליטיקה, חברה. בין האמניות והאמנים שהציגו במגזין תוכלו למצוא את אנה ים, מיכאל ליאני, הילה טוני נבוק, דוד עדיקא, נועה צדקה, סמאח שחאדה ועוד רבות ורבים.
כעת, אחרי כמעט עשור של פעילות עצמאית, גרנטה נמצא בצומת דרכים. אסור לנו לתת לפרויקט הנפלא הזה לקמול. לשם כך, נפתח קמפיין הדסטארט שבו מגוון תשורות מדהימות, ממיטב היוצרים בישראל. היכנסו, תימכו, ועיזרו להשאיר את הספרות המקומית בחיים: https://headstart.co.il/project/65077



"תַּן הולך, תַּן חוזר" / גוסטבו סגורסקי

גלריה P8, רחוב הפטיש 1, ת"א

פתיחה: 2.12.21
הקרנת סרטה של הבמאית הצ'כית ורה צ'יטילובה Daisies (1966), באדיבות המרכז הצ'כי תל אביב: 17.12.21
שיח גלריה עם האמן ואורחים: 24.12.21
נעילה: 1.1.22
אוצר: אבשלום סולימן

תערוכת היחיד החדשה של גוסטבו סגורסקי כוללת עבודות שצולמו בין השנים 2018 ל־2021. בטווח הזמן הזה עבר סגורסקי לסטודיו בסביבה כפרית בהרי ירושלים לאחר שנים של עבודה במרכז התעשייתי של העיר, והציג מספר תערוכות בחו"ל, בין השאר באסטוניה, ארה"ב וארגנטינה.

סגורסקי מצלם בפנים הבית אובייקטים דוממים כמו חלה או אחוריים של אופנוע, ובחוץ בעלי חיים משוטטים בסביבה בנויה. עץ, בית צעצוע, זכוכית סדוקה, ענן – הדברים היומיומיים ביותר חושפים בפנינו מערכות יחסים, מאבקי כוח ונופים פנימיים.

אף על פי ששיטוט וטיול הם כלים חשובים בדרך העבודה שלו, "תַן הולך, תַן חוזר" אינה תערוכה אנתרופולגית, והטריטוריה שלה אינה גיאוגרפית אלא מנטלית. סגורסקי מצלם כשהוא מרגיש בתואם בין הראייה, התחושה והאירוע. התצלום  – והדימוי שהוא מחולל – הוא האובייקט שבכוחו למסור לצופה את המכלול התחושתי וההכרתי הזה.

אחד־עשר התצלומים בתערוכה בונים יחד כוריאוגרפיה של קירבה וריחוק בין מה שהעין רואה ומה שהיד ממששת. הם מעמידים את הצלם כמי שרואה דברים בעולם לא רק בעזרת עיניו ועין המצלמה, אלא גם בעזרת קצות אצבעותיו וחושי הריח והטעם שלו. בהתאמה, הדימויים שסגורסקי מציג מראים לא רק את מה שמצולם, אלא גם את קווי הכוח הנובעים מהדימוי אל התודעה של מי שראה אותו ראשון. אנחנו מוזמנים לראות בעזרת כל חושנו את הדרמות השקטות שראיה מיומנת חושפת ביומיומי, ולאתר את הפלאי בתוך המציאות הנראית, לא מעליה.

לארוע בפייסבוק

גוסטבו סגורסקי, "חלה"



"להיות שָׁם" / קלאודיה לוֹסי

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה
נעילה: 25.12.21
אוצר: לאונרדו רגאנו

בתערוכה, מבקשת לוסי להתבונן מנקודת מבט אישית בקשר המורכב שבין אדם לאדמה. היא חוקרת את השניוּת הגלומה במושג הנוף, את תפישת הסביבה ואת הגבול העמום שבין מציאות טבעית למציאות מעשה ידי אדם. בעבודותיה, הכוללות מיצב סביבתי ייחודי, היא כורכת יחד שלוש מדינות – סינגפור, ישראל ואיטליה – שבהן היחסים בין ה"טבעי", האנושי, הספרותי והפוליטי מזינים נרטיבים גדולים שמורכבותם בלתי־נדלית.

להיות שם, צילום: יעקב ישראל



רננה רז – בתנועה מתמדת

היא רקדנית, כוריאוגרפית, שחקנית ומנהלת אמנותית. בעשרים השנים האחרונות היא מופיעה על במות ומסכים, ועובדת עם יוצרי מחול, תיאטרון, מוזיקה, קולנוע, טלוויזיה ואמנות חזותית. היא מעידה שהחוויות המכוננות ביותר ביצירתה החלו כשאיבדה עניין במשהו, ואולי בגלל זה העלתה בקיץ האחרון מופע לילדים בשם ״ההצגה הכי משעממת בעולם״.

קוראים לה רננה רז והיא האורחת שלנו ב״לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב״.

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *