רב ערב 21.04.20

במקום הניוזלטר הקבוע שלנו, שמעדכן על אירועי אמנות ותרבות נבחרים בכל שבוע נציע כמה דברים שאפשר וכדאי לעשות בבית, אירועים שמתקיימים במרחב הווירטואלי ועדכונים חשובים על הקורה בעולם האמנות והתרבות.

קוראות וקוראים יקרים,

אנו מקווים שאתם מוצאים ומוצאות את עצמכן בשגרה החדשה אליה נכנסנו. בינתיים ועד שהמצב ישתנה, נמשיך להשתמש בפלטפורמה הזו ובמקום הניוזלטר הקבוע שלנו, שמעדכן על אירועי אמנות ותרבות נבחרים בכל שבוע, נציע כמה דברים שאפשר וכדאי לעשות בזמן המרובה בבית, אירועים שמתקיימים במרחב הווירטואלי ועדכונים חשובים על הקורה בעולם האמנות והתרבות בארץ. דווקא בעת הזו אנו מקווים ש״ערב רב״ יהווה עבורכם מרחב וירטואלי ששומר על שפיות, עוזר להתנתק קצת מהחדשות ולאזן את הימים המורכבים הללו.

מאחלים בריאות,

יונתן, רונן, לי, עדן // מערכת ערב רב



קדימון וערב רב מציגים: ״Private Parking״

רביעי, 22.4.20, בשעה 20:00

אסופת "קדימון" וערב רב מזמינות ומזמינים אתכם/ן לשידור חי בו יוקרנו עבודות וידיאו של זואי מארדן, רדגריטס, סלומה שטריוט ופיליפאנדרס סקרפיק ורוני קרפיול.

יחדיו נתנסה ביצירת סימולציה ביתית לחוויית הדרייב-אין באינטרנט ונקיים שיחה בשידור חי עם זואי מארדן.

אסופת ״קדימון״ היא אסופת וידאו נודדת המתארחת בחללים שונים בישראל, באירופה ובמרחב הווירטואלי, ומציגה עבודות של אמנים/יות מקומיים/יות ובינלאומיים/יות. האסופה הוקמה בשנת 2019, באוצרותן של שלי רייך וכרמל ברנע ברזנר ג׳ונס. האסופה שואפת להתמודד עם יחסי הייצוג והאפיון של "תרבות תקשורת מבוססת מסך".

מה הם התהליכים האסתטיים המובילים ונובעים מצריכת העצמי, האחר והמסך, במסך? וכיצד פואטיקת המסכים מובילה אותנו למרחב אוקסימורוני ולמשבר זהות בחיי היום יום?

רוני קרפיול, "War Assistant", סטיל מתוך וידאו

תכנית האירוע:

הקדמה עם האוצרות

זואי מארדן (2018), 2:53 דקות, ״Little Lo Ting״

רדגריטס (2018), 0:58 דקות, ״I Feel Nothing״, חלק מסדרת עבודות בשם ״Public Emotions״

(העבודה תוקרן פעמיים)

סלומה שטריוט ופיליפאנדרס סקרפיק (2020), 2:53 דקות, ״TE LE PATH״

רוני קרפיול (2019), 6:05 דקות, ״War Assistant״

זואי מארדן (2020), 2:59 דקות, ״The Tentacles of COVID Capitalism״

20:20 – שיחת אמן עם זואי מארדן.



ההכנות לתחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני בפסטיבל הקולנוע בירושלים נמשכות!

התחרות נערכת במסגרת ״אמנות בצומת״, ביוזמת ותמיכת קרן משפחת אוסטרובסקי ובהפקת מרכז לאמנות ומחקר מעמותה. התחרות מתמקדת בקולנוע כאמצעי הבעה עצמית ובוחנת את הגבולות החדשניים וחסרי המעצורים של הדימוי הנע.

פרסי השנה:

פרס ליה ון ליר על שם רבקה סקר על סך 15,000 ש״ח

פרס קרן משפחת אוסטרובסקי על סך 10,000 ש״ח

דד ליין ההגשות: יום ראשון, 10.05.20, בחצות.

לינק למידע והרשמה

מישל פלטניק, סטיל מתוך "בראשית", התחרות לאמנות וידאו וקולנוע נסיוני 2017



תיאטרון מסתורין מציג את ״UNCAGED״: הצגת מתח חדשה ב"זום"!

כל ראשון, חמישי ושבת בשעה 22:00

הצגה שהיא מותחן-קומיקס לעשרה שחקנים המוצגת באמצעות אפליקציית "זום". ההצגה ״UNCAGED״ משתמשת בריבוי המסכים ב"זום" ככלי בסיפור העלילה, ומשלבת לצד השידור החי גם אנימציה וסרטונים ערוכים. את ההצגה מעלה תיאטרון מסתורין, שמתמחה בהצגות בחללים לא שגרתיים. עלילת המחזה עוקבת אחר דרור אביבי, אזרח מן השורה. רגע לפני שהוצא לחל"ת מעבודתו, הוא לוקח משהו שאסור היה לו לקחת – ומסתבך עם האנשים הלא נכונים.

מחיר "כרטיס" – לינק אישי להצגה – הוא 35 שקלים, שמאפשרים להמשיך לקיים את פעילות התיאטרון ולשלם לשחקנים גם בימים אלה.

רכישה באתר www.mystorin.com/uncaged

כרטיס למופע ביום ראשון הבא, ה-26.4.20, יוגרל בין קוראי רב ערב שישלחו מייל עד יום שבת, ה-25.4.20 בשעה 21:00

מתוך ההצגה UNCAGED



עדיין מקבלים הצעות:

קול קורא מכנס ירושלים לאמנות #5:  רגע האמת

בתאריך 28.10.20 יערך כנס ירושלים לאמנות #5, ביוזמת פסטיבל מנופים וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״. כותרת הכנס היא ״רגע האמת״.

רגע האמת הוא נקודת הכרעה או אירוע משמעותי, שמחייב את האדם לקבל החלטה ומעמיד אותה ואת השלכותיה במבחן. יחד עם זאת, נדמה כי בתקופה הנוכחית ההגדרה ה״קלאסית" של רגע אחד של אמת או הכרעה הרת גורל, יכולה להתמוסס בן רגע. ניתן למצוא דוגמאות רבות למתח בין תפיסות אמת ומשמעותן בשנים האחרונות, שבהן נדמה שהעולם מיטלטל בין פייק ניוז, עובדות אלטרנטיביות ודימויים בדיוניים שעובדו כתמונות מציאות, דיווחים בהולים על אפוקליפסה אקלימית ממשית שמחכה לכדור הארץ והאנושות מעבר לפינה וטענות לבהלת יתר ואי-הבנה של תוצאות וניסויים מדעיים. רגעים כאלה, שבהם מתעורר ספק באשר ליכולת לדעת את האמת, מהווים בעצמם רגעי אמת המעמידים את האדם בפני הכרעות שעשויות להיות גורליות.

רגע האמת יכול להתבטא במהלך אקטיבי או פסיבי, הוא יכול ליצור הזדמנות לווידוי או לחילופין לביסוס של סיפור כוזב. רגע האמת יכול להיות פרטי ואישי, קולקטיבי, קהילתי, מדיני ואף גלובלי. הוא יכול לחשוף את האמת הקיימת או לכונן אמת חדשה, כאשר כל מהלך וכל כיוון שיבחר ישפיע על העתיד באופנים שעשויים להיות דרמטיים. כפועל יוצא מכך, אמנים, הוגים ובני אדם באשר הם נדרשים לפעול, לחשוב ולתכנן תוכניות כאשר הם נתונים מצד אחד לאי אמון מוחלט בתפיסות מציאות ובמתווכיה, ומצד שני לאי ידיעה וחוסר ביטחון באשר לקיום האנושי בעתיד.

בין הנושאים שיידונו בכנס:

  • כיצד ניתן לדעת שרגע האמת הגיע
  • מהו רגע האמת באמנות
  • מה תפקידו של האמן ברגעי אמת
  • מה בין רגע האמת לרגע האחרון
  • מהי ״הוראת השעה״ – מה נדרש לעשות ברגע האמת
  • ״האמת שלי״, ״האמת שלך״ וה״אמת שלה״

חוקרים/ות ויוצרים/ות מוזמנים/ות להגיש הצעות להרצאות ופרזנטציות שיוצגו בכנס ירושלים לאמנות #5

משך ההרצאות: 20 דקות

משך הפרזנטציות: 10 דקות

הצעות באורך של עד 300 מילה יש לשלוח לכתובת: [email protected]

דד ליין להגשת הצעות: 15.5.20

תשובות ימסרו עד לתאריך: 17.6.20

עורכי הכנס: רינת אדלשטיין, רונן אידלמן ויונתן אמיר

מתוך הרצאתה של האמנית מירל לדרמן יוקליס בכנס ירושלים לאמנות #2, "מה עושים עם אמנות"



גבולות הרשת ואובייקטים של תשוקה: מפגש וסיור מודרך בעבודה הווירטואלית פורצת הדרך עם יעל קנרק

World of Awe: Object of Desire

לפני עשרים וחמש שנה יצרה יעל קנרק, אמנית ישראלית תושבת ניו יורק הנמנית על הדור הראשון של אמני הרשת, את וורלד אוף או – יקום וירטואלי מרובה פלאות, נראטיבים והיפר-טקסטים. הפרויקט השאפתני שימש כרגע מעבר בין העידן הראשון של האינטרנט, שסגד להיפרטקסט ולאנונימיות, ובין העידן הנוכחי העוסק בחברתיות ובחיבוריות תמידית כתקווה אנושית.

לכבוד חגיגות רבע מאה לפרויקט פורץ הדרך תערוך קנרק סיור מודרך בעבודה ושיח עם ד"ר ליאור זלמנסון על השאלות העולות ממנה והמגמות באמנות הרשת לאורך השנים.

בימים אלו בהם מושם דגש על הרשת לא רק כזירה להצגת אמנות אלא גם כמדיום למבע האמנותי עצמו אנו שמחים לחזור לעבודה שהקדימה את המגמה הזו בעשרות שנים ונטעה את הבסיס למה שאנו קוראים לו היום net art.

לאירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/161060178564478/



סיפורים למרחקים ארוכים / שיחה בהשתתפות גלית סיון ועדי אנגלמן

רביעי, 22.4.20, בשעה 20:00

"בתים נבנים על ידי האנשים שחיים בהם, והחוכמה היא להשתמש במה שיש". חסן פתחי

סיפור פשוט והוצאת אסיה מזמינות אתכן/ם לשיחה עם גלית סיון ועדי אנגלמן לכבוד צאת הספר החדש "אדריכלות לעניים – ניסוי במצרים הכפרית", מאת חסן פתחי ובתרגום מיכל שלו.

גלית סיון, בנאית אדמה והעורכת המדעית של הספר, ועדי אנגלמן, מנהלת עמותת מרסל לקידום אמנות ותרבות ומוציאה לאור-שותפה של הספר (ביחד עם מרב שאול, אסיה הוצאה לאור), ישוחחו על בניה אקולוגית, כלכלה אלטרנטיבית, העולם היפה והמתוקן שנרצה לפגוש אחרי הנגיף ועוד, בעקבות התרגום החדש לעברית של הספר "אדריכלות לעניים" מאת האדריכל ההומניסט המצרי הנודע חסן פתחי (1900-1989).

האירוע יתקיים דרך אפליקציית ״זום״, וישודר תוך כדי בלייב בעמוד הפייסבוק של סיפור פשוט.
לאירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/3117000138322728/



אלו זמנים מאתגרים כלכלית לכולנו

ערב רב הוא יוזמה עצמאית, ואנחנו כעת מסכמים עשור של פעילות במהלכו הפכנו לפלטפורמה הרחבה ביותר לדיון תאורטי וביקורת על אמנות בשפה העברית. ההישרדות הכלכלית של המגזין גבולית מאד גם בשגרה, כאשר ההכנסות והתמיכות משמשות בעיקר למימון בסיסי של תשתיות, הפקה וכיו״ב.

רצינו להזכיר שניתן לתמוך בפעילות של ״ערב רב״ באמצעות תרומה חודשית או תרומה חד-פעמית. היכנסו לקישור ועזרו לנו להמשיך לעשות עיתונות תרבות עצמאית, מגוונת והוגנת.

http://www.erev-rav.com/donation

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *