רב ערב 12.10.21

כנס ירושלים לאמנות #6: גודש Excess | "הלאה/לכאן" / אורית חסון-ולדר, דוכי (דוד) כהן, דפנה שרתיאל | מכרזים לתפקידי אוצר/ת במוזיאון ישראל | "Equalizing Matter" / תערוכה קבוצתית | "planet X" / אשחר חנוך קלינגבייל | נירה פרג – לומדת מחסומים ומפרקת אותם

כנס ירושלים לאמנות #6: גודש Excess

רביעי, 27.10.21, בשעות 12:00־19:00

מכון ון ליר, בניין פולונסקי, רחוב ז'בוטינסקי 43, ירושלים
ישודר במקביל ברשת

אמנות בעידן של גודש מידע, אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה, השפעות פסיכדליות על אמנות עכשווית, פסיכואנליזה ובזות, גודש בעולם האמנות, גודש וחירות, ועוד.

מרצים/ות: ענבל הופמן, ליטל בר נוי, האנה ברוקמולר, נעה גינזבורג, מיכל ב. רון, עידית קישינובסקי, יעל אילת ון־אסן, אירית שטרנברג, בן בנחורין, נטע מוזס, ג'רמי ביילס, המכון לחקר החופש, עידו הרטוגזון, ענת מנדיל, רקפת וינר־עומר, תמי כץ פרימן, יונתן אמיר

אוצרי ומנהלי הכנס: ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״), רינת אדלשטיין ("מנופים", ״הרמה״)

הפקה: אלינה אלכסה

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים

הנחה מיוחדת לקוראי ערב רב עם הקוד EREVRAV

יורם קופרמינץ, מתוך התערוכה "גיהנום" , צילום מסך מעובד, 2014



"הלאה/לכאן" / אורית חסון-ולדר, דוכי (דוד) כהן, דפנה שרתיאל

הגלריה לאמנות במכללה ע"ש דוד ילין, מעגל בית המדרש 7 בית הכרם, ירושלים 

הגלריה עברה למשכנה החדש בספריית המכללה

פתיחה: 10.10.21
אירוע פתיחה: רביעי, 27.10.21 בשעה 19:00, במסגרת אירועי פסטיבל מנופים
נעילה: 20.1.22
אוצרת: נאוה ט. ברזני
פתוח בימים שני־רביעי בשעות 10:00־18:00, חמישי בשעות 10:00־16:00
יש צורך בתו ירוק ובמסכה

פרויד הבחין במשחקו של נכדו הפעוט ארנסט בעת שאמו נעדרה מהבית. ארנסט זרק שוב ושוב ממיטתו סליל כותנה שנעלם מעיניו וקרא "או", וכשהחזירו אליו הוא קרא "אה". את ה"או" פרויד זיהה כ"נעלם" ((fort ואת ה"אה" הוא פירש כ"שם" (da). הוא מצא שמשחק הילדותfort/da  מאפשר התמודדות עם חרדת הנטישה והשבה סמלית של האם שנעלמה. ההישנות המונוטונית והחזרות הסדרתיות בעבודות התערוכה "הלאה/לכאן" עשויות לרמז שמשהו הלך לאיבוד. סמליות עודפת, הפוגה ברצף ובה בעת חזרה מחודשת מייצגות מעין מצב שמתקיימות בו תנועה ועצירה בו־זמנית. "הלאה/לכאן" מחפשת אחר אם נעלמת בשפה חזותית המכליאה בין סמלים ומסרים מוסכמים ובין אירועי עבר להתרחשות עכשווית.

 



מכרז פנימי/חיצוני לתפקיד אוצר/ת לאמנות עכשווית במוזיאון ישראל

היקף המשרה: 100%

מתח דרגות: 41־42

תיאור התפקיד:

  • פיתוח אוסף המחלקה לאמנות עכשווית במוזיאון ישראל באמצעות קשרים עם אמנים, אספנים ותורמים ועם עמיתים למקצוע ממוזיאונים ומגלריות בישראל ובעולם
  • ייזום ואצירה של תערוכות מאוסף המחלקה ומהשאלות ממקורות שונים בארץ ובעולם
  • מחקר וכתיבת טקסטים לתערוכות ולפרסומי המחלקה
  • ניוד תערוכות של המחלקה למוזיאונים בחו"ל
  • ניהול העבודה השוטפת של המחלקה (השאלות, רכישות, התכתבויות, חוקרים, תורמים, רישום, מחשוב וכו')
  • ייזום ופיתוח אירועים, שיתופי פעולה בין־מוסדיים, כנסים, הרצאות וכד' בתחום האמנות והתרבות העכשווית

דרישות התפקיד:

  1. תואר שני בתולדות האמנות או בלימודי תרבות
  2. ניסיון משמעותי באצירת תערוכות גדולות של אמנות עכשווית
  3. היכרות מעמיקה עם שדה האמנות העכשווית הבינלאומית וניסיון בעבודה עם אמנים, מוזיאונים, גלריות ואספנים
  4. היכרות עם שדה המוזיאולוגיה העכשווי ועם השיח על המוזיאון העתידי
  5. השכלה כללית רחבה במדעי הרוח
  6. חשיבה מקורית, יצירתיות וניסיון בכתיבה פרשנית ומחקרית על אמנות עכשווית
  7. יכולת ניסוח מצוינת באנגלית בכתב ובעל־פה, שפות נוספות – יתרון.
  8. ניסיון משמעותי בעמידה מול קהל
  9. עדיפות לניסיון בניהול פרויקטים וצוותי עבודה
  10. יחסי אנוש מצוינים, ניסיון בעבודת צוות ועבודה בתנאי לחץ ובלוחות זמנים

דרישות 1־2 הן דרישות סף

מועמדים מתאימים מוזמנים לשלוח קורות חיים מפורטים לדוא"ל [email protected] עד    7.11.2021.

הווה מתמשך: חדש באמנות עכשווית, מוזיאון ישראל, ירושלים / צילום: לורה לכמן

מכרז פנימי/חיצוני לתפקיד אוצר/ת לאמנות לצילום במוזיאון ישראל

היקף המשרה: 100%

מתח דרגות: 41־42

גורם ממונה: אוצרת ראשית האגף לאמנויות

תיאור התפקיד:

  • פיתוח אוסף המחלקה לצילום במוזיאון ישראל באמצעות קשרים עם אמנים, אספנים ותורמים ועם עמיתים למקצוע ממוזיאונים ומגלריות בישראל ובעולם
  • ייזום ואצירה של תערוכות מאוסף המחלקה ומהשאלות ממקורות שונים בארץ ובעולם
  • מחקר וכתיבת טקסטים לתערוכות ולפרסומי המחלקה
  • ניוד תערוכות של המחלקה למוזיאונים בחו"ל
  • ניהול העבודה השוטפת של המחלקה (השאלות, רכישות, התכתבויות, חוקרים, תורמים, רישום, מחשוב וכו')
  • ייזום ופיתוח אירועים, פרסים, שיתופי פעולה בין־מוסדיים, כנסים, הרצאות וכד'
  • ניהול והובלה מקצועית של צוות המחלקה

דרישות התפקיד:

  • תואר שני בתחום תולדות האמנות, לימודי תרבות, או בתחום הצילום
  • ניסיון מוכח באצירת תערוכות צילום עכשוויות והיסטוריות (תערוכות יחיד, קבוצתיות, ונושאיות)
  • היכרות מעמיקה עם תולדות הצילום הישראלי והבינלאומי
  • היכרות מעמיקה עם טכניקות צילום היסטוריות ועכשוויות
  • חשיבה מקורית, יצירתיות וניסיון בכתיבה פרשנית ומחקרית על צילום.
  • יכולת ניסוח מצוינת באנגלית בכתב ובעל־פה. שפות נוספות – יתרון.
  • ניסיון משמעותי בעמידה מול קהל
  • עדיפות לניסיון בניהול פרויקטים וצוותי עבודה
  • יחסי אנוש מצוינים, ניסיון בעבודת צוות ועבודה בתנאי לחץ ובלוחות זמנים

דרישות 1־2 הן דרישות סף

להגשת מועמדות יש לשלוח מקורות חיים למייל [email protected] עד לתאריך 7.11.2021

צילום: אלי פוזנר / באדיבות מוזיאון ישראל



"Equalizing Matter" / תערוכה קבוצתית

המרכז לאמנות ומחקר מעמותה, בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים

פתיחה: 15.10.21 בשעה 12:00
נעילה: 15.12.21
משתתפים: הדס דוכן, אגוסטין חאיס, רות חוף, דפנה טלמון, דן רוברט להיאני, אבנר פינצ'ובר, חוֹלֶקֶט ~ אוּרי קָרין
אוצרות: עירית כרמון פופר

המונח השוואת ריכוזים לקוח ממדעי הטבע ומתאר תופעה של תנועה עצמית מתמדת ואקראית של חומרים מבודדים. הם נודדים מריכוז גבוה של חלקיקים לריכוז נמוך, או מצד אחד של קרום חדיר לצדו השני, עד לפיזור אחיד כמצב סופי, שהוא שוויון הריכוזים.

בהשאלה, משמש המונח לתיאור תנועה עצמית בין אינדיבידואלים בקבוצה. הכוונה היא לתהליך נדידה הדרגתי של השפעה ולמידה, שנוצר כתוצאה מקשר הדוק מתמשך ביניהם, בשאיפה לקיים מצב של שוויון ריכוזים. תהליך שכזה בא לידי ביטוי בתכנית הרזידנסי שהתקיימה במרכז מעמותה בין פברואר לאוגוסט 2021 (עם תום הסגרים), שבה קבוצה הטרגונית של יוצרים.ות מתחומי אמנות שונים התקבצה יחד במסגרת של סטודיו קבוצתי במטרה לחקור נושא משותף: "הפרפורמטיביות של המרחב". הסטודיו הקבוצתי התקיים לאורך פרקי זמן קבועים, כאשר על מצע של ארוחות בוקר משותפות וסיורים רגליים שהובילו חברי.ות הקבוצה ברחבי ירושלים התפתח שיח על תהליכי עבודה ופרקטיקה, תוך חשיפה של נקודות מבט שונות ביחס לפרפורמנס, מרחב ציבורי ויחסי הגומלין ביניהם. השוואת ריכוזים מתייחסת לשוני בין חברי.ות הקבוצה ולנקודת מפגש דימיונית ביניהן.

הסיורים השונים משקפים מסלולי הליכה פיזיים ותודעתיים, חוויות עירוניות אישיות, יומיומיות, מעין סיורים אלטרנטיביים בירושלים, שמאתגרים דרכים ומסלולי שיטוט בעיר, חושפים תנועות ופרשנויות של המרחב העירוני המוכר ומציפים על פני השטח שכבות הסמויות מעיני הרציונל והסדר העירוניים. בעוד שהסיורים מבוססים על טמפורליות ותנועה, מבקשת התערוכה להנכיח את הערכים הללו במרחב פיזי קבוע, ואת השיח המשתף. העבודות בתערוכה מציגות פרשנויות שונות של חברי.ות הקבוצה לפרפורמטיביות של המרחב ולמושג הנזיל של ציבוריות בימים מאתגרים אלו, תוך בחינת הגבולות בין פרטי לציבורי, תנועה ושהייה, יחיד, קבוצה וממסד, על הפרדוקס הטמון בין ביטוי עצמי לשייכות קולקטיבית.

מרחב התערוכה מאפשר להכניס את החוץ פנימה בכך שהוא מארח ביטויים פלסטיים המהדהדים שוטטות וסיור, בדמות נוכחות משותפת של פרגמנטים חומריים, צורניים וצליליים שהובאו משכבות שונות של העיר. העבודות מותאמות לאתר, אם בחוץ או בפנים, מצטלבות, מתנגשות, ובעיקר מדגישות נוכחות מקבילה של חוויות שונות בחלל משותף.

אירוע פייסבוק

שעות פתיחת מרכז מעמותה לאמנות ומחקר:

שלישי־חמישי 14:00־19:00, שישי 10:00־14:00

צילום: דן רוברט להיאני



"planet X" / אשחר חנוך קלינגבייל

גלריה P8, רחוב הפטיש 1, ת"א

פתיחה: 14.10.21, בשעה 20:00
שיח גלריה: שבת, 30.10.21, בשעה 12:00
נעילה: 13.11.21, בשעה 14:00
אוצרת: אירית הדר

גלריה P8 שמחה להזמין לתערוכת היחיד השנייה של אשחר חנוך קלינגבייל. התפתחות הטכנולוגיה לאורך הדורות אפשרה את הרחבת שדה הראייה ואת גילויים של גרמי שמים חבויים שהיו ליישים חדשים בעולם. באסטרונומיה, המונח "planet x" מעיד על חוסר ידע בזמן נתון, אופן לציון של נעלם שהפרעתו את התקין מעידה על עצם קיומו. הקהילה המדעית נדרשת למונח זה לסימונן של אי-בהירויות עד לגילויו של מופת המאפשר הגדרה חדשה לידוע. סיפורי גילויים מעידים על נחישותם העיקשת של יחידים ואירועים של מקריות. אלה מהווים סיפור מסגרת לפעולות הרישום של קלינגבייל, וגם לתהיותיו על איוכם של הדברים שהוא מציב בעולם – הרישומים שעמלו מניב, על העמימות הטבועה בהם – ועל חלקו של המתבונן בדברים ברגע נתון.

לאירוע בפייסבוק

נבקש מאורחינו להקפיד על כללי הזהירות ולהגיע עם מסיכות פנים.



נירה פרג – לומדת מחסומים ומפרקת אותם

 אמנית זוכת פרסים ומרצה לאמנות שמרבה להציג בגלריות ובמוזיאונים בארץ ובחו״ל. רבות מעבודותיה מתארות פעולות אנושיות באתרים דתיים ומקומות בעלי מטען סמלי פוליטי ותרבותי. העבודות נוצרות כמחקר אמנותי באנתרופולוגיה, וספק מתעדות ספק מכוננות יחס מיוחד בין קדושה, טקסיות ופולחן לבין חיי היומיום.

עד כה הציגה עבודות וידיאו, אולם תערוכתה החדשה, ״תוספת שבת״, כוללת גם יצירות בפיסול, אנימציה ממוחשבת ופרפורמנס.

קוראים לה נירה פרג והיא האורחת שלנו היום בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב.

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.