רב ערב 11.08.20

אמן – מתווך – אספן: על משולש היחסים בשדה האמנות המקומי | קורס קיץ VOD בבית לאמנות ישראלית | קולנוע כתר – אולמות הקרנה לצופים יחידים | ״ערפילית״ / הדר מיץ | הזמנה להשתתף בפרויקט צילום | ״שכבות״

אמן – מתווך – אספן: על משולש היחסים בשדה האמנות המקומי / סדנה

הגלריה החדשה בטדי

ראשון, 13.9.20

אמנים ירושלמים פעילים מוזמנים לסדנה בנושא אפשרויות מכירה של עבודות אמנות באמצעות מתווכים בשדה המקומי. מטרת הסדנה היא להכיר לאמנים את הגישות השונות לנושא, את האפשרויות הקיימות ואת אנשי המקצוע המתמחים בתחום:

קרן בר גיל, אוצרת עצמאית ויועצת לרכישת אמנות.

איריס ברק, אוצרת אוסף דובי שיף ואוסף מלונות NYX מרשת פתאל באירופה ובארץ.

ורד גדיש, מקימה ומנהלת את Fireflies Project; מייסדת בשותפות את OutSet Contemporary Art Fund, Israel

אריאלה מיטרני, יועצת אמנות ללקוחות פרטיים ומוסדות.

שרון תובל, אוצר עצמאי ומנהל אספי אמנות.

מספר המקומות מוגבל, המשתתפים ייבחרו על פי התאמה.

להגשת מועמדות יש לשלוח עד לתאריך 20.8.20 קורות חיים ותיק עבודות, עד 10 דימויים בקובץ PDF (מוגבל עד 15 מ"ב) למייל: [email protected]

תנאי סף להשתתפות: אמנים ירושלמים מתחומי האמנות החזותית, בוגרי בתי ספר לאמנות שהציגו בתערוכות בחללי אמנות מוכרים במהלך השנתיים האחרונות.

הסדנה כרוכה בתשלום מסובסד של 50 שקלים.



חדש בבית לאמנות ישראלית: קורס קיץ VOD

קורס קיץ VOD בבית לאמנות ישראלית מאפשר גישה לספריית הרצאות אונליין, לצפייה מכל מקום ומתי שנוח. הקורס המוצע הוא: "מה אתם רואים? כתיבה עברית על אמנות ישראלית", בהנחיית פרופ' דרור בורשטיין, ד"ר שאול סתר והילה כהן שניידרמן. הקורס צולם בסמסטר ג' תש"פ וזכה להמלצות חמות.

הטקסטים שעומדים במרכז ההרצאות נעים בין חיבורים מונו-גרפיים לממואר, ובין מסה לשירה.
פרופ’ דרור בורשטיין: ״ההולכים אל ההר״: גדעון עפרת כותב על אברהם אופק, ״קשָה שפה״: שרה ברייטברג סמל כותבת על דליה אמוץ, ״בוטניקה של התגלות״: אריאל הירשפלד כותב על שמואל חרובי.
ד”ר שאול סתר: יונה פישר כותב על משה קופפרמן, שרית שפירא כותבת על רפי לביא.
הילה כהן שניידרמן: ״ההשראה חוזרת לתיקונה”: על כתביו של האמן פסח סלבוסקי, ״נאה דורש״: על יצירתו הספרותית של יעקב מישורי.

ספריית ההרצאות כוללת 7 הרצאות ומקראה במחיר 500 שקלים.
לפרטים
אתר
פייסבוק
אינסטגרם



קולנוע כתר – אולמות הקרנה לצופים יחידים

המרכז לאמנות ומחקר מעמותה

בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים
13.8.20-20.9.20
אוצרת: יהודית שלוסברג יוגב

 

״קולנוע כתר״ פותח דלתותיו להקרנות בעידן הקורונה. שלושה אולמות קולנוע לצופים יחידים, מקלטים זמניים של מציאויות אלטרנטיביות, מדומות או תיעודיות, אפשרויות בריחה מעונת קיץ מורכבת בה כתר השלטון נסדק ונשמט, רחובות העיר מתמלאים מפגינים ומפגינות והעולם שרוי במצב המתנה וחוסר ידיעה.

ב-"קולנוע כתר" יוקרנו סרטים שנבחרו מתוך "התחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני" מהעשור האחרון (2010-2019). התחרות מתקיימת מידי שנה במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים, ומהווה מרחב ייחודי וכמעט יחיד מסוגו בארץ להקרנת סרטים עכשוויים בתחום, לצד סרטים נוספים בבחירת האוצרת. דרך נושאים שונים כמו ארכיטקטורה ושליטה, היסטוריה אמיתית או מדומה, אוטופיות, דיסטופיות, מציאות ישראלית, גוף וטבע, ובאמצעות שפה קולנועית נסיונית, מתחברים הסרטים לדיאלוג מתמשך, אוסף מבטים ביקורתי או פנטסטי על המציאות העכשווית.

בימים שבהם מוסדות שלטוניים קורסים ומגיפה עולמית מאיימת על תבניות הקיום המוכרות, קולנוע "כתר" מציע להיבלע בקרירות האולמות, לשקוע בנוחות המושבים המרופדים ובד בבד להתבונן במבט מפוכח במציאות חיינו תחת מעטה הפיתוי של בית הקולנוע. 30 עבודות וידאו של אמנים ואמניות שחיים ויוצרים כאן, מאפשרות להביט אל תוך הסדקים – כלי נשק רב עוצמה בימים של שינוי.

האולם ותוכניות הסרטים נתונים לבחירת הצופה.
משך כל תוכנית כשעה.
הכניסה על בסיס מקום פנוי וללא תיאום מראש.

האמניות/ים המשתתפות/ים: אלהם רוקני, אמיר יציב, אמיתי ארנון ואסתר בירס, אריאלה פלוטקין, גולי זילברשטיין, גליה גלינה ליולקו, דן רוברט ליהאני, דוראל גילרמן ואגתה וויצ'רובקה-גילרמן, טל שוחט, טלי קרן, טליה הופמן, יהב גר, יונתן דובק, יצחק מזרחי, ירון אתר, לי אורפז, מאיה גלר, מאיה ז"ק, ניר עברון, נירה פרג, נעמה שוחט, סמנתה אדלר די אוליביירה, עדי קפלן ושחר כרמל, ציון אברהם חזן, קרן רוסו, שגית מזמר, שי רטנר, שיר הנדלסמן, תמר שיפוני.

עבודת תאורה: עופר לאופר, תפירה: ישעיהו רבינוביץ.

קולנוע כתר – התערוכה תוכננה להיות חלק מאירועי אמנות בצומת בפסטיבל הקולנוע ירושלים ומתקיימת בתמיכת קרן משפחת אוסטרובסקי, מנהל התרבות ועיריית ירושלים.

לאירוע בפייסבוק

שעות פתיחה: ימי שלישי-חמישי בשעות 15:00-19:00, שישי בשעות 10:00-14:00

למידע נוסף:  www.mamuta.org



״ערפילית״ / הדר מיץ

הגלריה בקיבוץ בארי

פתיחה: חמישי, 20.8.20, בשעה 16:00
נעילה: 19.9.20
אוצרת: סופי ברזון מקאי

גם הכוכבים נולדים ומתים. בתוך ערפילית, בתהליך שימצא את עצמו ברגע הזה ממש בתוך העיניים שקוראות את האותיות האלו. דפוס של תנועה בין מצבי כאוס ותוהו ובוהו להרמוניה של בריאה קיים בטבע, גם זה הגדול משל כדור הארץ. המחזורים האלו קיימים גם ברוח ונפש האדם. העצמי מת בכל רגע ונולד מחדש שוב ושוב.

בחלל חשוך בוקעות אלומות אור המגלות עבודות עדינות: שני ירחים משתקפים אלינו בתוך מצולות כהות של מים, כמו זוג עיניים מביטות. העיניים הופכות לקופסת אור של זוג ברבורים, חולמים עם ראשם עמוק מתחת למים הכהים. להקת עטלפים לבנים מובילה את הצלילה פנימה, על הקירות צילומים של נופים המעוררים ספק בהיתכנותם, מפל מים נופל מחבר את התקרה עם הרצפה.

מיץ מאחדת את הארצי עם הרוחני, בוראת ממלכה נשגבת של דמיון ומסתורין, מלא בעולם אותו אנו לא מבינים עד סופו, החלל מתפקד כמו מערת קסמים. מכל פינה ניבטים אלינו אוצרות בוהקים, מנצנצים, חלקם בתנועה, חלקם דוממים. מוזיאון טבע של התופעות שלא ניתנות לקטלוג, אלא רק להתבוננות מלאת פליאה מהחיים, היקום ומה שביניהם.

שעות פתיחה: רביעי בשעות 9:00-13:00, חמישי בשעות 16:00-20:00, שישי בשעות 9:00-13:00, שבת בשעות 10:00-14:00, או בתיאום מראש במייל: [email protected]

 

הדר מיץ, גרדיאנט, צילום דיגיטלי, 2019



הזמנה להשתתף בפרויקט צילום בגלריה בבארי

בימים אלו, כשהציבור נדרש לריחוק חברתי, מורגש יותר מתמיד החוסר במפגש אנושי.

שי איגנץ, אחד מצלמי הדיוקן הבולטים באמנות הישראלית, הוזמן על ידי הגלריה לפרויקט צילום קהילתי בקיבוץ בארי, אשר יוצג במאי 2021.

איגנץ פונה אל תושבי בארי והסביבה ומזמין אותם לקחת חלק בפרויקט.

איגנץ הוא צלם בעל יכולת לאפשר למצולמיו להיפתח מול עדשת המצלמה ולהיות הם עצמם. הכניסה לעולמם של המצולמים נעשית בהסכמה הדדית, וחושפת רגעים של פגיעות אנושית ואינטימית.

האמן ייצור קשר עם כל אחד מהמעוניינים בנפרד, יערוך שיחת היכרות בזום/ווטסאפ/שיחה טלפונית, ובהמשך ייקבעו המועדים למפגשים צילומיים.

מעניין אותך? ניתן ליצור איתנו קשר בנייד, בווטסאפ, במייל, בפתק בתא הדואר

זיוה ילין: 0547918049

סופי ברזון-מקאי: 0547918464

צילום: שי איגנץ



״שכבות״ / תערוכה של בוגרי קורס "צילום בשדה המורחב"

גלריה ND, עוזיאל 52, רמת גן

פתיחה: רביעי, 12.8.20, בשעה 20:00
נעילה: רביעי, 19.8.20

בתערוכה "שכבות" בגלריית ND ברמת גן מציגים בוגרי הקורס "צילום בשדה המורחב" בהנחיית שירלי וגנר ולי ברבו מבית הספר לאמנות רב-תחומית, שנקר. התערוכה נוצרה כולה דרך פגישות במרחב הווירטואלי, עקב משבר הקורונה. האמניות והאמנים בתערוכה משקפים את אותן המגבלות ועוסקים בבניית מציאות חדשה או חקירת המציאות הקיימת על ידי בידוד שכבות ומשחק עם רובדי המציאות כפי שאלו משתקפים בעין העדשה. דימויים אלו מצויים בתוך דיאלוג עם רובדי המציאות הקשורים גם בשדה הצילומי: עומק שדה, פוקוס, פירוק והרכבה וסוגיית המרחב האנלוגי מול המרחב הדיגיטלי.

הסטודנטים המשתתפים: עדן-קמיל אזבי, תום אריאל, אביטל בסין, עודד דניאלי, נתי הוקי, אליאת וייצמן, דנה זהבי, הדר לובמן, עינב צייכנר, איליה קגן, נעה שמחיוף שחף, נעים שפר

שעות פתיחת הגלריה: ימי שני ושלישי בשעות 11:00-19:00, רביעי בשעות 13:00-19:00, חמישי בשעות 15:00-19:00, שישי בשעות 10:30-13:00

עינב צייכנר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *