רב ערב 23.02.21

״מה יגידו השכנים?"/ תערוכה היסטורית במוזיאון חיפה | קול קורא: פרימוורה #8 | ״רוח המקום: סיור בחלל מדומה״ / נעמי יואלי והדס עפרת | תערוכת המכירה השנתית למען ספריית גן לוינסקי חוגגת עשור! השנה במתכונת מקוונת

״מה יגידו השכנים?"

תערוכה היסטורית במוזיאון חיפה

אירוע פתיחה מקוון: שבת, 27.2.21, בשעה 20:00 
אוצרים.ות התערוכה: דותן ברום, יואב זריצקי ועדי סדקה (פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית) ועינבר דרור לקס  

לקהילה הגאה בחיפה היסטוריה עשירה, מרתקת וחשובה בקנה מידה ארצי, אך היא נותרה נסתרת. במחקר אודות ההיסטוריה הקווירית בארץ, כתחום העוסק בסיפורם של מיעוטים מיניים ומגדריים, ובזיכרון הקולקטיבי של הקהילה הגאה המקומית תועדה בעיקר ההיסטוריה התל אביבית. צירי זמן היסטוריים של המאבק הגאה בארץ וסרטים בנושא נוטים לספר סיפור תל אביבי עם הבלחות ירושלמיות, ואזור חיוג 04 בולט בהיעדרו. תולדות הקהילה הגאה בחיפה סובלות משוליוּת כפולה: זאת של ההיסטוריה הקווירית בכלל, הנתפסת כנישתית וככזאת שעשויה לעניין את הקהילה הגאה בלבד, וזאת של ההיסטוריה הקווירית שהתרחשה מחוץ לתל אביב.

על כן, תערוכה חלוצית זו היא מאורע חשוב: זוהי הפעם הראשונה שבה מוזיאון בארץ מקדיש תצוגה מקיפה להיסטוריה גאה. התערוכה חושפת את סיפורה של קהילת הלהט"ב בחיפה, שהתקיימה בעיר מאז ומתמיד – גם בתקופות שבהן היא הסתתרה או הושתקה, וגם בתקופות שבהן לא הייתה מאורגנת ולא פעלה בכלים המקובלים כיום במאבקים חברתיים. תערוכה ייחודית זו, שיזמו חברי וחברות פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית, מבקשת לבחון את הקהילה כחלק בלתי נפרד ממארג החיים בחיפה ומההיסטוריה של העיר.

מידע נוסף ניתן למצוא באתר המוזיאון

מצעד הגאווה הרגלי הראשון בחיפה שהתקיים בשנת 2007 ברחוב יפה נוף, מאייר: אופק אלפבאום



פרימוורה #8

25-26.3.21

מגפה עולמית או לא, האביב מגיע! 

פרימוורה, אירוע המעצבים.ות של בית הנסן, חוזר ויתקיים בפעם השמינית לקראת חג הפסח.

מעצבים.ות ויוצרים.ות במגוון תחומים – מוצר, קרמיקה, צורפות, אופנה ועוד – מוזמנים.ות לשלוח הצעה להשתתפות.

את ההצעות יש לשלוח עד יום שני, 1.3.21

לכתובת [email protected]

על ההצעה לכלול:

קישור לאתר אינטרנט או 5-10 דימויים של עבודות בפורמט JPG או PDF בלבד

טווח מחירים של העבודות המוצעות למכירה

קו"ח או הסבר קצר המתאר את המותג, המוצרים והמעצב.ת

*השתתפות על פי שיקולים אוצרותיים ועל בסיס מקום פנוי

**השתתפות ביריד מסובסדת אך כרוכה בדמי השתתפות סמליים

***האירוע יתקיים בהינתן שיאפשרו התנאים ובכפוף להנחיות משרד הבריאות



״רוח המקום: סיור בחלל מדומה״ / נעמי יואלי והדס עפרת

במסגרת התערוכה ״Permanent Residency״ המוצגת בבית הנסן ומרכז מעמותה

סיפורו של בית ברגמן הוא סיפורה של אספנית אמנות מודרנית שהעתיקה את ביתה מניו-יורק אל תוך מתחם מוזיאון ישראל, ירושלים, שם חיה שלושה עשורים. זהו גם סיפורו של יצור כלאיים – בין מופע לתערוכה – שהועלה בתוך ביתה במסגרת פסטיבל ישראל האחרון ובחן את הגבולות הדקים בין הפרטי לציבורי ואת יחסי התלות בין אמנים, אספנים, מוזיאון ומבקרים.

הדס עפרת ונעמי יואלי, שניים מיוצרי הסיור הפרפורמטיבי, מזמינים אתכם לפעולת העתקה נוספת של הבית, הפעם במסגרת התערוכה ״Permanent Residency״ המוצגת בבית הנסן ומרכז מעמותה ומציינת 20 שנות פעילות של קבוצת סלה-מנקה.

המופע בשיתוף אמנים אורחים חברי הסטודיו השיתופי: כנרת חיה מקס, הילה פלשקס, טליה קינן וגיא שרף.

תאריכים ושעות:

חמישי, 4.3.21, בשעות 11:00 ו-18:00

חמישי, 11.3.21, בשעה 11:00

חמישי, 18.3.21, בשעות 11:00 ו-18:00

חמישי, 1.4.21, בשעה 11:00

הסיור בהרשמה מראש ובעלות של 20 ש"ח.
קישור להרשמה:  https://www.eventer.co.il/user/salamanca

קישור לאירוע בפייסבוק:  https://www.facebook.com/events/422427665720807

* משך המופע כ-45 דקות

* הסיור יתקיים בכפוף להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול ומותנה בעטיית מסכות, שמירת מרחק ומדידת חום

נעמי יואלי בתפקיד היסטוריון אמנות, צילום: הילה פלשקס



תערוכת המכירה השנתית למען ספריית גן לוינסקי חוגגת עשור! השנה במתכונת מקוונת

פתיחת אתר המכירה: רביעי, 24.2.21 בשעה 10:00

נעילה: שבת, 27.2.21 בשעה 22:00

גם השנה תתקיים תערוכת המכירה השנתית למען ספריית גן לוינסקי (אוצרת: רווית הררי), לאור הנסיבות באופן מקוון. צוות המכירה הפנה את משאביו מתלייה של עבודות אמנות בגלריה לבניית אתר מכירה ייעודי ובו למעלה מ-300 עבודות אמנות של יותר ממאה אמנים ידועי שם לצד אמנים צעירים ועולים. אתר המכירה יהיה פתוח במשך ארבעה ימים בלבד.

כמדי שנה, כל העבודות יימכרו במחיר אחיד בשם ערכי השוויון והשקיפות שהספרייה מייצגת. השנה העלינו מעט את המחיר כדי לתמוך גם באמנים שמלווים את הספריה בנאמנות מאז הקמתה, וכל העבודות יימכרו במחיר אחיד של 1800 ₪ לעבודה (40% מסכום המכירה יועברו לאמנים). זוהי הזדמנות נדירה להתחדש בעבודת אמנות מקורית ומשובחת במחיר נגיש, ולתרום לשתי מטרות חשובות בדרך.

בין האמנים המציגים השנה:Know Hope , Klone, סיגלית לנדאו, מרים כבסה, גלעד רטמן, לארי אברמסון, ציבי גבע, מיכל היימן, מיכל נאמן, עדו בראל, איציק ליבנה, גלעד אפרת, גלעד אופיר, רועי קופר, אורי גרשוני, עילית אזולאי, זויה צ'רקסקי, נטליה זורבוב, מאיה אטון, טליה קינן, שי יחזקאלי, רותי הלביץ כהן, אלהם רוקני, הילה בן ארי, מתן בן טולילה, אייל ששון, חיימי פניכל, שי עיד אלוני, גיל יפמן, חליל בלבין, מידד אליהו ועוד רבים וטובים.

בעשור האחרון מהוות ההכנסות הכספיות מתערוכות המכירה את מקור המימון המרכזי לפעילות הספרייה, ובזכותן הספריה מצליחה להמשיך להתקיים ולהפעיל מגוון רחב של תכניות חינוכיות וקהילתיות לילדים, נוער ומבוגרים מהקהילות המגוונות בדרום תל אביב. הפרויקט שואב את השראתו מתוך התפיסה שחינוך, תרבות ואמנות הם זכויותיו הבסיסיות של כל אדם, ושהשקעה בתחומים אלה משמעותה פתיחת דלת לקהילות מוחלשות לצאת מתוך המעגל שבו הן נמצאות ולהפוך לשותפות שוות בחברה.

בשנים האחרונות התרחבה הפעילות החינוכית בארגון, והספרייה גדלה והפכה למרכז קהילתי משמעותי עבור  הקהילות המגוונות בשכונות דרום תל אביב. השנה האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד עבור הספרייה ועבור האוכלוסייה הנעזרת בשירותיה. התפרצותה של מגפת הקורונה פגעה באופן קשה בקהילת מבקשי.ות המקלט ומהגרי.ות העבודה אשר איבדו לחלוטין את מקורות פרנסתם. עובדת היותם חסרי מעמד בישראל מנעה מהם גישה לרשת הביטחון הסוציאלית, והם נותרו ללא מענה לצרכים הבסיסיים ביותר. השנה הוסבה עבודת הספרייה מעבודה קהילתית-חינוכית לעבודה הומניטארית. מלוא המאמצים הושקעו בתמיכה בצרכים הדחופים של חברי הקהילה. עם סיומו של הסגר הראשון חזר הארגון לשגרת הפעילות החינוכית, ולצד זאת המשכנו את התמיכה השבועית במשפחות הפגיעות ביותר באמצעות חלוקת סלי מזון, ציוד ושוברי קנייה.

קישור לאתר המכירה: https://levinskyartsale.online/

שרון פזנר, "סברס", בטון, ספייסרים וסיכות, 2019

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *