רב ערב 26.10.21

כנס ירושלים לאמנות #6: גודש Excess- מחר! | נגה גרינברג / "רוקע הארץ" | אמת או חובה: מבחר מאמרים על קולנוע תיעודי; "ולבי כמעט עמד מלכת" – הגרלות לקוראי רב ערב! | לשם שמיים חוזר לעונה שנייה | התערוכה ״יסודות״ מארחת את תאי רונה

כנס ירושלים לאמנות #6: גודש Excess- מחר!

רביעי, 27.10.21, בשעות 12:00־19:00

מכון ון ליר, בניין פולונסקי, רחוב ז'בוטינסקי 43, ירושלים
ישודר במקביל ברשת

אמנות בעידן של גודש מידע, אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה, השפעות פסיכדליות על אמנות עכשווית, פסיכואנליזה ובזות, גודש בעולם האמנות, גודש וחירות, ועוד.

מרצים/ות: ענבל הופמן, ליטל בר נוי, האנה ברוקמולר, נעה גינזבורג, מיכל ב. רון, עידית קישינובסקי, יעל אילת ון־אסן, אירית שטרנברג, בן בנחורין, נטע מוזס, ג'רמי ביילס, המכון לחקר החופש, עידו הרטוגזון, ענת מנדיל, רקפת וינר־עומר, תמי כץ פרימן, יונתן אמיר

אוצרי ומנהלי הכנס: ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״), רינת אדלשטיין ("מנופים", ״הרמה״)

הפקה: אלינה אלכסה

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים

הנחה מיוחדת לקוראי ערב רב עם הקוד EREVRAV

יורם קופרמינץ, מתוך התערוכה "גיהנום" , צילום מסך מעובד, 2014



נגה גרינברג / "רוקע הארץ"

גלריה בארי

פתיחה: חמישי, 4.11.21, בשעה 17:30
שיח אמנית: חמישי, 18.11.21 בשעה 17:30
נעילה: 4.12.21
אוצרת: סופי ברזון מקאי

במהלך השנה וחצי האחרונות גרינברג הרכיבה גוף עבודות מבוסס צילום במצלמת 35 מ"מ וסרטי שקופיות 6*9. היא עסקה במרחבים הביתיים ובאימהותה, שצומצמו במהלך תקופת הקורונה. גרינברג מצלמת מפגשים בין מרחבים רוחניים־נפשיים לארציים והתהליכים הקורים בהם. אלו מרחבים שכמהים לנסוק, שואפים לאופק ולמרחב נשימה, ובו־בזמן מאפשרים את קיומה של האינטימיות (שגם היא עולה על גדותיה עד להתפקע).

בגוף העבודות החדש שיוצג בתערוכה, דימויים של בית ומיטות הופכים לעננים לבנים, כתמי צבע עזים של פילם שעבר תהליכי כיליון, ונופים אמיתיים או מדומיינים. בכולם קו האופק נוכח, כמפריד בין מצבי קודש וחול או מצבי ביניים פנימיים וחיצוניים. המציאות המגובשת והמאורגנת נפרמת לאיטה, מקופסאות אור קטנות והדוקות של נופים עם שמיים כחולים להדפסי ענק של מיטות עם מצעים סתורים, פילם מוכתם ונופים מתפרקים, מוארים בהבלחות אור לא מתוכננות. התערוכה משרה תחושת התפוררות של גבולות וסדר, אל תוך מצבי אי־סדר או שלמות חדשים־צבעוניים ונועזים על גבול הפסיכדליה. גרינברג תוחמת מרחבים שבמהותם הם לא מוגדרים: המפגש בין קרקע לשמיים, בין ערות לשינה, הפוטנציאל האינסופי של סרט הצילום ותחושת הגעגוע הדקה שמרחפת על הכל, מחפשת כלי קיבול לשכון בתוכו.

שעות פתיחה: שלישי, חמישי, שישי 9:00־13:00, שבת 10:00־14:00, או בתיאום מראש עם ד"ר זיוה ילין או סופי ברזון מקאי: [email protected]

נגה גרינברג



אמת או חובה: מבחר מאמרים על קולנוע תיעודי

האסופה "אמת או חובה: מבחר מאמרים על קולנוע תיעודי" נועדה להביא בפני הקורא את מיטב הכתיבה על קולנוע תיעודי מראשיתו ועד היום, תוך התמקדות באבני הדרך התאורטיות אשר במרכז שדה מחקרי פורה ומתפתח. אסופה זו מאפשרת לקוראיה גישה למאמרים האקדמיים המרכזיים בתחום לימודי הקולנוע התיעודי, תוך מיפוי מוקדי המחקר המשמעותיים לשיח. היא נוגעת במגוון גישות, תחומים וצורות, ומבטאת את זיקתו החזקה של הקולנוע התיעודי לתחומים אחרים כגון לימודי תרבות, לימודי תקשורת, אנתרופולוגיה, פוליטיקה וממשל ופילוסופיה. האסופה מבקשת לתת ביטוי לתהליכים היסטוריים, חברתיים, תרבותיים וטכנולוגיים, ובוחנת כיצד התפתחותו ההיסטורית של הקולנוע התיעודי נמזגת לתוך העידן הנוכחי, על ריבוי המגמות, הפוטנציאל, העניין והעשייה שבו.

לרכישה

עותק של האסופה יוגרל בין קוראי רב ערב שישלחו מייל עד יום ראשון, 31.10 בשעה 10:00



"ולבי כמעט עמד מלכת"

סולו עם הפרעות בהשראת מכתב של הלן קלר והסימפוניה התשיעית של בטהובן

תיאטרון הבית, נועם 5, תל אביב
בימים רביעי וחמישי, 3-4.11.21, בשעה 20:30

אני עומד מולכם בעיניים עצומות. הצלילים שאתם מפיקים מקימים אותי לתחייה. האם נוכל לחוות את העולם ברגישות מירבית, ולאפשר גם לתחושה העדינה ביותר להפוך לחיבור, לתקשורת, לעונג? האם נוכל להתעוור ולהתחרש ביחד?

ההשראה הראשונית לעבודה היא מכתב שכתבה אשת הרוח החירשת־עיוורת הלן קלר לתזמורת הסימפונית של ניו יורק בשנת 1924, שבו היא מתארת כיצד ״שמעה״ את הביצוע שלהם לסימפוניה התשיעית של בטהובן, אך ורק באמצעות מגע עדין במקלט הרדיו.

העבודה מבקשת לייצר מרחב חושי מוגבר שבו מתקיימת אלכימיה בין החושים. היא מזמנת מבט תקריב אל גופו של המבצע אשר מכייל את עצמו לתגובתיות מוגברת ומחפש נואשות אחר שפה אלטרנטיבית לתקשר באמצעותה, מבעד לגבולות, מגבלות ומוגבלויות.

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים

כרטיס זוגי להצגה שתתקיים ב־3.11 יוגרל בין קוראי רב ערב שישלחו מייל עד יום ראשון 31.10 בשעה 10:00

צילום: יאיר מיוחס



לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן וערב רב חוזר לעונה שנייה

שיחות עומק עם יוצרים ויוצרות

״לשם שמיים״, פודקאסט התרבות של בית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה בירושלים, ומגזין האמנות והתרבות ערב רב. רונן אידלמן ויונתן אמיר מארחים יוצרים ויוצרות מעולמות הקולנוע, ספרות, אמנות, מחול, עיצוב ומוזיקה. שיחות על הצלחה, כישלון ומה שביניהם.

״לשם שמיים״ מופק ביוזמת בית הנסן וחברת רן וולף, ובתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת.

הפודקאסט מוקלט באולפן המרכז לאמנות ומחקר מעמותה בבית הנסן.

טכנאי הקלטה: אמיר בולצמן

עורך סאונד: דניאל מאיר

מפיקה: קארין שבתאי

להאזנה



התערוכה ״יסודות״ מארחת את תאי רונה

שיח גלריה ללא מילים

בית הנסן
חמישי, 4.11.21, בשעות 19:30־21:30 ו־22:00־00:00

ערב השתרעות בחסות המפיק והיוצר תאי רונה במסגרת התערוכה הזוגית של שרון אתגר וענת גוטברג בבית הנסן: סשנים של התבוננות והאזנה עמוקה למוזיקה הזייתית ותרפויטית לצד העבודות שבחלל הגלריה.

קישור לאירוע

תאי הוא מפיק, יוצר ודיג'יי מעולם האסתטיקה הפראית. הוא נע בין העולמות הרידמיים, המסיבתיים, ההירדמותיים, האווירתיים. לצד הלחנות לכוריאוגרפיות וסרטים, תאי אוהב לגשר בין האוטופיה וההתמודדות לבין הערש והארס .

אירועי ההשתרעות של תאי מוכרים ליודעי סוד ומתקיימים מאז ימי בין הסגרים בלוקיישנים מגוונים ובלתי צפויים ברחבי הארץ והעולם: בעיר, בטבע ובמה שביניהם. השתרעות היא התשתית האולטימטיבית לחוויית ערש למבוגרים, מנטלית ופיזית כאחד. היא מאפשרת למשתתפים להיות פגיעים, לפתוח, לפרום ולהיכנס למקומות חדשים דרך סאונד.

ההשתרעות תתקיים בשני סבבים, כל סשן ימשך כשעתיים:

סבב ראשון: 21:30־19:30, סבב שני: 22:00־00:00

מספר המקומות מוגבל

עלות כרטיס 25 ש״ח

* הכניסה בהתאם למתווה התו הירוק

לרכישת כרטיסים:

ל־19:30 https://bit.ly/3aRI59t

ל־22:00 https://bit.ly/3FWpyHs

עוד על תאי רונה:https://www.tai-rona.com

פרטים נוספים באתר בית הנסן https://hansen.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *