רב ערב 30.06.20

תערוכת בוגרי ובוגרות תכנית התואר השני באמנויות | מפגש מקוון לתכניות התואר השני בבצלאל | "אני, חיפאי" / 100 שנים לארכיון הציוני המרכזי | "פעולה מתוזמנת" / אירוע נעילת תערוכה והשקת ספר BIDUD

תערוכת בוגרי ובוגרות תכנית התואר השני באמנויות

תערוכת הבוגרות.ים הראשונה של בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים לשנת 2020

הרצל 119, תל אביב
החל מיום חמישי, 2.7.20 
נעילה: 18.7.20

תערוכת הבוגרים.ות השנתית מהווה הזדמנות להכיר ולפגוש מקרוב את עבודותיהם של בוגרי ובוגרות תכנית התואר השני באמנויות בבצלאל. במהלך ימי התערוכה יוזמן הקהל הרחב לבקר בחללים השונים ולהיחשף למגוון רחב של עבודות שנוצרו בסוגי מדיום שונים: מיצג, צילום, וידיאו, ציור, פיסול, מיצב וסאונד. השנה יוצגו עשרים פרויקטים שעוסקים בשימוש במרחב האישי והציבורי, במגדר ובהגזעה, בהיבטים פוסט־קולוניאליים בהקשרים גלובליים ולוקאליים ובקריאה מחודשת של אתוסים היסטוריים.

פרופ' דור גז, ראש התכנית ואוצר התערוכה: "לאור המציאות העולמית החדשה, הכופה ביתר שאת התייחסות מחויבת למקום ולמקומיות, עבודות רבות עברו הסבה לקראת פתיחת התערוכה, וכך חלק ניכר מהן אף נטענו במשמעויות חדשות. חלק מהעבודות עוסקות בסוגיות סוציו־פוליטיות הקשורות באופן ישיר ל'חצר האחורית' של תל אביב".

שעות הפתיחה:

יום חמישי 2.7 18:30-00:00

3.7-18.7 ו'  10:00-14:00, ג'-ה' 12:00-22:00, שבת 12:00-22:00

הכניסה לגלריה תהיה בהתאם להוראות משרד הבריאות ובכפוף למגבלה על כמות האנשים המותרת בכל רגע נתון.



מפגש מקוון לתכניות התואר השני בבצלאל

שישי, 3.7.20, בשעה 10:00

תכניות התואר השני בבצלאל מיועדות לאלו הרוצים להעמיק, להתחדש, לחקור, לחדד את העשייה האישית, להשפיע על החיים היום, לתכנן את המחר ולה‫וות את חוד החנית של האמנות והעיצוב בישראל ובעולם. יום לאחר פתיחת תערוכת הבוגרים.ות של תכנית התואר השני באמנויות, יתקיים יום פתוח בו יוצגו התכניות השונות ויינתן מענה לכל השאלות.

אמנויות M.F.A; מדיניות ותיאוריה של האמנויות M.A במגמות: אוצרות וכתיבה ביקורתית; תקשורת חזותית M.Des; עיצוב תעשייתי M.Des במסלולים עיצוב וטכנולוגיה, ניהול עיצוב וחדשנות ואודות עיצוב; עיצוב אורבני M.Urb.Des

פרטים נוספים והרשמה:  https://masters.bezalel.ac.il/

פטריק היו, "ואם בעוד אלף שנים", דימוי הצבה מתוך !Excavation Mark חשיפה שימור האדרה. אוצר: עמית שמאע. צילום: PD Studio



"אני, חיפאי" / 100 שנים לארכיון הציוני המרכזי

מוזיאון העיר, שדרות בן גוריון 11, חיפה

נעילה: שבת, 14.11.20
אוצרת: יפעת אשכנזי

הארכיון הציוני המרכזי, שנוסד בברלין בשנת 1919 ובשנת 1933 עבר לירושלים, הוא הארכיון ההיסטורי של התנועה הציונית ומוסדותיה – ההסתדרות הציונית העולמית, קרן קימת לישראל, קרן היסוד, הסוכנות היהודית – ושל מוסדות היישוב היהודי בארץ ישראל. אוצרות הארכיון כוללים תעודות, תצלומים, כרזות, מפות, עיתונים ועוד. כל אלו משקפים את התחושות, ההתלבטויות, ההחלטות והמהלכים שליוו את שלבי ההיווצרות של התנועה הציונית ושל היישוב בארץ ישראל והיוו תשתית להקמת מדינת ישראל.
לכבוד 100 שנים לייסודו של הארכיון מוצגות במוזיאונים ברחבי הארץ תערוכות המבוססות על החומרים השמורים בו. מוזיאון העיר חיפה בחר להתמקד באוסף הכרזות והכרוזים החיפאיים, דרכו אפשר ללמוד על חיי היומיום בחיפה, על אידיאולוגיות חיים שונות שאפיינו תקופות בחיי העיר וכן על מעצבים גרפיים ועל בתי דפוס מקומיים.
אוסף הכרזות כולל כ־6,000 פריטים, משנות העשרים של המאה הקודמת ועד ימינו, ואילו אוסף הכרוזים כולל כ-35,000 פריטים. האוספים חושפים בפנינו את הנושאים שעמדו על סדר היום בשיח שהתנהל בין גופים וארגונים שונים לבין הציבור הרחב, וכן מאפשרים לנו להתוודע למיטב המעצבים הגרפיים שיצרו במשך השנים פריטים אלו. התבוננות בכרזות ובכרוזים מספקת דרך ייחודית לספר סיפור של מרחב עירוני מתפתח דרך מגוון תחומים והיבטים: שכונות העיר, האוכלוסיות השונות בה, העימותים ושיתופי הפעולה בין דרי העיר, פעילות בתחומי התרבות והספורט ועוד. בחלקה השני של התערוכה, האמן עידו בק מגיב לאוסף הכרזות והכרוזים החיפאים באופן עכשווי, חדשני ורלוונטי.

עידו בק
"
אני, חיפאי"
עידו בק (נ. 1988) נולד וגדל בחיפה, והוא בעל תואר ראשון בתקשורת חזותית מבצלאל ותואר שני בתקשורת חזותית מטעם האקדמיה לאמנות וייסנזה בברלין. במהלך לימודיו בברלין פיתח בק משחק מחשב בשם ״Me, The Stranger״, המתאר את חייו ואת חוויותיו כחיפאי. לצורך התערוכה התפתח המשחק עוד, והפך לחדר שלם המתאר היסטוריה עירונית. שתי היסטוריות אלו – של עידו בק ושל הארכיון הציוני – אוחדו לתערוכה אחת, למשחק אחד, לחוויה כוללת אחת המתארת את מסעו של בק בעיר בה נולד, וכן את המסע המשותף של המתגוררים בעיר אז והיום. חלל זה בתערוכה הופך למרחב לילי, שבו אנשי העיר כבר ישנים והחיות יוצאות לשוטט ברחובות, מעין משמרת לילה. כך, דרך משחק המחשב, האנימציות והדמויות של החיות, העיר מתגלה מנקודת מבט חדשה ומקורית.
שני חללי התערוכה חושפים בפנינו מרחב עירוני המגולם באמצעים חזותיים – דו־ממדיים ותלת־ממדיים – ודרכם אנו כצופים מתוודעים לעברה של חיפה, להווה שלה ואולי גם לעתידה.
התערוכה מבקשת לתת כבוד לאוסף הכרזות והכרוזים המרשים של הארכיון הציוני ולמצוא בו את הייחוד החיפאי דרך פרשנות רלוונטית וחדשה לאוסף ההיסטורי.

שעות פתיחה:

חמישי: 16:00-20:00, שישי: 10:00-14:00,  שבת-ראשון: 10:00-16:00

חג הפרח' קרדיט: הארכיון הציוני המרכזי



"פעולה מתוזמנת" / אירוע נעילת תערוכה והשקת ספר BIDUD

פתיחה: שישי, 3.7.20, בשעה 12:00
נעילה: שבת, 4.7.20, בשעה 16:00

בית הנסן ו-BIDUD מזמינים אתכם/ן לאירוע הסגירה של התערוכה "פעולה מתוזמנת". באירוע תושק מהדורה מיוחדת המאגדת טקסטים שנכתבו במהלך פרויקט BIDUD וסביבו. המהדורה תכלול טקסטים מאת: נירית נלסון, רועי ברנד, מורן סולומרסקי, ורדית גרוס, עמית שמאע, יואב רונאל, קרן גולדברג, ניב פרידמן, אבי לובין, גליה פסטרנק, אלכס בן-ארי ותמיר ארליך.

התערוכה ״פעולה מתוזמנת״ התגבשה בתהליך מתמשך של עבודה עם אמנים/ות, אוצרים/ות וכותבים/ות במהלך חודשי ההסגר של משבר הקורונה.

כל אחד ואחת מהם/ן הציג/ה פרויקט במסגרת ״BIDUD Residency״, פלטפורמה דיגיטלית שפעלה ברשת בתקופת המשבר וכללה 45 פרויקטים מאת יותר מ-50 יוצרים/ות. הפרוייקט הנסיוני התפתח תוך כדי תנועה, והזמין את המשתתפים להגיב בדרכים שונות למציאות המגבילה והמשתנה. הוא יצר סביבו תחושת קהילתיות יוצאת דופן ואף מוזרה, כזו הנובעת דווקא מההפרדה קיצונית. התערוכה ״פעולה מתוזמנת״ אינה תרגום של ״BIDUD Residency״ במרחב הפיזי, אלא המשך של הניסוי, במציאות החדשה, כאשר מפגש פיזי מתאפשר. כתערוכת בזק היא המשיכה להתגבש עד לרגע פתיחתה וגם לאחר מכן.

מובילי הפרויקט: תמיר ארליך ונוי חיימוביץ'

משתתפים/ות: שיר רז, רות פתיר, איתמר שטמלר, ליאור זלמנסון, אודי אדלמן, רעות קרן, שחר אפק, רועי ברנד, גילי סיטון, דוד דובשני, מתן אורן, מיכל הלפמן, הילה טוני נבוק, אורי הולבן, יסמין כספין, טליה ישראלי, ניר הראל, אלכס בן-ארי, רוני קרפיול, ניב פרידמן, עומר שיזף, נעמה בר-אור ועירא שליט, עידו גורדון, יעל פרנק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *