רב ערב 21.01.20

מפגש ת(א)עשיה #73 עם אביטל נאור וכסלר | תערוכה, סרט והרצאה במוזיאון תל אביב לאמנות | "This is water / מים" בבית הנסן | ״אינוונטר״ מאת נעה דר – הגרלת כרטיסים לקוראי ערב רב!

מפגש ת(א)עשיה #73: ״תאצרו את העיר״ / אביטל נאור וכסלר

הגלריה של סדנאות האמנים בתלפיות, האומן 26, ירושלים

שימו לב! האירוע נדחה לרביעי, 12.02.20

אביטל נאור וכסלר, האוצרת והמנהלת האמנותית של גלריה ביתא, בשיחה על האופן שבו העיר ככלל וירושלים בפרט משפיעה על המחשבה והפרקטיקה האוצרותית. נאור וכסלר תספר על תערוכות שאצרה שעוסקות בעירוניות ממגוון היבטים, על האופן שבו הרחוב פוגש ומשפיע על האמנות ועל פרויקטים במרחב הציבורי.

לארוע בפייסבוק

יפעת שטיינמץ הרסט, רחובות צפים, ציור על חלונות בית סיידוף רח' יפו, ירושלים, במסגרת ARTBNB 2018, צילום: ילנה קוונטי



תערוכה, סרט והרצאה במוזיאון תל אביב לאמנות

מוזיאון תל אביב לאמנות, אולם קאופמן

לקראת נעילת התערוכה "יש עידן חדש: על הרוחני באמנות" יוקרן הסרט "ההתגלות של הילמה אף קלינט" בליווי הקדמה של האוצרת רותי דירקטור
שישי, 24.1.20, בשעה 11:00

לקראת נעילת התערוכה "יש עידן חדש: על הרוחני באמנות" במוזיאון תל אביב לאמנות, יוקרן הסרט התיעודי המרתק "ההתגלות של הילמה אף קלינט" (במאית: הלינה דירשקה) גרמניה, 2019, 93 דקות, גרמנית ושוודית, כתוביות בעברית ובאנגלית.

לפני הסרט תתקיים הרצאה קצרה מאת אוצרת התערוכה, רותי דירקטור: מה צופים של המאה ה-21 יכולים ללמוד מסיפורה יוצא הדופן של הילמה אף קלינט, אמנית שוודית שציירה במחצית הראשונה של המאה ה-20?

התערוכה "עידן חדש: על הרוחני באמנות", מציגה לראשונה בישראל את יצירות האמנות המרהיבות של הילמה אף קלינט, הציירת השוודית בת המאה ה-19, שהתגלתה רק לאחרונה, עשרות שנים אחרי מותה, כחלוצת הציור המופשט המודרני. הילמה אף קלינט לא הייתה גבר ולא ישבה בבתי הקפה הבוהמיינים של פריז או וינה. בתחילת המאה ה-20 אלה היו תנאי הקבלה לעולם האמנות. אבל בסטודיו שלה בשטוקהולם, הילמה אף קלינט ציירה לא פחות מ-193 ציורים מופשטים עוצרי נשימה, הרבה לפני שציירים מפורסמים כמו מונדריאו וקנדינסקי (הנחשבים למבשרי ז'אנר המופשט המודרני) חלמו לעשות זאת.

התערוכה של הילמה אף קלינט, שהוצגה ב-2019 בגוגנהיים בניו יורק, שברה שיא של מכירות כרטיסים ומבקרים ונחשבת לתערוכה המצליחה ביותר אי-פעם של המוזיאון המפורסם.

הכניסה למוזיאון ולתערוכה כלולה ברכישת כרטיס לסרט
מספר המקומות מוגבל

לרכישת כרטיסים: 03-6077000 / tamuseum.org.il

התערוכה  תינעל ב-2 בפברואר 2020

הילמה אף קלינט, "בגרות, עשרת הגדולים ביותר", 1907



"This is water / מים"

בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים

ראשון, 26.1.20, בשעה 19:30
בהשתתפות אמילי גלזר ואלעד אוריין
במסגרת תערוכת היחיד של איתמר מנדס-פלור, ״ששכחנו מהגשם״, תתארח במרכז לאמנות ומחקר מעמותה שיחה על מים ועל הכוחות הפוליטיים שעוברים דרכם: כמה המים שאנחנו שותים בריאים? איך מנתבים את הצינורות שעוברים תחתינו? ואילו סיפורים מנהלים את משטר המים של התושבים?
אמילי גלזר (UCL) היא אנתרופולוגית בריטית שמנהלת את מחקרה בירושלים דרך עשרות מפגשים וראיונות: ממהנדסי מים בגיחון ועד מרפאים אלטרנטיביים. היא בוחנת מים דרך מיתוסים, היסטוריה, חקלאות, חיי יומיום חברתיים, טקסים ומנהגים משפחתיים. במהלך מחקרה התוודעה אל אלעד אוריין והחברה שהקים, Comet-Me,  בשותפות עם ארגון ישראלי-פלסטיני המספק מים נקיים ומשאבי אנרגיה בסיסיים לקהילות שמעבר לקווי רשת המים והחשמל הישראלית תוך שימוש באנרגיות חלופיות.
במסגרת תערוכתו של איתמר מנדס פלור, "ששכחנו מהגשם", ננהל שיחה על האתנוגרפיה של מים בירושלים ובאזורים השכנים לה מעבר לקו הירוק.

לארוע בפייסבוק

*הפאנל יתקיים באנגלית

*הכניסה חופשית

*ביום ההרצאה התערוכה תהיה פתוחה לביקור מ-18:30

בהזדמנות זו נעדכן כי לאור הביקוש התערוכה תתארך ותנעל ביום שישי, 21.2 בשעה 14:00



״אינוונטר״ / יצירה חדשה מאת ובביצוע נעה דר

סטודיו קבוצת מחול נעה דר, רחוב לסקוב 13, תל אביב

רביעי, 29.1.20, חמישי, 30.1.20, שבת, 1.2.20, בשעה 21:00  

״אינוונטר״, עבודת הסולו החדשה של נעה דר, היא מחוות פרידה לסטודיו בו יצרה במהלך 15 השנים האחרונות וכעת מיועד להריסה.

המופע מתקיים במרחב מתפקע, מבוכי ורב שכבתי המורכב מהשרידים שנותרו: תפאורות ואביזרים שהכילו את תוכנן המתפוגג של עבודות שיצרה במהלך 20 שנה. המרחב הגדוש בחומרים פיזיים, רעיוניים ורגשיים מהעבר, משמש נקודת מוצא למהלך שמבקש למצוא ולזקק מתוכם מהות עכשווית. המופע נע בין זמנים, נקודות מבט, זכרונות משותפים ומקומות בהם היצירות נוכחות, מתפרקות ומתאחות לכדי יצירה חדשה.

מאת ובביצוע: נעה דר; פס קול ומיצב סאונד: אלעד שניידרמן; ייעוץ אמנותי וניהול חזרות: יעל ונציה, מאיה ברינר; עיצוב חלל: נעה נשיא; תאורה: נעה אלרן; תקשורת חזותית: דורית טלפז; סטילס: תמר לם

משך המופע: 70 דקות

מספר המקומות מוגבל, נא הזמינו כרטיסים מראש

לא תתאפשר כניסת מאחרים

לרכישת כרטיסים ולפרטים נוספים באתר הלהקה:  לחץ כאן, להזמנה טלפונית: 03-6954440

מחיר כרטיס: 85-70 שקלים

כרטיס זוגי לכל אחד מהמופעים יוגרל בין קוראי רב ערב שישלחו מייל עד מוצ"ש, ה-25.1, בשעה 20:00 (נא לציין שם מלא, טלפון ואת מועד המופע אליו תרצו ללכת)

מתוך "אינוונטר", צילום: תמר לם



"רב-ערב" הוא ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות וכנסים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" מפורסמים בתשלום. בנוסף למידע השבועי, מציעה המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע ומתנות למנויים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *