רב ערב 07.07.20

מפגש צלמות בתערוכה ״במעלה ובמורד ההר״ | "קונצי ובובי עושות תערוכה" / בתיה קולטון ורותו מודן בתערוכת איור לילדים | פתיחת התכנית ״ArtUp Escalator״  | "תל אביב – ימי קורונה" / גדי מינץ

מפגש צלמות בתערוכה ״במעלה ובמורד ההר״

הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי

שישי, 10.7.20, בשעה 11:00

אתי שוורץ, אוצרת התערוכה וצלמת בזכות עצמה, במפגש ושיח עם הצלמות המציגות רותי אגסי, קרן זלץ והדס סט.
התערוכה ״במעלה ובמורד ההר״,שזהו השבוע האחרון בו היא מוצגת בגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי, היא מתערוכות הצילום המקיפות ביותר שהוצגו בשנים האחרונות בישראל: היא כוללת 24 צלמים וצלמות וכ-70 תצלומים. העבודות בתערוכה מתמקדות בקשר בין הביוגרפיה של האמן ובין מעשה הצילום שלו, בסיפור האישי של הצלם כבסיס להתבוננות הסובייקטיבית שלו במציאות, התבוננות ייחודית הבאה לידי ביטוי לא רק בבחירת מושא הצילום אלא גם בסדרת הבחירות המלווה כל מעשה צילומי: בחירת המצלמה, הפורמט, העדשה, הפרספקטיבה ושאר מרכיבי הצילום.
שלל המבטים האישיים המרכיבים את התערוכה מציירים מקום, ארץ, דרך: מן השפלה, במעלה ההר ובחזרה. חזרה על אותה הדרך, על אותם המקומות ועל ההתבוננות בהם. כך מותמרים מושאי הצילום – נוף, מקום, אובייקט – ועוברים מקיום בזמן ובמרחב אל קיום פרטיקולרי, נבדל, אישי.

יש להרשם מראש: https://forms.gle/EfNjKw42c5G9m5TAA

למידע ופרטים נוספים: https://www.thenewgalleryteddy.com/up-and-down-the-mountain

* האירוע יתקיים תוך הקפדה על הנחיות התו הסגול.

רונית פורת, "פארק החורשות אבו כאביר", 2008-2011 (פרט)



"קונצי ובובי עושות תערוכה" / בתיה קולטון ורותו מודן בתערוכת איור לילדים

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים

פתיחה: חמישי, 9.7.20, בשעה 16:00
נעילה: 5.9.20

התערוכה הזוגית "קונצי ובובי עושות תערוכה" היא תערוכת איור המוקדשת כולה לילדים: מוצגים בה מיטב האיורים לספרות ילדים שיצרו בתיה קולטון ורותו מודן, בגובה עיניהם של הקוראים הקטנים.

בתערוכה יוכלו הילדים והוריהם לשוטט בין האיורים שיצרו קולטון ומודן לאורך השנים, ולהיחשף לא רק לסיפור הוויזואלי אלא גם לאחורי הקלעים של הספר: היד המאיירת, המחשבה מאחורי הדמויות ותהליך היצירה שלהן. בין השאר, יוצגו בתערוכה סקיצות ואיורים מקוריים של השתיים החושפים כיצד נוצר קו או כתם, איך נבנית קומפוזיציה, אילו דמויות נכנסו לתמונה ואילו נותרו במגירה.

לצד התערוכה, הגלריה הקטנה תהפוך לספריית ילדים עם כל הספרים שאיירו השתיים, פינת קריאה שקטה בה יוכלו המבקרים לצלול אל תוך הסיפורים ולהחליף חוויות.

רותו מודן ובתיה קולטון הן אמניות קומיקס, מאיירות ומרצות לאיור.

ב-1996 הקימו יחד עם המאיירים ירמי פינקוס, איציק רנרט ומירה פרידמן את ״אקטוס״: הוצאת קומיקס עצמאית שזכתה להכרה בינלאומית, איירו ספרי ילדים של נורית זרחי, חנוך לוין, אתגר קרת, שהם סמית, עודה בשאראת ועוד, וספריהן תורגמו לשפות  רבות.

ב2017 הקימו רותו ובתיה את ״סטודיו קונצי ובובי לאיור ולחיים משוגעים״.

עיצוב גרפי: Field-Day

ניהול אמנותי: דנה בן שלום

הכניסה חופשית



פתיחת התכנית ״ArtUp Escalator״ 

חמישי, 9.7.20, בשעות 19:00-20:30

ביום חמישי הקרוב ArtUp Nation תפתח את תכנית האקסלרטור לארטאפים ״ArtUp Escalator״ במפגש זום פתוח שבו יציגו את המונח "ארטאפ" ואת עיקרי התוכנית.

״ArtUp Escalator״ היא תכנית בינלאומית, חדשנית ומבוססת מנטורינג, שפותחה בהתאם לצרכיהם של האמנים בעידן המשבר באמנות. התכנית מקנה לאמנים מבטיחים את הכלים והידע הנדרשים להפיכת רעיונותיהם למוצרים חדשניים בשוק הטכנולוגיה. בהתבסס על מודל האקסלרטור (מאיץ סטארטאפים) הסטנדרטי של ענף ההיי-טק, ArtUp Escalator מספקת ארגז כלים ייחודי המבוסס על הניסיון שרכשו המייסדים במיזמיהם הקודמים: מנוע החיפוש ״Shmoogle״, הקהילה המקוונת ״Desperately Seeking״, ומפלגת הפיראטים.

ArtUp Nation הוא קולקטיב בינלאומי הפועל לטשטוש הגבולות בין המעשה האמנותי לבין שיבוש השוק. הוא הוקם בתחילת 2019 כתוצאה מההרעה בתנאי היצירה האמנותית והמציאות החברתית-טכנולוגית בכלל. לשיטתם, יזמים ארטאפיסטים הופכים את האסתטיקה הביקורתית לחברות הזנק הצומחות במהירות ושואפות לתפוס את מקומן במשק העולמי. כיום, בעידן הקורונה, היוזמה קריטית מתמיד לעתיד האמנים והאמנות, בפרט בישראל שבה רוב התקציבים מופנים לסטרטאפים, אך לא לאמנים שדווקא הם חדשניים במהותם.

Zoom: https://us02web.zoom.us/j/84315498514

מידע נוסף באתר:  www.wemakemoney.art

אירוע בפייסבוק: @ArtUpEscalator



"תל אביב – ימי קורונה" / גדי מינץ

גלריה המעבדה לצילום, מנחם בגין 19 תל אביב

פתיחה: חמישי, 9.7.20, בשעה 20:00
אוצר: אלי אטיאס

מי היה מאמין שהעולם ייעצר, ההליכה ברחוב תהיה מוגבלת, ההליכה לים תיאסר בחוק ושימדדו לנו חום לפני כניסה לסופר. הקורונה מגיעה בתקופה מאתגרת אל חברה שסועה, מפולגת חברתית ופוליטית. לפינה זו נכנס מינץ ונותן לנו להציץ לרגעים בהם רובנו ישבנו מול מסכי הטלוויזיה. זה תפקידה של המצלמה מאז שהומצאה לפני מאתיים שנה ולקחה את האחריות לתעד ולהביא את הסיפור לאלו שלא היו שם, לשמש מראה לחברה ולתקופה. מינץ מוצא את החיבור בין אהבה לצילום והצורך והרצון לתעד את רוח התקופה ההיסטורית שבה אנו חיים. בעמידה מול כביש ריק מאדם או תור אנשים הממתינים להיכנס לסופר, מינץ מצליח להנציח ברגישות ונחישות את השקט ולהמיר אותו לדימוי.

"תל-אביב, ימי קורונה", עוסקת בחיי היום-יום בזמן ובמהלך התקופה בה נגיף הקורונה נכנס לחיינו. מינץ שנולד, גדל וחי היום בתל אביב, מתעד תקופה זו ומביא לנו את הסיפור שהוא ראה וחווה.

מינץ מצלם מגיל 16 וכשהגיע לגיל השלישי המשיך את הכשרתו בתחום. מאז הוא מבלה חלק גדול מזמנו בצילום תיעודי בארץ ובעולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *