רב ערב 24.03.21

קול קורא: גודש – כנס ירושלים לאמנות | שתי תערוכות חדשות בסדנאות האמנים בתל אביב | ״לשם שמיים״ – פודקאסט תרבות מבית היוצר של בית הנסן וערב רב

קול קורא: גודש – כנס ירושלים לאמנות 

כתבי העת לאמנות ״ערב רב״ ו״הרמה״ יקיימו ב-27-28 באוקטובר כנס אמנות שימשך יומיים. הכנס יערך במתכונת פתוחה וחדשה תחת הכותרת ״גודש״ ויתקיים במסגרת אירועי פסטיבל "מנופים". הוא יכלול מרצים/ות מקומיים ובינלאומיים, יחולק ליום אחד באולם הרצאות ויום נוסף במרחב הציבורי הפתוח בפארק המסילה בירושלים. הכנס נועד לחבר בין הנעשה במוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים, שוחרי אמנות ואנשי מקצוע מעולם האמנות והתרבות בישראל ומחוצה לה.

כותרת הכנס היא ״גודש״ – מושג בעל משמעויות אקטואליות, היסטוריות ופילוסופיות רבות. 

גודש הוא עודף, הגזמה והתפקעות. הוא יכול להתייחס למונחים כלכליים, לרגשות, לעיסוק בחומרים, לפעולות אנושיות ועוד. 

דוגמאות לסוגיות בהן נעסוק לאורך הכנס:

  • איזון: האם עודף במקום אחד יוצר בהכרח מחסור במקום אחר? האם ישנם מצבים בהם הגודש הוא שפע מבורך? האם הגודש הוא גורם מפתח בתהליכים חברתיים וכלכליים למשל לכאלה שמובילים לאלימות ומלחמות (כפי שטוען למשל ז'ורז' בטאיי)? 
  • נפש (התאהבות כהצפת רגשות, אבל גם זעם, דיכאון או עצבנות)
  • גוף (בזות, תחושות גודש פיזי) 
  • ארכיאולוגיה (ממצאים אינסופיים, חיים גדושים מתחת לאדמה) 
  • עתידנות (כיצד משתלטים על ידע מצטבר? על צריכה מצטברת? על זנים נכחדים?) 
  • תכנון (גודש תחבורה, גודש בנייה, הצפות) 
  • מערכות כלכליות (מעמדות בחברה, בועות פיננסיות, תרבות צריכה) 
  • טכנולוגיה (דאטה – גודש מידע)
  • תזונה  (גודש סוכר, נתרן או שומן)
  • פילוסופיה (גודש כשארית, מה שלא נכנס להגדרות הקיימות)
  • גודש הוא גם מאפיין של האמנות כלפי חוץ, היות והיא נתפסת בעיני רבים כתחום עודף ולא חיוני, הנמוך בחשיבותו ממזון ממשי, בריאות וקורת גג. אך האם כך הדבר? 
  • יצירות אמנות רבות עוסקות בערימות ובעודפות, והן פתח לעסוק בנושאים שהובאו לעיל. 

הכנס מבקש לרענן ולהרחיב את מנעד ההרצאות המסורתיות, ולקדם מודלים חדשניים ושונים של הרצאות-פרפורמנס, הייד-פארק, ומתודות הצגת ידע ומחקר נוספות שמפותחות בשנים האחרונות בכנסים חדשניים ברחבי העולם. 

על המעוניינות/ים להגיש:

  1. תקצירים באורך 250 מילים להרצאות בפורמטים שונים 
  2. קורות חיים (ניתן לצרף דוגמאות להרצאות קודמות אם ישנן)

לכתובת: [email protected]

דד-ליין למשלוח הצעות: 30.4.2021

תשובות ינתנו במהלך חודש יוני 2021

אוצרי ומנהלי הכנס: ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״), רינת אדלשטיין (״הרמה״)

הפקה: אלינה אלכסה 

Dome of Church of the Gesù (Rome)



שתי תערוכות חדשות בסדנאות האמנים בתל אביב

התבור 32, תל אביב
פתיחה בהתאם לתקנות התו הסגול: חמישי, 25.3.21, בשעה 19:30
נעילה: שבת 15.5.21

בגלריה המרכזית תוצג תערוכה של נעה גינזבורג: ״לראות תת-עורית״

תערוכת היחיד "לראות תת-עורית" מרחיבה את המחקר של האמנית באופני התבוננות, תפיסה והקשבה עמוקים. גוף העבודות כולל דימויים שנוצרו באופן דיגיטלי ויוצבו על משטחים שונים בגלריה: טפטים, קירות, חלונות ומסכים, בליווי עבודת סאונד שנוצרה במיוחד לחלל. גינזבורג, שחיה בשנים האחרונות בניו יורק ויוצרת מיצבים תלויי-מקום, מצאה את עצמה בשנת המגפה נודדת ללא סטודיו ובית קבוע, ויצרה סדרה של מיצבים-בהיעדר-מקום. במבט חדש על טכנולוגיה ותיקה, העבודות הן אוטו-סטריאוגרמות, המאפשרות למתבונן לחלץ דימוי תלת-ממדי מתוך דימוי דו-ממדי החוזר על עצמו. הדימויים הממוחשבים נוצרו באמצעות מנגנונים אינטרנטיים ועריכה דיגיטלית, והם מהווים תרגיל מתמשך בהפשטה. בעבודות שיצרה גינזבורג אפשר לזהות טקסטים מרחפים, צורות ביומורפיות המבוססות על פסלים מורכבים ורישומים, וקולאז'ים של הירונימוס בוש והילמה אף קלינט. באמצעות התבוננות "מעבר" לדימוי, או הרפיית העיניים, הצופה מוזמנת להכנס לחלל שהוא קפוא ודינמי.

בסטודיו אמן אורח תוצג תערוכה של טמיר חן: ״אלואט״

טמיר חן מציג סדרה של רישומים על נייר ועבודות שמן שנוצרו בשנה האחרונה המתרכזות בדימוי של עצי-ציפורים החוזרים שוב ושוב, נבנים, מתפרקים וחוזר חלילה.

נעה גינזבורג



״לשם שמיים״

פודקאסט תרבות מבית היוצר של בית הנסן וערב רב

״לשם שמיים״ הוא פודקאסט תרבות חדש, פרי שיתוף פעולה בין בית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, ומגזין האמנות והתרבות המקוון ערב רב. בעונה הראשונה של הפודקאסט, משוחחים עורכי ערב רב, יונתן אמיר ורונן אידלמן, עם יוצרים ויוצרות מקומיים על הצלחה, כישלון ומה שביניהם.

כל פרק כולל שיחה אחת עם מוביל/ת דעה אחר/ת בשדה התרבות המקומי, שמציג/ה עבודות, מקורות השראה, תוכניות לעתיד ומחשבות על ההווה. המרואיינים מגיעים מתחומי האמנות החזותית, הספרות, העיצוב, האדריכלות, המוזיקה הקולנוע והטלוויזיה, המחול ועוד.

בין האורחים בעונה הראשונה:
המחזאי, הבמאי והמשורר יונתן לוי; מו״ל הוצאת ״תשע נשמות״ אוריאל קון; האמנית זויה צ'רקסקי; המאיירות בתיה קולטון ורותו מודן; המוזיקאים נטע אלקיים ועמית חי כהן; אמנית הסאונד מאיה דוניץ והמעצב והאוצר רמי טריף.

להאזנה

הפודקאסט ״לשם שמיים״ מופק ביוזמת בית הנסן וחברת רן וולף, בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת.
הפודקאסט מוקלט באולפנים של מרכז ״מעמותה״ בבית הנסן.
טכנאי הקלטה: אמיר בולצמן.
מעצב סאונד: דניאל מאיר.
הפקה: קארין שבתאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *