רב ערב 09.06.20

צייר הנודד: אפרת גל-נור והלל רומן בשיחה על האישי, החברתי והפוליטי בציורי נוף | ״אני ואת והשדה הפתוח״ / יוחנן דרוקר וניבה שגב | Timed Act פעולה מתוזמנת / תערוכת בזק קבוצתית | שיח גלריה בתערוכה "חור גדול באמצע"

צייר הנודד: אפרת גל-נור, שלומי ללוש והלל רומן בשיחה על האישי, החברתי והפוליטי בציורי נוף

שלישי, 23.6.20 בשעה 20:00

תל-אביב – הרצליה – טייבה – קיבוץ גבעת חיים – אום אל פחם – עין חרוד – מגידו – עפולה. שבע תחנות סימנה אפרת גל-נור במשך מסע בן כשנתיים, אליו יצאה בעקבות גיבור ספרו של עמוס קינן, "הדרך לעין חרוד". כמו ספרו של קינן, כך גם ציוריה של אפרת גל-נור מתבוננים בנוף כרווי מראש באידיאולוגיה והיסטוריה. מעבודותיה נשקפים הרשמים והתובנות שהותיר בה המסע, ביחס לתמונה העכשווית, המורכבת והחמקמקה של ישראל כפי שהצטיירה לה בדרך מתל-אביב לעין חרוד. ״עפולה החופשית", התערוכה האחרונה והמסכמת של המסע, מציגה עבודות מהדרך כולה וכן עבודות חדשות משתי התחנות האחרונות של המסע: מגידו ופארק עפולה. התערוכה נפתחה מחדש בתחילת החודש והיא תוצג בגלריה העירונית עפולה עד ה-28 ביוני.

במפגש, שיתקיים בגלריה וישודר במקביל גם בפייסבוק לייב בעמוד הפייסבוק של הגלריה, יעסקו אפרת גל-נור והלל רומן – ראש תחום ציור במדרשה לאמנות בית-ברל, בעמדה המסורתית של צייר הנוף, וכיצד ניתן לחשוב אותה בהיבטים נוספים פוליטיים, מגדריים ועוד.

"חייבת לצאת מתל אביב" – סרטון על רקע פס קול מתוך העבודה "רדיו עפולה החופשית" שנעשתה בשיתוף עם תושבי המקום ותנועת תרבות עפולה

אתר "הדרך לעין חרוד-מסע עכשווי"

הגלריה העירונית לאומנות עפולה – רח' חטיבה תשע מס' 15

ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום



״אני ואת והשדה הפתוח״ / יוחנן דרוקר וניבה שגב

פתיחה: חמישי, 11.6 מהשעה 16:00, ללא פתיחה רשמית

מפגשי גלריה בהשתתפות האמנים: ימי חמישי, 18.6, 25.6, 2.7, בשעה 17:30
מפגשים אינטימיים של עד 15 אנשים, בהרשמה מראש
נעילה: 11.7.20

"פעם, בימים רחוקים בארץ אחרת, עמדתי מול עמק עטוי שמיכת ערפל. בהרים ממזרח הפציע לאיטו בכתום בוהק כדור השמש. על חומת הזכוכית שלפני זלגו אגלי הטל. ובצילום נראו ברושים שנכוו בשמש העזה. כמו בישרו על הקיץ הנורא שיבוא".

ניבה שגב

 

זו תערוכה של שניים. מזה שלושה עשורים יוחנן וניבה בזוגיות. יוחנן צייר, ניבה מצלמת וכותבת. יש ביניהם שיתוף פעולה שצמח באופן ספונטני, ללא כוונה תחילה. התהליך מתחיל בצילומים שניבה מצלמת תוך כדי שיטוט בטבע. לאחר מכן יוחנן מביט בתוצרים, בוחר את מה שמעורר בו השראה, נוגע ומסקרן אותו. ניבה מתבוננת בעבודה המוגמרת, מנסה למצוא בה סימנים שמחברים אותה אליה, מגיבה בטקסט.

יוחנן מצייר בעיקר את נופי המקום, מעין הצהרת אהבה מהולה בתחושת אבדן. הצבעוניות עזה, חמה ומתפרצת. הוא משתמש בצבעי אקריליק, בגירים ועפרונות פחם ופסטל ובחומרים בלתי שגרתיים כמו תבלינים, חול, זפת, קפה וברזלית.

ניבה מנסה בצילומיה למצוא את הייחודי בדברים השגרתיים, הבנאליים. החצר האחורית מעניינת אותה. מראות טבע מרגשים אותה. צמיחה והתכלות, חיים ומוות, כאב וכאוס בצד השלווה הפסטורלית. האורות והצללים שיוצרים לעיתים אווירת מסתורין, לפעמים איזו פיוטיות. יש הרבה מחיצות וגדרות, קרעים, שברים, הצצות, פתוח סגור. כיסוי וגילוי. השתקפויות. מראות מבעד ומבטים ישירים. והצורך בכתיבה מלווה אותה מזה ימים רבים.

שעות פתיחת הגלריה: רביעי 9:00-13:00, חמישי 16:00-20:00, שישי 9:00-13:00, שבת 10:00-14:00 או בתיאום מראש עם זיוה ילין 0547918049 או סופי ברזון מקאי 0547918464



Timed Act פעולה מתוזמנת / תערוכת בזק קבוצתית

בית הנסן  – מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה

נעילה: 4.7.20

תערוכה זו התגבשה מתוך תהליך מתמשך של עבודה עם אמנים.ות, אוצרים.ות וכותבים.ות במהלך חודשיי ההסגר שנגרם על ידי משבר הקורונה. הרכיב הקושר בין המשתתפים.ות הוא בחירתם.ן ליצור ולשתף את עבודתם במהלך תקופה יוצאת דופן זו. כל אחד ואחת מהם.ן הציג.ה פרויקט ב-BIDUD Residency, פלטפורמה דיגיטלית שפעלה ברשת בין ה-29 במרץ וה-16 במאי. BIDUD כלל 45 פרויקטים שנעשו על ידי יותר מ-50 יוצרים.ות. זה היה פרויקט ניסיוני שהלך והתפתח עם הזמן והזמין את המשתתפים להגיב בדרכים שונות למציאות המגבילה והמשתנה. הוא יצר סביבו תחושת קהילתיות יוצאת דופן ואף מוזרה, כזו הנובעת דווקא מהפרדה קיצונית. פעולה מתוזמנת היא אינה תרגום של BIDUD Residency במרחב הפיזי, אלא המשך של הניסוי, עכשיו, כאשר מפגש פיזי מתאפשר. כתערוכת בזק היא תמשיך להתגבש ולהתנסח עד לרגע הפתיחה ואף לאחר מכן.

פעולה מתוזמנת ממסגרת רגע מסוים בזמן ומגיבה מתוך מאפייניו הייחודיים. במקום להתרחב ולהתפשט, היא מתקיימת כקפסולת זמן ייחודית וסגורה. היא מיידית ואינטואיטיבית, יורה באפלה. רגע ההיווצרות מוגבל, אבל הוא מתרחש בין אם היא פוגעת או לא.

התערוכה היא פרויקט משותף של יוצרים ומאתגרת את ההפרדה הלעיתים ארכאית בין אמנים ואוצרים. תהליך העבודה מעלה שאלות כמו: מה טיבה של קהילה זו שהתגבשה בתקופת משבר? כיצד משבר זה השפיע על הפרקטיקה של היוצרים.ות? מה נבחר להציג ולחשוף עכשיו כאשר תערוכה פיזית אפשרית? מה המשמעות וההשלכות של אמנות מתוזמנת? ואלו נרטיבים יתגבשו לאחר שלושה חודשים של עבודה משותפת?

אוצרות: תמיר ארליך ונוי חיימוביץ'

הפקה: סמדר צוק

משתתפים.ות: שיר רז, רות פתיר, איתמר שטמלר, ליאור זלמנסון, אודי אדלמן, רעות קרן, שחר אפק, רועי ברנד, גילי סיטון, דוד דובשני, מתן אורן, מיכל הלפמן, הילה טוני נבוק, אורי הולבן, יסמין כספין, טליה ישראלי, ניר הראל, אלכס בן-ארי, רוני קרפיול, ניב פרידמן, עומר שיזף, נעמה בר-אור ועירא שליט, עידו גורדון, יעל פרנק

לצד התערוכה יושק במהדורה מיוחדת אסופת טקסטים מתוך BIDUD Residency (ועוד). הספר כולל טקסטים של: נירית נלסון, רועי ברנד, מורן סולומרסקי, ורדית גרוס, עמית שמעא, יואב רונאל, קרן גולדברג, ניב פרידמן, אבי לובין וגליה פסטרנק.

 

למידע נוסף: hansen.co.ilלאירוע פייסבוק

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, גדליהו אלון 14, ירושלים

שעות פתיחת הגלריה: ראשון- חמישי בשעות: 10:00-18:00, שישי-10:00-16:00, שבת: 10:00-18:00



שיח גלריה בתערוכה "חור גדול באמצע"

גלריה P8, הפטיש 1, תל אביב

שישי, 12.06.20, בשעה 12:00
נעילה: שבת, 13.06.20

באמצעות צילום וסטופ מושן חוקרת האמנית לי ברבו את סיפורה של הנדוניה ואת המטען התרבותי המתלווה למעברים בין דורות ומדינות. ברבו היא סוציולוגית של חפצים, טקסטיל וזיכרונות, אותם היא חוקרת כמסמכים תרבותיים. התערוכה מסווגת זיכרונות לנושאים ובוחנת אותם תחת זכוכית מגדלת: מה רלוונטי? מה יכול להישאר? איזה זיכרון יוצר מציאות לא רצויה? מה אנחנו שומרות ומה אנחנו בוחרות להשאיר מאחור?

לקראת נעילת התערוכה יתקיים שיח גלריה בהשתתפות אוצרת התערוכה איריס פשדצקי והאמנית לי ברבו. נדבר על מקור העבודות ותהליכי עבודה אבל גם על החור הגדול שנפער בזמן ובמרחב מאז פתיחת התערוכה ועד היום.

השיח יתקיים בהתאם להנחיות הבטיחות, אנא הרשמו מראש בלינק

1 תגובות על “רב ערב 09.06.20”

    אם הציור על ההזמנה הוא של אפרת גל-נור, אז הוא נראה ממש כמו של אחת הציירות מה'ברביזון החדש' ובכלל…להישען על 'הדרך לעין חרוד' ואחר כך לשמוע על החברתי והפוליטי בציורי הנוף מפיהם של ראשי תחום הציור.
    'התחום', זה מה שנשאר מהציור ב'מדרשה'
    הו התחום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *