רב ערב 13.10.20

כנס ירושלים לאמנות 5# : ״רגע האמת״ |  ״לשם שמיים״ – פודקאסט תרבות מבית היוצר של בית הנסן וערב רב | לימודי תעודה באוצרות אמנות עכשווית במכון שכטר | תמכו במוסללה – קמפיין מימון המונים

כנס ירושלים לאמנות 5# : ״רגע האמת״

שידור חי אונליין ממכון ון-ליר: יום רביעי, ה-28.10.20, בשעות 9:30-17:00

הכנס, שהפך כבר למסורת, יתקיים השנה תחת הכותרת "רגע האמת". מגפת הקורונה התפרצה בעידן בו נדמה שעובדות זוכות לחשיבות פחותה לעומת אמונות, רגשות ודעות. כפועל יוצא מכך, אמנים, הוגים ובני-אדם באשר הם נדרשים לפעול, לחשוב ולתכנן תכניות כאשר הם נתונים מצד אחד לאי-אמון מוחלט בתפיסות המציאות ובמתווכיה, ומצד אחר לאי-ידיעה וחוסר ביטחון באשר לקיום האנושי בעתיד.

התרחשות זו מעלה שאלות כגון מהו תפקידן של העובדות בהתמודדות עם המציאות המשתנה? ומהן ההשלכות ארוכות הטווח האפשריות של המגפה על תקופה זו? לא נותרה לנו כל אפשרות אלא להקדיש את הכנס לנקודות ההכרעה שמחייבות את האדם לקבל החלטה, ומעמידות אותה ואת השלכותיה במבחן.

ביוזמה משותפת של הפסטיבל וכתבי-העת ערב רב ו-הרמה נוצר אירוע אונליין שיחבר בין הנעשה במוסדות להשכלה גבוהה ובין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם האמנות והתרבות בישראל ומחוצה לה. זוהי סדרה אצורה היטב של הרצאות, דיונים ושאלות פתוחות, במסע לחקר האמת.

שידור חי אונליין  של שיחות, מפגשים, והרצאות מ- The Van Leer Jerusalem Institute – מכון ון ליר בירושלים

לרכישת כרטיס מקוון לכל היום https://bit.ly/2HY2ezH

אפרת נתן, "דגל", 1974



״לשם שמיים״

פודקאסט תרבות מבית היוצר של בית הנסן וערב רב

״לשם שמיים״ הוא פודקאסט תרבות חדש, פרי שיתוף פעולה בין בית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, ומגזין האמנות והתרבות המקוון ערב רב. בעונה הראשונה של הפודקאסט, משוחחים עורכי ערב רב, יונתן אמיר ורונן אידלמן, עם יוצרים ויוצרות מקומיים על הצלחה, כישלון ומה שביניהם.

כל פרק כולל שיחה אחת עם מוביל/ת דעה אחר/ת בשדה התרבות המקומי, שמציג/ה עבודות, מקורות השראה, תוכניות לעתיד ומחשבות על ההווה. המרואיינים מגיעים מתחומי האמנות החזותית, הספרות, העיצוב, האדריכלות, המוזיקה הקולנוע והטלוויזיה, המחול ועוד.

בין האורחים בעונה הראשונה:
המחזאי, הבמאי והמשורר יונתן לוי; מו״ל הוצאת ״תשע נשמות״ אוריאל קון; האמנית זויה צ'רקסקי; המאיירות בתיה קולטון ורותו מודן; המוזיקאים נטע אלקיים ועמית חי כהן; אמנית הסאונד מאיה דוניץ; הכריאוגרפית יסמין גודר והמעצב והאוצר רמי טריף.

להאזנה: חפשו ״לשם שמיים״ באפליקציות Apple podcasts / Spotify או באתר

הפודקאסט ״לשם שמיים״ מופק ביוזמת בית הנסן וחברת רן וולף, בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת.
הפודקאסט מוקלט באולפנים של מרכז ״מעמותה״ בבית הנסן
טכנאי הקלטה: אמיר בולצמן
מעצב סאונד: דניאל מאיר
הפקה: קארין שבתאי



לימודי תעודה באוצרות אמנות עכשווית במכון שכטר

לפרטים נוספים בקישור



תמכו במוסללה!

קמפיין מימון המונים

גלי חום, שריפות ענק, סופות, מגפה – הטבע כבר הפסיק לתת לנו רמזים וממש מדבר איתנו גלויות. אם לא ניקח אחריות על אורחות החיים שלנו על הכדור, כולנו נפגע. השינוי הזה יכול וצריך להתחיל ממש בתוך הבית – בתוך העיר.
בשביל זה אנחנו חייבים לחשוב מחדש על הערים שלנו ולהחזיר אליהן את הטבע והירוק, להפוך אותן למרחבים של יצירתיות וחיבור אנושי. זה בדיוק מה שאנחנו עושים במוסללה.
אנחנו אנשי מוסללה, קהילה ירושלמית של אמנים, אנשי סביבה וחינוך, פועלים יחד כבר למעלה מעשור בחקירה וביצירה של חיים בני קיימא (ירוקים) בעיר.
הקמנו ארבעה מרכזים שונים הפועלים כמעבדה לחדשנות עירונית בת-קיימא העוסקים בחינוך, הכשרה ומפגש, בהם ביקרו אלפי אנשים, יזמנו מאות אירועי תרבות ברחבי העיר, העברנו אלפי שעות של קורסים מעשיים בתחומי החקלאות העירונית לקהל הרחב, ועכשיו אנחנו מפתחים גם מודל כלכלי יחיד מסוגו בעולם, שיקדם מהפכה ירוקה על גגות העיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *