רב ערב 04.02.20

"שקיעה" / עינת עריף-גלנטי | "שמיים שבורים" / ענבל מדס-פלור מארחת את מורן פישר | ״להדביק את המים – Chasing Water״ / מאירה תדמור | בור פתוח ברשות הרבים: אירוע שיטוט בין בורות המים וחללי מעמותה בבית הנסן

"שקיעה" / עינת עריף-גלנטי

הגלריה בסדנאות האמנים בירושלים, האומן 26, קומה 3, א.ת תלפיות, ירושלים

פתיחה: שבת, 8.2.20, בשעה 20:00
אוצרת: סאלי הפטל נוה

תערוכה זו עוסקת בהשלכות של יחסי האדם והטבע על מצב הים התיכון ובמתח בין היופי לזיהום, שמתקיימים (עדיין) זה לצד זה בתוך הקטסטרופה האקולוגית. עריף-גלנטי מבקשת להציג מעין דין וחשבון לא רשמי של המציאות, לשטוח את ממדי האסון האקולוגי ולהנכיח, באמצעות התיעוד והעבודות, את תפקידו המרכזי של האדם בהרס.

לארוע בפייסבוק

שעות פתיחה: שני ורביעי בשעות 10:00-16:00, חמישי בשעות 12:00-20:00, שישי בשעות 10:00-14:00 ובתאום מראש

עינת עריף-גלנטי, "הליכה לאשקלון", וידאו, 2018, 2:00 דק



"שמיים שבורים" / ענבל מדס-פלור מארחת את מורן פישר

קיר אמן בסדנאות האמנים בירושלים, האומן 26, קומה 3, א.ת תלפיות, ירושלים

פתיחה: שבת, 8.2.20, בשעה 20:00

סדרה חדשה של עבודות נוצרת ומתהווה עדיין, בזמן כתיבת טקסט זה, בסטודיו של פישר; מתוך תחושת דחיפות ליצור משהו חדש, חי ופועם, שמדבר ומגיב אל עולם יפיפייה ובו בזמן כאוטי, אבסורדי, מוצף ובוער. הציורים של פישר נובעים מתוך תשוקה לצבע. הם מורכבים משכבות, לעיתים ציור חדש נעשה על גבי ציור ישן שמבצבץ תחתיו ולעיתים הציורים מתגלגלים דרך דימויים שונים עד שהם מגיעים לנראותם הסופית.

לארוע בפייסבוק

מורן פישר, "שמיים שבורים", קולאז' על קנבס, 2019



״להדביק את המים – Chasing Water״ / מאירה תדמור

בית האמנים, אלחריזי 9, תל אביב

פתיחה: חמישי, 13.2.20
נעילה: 7.3.20

צירופים בלתי אפשריים לצד רצון לרדוף אחר הבלתי ניתן למימוש עומדים בלב העשייה האמנותית של מאירה תדמור, כפי שנרמז בשם תערוכתה. "קצב החיים המסחרר, השתנות מתמדת, צמיחה, התכלות ואי- ודאות"- כל אלה מהווים רקע ליצירתה במשך השנים. במעין מעבדה ניסיונית של פירוק והרכבה, חוקרת מאירה אינטואיציות פנימיות, ומתייחסת לאזכורים היסטוריים וחברתיים. המפגש עם אי הודאות ושאיפה לתקן את המעוות טומנים בחובם תיקון אישי וכללי.

בתערוכה יוצגו קולאז'ים ואובייקטים פיסוליים עשויים "ready made" (בעיקר מגזינים וספרים), תוך שימוש בטכניקה מעורבת. תהליך העבודה כולל פירוק אובייקטים וניתוק דימויים מהקשרם ההגיוני. אחר כך מגיע שלב בניית אובייקטים חדשים העשויים מחיבורים דמיוניים הנושקים לאבסורד.

לארוע בפייסבוק



בור פתוח ברשות הרבים: אירוע שיטוט בין בורות המים וחללי מעמותה בבית הנסן

בית הנסן, ירושלים

חמישי, 13.2.20, בשעה 19:00
אוצרות: לאה מאאוס ויהודית שלוסברג יוגב

ארבעת בורות המים במבנה בית החולים למצורעים בנויים עם שיפוע ההר. אל בורות המים נאספו מי הגשמים בחורף וסיפקו לאורך כל השנה מים חיים לחולים: לשתייה, להשקיית גינות הירק ולחיטוי, כביסה וניקיון החיוניים לטיפול במחלה.

במסגרת התערוכה "ששכחנו מהגשם" (איתמר מנדס פלור באוצרות סלה-מנקה) נקיים את האירוע "בור פתוח ברשות הרבים" – אירוע שיטוט חורפי בחצר בית הנסן, לאור חביות אש ויין חם. באירוע, שלושה אמנים יתערבו בבורות המים בצורה שתדגיש את קיומה של מערכת הזרימה התת קרקעית במקום ואת אפשרות הריפוי הגלומה בה. בקולנוע של מרכז מעמותה תוקרן סדרה של סרטים העוסקים במים ובחללי התערוכה תתקיים הופעה חיה של מעין צדקא.

19:00 – שיטוט בחצר בין בורות המים ובין חללי התערוכה. עבודות בבורות: גליה ליולקו, אמיר בולצמן והגר גורן.

20:00 – הופעה – מעיין צדקה

21:00 – הקרנת סדרת סרטי מים קצרים של האמנים תמר שיפוני ומילי בן חיל, טליה הופמן, דנה לוי, איתמר מנדס פלור והפתעות נוספות

בין לבין יהיו מדורות ויין חם, שיטוט בתערוכה ובסוף הערב הקרנה צפופה ומחממת לב של סרט באורך מלא.

לארוע בפייסבוק

מתוך הסרט ׳יום שיש בו חסד׳״, מאת תמר שיפוני ומילי בן חיים





"רב-ערב" הוא ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות וכנסים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" מפורסמים בתשלום. בנוסף למידע השבועי, מציעה המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע ומתנות למנויים.

1 תגובות על “רב ערב 04.02.20”

    1. "תערוכה זו עוסקת בהשלכות של יחסי האדם והטבע על מצב הים התיכון ובמתח בין היופי לזיהום, שמתקיימים (עדיין) זה לצד זה בתוך הקטסטרופה האקולוגית"
    2. "שמיים שבורים"
    3.״להדביק את המים – Chasing Water״
    4. "בור פתוח ברשות הרבים"
    תגידו לי שזה לא אמיתי ,בבקשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *