רב ערב 05.05.20

מכיוון שעוד לא לגמרי ברור מתי מוסדות התרבות ייפתחו מחדש, נמשיך להשתמש בפלטפורמה הזו ובמקום הניוזלטר הקבוע שלנו, שמעדכן על אירועי אמנות ותרבות נבחרים בכל שבוע, נציע כמה דברים שאפשר וכדאי לעשות גם עכשיו ועדכונים חשובים על הקורה בעולם האמנות והתרבות בארץ

קוראות וקוראים יקרים,

אנחנו מקווים שאתם מוצאים ומוצאות את עצמכן בשגרה החדשה אליה נכנסנו. נדמה שמושג השגרה מגדיר את עצמו מחדש מדי יום ביומו כעת. מכיוון שעוד לא לגמרי ברור מתי מוסדות התרבות ייפתחו מחדש, נמשיך להשתמש בפלטפורמה הזו ובמקום הניוזלטר הקבוע שלנו, שמעדכן על אירועי אמנות ותרבות נבחרים בכל שבוע, נציע כמה דברים שאפשר וכדאי לעשות גם עכשיו ועדכונים חשובים על הקורה בעולם האמנות והתרבות בארץ. דווקא בעת הזו אנו מקווים ש״ערב רב״ יהווה עבורכם מרחב וירטואלי ששומר על שפיות, עוזר להתנתק קצת מהחדשות ולאזן את הימים המורכבים הללו.

מאחלים בריאות,

יונתן, רונן, לי, עדן // מערכת ערב רב



דדליין מעודכן:

קול קורא מכנס ירושלים לאמנות #5:  רגע האמת

בתאריך 28.10.20 יערך כנס ירושלים לאמנות #5, ביוזמת פסטיבל מנופים וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״. כותרת הכנס היא ״רגע האמת״.

רגע האמת הוא נקודת הכרעה או אירוע משמעותי, שמחייב את האדם לקבל החלטה ומעמיד אותה ואת השלכותיה במבחן. יחד עם זאת, נדמה כי בתקופה הנוכחית ההגדרה ה״קלאסית" של רגע אחד של אמת או הכרעה הרת גורל, יכולה להתמוסס בן רגע. ניתן למצוא דוגמאות רבות למתח בין תפיסות אמת ומשמעותן בשנים האחרונות, שבהן נדמה שהעולם מיטלטל בין פייק ניוז, עובדות אלטרנטיביות ודימויים בדיוניים שעובדו כתמונות מציאות, דיווחים בהולים על אפוקליפסה אקלימית ממשית שמחכה לכדור הארץ והאנושות מעבר לפינה וטענות לבהלת יתר ואי-הבנה של תוצאות וניסויים מדעיים. רגעים כאלה, שבהם מתעורר ספק באשר ליכולת לדעת את האמת, מהווים בעצמם רגעי אמת המעמידים את האדם בפני הכרעות שעשויות להיות גורליות.

רגע האמת יכול להתבטא במהלך אקטיבי או פסיבי, הוא יכול ליצור הזדמנות לווידוי או לחילופין לביסוס של סיפור כוזב. רגע האמת יכול להיות פרטי ואישי, קולקטיבי, קהילתי, מדיני ואף גלובלי. הוא יכול לחשוף את האמת הקיימת או לכונן אמת חדשה, כאשר כל מהלך וכל כיוון שיבחר ישפיע על העתיד באופנים שעשויים להיות דרמטיים. כפועל יוצא מכך, אמנים, הוגים ובני אדם באשר הם נדרשים לפעול, לחשוב ולתכנן תוכניות כאשר הם נתונים מצד אחד לאי אמון מוחלט בתפיסות מציאות ובמתווכיה, ומצד שני לאי ידיעה וחוסר ביטחון באשר לקיום האנושי בעתיד.

בין הנושאים שיידונו בכנס:

  • כיצד ניתן לדעת שרגע האמת הגיע
  • מהו רגע האמת באמנות
  • מה תפקידו של האמן ברגעי אמת
  • מה בין רגע האמת לרגע האחרון
  • מהי ״הוראת השעה״ – מה נדרש לעשות ברגע האמת
  • ״האמת שלי״, ״האמת שלך״ וה״אמת שלה״

חוקרים/ות ויוצרים/ות מוזמנים/ות להגיש הצעות להרצאות ופרזנטציות שיוצגו בכנס ירושלים לאמנות #5

משך ההרצאות: 20 דקות

משך הפרזנטציות: 10 דקות

הצעות באורך של עד 300 מילה יש לשלוח לכתובת: [email protected]

דד ליין מעודכן להגשת הצעות: 15 במאי 2020

תשובות ימסרו עד לתאריך: 17 ביוני 2020

עורכי הכנס: רינת אדלשטיין, רונן אידלמן ויונתן אמיר



ART4HEART

מכירת אמנות ישראלית למען עמותת פתחון לב

מכירת ההתרמה תערוכת מכירה אונליין של אמנות ישראלית למען "עמותת פתחון לב". התערוכה הוקמה בשיתוף פעולה של שלוש יזמות משדה האמנות: ליטל מגידיש, דניאל צדקה כהן וגילי סיטון, ועמותת פתחון לב.

התערוכה שמה לה למטרה לתמוך ולעודד אמניות ואמנים ישראלים להמשיך וליצור, ובעיקר לסייע לאוכלוסיות מוחלשות בתקופה מורכבת זו.

עמותת פתחוןלב היא ארגון א-פוליטי וללא כוונות רווח, שנוסד ב-1998 ופועל לשבירת מעגל העוני הבין-דורי בישראל. הארגון מסייע למעל 160,000 נפשות מדי שנה ללא הבדל מין, דת, גזע, מוצא או לאום.

במכירה מוצעות עשרות עבודות אמנות ישראלית עכשווית בטווח המחירים 500-5000 ש"ח. הכנסות התערוכה יחולקו באופן שווה בין עמותת פתחון לב והאמניות.ים התורמות.ים.

האמניות.ים המשתתפות.ים הן מהמובילות.ים והמעניינות.ים בסצנת האמנות הישראלית, ביניהן.ם: אורן פישר, מרים כבסה, שי יחזקאלי, מיה בלוך, פסי גירש, ניר אדוני, נעמה רוט, בועז נוי, מארק ישאייב, טליה קינן ועוד רבות וטובים.

אתר המכירה פתוח כעת לרכישה ויעמוד עד ה-30.5 בלבד בשיטת כל הקודמ.ת זוכה. בין העבודות יש ציורים, רישומים, הדפסים וצילומים.

אנו מקוות שתפתחו את הלב, תתחדשו באמנות ישראלית משובחת, ותסייעו לצמיחה ושיקום של המשק הישראלי.

רכישת העבודות ופרטים נוספים נמצאים באתר ART4HEART

יובל אצילי



Looking at her Reflection

פתיחה: 23.4.20

נעילה: 23.5.20

קישור לתערוכה: lookingatherreflection.com

שם התערוכה Looking at her Reflection מבוסס על ציור של הציירת אירה יאן משנת 1912, גם הוא בין המוצגים.

את טקסט התערוכה כתבה האמנית והצלמת הבינלאומית ליז דשנס (1966), מרצה באוניברסיטאות קולומביה וייל, חיה ועובדת בניו יורק. לצדו נמצא טקסט נוסף, המציע קריאה אחרת של העבודות המוצגות, תוך התייחסות לכתביו של ההוגה והפילוסוף מוריס בלאנשו.

אצרה את התערוכה האמנית יאנה רוטנר (1988), חיה ועובדת בתל אביב, בוגרת תואר ראשון במחלקה לצילום באקדמיה לאמנות בצלאל ותואר שני בינתחומי באמנויות ומדעי הרוח מאוניברסיטת תל אביב. עבודותיה הוצגו בתערוכות בארץ ובעולם ביניהם גלריה ברוורמן, גלריה אינדי, המרכז לאמנות עכשווית לייפציג, קונסטפריין נירנברג (אגודת אלברכט דירר). עבודתה נמצאת באוסף המוזיאון לאמנות האסלאם, ירושלים.

אמנים מציגים: אירה יאן, יהודית סספורטס, ליז דשנס, יאנה רוטנר, יסמין דייויס, יוסי ברגר, פיטר רוהר, ורוניקה ניקול טטלבאום, אביבה אורי, סוזן ליפסקי aka מאיר אגסי, אנהמארי שוורצנבאך, ברניס אבוט.

אינסטגרם – https://www.instagram.com/yana_rotner

פייסבוק – https://www.facebook.com/events/851439041992508/

אתר – www.kianwalberg.com

Peter Roehr – Untitled (Hair), Film-montage, 1965



"בובות", סרט הקאלט של שי לי עוזיאל ועוז מלול לצפייה חופשית!

‎סרטם של עוז מלול ושי-לי עוזיאל מתאר את הרפתקאותיהם של האמנים במהלך יצירת פסל שהוזמן על ידי מוזיאון גדול לתערוכת ילדים. בהתאם לזיקה של האמנים לאנטי-מקצועיות, הפסל המתקבל הוא מרושל, חובבני, וכושל אנלוגית. מוגבלים במשאבים וידע, האמנים מלגלגים על התהליך האמנותי בעודם מנסים ליצור עבודת אמנות כנה. התהליך היצירתי המקביל לתהליך הפקת הפסל מרמז על כך שלמעשה שני התהליכים לעולם אינם נגמרים. המוצר, או יצירת האמנות, קיים פחות בזכות עצמו ויותר כנסיבות היווצרותו. הסרט ״בובות״ מהווה ביקורת שנונה על הדרך בה איכות וערך נקבעים, ועל משמעות האותנטיות בעידן של מקצועיות.

לצפייה

מתוך "בובות", סרטם של שי לי עוזיאל ועוז מלול



ארטפורט מרחיבה את תכנית הרזידנסי שלה לאמנים מחוץ למרכז

תכנית הרזידנסי של ארטפורט, הפועלת במשכנה החדש בתל אביב בבניין הכולל חלל תצוגה מרכזי, חללי סטודיו אישיים, חללי פרויקטים ועוד, שמחה לבשר על הרחבת פעילותה לחיזוק הקהילה המקומית, ולהזמין בחודשים הקרובים (יוני-יולי 2020) אמנים המתגוררים מחוץ למרכז לתוכנית רזידנסי בת חודשיים בתל אביב.

התוכנית תפעל בחודשים יוני-יולי, ותהיה פתוחה לאמנים המתגוררים במרחק של 100 ק"מ ויותר מתל אביב, המעוניינים לעבוד בסטודיו ולשהות במרכז למשך מינימום של שלושה ימים בשבוע. במסגרת התוכנית, יזכו האמנים למגורים בדירה ביפו וסטודיו בבניין ארטפורט, לצד מלגה של 2,500 ₪ לכיסוי הוצאות, נסיעות ופיתוח פרויקט.

בימים מאתגרים אלו, תכנית הרזידנסי ומרכז האמנות ארטפורט, רואה חשיבות גבוהה בתמיכה ועידוד יצירה בקרב קהילת האמנות.

לפרטים מלאים והגשת בקשה



קול קורא לתמיכה באמנות בפריפריה

״בשביל האמנות״ היא קרן לתמיכה באמנות בפריפריה, שנוסדה מתוך רצון לצמצם ככל האפשר את הפערים שבין עולם האמנות שבמרכז לזה שבמרחב הפריפריאלי, ובמטרה לקדם את נוכחות האמנות החזותית בפריפריה, לתמוך בה ולעודד את יצירתה. בשלב ראשון הקרן תתמוך בפרויקטים המיועדים לחללי תצוגה מוכרים בפריפריה.

לפרטים נוספים



אלו זמנים מאתגרים כלכלית לכולנו

ערב רב הוא יוזמה עצמאית, ואנחנו כעת מסכמים עשור של פעילות במהלכו הפכנו לפלטפורמה הרחבה ביותר לדיון תאורטי וביקורת על אמנות בשפה העברית. ההישרדות הכלכלית של המגזין גבולית מאד גם בשגרה, כאשר ההכנסות והתמיכות משמשות בעיקר למימון בסיסי של תשתיות, הפקה וכיו״ב.

רצינו להזכיר שניתן לתמוך בפעילות של ״ערב רב״ באמצעות תרומה חודשית או תרומה חד-פעמית. היכנסו לקישור ועזרו לנו להמשיך לעשות עיתונות תרבות עצמאית, מגוונת והוגנת.

http://www.erev-rav.com/donation

1 תגובות על “רב ערב 05.05.20”

    " בהתאם לזיקה של האמנים לאנטי-מקצועיות, הפסל המתקבל הוא מרושל, חובבני, וכושל אנלוגית".

    כמה פעמים אפשר לחזור על המשפט הזה ?
    לפחות שיתנו קרדיט לכמה מהאמנים/יות המובחרים של 'דלות החומר' והפוסט פוסט פוסט קונספטואלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *