רב ערב 09.03.21

״מארץ קדם ועד חוף ים״ / שמואל בונה | "סובב והולך לו האור" / מיכאל בן אבו | פרימוורה – אירוע המעצבים.ות של בית הנסן |אוריאל קון בלשם שמיים | ״חלל פנימי״ / תערוכה קבוצתית

״מארץ קדם ועד חוף ים״ / שמואל בונה

מוזיאון מאנה כץ, רחוב יפה נוף 89, חיפה

אירוע פתיחה בזום: שבת, 12.3.21, בשעה 20:00
אוצרת: לימור אלפרן זרד

מוזיאון מאנה כץ מציג תערוכת יחיד חדשה לשמואל בונה, תערוכה המציגה את מפעלו האמנותי העשיר עם מיטב יצירותיו. התערוכה מתמקדת בשלושה נושאים מרכזיים בהם עסק בונה במשך שנות יצירתו: נוף ארץ ישראלי, המרחב האישי והביתי והמרחב הרוחני והמיסטי . התערוכה נבחרה להיפתח בחודש מרץ , 50 שנים לאחר שהאמן הציג תערוכת רטרוספקטיבה במוזיאון חיפה לאמנות.

בשנת 1936, בהיותו ילד, עלה בונה לארץ עם משפחתו ממזרץ' שבפולין. הארץ התגלתה לו לראשונה בחיפה – עיר מזרחית ואירופאית, ים תיכונית ובינלאומית. כאן הוא קלט את מראות המזרח, את האור והצבע האופייניים לו, וספג את האווירה הים תיכונית.

למידע נוסף: https://bit.ly/2Ot7YEL

להרשמה לאירוע: http://bit.ly/mkmem0321
* הכניסה למוזיאון ביום האירוע בין השעות 10:00-16:00 ללא תשלום.

שמואל בונה, צילום: אברהם חי



"סובב והולך לו האור" / מיכאל בן אבו

בית האמנים בנגב, דרך האבות 55 באר שבע

פתיחה: שבת, 13.3.21, בשעה 19:30
אוצר: דורון פישביין

מיכאל בן אבו מציג שתי קבוצות עבודות בשני חללים. הדימויים נדמים כמרמזים על ייצוגם של גרמי שמיים; כדור הארץ והשמש. הפורס מג'ור הפיסי, העליון, ממנו נגזרים החיים עלי האדמה, ומאידך האדמה, הארץ, הפלנטה הכחולה.

ניתן לתאר חלל אחד כמסמל מרכז, מקור כח, מוקד סביבו מתרחשת פעולה, ואילו בחלל הנוסף מתייצגת הפעולה עצמה. רוח מדיטטיבית נושבת בחללים, מזמינה, מרגיעה, מייצרת מחשבה.

חומרי היצירה מגוונים, כיאה לגוף עבודות מבית היוצר של בן אבו: צבעי שמן, אקריליק, אקוורל, עבודת מכחול, שפכטל, הטבעה. תהליך היצירה הוא גישוש באפילה, אימפולסיבי, אינטואיטיבי, אינו מושגי. נדמה כי בן אבו שב ותר אחר הצורה, זו המבליחה לשבריר של שנייה מן הכאוס המופשט, מתייצגת ומזוהה כעיגול, כמלבן, כפינה. בן אבו דומה לאדם הסורק ערוצים בטלוויזיה ישנה, שלרגע קט נעצר ומוצא 'תחנה', אך אז מוותר ושב אל מלאכת הסריקה, אל ה'שלג' החזותי שעל פני המרקע.

מיכאל בן אבו, "ערפילית", 2015



פרימוורה אירוע המעצבים.ות של בית הנסן

בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים

חמישי ושישי, 25-26.3.21

הכניסה בהרשמה מראש בלבד כאן

״פרימוורה״, אירוע המעצבים.ות של בית הנסן, חוזר במהדורה שמינית ומזמין את הקהל הרחב להתחדש לכבוד חג הפסח, להכיר את מיטב המעצבים הישראלים וליהנות מיומיים של מכירת אופנה, קרמיקה, תכשיטים ומתנות באוויר האביבי ברחבת הפטיו של בית הנסן.

בין המעצבים המציגים השנה:

בית ההדפסים Better_in_person של מעצבת הטקסטיל מיכל לוריא והמותג החדש MOCK של המעצבת דנה זוהר. סטודיו ג'לאדה עם חולצות הטי האייקוניות, סיכות בעיצובה של נועה גופר, הדפסים ומתנות. אסף כהן עיצוב קרמי, ענר שבח Aner5777, בית האופנה העל-זמני קום איל פוcomme il faut  שיארח את מותג הכובעים Justine ובובות בעבודת יד של ריקי אלקיים. סופיה גלריית מעצבים מארחת את מעצבות האופנה JULLIETT ג'ולייט, HOKO Studio, מאיה בש. טל אוריאל עם מותג התיקים Uriel Studio, מסכות ואקססוריז של ענת קינן, מעצבת האופנה עדי יאיר Punkt Jewelry, תכשיטים בעבודת יד של המעצבת נטלי שבתאי, קולקטיב קוצ'ינטה עם אביזרים לבית, סטודיו orto של דפנה לוי-בנאי, וגם יריד IN PRINT לספרי אמנות.

הכניסה ללא עלות, בהרשמה מראש באתר: להרשמה

שעות פתיחה: חמישי, 13:00-21:00, שישי 10:00-15:00

* האירוע יתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובכפוף לתקנות ה"תו הסגול"

למידע נוסף: www.hansen.co.il



אוריאל קון בלשם שמיים

הוא החל את דרכו כמבקר מוזיקה ומפיק של מופעי ג׳ז חופשי ומוזיקת אוונגרד, הפך לאדריכל ומתכנן ערים והמשיך כמוציא לאור. הוא פתח הוצאת ספרים, ועוד אחת, ואז עוד אחת, ולאחרונה אף הוציא ספר ראשון פרי עטו. הוא כותב על ספרות, אדריכלות, מוזיקה, מין ויין, והוא אוהב לשלב את כל התחומים בטקסט אחד.

להאזנה



״חלל פנימי״ / תערוכה קבוצתית

PARTERRE, פרישמן 37, פרטר (בלינק למפת גוגל), כניסה דרך השער הגדול לגינה הפנימית

פתיחה: שישי, 12.3.21, בשעות 11:00-14:00
אוצר: רועי ברנד

״פרטר״ הוא חלל לאמנות ופילוסופיה ללא מטרות רווח שהוקם ביוזמתו של רועי ברנד. התערוכה הראשונה נקראת ״חלל פנימי״ והיא נוצרה מתוך המחשבה על זמן המגפה הזה, על ההתכנסות שלנו פנימה, ועל הצורך לטפח מרחב פנימי אישי וקולקטיבי. זאת תערוכה שקטה, מהורהרת ואינטימית, ומוצגים בה ציורים של שלי רייך, כלי זכוכית של נועם דובר ומיכל צדרבאום, ורישומים, תבלינים ואמפולות ריח של שחר אפק.

בכניסה לחלל של פרטר יש תצוגה של  ספרי אמן ופילוסופיה ייחודיים שנאצרו בשיתוף עם המוציא לאור איאן שטרנטל. חלק מהאירועים הקרובים ישאבו מתוך מבחר הספרים, וחלק מתוך התערוכה. בין היתר, נקיים מפגשי מדיטציה וקריאות מודרכות בטקסטים על פנימיות ואינטרוספקציה. אפשר יהיה להתעדכן דרך הרשתות או באתר, אבל הכי טוב לבוא לבקר.

אמנים: שחר אפק, נועם דובר ומיכל צדרבאום, שלי רייך

* פרויקט הקיר של אבי נבו, שפונה לרחוב, יסמן את הדרך פנימה.

זמני פתיחה:

שני, שלישי וחמישי בשעות 11:00-18:00

שישי בשעות 11:00-14:00

פרטר, צילום: טל ניסים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *