רב ערב 03.12.19

תערוכה קבוצתית של אמני "אמן בעירו" | עשרים תפוחים – שעת השחר – מיצב מתגלגל | ״שיחת חתך״ – תכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי בצלאל | ברגע, מאפס למאה / From non to Most

״אמצע הדרך״ / תערוכה קבוצתית של אמני "אמן בעירו"

בית האמנים, רח' גלר 4, כפר סבא

שיח גלריה עם האוצרת אפי גן והאמנים: שבת, 7.12.19
הרצאה של ניצה רייך, "יצירת האמנות באמצע הדרך: השבר כשלם": שבת, 14.12.19
פעילות אמנותית מודרכת: שבת, 21.12.19
נעילה: 21.12.19

אמנים משתתפים: אורי בית אור, אילן צוריאל, אלי גרוס, אלכס גל, אתי שרוני, בת שבע האס, גדעון שני, גילה מאיירס, יוסי רז, מוריה מור, ליאורה אבני, מאיר קאפח, מתיה (תותי) שיק, נעמי לינזן, סטלה בכר, עליזה ענבר, צבי רייכורגר, ציפי בירן, רות קדרי, תרזה חורין, מיכל זהבי

אוצרת: אפי גן

כוונת התערוכה היא להפגיש יצירות אמנותיות המתייחסות למושג ״אמצע הדרך״ כפי שהוא נתפס אצל אמנים שונים. העבודות בתערוכה מעניקות למושג פרשנויות רחבות במגוון מדיומים: ציור, פיסול, צילום ווידיאו, שנעשו בחומרים וטכניקות שונים. עבור חלק מהאמנים, ״אמצע הדרך״ היא מבע ויזואלי-פיגורטיבי מובהק ועבור אחרים זוהי נקודה אמורפית, פחות ברורה, מטפורית.

הבדלים אלו יוצרים תערוכה מגוונת בה כל עבודה נושאת את יוצרה. חלקן עוסקות במפגש עם טראומה ועיבודה, עבור חלק מהאמנים זהו ציון זמן המעורר התבוננות והערכת מצב, עבור אחרים זוהי קריאה מבחוץ, מהנוף, פנימה אל תוך הנפש.

שעות פתיחה: שישי 10:00-13:00, שבת 10:00-14:00, 17:00-19:00

בת שבע האס



עשרים תפוחים – שעת השחר – מיצב מתגלגל / תמי אלקון לורברבוים

תחנה ראשונה: גלריה מרכזית (5712) תחנה מרכזית ת"א

נעילה: 6.12.19
ימי שני ורביעי בשעות 10:00-15:00, שישי בשעות 10:00-14:00, או בתיאום מראש עם האמנית

אוצר: דורון פורמן

לקול קורא

המסר של המיצב הוא מסר של שלום, של האם הגדולה, השבה לעולם בכל דור בגופה של אישה אחרת במטרה למסור מתנות לאנושות וללמד את בני האדם "לחיות נכון". החלום הוא ליצור היכל מודרני, בדומה לקפלה או קבר מצרי, שבו המתבונן מוקף מכל צדדיו בחוויית הצפייה. על גבי קירותיו המודולריים תצויר האודיסאה של האם הגדולה (עשרים תפוחים). המיצב נבנה מתוך מהלך של תנועה ומעבר מחלל אחד לאחר, כל אחד בישוב שונה והוא ינדוד ממקום למקום עד שיושלם למה שאני רואה בעיני רוחי, תוך התייחסות לדרכים בהן יתגלגל, כשהמטרה היא לנדוד עם התערוכה ובכל פעם להקים אותה מחדש מול הקהל.
בחרתי להתחיל מתחנה מרכזית תל-אביב גם משום שהיא נמצאת על ציר דרכים ראשי של תחבורה בארץ וגם משום שזה מקום המשווע לאנרגיות הריפוי שאמנות נושאת עמה.

תמי אלקון לורברבוים  [email protected]



״שיחת חתך״

תכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי בצלאל

המפגשים יתקיימו בימי חמישי בשעה 18:00. הכניסה חופשית.

״שיחת חתך״ היא פלטפורמה למפגש בלתי אמצעי בין סטודנטים/ות והקהל הרחב ליוצרים/ות מתחומים שונים, מתוך רצון לייצר מרחב משותף השם דגש על תהליכי עבודה ומחשבה. המפגשים הם הזדמנות להכיר יוצרים/ות וחוקרים/ות מתחומים מגוונים, לספוג השראה, לקחת חלק בשיח עיצוב עכשווי ולהרחיב את החשיפה והקשרים המקצועיים.

5.12.19 – ענת ספרן: שבוע, שש דקות וארבעים שניות

12.12.19 – ד״ר עמית צורן: מרחבים היברדיים וטרנספורמטיביים בעיצוב וטכנולוגיה

26.12.19 – אפרת פרידלנדר: מחומר גלם למוצר מוגמר

למידע נוסף 



ברגע, מאפס למאה / From non to Most

תערוכה קבוצתית

גלריה P8, הפטיש 1 תל אביב
פתיחה: חמישי, 5.12.19, בשעה 20:00
נעילה: 4.1.20
שיח גלריה: שבת, 21.12.19

משתתפים: רע בן דוד, גיא בנאים, מירי ברנד, מיכאל ליאני, אסף עיני, הדס פליישמן, אילנית קונופני

אוצרת: אתי שוורץ

באמצעות המנגנון המאפשר לה חשיפה מהירה ובודדת, מפרקת המצלמה את רצף הזמן ליחידות מובחנות. עבור מצלמת הסטילס, התנועה היא סטטית וקפואה, ועל ידי פעולת הצילום מתהפכים תפקידי הזמן הלוך ושוב.

תהליכי התבגרות ושינוי, קשרי משפחה וכמו כן הזיקה למקום לידה או מגורים, מופיעים בעבודות המוצגות בתערוכה באופנים שונים. ציר הזמן האנושי מבודד לרגעי שיא או לרצף מתמשך עד כדי מעבר מהתלקחות מהירה לאנטרופיה. הטבע לוקח משך זמן חיים ותיעוד משיב רגע בודד.

האמנים והאמניות המשתתפים עוסקים חלקם בתיעוד צילומי ישיר וחלקם במידול והדמיה או רישום בעקבות צילום.

אסף עיני, "אב עם תאומים"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *