רב ערב 25.05.21

פתיחת תערוכה וחנוכת בית ברזידנסי "הדירה" | הכשרת אקדמאים להוראת אמנות/קולנוע במדרשה – פקולטה לאמנויות, בית ברל | "הלב שלי – יא קאלבי" / זהר לב | ״זמנים, 2021״ / נטלי קרטס מאור | השקה של כתב-העת "טיוטה" | "לשם שמיים" חוזר בעונה שנייה

״עירוח בדירה״

פתיחת תערוכה וחנוכת בית ברזידנסי "הדירה"

בית ליבלינג – מרכז העיר הלבנה, אידלסון 29, תל אביב
פתיחה: שישי, 28.5.21, בשעות 11:00-14:00
נעילה: 3.7.21

הצטרפו אלינו לפתיחת התערוכה הראשונה ואירוע חנוכת בית בתוכנית הרזידנסי "הדירה" בבית ליבלינג, המארחת את ״עירוח״, פרויקט שבוחן את תפקידם של אמנים ביצירת עירוניות אחרת דרך פרקטיקות ביקורתיות של אירוח אמנים. הערב מסמל את סיכום תקופת השהות ושיתוף הפעולה של האמניות ענת ליטוין וסלי קריסטל בדירה שבקומה השלישית של בית ליבלינג, ופתיחת פרק חדש של תצוגה בו הקהל מוזמן להתארח.

אמניות הרזידנסי: ענת ליטוין וסלי קריסטל

אמנים אורחים: לי ברבו, יעל גרונר, רוני חג'ג' ואליסה ליודינשינה, לו מוריה, בר פלש

אוצרת התוכנית: אדר' סברינה צגלה

לינק לאירוע בפייסבוק

צילום: לי ברבו



הכשרת אקדמאים להוראת אמנות/ קולנוע במדרשה פקולטה לאמנויות, במכללה האקדמית בית ברל

תוכנית מואצת ומעשית עם הפנים להווה והעתיד

  • שימוש חופשי בסדנאות האמנות במדרשה במהלך הלימודים.
  • קורס סטאז' בהוראה בחינם.
  • תכנית לימודים מרוכזת בשנת לימודים אחת (ספטמבר – יוני), במשך יום וחצי בשבוע.
  • בשנה השנייה התוכנית מבוססת על ליווי ותמיכה בכניסה למערכת החינוך.

התוכנית משלבת מחשבה רחבה על הקשר שבין אמנות, חינוך וחברה ובמקביל התנסות בהוראת אומנות, או בהוראת קולנוע. התכנית מיועדת לאקדמאים המעוניינים ללמוד לקראת תעודת הוראה, ולאקדמאים העובדים כמורים בפועל ומעוניינים בתעודת הוראה.

בתום שנת הלימודים הראשונה, עם סיום החובות הנדרשים, ניתן לעבוד במערכת החינוך במסגרת שנת הסטאז'.

שנת הלימודים השנייה היא שנת ליווי ותמיכה בכניסה למערכת החינוך ותתקיים בלימוד מקוון.

בוגרי התוכנית יכולים להשתלב במגוון מסגרות במערכת החינוך, במחלקות לחינוך במוזיאונים, במסגרות קהילתיות ובמסגרות פרטיות.

התכנית כוללת:

  • לימודי חינוך לאמנות או לימודי חינוך לקולנוע.
  • פדגוגיה והתנסות בהוראת אמנות או בהוראת קולנוע.
  • קורסים הנלמדים בימים מרוכזים בחופשות וקורסים מתוקשבים.
  • לאקדמאים המגיעים מתחומי דעת משיקים יתקיימו השלמות דיסציפלינריות בקורסים עיוניים ובקורסים מעשיים לפי הצורך (קורסים אלו עשויים להינתן בימי לימוד נוספים).

תנאי קבלה:

  • תואר ראשון באמנות, או תואר ראשון בקולנוע (בממוצע 75).
  • תואר ראשון בתחומים משיקים כמו: עיצוב, אדריכלות, תולדות אמנות ותקשורת (בממוצע של 75).
  • ראיון אישי ותיק עבודות.

לפרטים נוספים: 9121* שלוחה 2

לאתר המדרשה >>



"הלב שלי – יא קאלבי" / זהר לב

הגלריה בבארי

פתיחה: חמישי, 27.5.21 מהשעה 18:00
בשעה 18:30 תתקיים הופעה של בורגי ורועי ברחבת הגלריה. כניסה חופשית!
שיח גלריה והשקת קטלוג: חמישי 10.6.21, בשעה 17:30
אוצרת: ד"ר זיוה ילין

שעות פתיחת הגלריה: רביעי, חמישי ושישי 9:00-13:00, שבת 10:00-14:00 או בתאום מראש עם זיוה 0547918049 או סופי 0547918464

בתערוכתה הראשונה בגלריה, "הלב שלי", מביאה לב את עולמה האוהב, השופע, המשתף, והמחבר בין אנשים אל תוך חלל הגלריה. זהו עולם שנוגע בחומר הקרמי, בבנייה באדמה, בבוץ ובגרוטאות, ובעבודה השתתפותית וחברתית. עבודה באדמה היא עבודה מפרכת ולא ריאלי לעשות את זה לבד, לכן היא בונה קבוצות עבודה, אנשים שהולכים איתה, באים לבנות איתה ביחד.

במרכז החלל בגלריה בבארי תעמוד במה גדולה שעליה מטבח בנוי חפצים ישנים וגרוטאות, מצופה ומטויח בבוץ בו משובצים אריחים ושברי אריחים שיצרה לב מקרמיקה. מטבח בסיסי גולמי, צבעוני ותוסס, מלא חיים, כלים שיצרה לאורך השנים, וסיר מרק. המטבח כמרכז הבית, מרכז ההתרחשות המשפחתית והחברתית. בגב המטבח היא בונה פסנתר. המוסיקה היא חלק מאורח החיים שלה ושל בן זוגה וחשוב לה למקם את המוזיקה במרכז עולמה.

בנישה מוצב וילון מוסיקלי מפורצלן לבן. הפורצלן הוא חומר מאוד אלסטי, קשה לעבודה, מאפשר עיבוד במשטחים דקים, עדין וחזק בו זמנית. חתיכות הפורצלן שבונות את הווילון הן כמו צדפות קטנות. ה"פיתות" העדינות התלויות יוצרות מסך רוטט ומנגן, עליו היא מקרינה וידיאו בו נראות רגליו של אור, בעלה, צועד על האדמה, שר ושורק מנגינה שהוא הלחין. הווילון הלבן שופע ורך, מזמין למגע ומשמיע צלילים. על הקירות לידו תלויות בתפזורת עוד עשרות חתיכות פורצלן מאותו סוג, עוטפות את הקירות הלבנים של הגלריה בקצב ובצבעוניות פסטלית.

על הקיר הגדול תלויים מדפים מאולתרים ועליהם כוסות טרקוטה בצבעי אדמה, עליהן חרטה, מילאה וגילפה קטעי משפטים משירים, שהוצאו מהקשרם. על האוחז בכוס לגלגלה סביב סביב על מנת להצליח לפענח את השיר הכתוב עליה, לעיתים באופן לא ברור. המילים והמשפטים הופכים למנטרות, נטמעים בכוס ובטקס שתיית הקפה.



״זמנים, 2021״ / נטלי קרטס מאור

מיצב מתמשך על גבי חומת בית הנסן

משלהי המאה התשע עשרה ועד לראשית שנות האלפיים שימש בית-הנסן כבית חולים מבודד לחולי צרעת. המתחם הסגור בחומות כגן נעול ודייריו המסתוריים החבויים ונוכחים כאחד, היו מושא לסקרנות, לחשש ולדמיון של העוברים והשבים. החומה ההיסטורית המקיפה את הגן מהווה מצע ארכיטקטוני לעבודת אמנות תהליכית של פיסול בטקסטיל העשוי מרשת לכיסוי פיגומי בניין. העבודה כמו מלבישה את חומת האבן בשכבה רכה, זוחלת. פרק אחר פרק היא מופיעה לאורך החומה ונארגת לרקמה המשכית אחת, כמעין תכשיט המבקש ללכוד מבט וזיכרון.

נטלי קרטס מאור, אמנית ואדריכלית, מתגוררת בישראל ובספרד. עבודותיה מתחקות אחר עקבות בחומר, הנותן עצמו למניפולציה ושינוי, וחוקרות מצבים פואטיים של כוח ושל זמן. תהליך עבודתה כולל פירוק ופרימה של חומר יומיומי טקסטילי והרכבתו מחדש לכדי שריד היסטורי (relic) המופעל במרחב העירוני תוך משחק של הקשר וקנה מידה. עבודותיה מרחיבות את פעולת הרישום על ידי שימוש בטקסטיל וזליגה של החומר הפיסולי מחלל הסטודיו והגלריה אל המרחב הציבורי.



השקה של כתב-העת "טיוטה"

אוגנדה, סמטת בית הבד 5 תל אביב

רביעי, 26.5.21, בשעה 19:00

"טיוטה" הוא כתב-עת חדש לאמנות בעריכתם של ארנון בן-דרור וישי שפירא קלטר. הוא מתפקד כמעין ספר-שנה המביט לאחור על שנת 2020 באמנות הישראלית, בארץ ובחו"ל, ומכנס תחתיו למעלה מ-30 טקסטים ושיחות, לצד דימויים נבחרים מתערוכות ועבודות שהוצגו ב-2020.

כתבו ושוחחו: עודד אברמובסקי, ליאור אופיר, נעם אלון, זהר אלמקייס, גלעד אפרת, אלווה בושה, ארנון בן-דרור, מעודי בן חורין, גליה בר אור, מיכל בראור, לני גאונט, עידו גורדון, טל גפני, יותם דביר, דוד דובשני, רותי דירקטור, אורי דסאו, שי-לי הורודי, מיכל הלפמן, נחום טבת, ניקולה טרצי, דוד (דוכי) כהן, הילה כהן-שניידרמן, בן לבנה ויצמן, נורה מאייר, דלית מתתיהו, נעמה ערד, יעל פרנק, יונתן צופי, עוזי צור, אברהם קריצמן, תכלת רם, טל שטרנגסט, יניב שפירא, ישי שפירא קלטר.

כריכה רכה, 225 עמודים (בצבע), 100 ש"ח.

להזמנה מוקדמת של הגיליון כתבו ל:  [email protected]
מספר העותקים מוגבל

לאירוע בפייסבוק



"לשם שמיים" חוזר בעונה שנייה – אלירן מלכה

הוא במאי ותסריטאי שהופיע באור הזרקורים כמעט בין לילה, כששתי יצירותיו הראשונות זכו באהדת הקהל ובפרסים יוקרתיים. העלילות שיצר מתרחשות בשולי העולם החרדי, אולם הוא עצמו גדל והתחנך במוסדות המרכזיים של הציונות הדתית. לצד עבודה באתרי צילום וחדרי עריכה, הוא לומד ומלמד את תורתו של רבי נחמן מברסלב במשך שנים רבות, ומקפיד לבקר באומן מדי שנה.

קוראים לו אלירן מלכה, יוצר סדרת הטלוויזיה שבאבניקים וסרט הקולנוע הבלתי-רשמיים, והוא האורח שלנו ב״לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב״.

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *