רב ערב 22.12.20

״Permanent Residency״ | ״שמיים אחרים״ (Other Heaven) / תערוכה קבוצתית בגלריה ברבור | ״האמת נמצאת בגרוטסקה״ / זויה צ׳רקסקי | ״Other Dimension״ בכורש 14

״Permanent Residency״

תערוכה לציון 20 שנות פעילות של קבוצת סלה-מנקה בשיתוף עדי קפלן ושחר כרמל, קטורה מנור ובריאן אוהד

בית הנסן ומרכז מעמותה לאמנות ומחקר
שני עד חמישי, 12-18.12.20, בשעות 10:00-14:00

״Permanent Residency״, התערוכה החדשה במרכז מעמותה ובבית הנסן, נולדה בעקבות נסיעה של חברי קבוצת סלה-מנקה לשהות ממושכת במחוז אונטריו שבקנדה וחזרתם כעבור כשנה למציאות הישראלית. התערוכה מציינת 20 שנות פעילות של הקבוצה הירושלמית העצמאית פורצת הדרך, שחבריה הם בני הזוג לאה מאואס ודיאגו רוטמן, אמנים ילידי בואנוס איירס. במסגרת פעילותם הרב-תחומית, יזמו וערכו חברי הקבוצה את כתב העת לאמנות הערת שוליים, אצרו והפיקו את סדרת אירועי האמנות הערה שליוו את גיליונות כתב העת ובשנת 2009 יסדו בעין כרם את המרכז לאמנות ומחקר מעמותה. החל משנת 2013 פועל המרכז בניהולם בבית הנסן. עבודותיה של הקבוצה הוצגו בתערוכות רבות ובפסטיבלים בארץ ובעולם, והן עוסקות בפואטיקה של תרגום, הגירה וארעיות ובסוגיות חברתיות ופוליטיות קשורות.

בתערוכה הנוכחית, שתלווה באירועים פרפורמטיביים, עוסקת הקבוצה ברכישה, פירוק, הקמה והעברה של מבנים ארעיים (סוכות), ביצירת העתקים לא מאושרים של יצירות שונות ובחיפוש אחר ריבונות ארעית וניידת. את תהליך המעבר לקנדה התחילו חברי הקבוצה בפעולה של מכירת חפצים אישיים לקראת נסיעתם (garage sale). זו התקיימה כתערוכת מכירה בגלריה העירונית כפר סבא ותועדה בעבודת וידיאו שמוצגת בתערוכה הנוכחית. כשהגיעו לאונטריו שכרו את בית המגורים המרוהט היחיד בעיר קינגסטון, מעין ״מוזיאון משפחתי״ השייך למשפחת S, שעוצב בסוף שנות השישים של המאה ה-20. עבודת וידיאו נוספת בתערוכה מתעדת את חיי היומיום המשפחתיים בתוך תפאורה זו: תהליכי ההסתגלות התרבותית של הילדים וההורים, יציאות לטבע הנפלא והרהורים על הגירה וזהות.

 

*התערוכה הוקמה בתמיכתם הנדיבה של מועצת הפיס לתרבות, בית הנסן, מִנהל התרבות, ארטיס, הקרן לירושלים, התוכנית ללימודי יהדות והתוכנית ללימודי תרבות באוניברסיטת Queen's  באונטריו, תוכנית אירוח לאמנים על שם רגינה רוזן באוניברסיטת Queen’s באונטריו, עיריית ירושלים וקרן קרונהיל-פלטקה.

*אתר האינטרנט של המוזיאון של העכשווי: https://museumofthecontemporary.com/

**הכניסה למתחם בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול.

המתחם פועל בהתאם להנחיות התו הסגול- נקפיד על עטיית מסכות, מדידת חום, שמירה על ריחוק חברתי והגבלת מספר המבקרים.

צילום: סלה מנקה



״שמיים אחרים״ (Other Heaven) / תערוכה קבוצתית

גלריה ברבור, שלמה המלך 9 ירושלים

פתיחה: שישי, 1.1.21, בשעה 11:00
נעילה: 28.1.21

בהשתתפות: אתי אברג'יל, מאיה גולד, מאשה זוסמן, יעל מאירי, איתן בן משה, אבי סבח, הדס סט, רגב עמרני, יערה צח, רחל קיני, טליה קינן, ברק רביץ, גבי קריכלי
אוצרים: רעות ישעיהו ואברהם קריצמן

״שמיים אחרים״ היא התערוכה הראשונה שנבנתה במיוחד עבור החלל החדש של גלריה ברבור ברחוב שלמה המלך 9 בירושלים והיא תציג את עבודותיהם של 13 אמנים ואמניות.

התערוכה מפנה את מבטה אל השמיים – מקום לחשוב דרכו על מה שמעל ומה שמתחת. העבודות המוצגות כוללות רישום, ציור, צילום ופיסול ומה שמאחד ביניהן הוא תחושת הסכנה או האיום שמתגלה במפגש בין המרחב האידאי של מחסה/שמיים/גן עדן והקיום הממשי.

שעות פתיחת הגלריה: שני-חמישי, בשעות 16:00-20:00, שישי בשעות 11:00-14:00

טליה קינן, ללא כותרת, 2020



״האמת נמצאת בגרוטסקה״ / זויה צ׳רקסקי

היא אחת האמניות המצליחות ביותר בישראל ובעולם. בשנים האחרונות עוסקים ציוריה בעיקר בחוויית ההגירה לישראל, בילדות בברית המועצות ובדימוי היהודי בגולה. היא אמנית פוליטית וחברתית מובהקת שלא מפסיקה להסתבך כמעט עם כל מגזר במדינה, מייסדת קבוצת אמנות משפיעה שמעדיפה ליצור לבד, מאמינה בקומוניזם אך עובדת עם גלריות יוקרתיות שמוכרות את ציוריה במחירי האלפיון העליון. זויה צ'רקסקי מתארחת בלשם שמיים – פודקאסט האמנות והתרבות של ערב רב ובית הנסן.

להאזנה

זויה צ'רקסקי, "קורבנות חדשים", 2016, שמן על בד



״Other Dimension״

שירי ערש מרחבי העולם עם אימג'ים מרחבי היקום

גלריה כורש 14, ירושלים
רביעי, 23.12.20 בשעה 20:00

אמנית הקול יוספה זאוש ואמנית הוידאו VJ Mejadra eyes חברו יחד ויצרו מופע קסום המשלב שירי ערש מרחבי העולם עם אימג'ים מרחבי היקום. מופע משנה תודעה, שיקח אתכם רגע לעולם אחר, מחוץ לזמן ולמקום.

ניהול אמנותי: מעיין לוי.

בהרשמה מראש בלבד בקישור

האירוע מתקיים על פי הנחיות משרד הבריאות

לאירוע בפייסבוק

צילום: דורון מירז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *