רב ערב 09.11.21

גלריה בצלאל לאמנות עכשווית | #הזכות_לנוע – מכירת אמנות למען תושבי רצועת עזה | "להיות שָׁם" / קלאודיה לוֹסי | לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן וערב רב חוזר לעונה שנייה

גלריה בצלאל לאמנות עכשווית

פתיחת גלריה חדשה בתל אביב

פתיחה: חמישי, 18.11.21

בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, גאה לבשר על פתיחת גלריה בצלאל לאמנות עכשווית ברחוב הרצל 119, תל אביב

הגלריה תציג מגוון תערוכות של בוגרי.ות בצלאל, כמו גם של אמניות.ים מקומיים ובינלאומיים. עיקרון מנחה מרכזי בפעילות הגלריה מתבסס על התפיסה שיוצרים.ים אינם פועלים במנותק מהעולם, אלא תמיד מושפעים מן האקלים האינטלקטואלי, הערכי והתרבותי של הזמן והמקום. גישה זו מקבלת משנה תוקף במשכנה הייחודי של הגלריה ומשתקפת גם בתוכנית התערוכות שייפתחו במהלך השנה הקרובה באוצרותו של מנהל הגלריה, פרופ' דור גז.

רחוב הרצל וסביבתו הם אזור מגוון מבחינה תרבותית, אתנית וחברתית, והוא מחבר בין מהגרים למקומיים. זוהי שכונה תעשייתית באופייה, שחיי היום־יום בה מתנהלים בסביבה של אתרים היסטוריים, מפעלים, גלריות ומבני מגורים. בהתאם לכך, התערוכות הפותחות יתמקדו בהיסטוריה של המבנה שבו שוכנת הגלריה – מבנה ששימש בעבר כמפעל טקסטיל. במסגרת התערוכה הראשונה, “נוּל מָתְנַיִם", יוצגו עבודות של יוסי ברגר, מנאר זועבי, רועי כהן, אבי סבח ומעיין שחר.

"נול מתנים", מראה הצבה: מעיין שחר, "היביסקוס סגור", אלקטרו-קייס,2021' מנאר זועבי, "שאריות", 2021' צילום: ברק רובין



#הזכות_לנוע

מכירת אמנות למען תושבי רצועת עזה

בשם הסולידריות עם תושבי רצועת עזה, שחיים תחת סגר מתמשך ובמצב הומניטרי קשה, התגייסו 100 אמניות ואמנים משדה האמנות המקומי לקמפיין גיוס תרומות שכל הכנסותיו למען ארגון ״גישה״, הנאבק על זכותם של הפלסטינים לתנועה אל רצועת עזה וממנה.

הצטרפו למאבק וקנו עכשיו עבודה החל מ־180 ש"ח דרך האתר.

אתר הקמפיין #הזכות_לנוע

הקמפיין ביוזמת קולקטיב האמנות פאונטיין והתארגנות תרבות של סולדריות.

בשיתוף סטודיו לעיצוב והדפס ג'לאדה.

אוצרים: אהל עדן, גיא אסיף, משה יאמו



"להיות שָׁם" / קלאודיה לוֹסי

בית הנסן

פתיחה: שישי, 19.11.21
נעילה: 25.12.21
לפרטים נוספים https://bit.ly/3qiUWdV

מה זה אומר לחשוב על מקום ולחוש אותו? כיצד נוכל להתנהל מתוך נקיטת עמדה במארג האדיר הזה של זיקות הדדיות שהוא העולם?
תערוכה המבקשת להתבונן מנקודת מבט אישית בקשר המורכב שבין אדם לאדמה. האמנית הבינלאומית בוחנת את השניוּת הגלומה במושג הנוף, את תפישת הסביבה ואת הגבול העמום שבין מציאות טבעית למציאות מעשה ידי אדם. היא כורכת יחדיו שלוש מדינות שבהן היחסים בין ה"טבעי", האנושי, הספרותי והפוליטי מזינים נרטיבים גדולים שמורכבותם בלתי נדלית: סינגפור, איטליה וישראל.
התערוכה מהווה המשך של קו מחקרי שראשיתו ב־2006, במסע שיתופי לארכיפלג סנט קילדה שבהֶבְּרִידִים החיצוניים של סקוטלנד.

העבודות כוללות מיצב סביבתי, מבנה זמני המזמין את הצופים להיכנס אליו ולהתבונן מתוכו, עבודות טקסטיל גדולות מימדים ומיצג נוסף שתעלה האמנית במהלך אירוע הפתיחה, שתוצריו יפוזרו בנקודות שונות ברחבי בית הנסן ויאכלסו את הנוף הסובב את המבקרים.

אוצר: לאונרדו רגאנו

לפרוייקט שותפים גופים שונים: מצודת רוקה רוברסקה, סניגליה (Rocca Roveresca di Senigallia); אגף המוזיאונים של מחוז מארקה institute of the Marche Regional Museum Directorate; בשיתוף עם המרכז לאמנות עכשווית NTU סינגפור; בצלאל – אקדמיה לאמנות ולעיצוב, ירושלים; המרכז למדעי המוח והמחשבה באוניברסיטת טרנטו; ואוסף רברטו מראמוטי, רג'ו אמיליה (IT). מימושו התאפשר הודות לתמיכת "המועצה האיטלקית" (מהדורה 9, 2020) – תכנית לקידום אמנות איטלקית עכשווית בעולם, בחסות המנהל ליצירה עכשווית של משרד התרבות האיטלקי.



לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן וערב רב חוזר לעונה שנייה

שיחות עומק עם יוצרים ויוצרות

״לשם שמיים״, פודקאסט התרבות של בית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה בירושלים, ומגזין האמנות והתרבות ערב רב. רונן אידלמן ויונתן אמיר מארחים יוצרים ויוצרות מעולמות הקולנוע, ספרות, אמנות, מחול, עיצוב ומוזיקה. שיחות על הצלחה, כישלון ומה שביניהם.

״לשם שמיים״ מופק ביוזמת בית הנסן וחברת רן וולף, ובתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת.

הפודקאסט מוקלט באולפן המרכז לאמנות ומחקר מעמותה בבית הנסן.

טכנאי הקלטה: אמיר בולצמן

עורך סאונד: דניאל מאיר

מפיקה: קארין שבתאי

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *