רב ערב 27.10.20

כנס ירושלים לאמנות 5# : ״רגע האמת״ | ״לשם שמיים״ – פודקאסט תרבות מבית היוצר של בית הנסן וערב רב | תמכו במוסללה! | מה אנחנו יודעים? / סקר אמנים 2020 | פסטיבל פנטזיה קולית ONLINE

כנס ירושלים לאמנות 5# : ״רגע האמת״

שידור חי אונליין ממכון ון-ליר: יום רביעי, ה-28.10.20, בשעות 9:30-17:00

הכנס, שהפך כבר למסורת, יתקיים השנה תחת הכותרת "רגע האמת". מגפת הקורונה התפרצה בעידן בו נדמה שעובדות זוכות לחשיבות פחותה לעומת אמונות, רגשות ודעות. כפועל יוצא מכך, אמנים, הוגים ובני-אדם באשר הם נדרשים לפעול, לחשוב ולתכנן תכניות כאשר הם נתונים מצד אחד לאי-אמון מוחלט בתפיסות המציאות ובמתווכיה, ומצד אחר לאי-ידיעה וחוסר ביטחון באשר לקיום האנושי בעתיד.

התרחשות זו מעלה שאלות כגון מהו תפקידן של העובדות בהתמודדות עם המציאות המשתנה? ומהן ההשלכות ארוכות הטווח האפשריות של המגפה על תקופה זו? לא נותרה לנו כל אפשרות אלא להקדיש את הכנס לנקודות ההכרעה שמחייבות את האדם לקבל החלטה, ומעמידות אותה ואת השלכותיה במבחן.

ביוזמה משותפת של הפסטיבל וכתבי-העת ערב רב ו-הרמה נוצר אירוע אונליין שיחבר בין הנעשה במוסדות להשכלה גבוהה ובין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם האמנות והתרבות בישראל ומחוצה לה. זוהי סדרה אצורה היטב של הרצאות, דיונים ושאלות פתוחות, במסע לחקר האמת.

שידור חי אונליין  של שיחות, מפגשים, והרצאות מ- The Van Leer Jerusalem Institute – מכון ון ליר בירושלים

לרכישת כרטיס מקוון לכל היום https://bit.ly/2HY2ezH

אפרת נתן, "דגל", 1974



״לשם שמיים״

פודקאסט תרבות מבית היוצר של בית הנסן וערב רב

״לשם שמיים״ הוא פודקאסט תרבות חדש, פרי שיתוף פעולה בין בית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, ומגזין האמנות והתרבות המקוון ערב רב. בעונה הראשונה של הפודקאסט, משוחחים עורכי ערב רב, יונתן אמיר ורונן אידלמן, עם יוצרים ויוצרות מקומיים על הצלחה, כישלון ומה שביניהם.

כל פרק כולל שיחה אחת עם מוביל/ת דעה אחר/ת בשדה התרבות המקומי, שמציג/ה עבודות, מקורות השראה, תוכניות לעתיד ומחשבות על ההווה. המרואיינים מגיעים מתחומי האמנות החזותית, הספרות, העיצוב, האדריכלות, המוזיקה הקולנוע והטלוויזיה, המחול ועוד.

בין האורחים בעונה הראשונה:
המחזאי, הבמאי והמשורר יונתן לוי; מו״ל הוצאת ״תשע נשמות״ אוריאל קון; האמנית זויה צ'רקסקי; המאיירות בתיה קולטון ורותו מודן; המוזיקאים נטע אלקיים ועמית חי כהן; אמנית הסאונד מאיה דוניץ; הכריאוגרפית יסמין גודר והמעצב והאוצר רמי טריף.

להאזנה: חפשו ״לשם שמיים״ באפליקציות Apple podcasts / Spotify או באתר

הפודקאסט ״לשם שמיים״ מופק ביוזמת בית הנסן וחברת רן וולף, בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת.
הפודקאסט מוקלט באולפנים של מרכז ״מעמותה״ בבית הנסן
טכנאי הקלטה: אמיר בולצמן
מעצב סאונד: דניאל מאיר
הפקה: קארין שבתאי



תמכו במוסללה!

קמפיין מימון המונים

גלי חום, שריפות ענק, סופות, מגפה – הטבע כבר הפסיק לתת לנו רמזים וממש מדבר איתנו גלויות. אם לא ניקח אחריות על אורחות החיים שלנו על הכדור, כולנו נפגע. השינוי הזה יכול וצריך להתחיל ממש בתוך הבית – בתוך העיר.

בשביל זה אנחנו חייבים לחשוב מחדש על הערים שלנו ולהחזיר אליהן את הטבע והירוק, להפוך אותן למרחבים של יצירתיות וחיבור אנושי. זה בדיוק מה שאנחנו עושים במוסללה.

אנחנו אנשי מוסללה, קהילה ירושלמית של אמנים, אנשי סביבה וחינוך, פועלים יחד כבר למעלה מעשור בחקירה וביצירה של חיים בני קיימא (ירוקים) בעיר.

הקמנו ארבעה מרכזים שונים הפועלים כמעבדה לחדשנות עירונית בת-קיימא העוסקים בחינוך, הכשרה ומפגש, בהם ביקרו אלפי אנשים, יזמנו מאות אירועי תרבות ברחבי העיר, העברנו אלפי שעות של קורסים מעשיים בתחומי החקלאות העירונית לקהל הרחב, ועכשיו אנחנו מפתחים גם מודל כלכלי יחיד מסוגו בעולם, שיקדם מהפכה ירוקה על גגות העיר.

לפרטים נוספים ותמיכה במוסללה



מה אנחנו יודעים? / סקר אמנים 2020

לכבוד תחילת שנת תשפ"א רצינו ליצור ולשתף בתמונת מצב עכשווית של אמניות ואמנים, לאפיין חלק מהאתגרים ולהדהד אותם לארגונים, המערכות והמוסדות השונים, לפעול על מנת ליצור שיתופי פעולה ושותפויות וכן לנסות וליצור מענים פנים קהילתיים לבעיות שיעלו.

תוצאות הסקר יוכלו לעזור לנו ליצור יחד תמונה עדכנית של מצב האמנים והאמניות בארץ בתקופה זו. הסקר אנונימי אלא אם תחליטו אחרת ונערך ביוזמת "אמנים ישראלים", קהילה מקצועית לאמנים פלסטיים.

לפרטים נוספים ולסקר: https://bit.ly/2F7ccgY



פסטיבל פנטזיה קולית ONLINE

בית הנסן גאה לארח את תזמורת הבארוק ירושלים בפסטיבל מקוון שבמרכזו הקול האנושי – חמישה ימים של קונצרטים, כיתות אמן והרצאות שיועברו בשידור חי מאתרים שונים בירושלים לשרתים פרטיים באיכות וידאו ושמע מעולה – ויגיעו עד לסלון ביתכם. חלק מאירועי הפסטיבל ישודרו הישר מהפטיו ומעליית הגג של בית הנסן.

 

"יוהנס פסיון" / הנדל

רביעי, 28.10.20, בשעה 20:00

בכורה ישראלית לאחת היצירות המוקדמות והנועזות ביותר המיוחסות להנדל, שבוצעה לראשונה בהמבורג בשנת 1704, טרם מלאו למלחין 20 שנה. גם כיום לא ניתן לקבוע בוודאות את זהות היוצר של "יוהנס פסיון", אך מהמחקרים המוסיקולוגיים העדכניים בנושא עולה בסבירות גבוהה שאכן מדובר בפרי עבודתו של הגאון הצעיר, אשר לימים הפך לאחד מעמודי התווך של תקופת הבארוק.

לפני הקונצרט תתקיים שיחה עם ליאור פרידמן (גל"צ) ודוד שמר.

לרכישת כרטיסים  https://bit.ly/3mazGBX

"אסיפה" / מקהלת גיא בן הינום ונגני תזמורת הבארוק ירושלים

חמישי, 29.10.20, בשעה 20:00

שיתוף פעולה ראשון מסוגו – ביצוע רפרטואר מקורי של המקהלה בהשתתפות נגני התזמורת, לצד ביצוע יצירות מהרנסנס של הנגנים. מפגש בין צבעים שונים מתקופת שונות שמשלימות ומהדהדות זו את זו.

לפני הקונצרט תתקיים שיחה עם עדן ג'משיד, אורית מסר–יעקבי, עמית פישביין.

לרכישת כרטיסים https://bit.ly/35fi4hp

"הדיוות של הנדל" / קונצרט תאטרלי מבימות האופרה של לונדון במאה ה-18

שישי, 30.10.20, בשעה 12:00

החל מרגע עלייתה על הבמה, היו החיים מאחורי הקלעים של האופרה רוויים באינטריגות ויריבויות – לא פחות מהעלילות האופראיות עצמן. עולם האופרה באנגליה במחצית הראשונה של המאה ה-18 סיפק שתי פרשות שהעניקו חומר רב למדורי הרכילות בעיתונים ולשיחות בטרקלינים. אחת מהן היא היריבות בין שני המלחינים האופראיים החשובים: הנדל (הגרמני) ובונונצ'יני (האיטלקי). באופרות של שניהם הרבו להופיע שתי פרימדונות איטלקיות: פרנצ'סקה קוצוני ופאוסטינה בורדוני. הקונצרט עוקב אחרי שתי הפרשיות וכולל הצצה לכמה מהמחמאות שהעניקו אחד לשני הניצים ואוהדיהם וכמובן למוסיקה הנפלאה של הנדל ושל בונונצ'יני.

לרכישת כרטיסים  https://bit.ly/3o2vJAO

לאירוע בפייסבוק:תזמורת הבארוק ירושלים ✦ פנטזיה קולית ✦ 27-31.10 Online

לכל הקונצרטים בפסטיבל ורכישת כרטיסים באתר של תזמורת הבארוק ירושלים Jerusalem Baroque Orchestra:

  https://bit.ly/2IDP8b1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *