רב ערב 09.02.21

״חיבורים קטועים״ / תערוכה קבוצתית | שיח גלריה וירטואלי בתערוכה "מורי ורבי" | בית הנסן פותח את הגינה | רמי טריף / ״כדי לשמר חייבים לשנות״

״חיבורים קטועים״ / תערוכה קבוצתית

הגלריה הלבנה בקיבוץ חצור-אשדוד

אירוע פתיחה: 11.2.21, בשעות 16:30-18:00
משתתפים: סהאר מיארי, אמירה זיאן, דוראר בכרי, אלא הייתם, עולה אלקרנאוי

זוהי תערוכה של חמישה אמנים, ערבים-ישראלים, המשלבים ביצירותיהם אלמנטים מסורתיים וחוקרים את זהותם הייחודית במרקם המרובד של החברה הישראלית, במתח הציבורי העכשווי בין הרצון להשתלב בחברה הישראלית ובין הנפת דגל פלסטין בהפגנות. כינוסם לתערוכה משותפת הוביל לשיח בנושאים כגון מקום האישה בחברה, מסורתי מול מודרני, ביקורת פוליטית ויחסי יהודים-פלסטינים. שימוש מושכל במדיומים שונים על ידי אמנים בגילים שונים המגיעים מעדות שונות וממקומות שונים בארץ מעלה שאלות ביחס למשותף ביניהם. מבלי לוותר על הזהות האישית הייחודית של יוצריהן, העבודות המוצגות בתערוכה מתגבשות לכדי שאלות ואמירות רלבנטיות לכלל החברה הישראלית. זו אמנות שמכוונת לשינוי המבט הישראלי-יהודי על הישראלי-פלסטיני והבניית חיבורים מלאים בין הצדדים.

שעות פתיחה: שישי ושבת בשעות 11:30-13:00
לתאום ביקור בשעות אחרות: 052-3298936, תמר
הגלריה הלבנה/ www.hatzor.org.il

אמירה זיאן



שיח גלריה וירטואלי בתערוכה "מורי ורבי" בגלריה לאמנות במכללה על שם דוד ילין בירושלים

הגלריה לאמנות במכללה ע"ש דוד ילין, מעגל בית המדרש 7 בית הכרם, ירושלים

שיח גלריה במתכונת מקוונת בזום: שלישי, 16.2.21, בשעה 19:00
האמנים המשתתפים: צבי טולקובסקי, ישראל רבינוביץ
אוצרת: נאוה ט. ברזני

צבי טולקובסקי היה מורו של ישראל רבינוביץ בשנים 1980 ו-1981 בבצלאל. היום משמשים שני האמנים כמורים והדיאלוג ההדדי – בין המורה לבין התלמיד – הוא הערך העליון שמנחה אותם. ״מורי ורבי״ מלקטת מתוך אוספי העבודות של השניים מבחר המייצג את השיח העוצמתי ביניהם מאז. העבודות נפגשות בצמתי המורה והתלמיד, העבר וההווה, המבט החוצה והאיסוף פנימה. זירת ההתרחשות נעה בתוך מסה מילולית-חזותית של תגובות ערות ומתעוררות באסמבלאז'ים, בקולאז'ים, בגזרי עיתונים בכל השפות, בציור על טפסי לוטו ועל דפיהן של מחברות נושנות. המפגש בין העבודות רווי בדיאלוג מיידי, אולי אקראי, אסוציאטיבי-אינטואיטיבי, ובמגע בין מטענן של מילים לצורות. בחלל כמו מרחפים להם כלי נשק, דיוקנאות, רפרודוקציות, אטלסים, אנציקלופדיות, מיקי מאוס, שחקני קולנוע, פוליטיקאים, כתמים, משפטים, שירה, שיר השירים, דברי תפילה, כתובות אש, הדפסים עם הגשם, עם השמש, עם החלודה, כל אלה מייצגים מענה לנעשה בעולם. וכפי שמתאר טולקובסקי את המפגש בין המנגנון הוויזואלי לבין המנגנון הוורבלי: "הם מתחברים וזה מג'יק. (…) פתאום העולם מסתדר לי".

https://dyellin.zoom.us/j/85624132995?pwd=RVRCVE5wdW9obGVkb3I3MWhLeEZLUT09



בית הנסן פותח את הגינה החל מיום שלישי הקרוב

שעות פתיחה חדשות: ראשון-חמישי בשעות 08:00-18:00, שישי בשעות 08:00-14:00  

גם משק עפאים לחקלאות בת-קיימא ישובו לפעילות בשירות טייק אווי לישיבה בגינה הלא פחות ממהממת שלנו.

לפרטים נוספים: https://hansen.co.il/



רמי טריף / ״כדי לשמר חייבים לשנות״

הוא מעצב תעשייתי, חוקר ואוצר, שמחלק את חייו בין מגורים וסטודיו בג׳וליס, מעבדה בטכניון, כיתות בויצ״ו חיפה והמשרדים והארכיונים של מוזיאון ישראל בירושלים. בתיק עבודותיו ניתן למצוא רהיטים, תכשיטים, חפצי נוי ומכשירים שימושיים, המשלבים בין דימויים ושיטות עבודה מסורתיות לצרכים עכשוויים וייצור תעשייתי, ומשחקים עם המתח בין תרבות ערבית למבט המערבי עליה.

קוראים לו רמי טריף, והוא מתארח בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב.

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *