רב ערב 19.11.19

באוהאוס חברתי | קולות קוראים מ"צבע טרי" | החוט השחור וקפסולת הקפה | "דגל שחור בעיר אדומה" | עונת הספרות | ערבי תרבות רב-תחומיים בבית ראובן | ״עשרים תפוחים – שעת השחר״ | סדנת יסודות סאונד | השקת הספר ״בין התחנות 2018-1998: 20 שנים לגלריה קו 16"

באוהאוס חברתי Social Bauhaus باوهاوس إجتماعي

28-30.11.19

אוצרות: ד"ר גליה בר אור
יועץ אקדמי: פרופ' יוסי בן ארצי

האירוע "באוהאוס חברתי – חוויה אורבנית לציון מאה שנים לבאוהאוס" מבית עיריית חיפה ובית הגפן, מפעל הפיס, אוניברסיטת חיפה (דרך הפקולטה למדעי הרוח) והטכניון, ובשיתוף עם רשת ״בתים מבפנים״, יספר את סיפוריהם של המקומות שעשו את חיפה בהדר הכרמל; מרחוב מסדה ועד לשוק תלפיות, לציון מאה שנים לבאוהאוס. האוצרת גליה בר אור ממשיכה לחקור את העיר חיפה זאת השנה השנייה, וחושפת הפעם אוצרות סמויים מעין: מבנים נטושים שהיו הלב הפועם של העיר.

״באוהאוס חברתי״ יתקיים במשך שלושה ימים ויכלול חמש תערוכות מרכזיות של אמנות עכשווית והיסטורית שיוצגו בחללים איקונים, דוגמת שוק תלפיות וקולנוע אורה. האירוע מזמן שוטטות ברחבי העיר ואת דיבוב החוויה המורכבת של המקום דרך תערוכות אמנות, אירועי פרפורמנס, הרצאות, מופעי תרבות ועשרות סיורי בתים מבפנים.

תנועת המבקרים תחל בבית הספר בסמת והמבנה הצמוד לו, ששוקם על ידי הפקולטה לאדריכלות של הטכניון – "הדריון", שם תתקיים התערוכה "יש דבר כזה באוהאוס חיפאי?", משם לבית הקרנות והמעבר התת קרקעי לרחוב הרצל, שם תתקיים התערוכה "בית הקרנות, הספירה לאחור". משם יוזמן הקהל ללב חיפה האדומה: קולנוע אורה האיקוני, שעמד נטוש עשורים וכעת יפתח לקהל, בו תתקיים התערוכה "יש חיים בהיכל הוורוד". משם אל בית הפועלים, בו תתקיים התערוכה "חיפה האדומה", ושרידי קולנוע אמפי שנמצאים מאחוריו יהפכו לזירת מופע סאונד של מקהלת מכוניות. משם הקהל מוזמן אל מבנה שוק תלפיות – ממבני הבאוהאוס החשובים והאיקונים בישראל שמייצגים את הסגנון הבינלאומי באופן מובהק – שפונה מחדרי קירור נושנים והזבל הרב שנערם בו במרוצת השנים, ותתקיים בו תערוכה בהשתתפות עשרות אמנים, אירועי מחול ופרפורמנס.

באירוע לוקחים חלק עשרות אמנים, יתקיימו אירועי תרבות רב תחומיים בתחומי המחול, מיצג, שירה ועוד, יתקיימו אירועים של בתים מבפנים בעשרות לוקיישנים בעיר, ועוד. הכניסה חופשית.

לפרטים נוספים ותכניה מלאה באתר https://socialbauhaus.org/Haifa/

רונית שני, "גלויות מחנות אבא", 2019



קולות קוראים מיריד "צבע טרי" – שבוע אחרון להגשה!

יריד צבע טרי הוא אירוע התרבות השנתי הגדול והמשפיע בישראל. היריד פתוח לקהל הרחב במשך חמישה ימים ומקיים תצוגות מקדימות למוזמנים בלבד בשני הערבים הקודמים לפתיחה. כך מהווה צבע טרי נקודת מפגש איכותית בין אמנים ומעצבים לבין קהל רלוונטי של מעל ל-30,000 מבקרים מדי שנה, שוחרי אמנות ועיצוב, אספנים, אוצרים ואנשי מקצוע מהתחום, ומאפשר חשיפה רחבה לצד מכירת עבודות.

קול קורא לחממת האמנים העצמאים של יריד צבע טרי

מעל לעשר שנים אנו מציגות בגאווה את חממת האמנים העצמאיים: פלטפורמת תצוגה ייחודית עבור מאות אמנים ואמניות בראשית דרכם המקצועית. חממת האמנים העצמאיים מיועדת לאמניות.ים בתחומי הפיסול, הציור והצילום על כל גווניהם וסוגיהם, הנמצאים בראשית דרכם המקצועית ואשר אינם מקיימים קשרי מסחר מחייבים עם גלריה ישראלית.

גם השנה נציג בחממה כ-30 אמנים מבטיחים, אשר יזכו לחשוף לציבור גופי עבודות שלמים וחדשים בחלל תצוגה מרווח. לצידם נציג מיני תערוכות יחיד של בוגרי חממות.
גם השנה יוענק פרס בחירת הפטיש לאחת או אחד מאמני החממה, אשר יזכו בתערוכת יחיד בגלריה בבית סותבי’ס, תחת מערכת מקצועית ומקיפה הנותנת מענה לצרכיהם של אמנים ואמניות עצמאים בראשית דרכן המקצועית. חשיפה מיטבית, יצירת קשרים בעלי ערך בעולם האמנות, ייצוג ותמיכה על ידי נציגות העוברות תכנית הכשרה שלנו, ולא פחות חשוב – האפשרות להתפרנס מכישרונם. כל אמן ואמנית שייקחו חלק בחממה יציגו גוף עבודות שלם ומלא, שיוצע למכירה במחירים מיוחדים ליריד, בטווח הנע בין 500 ל-14,000 ש"ח.

 הגשת המועמדות המקוונת בקליק פה

  • ההגשה פתוחה עד יום ראשון, 24.11.19. לא ניתן להגיש מועמדות בכל דרך אחרת או בכל מועד אחר.
  • תשובות קבלה/אי קבלה יישלחו באמצעות דואר אלקטרוני במהלך חודש ינואר 2020.

קול קורא לביתן עיצוב טרי

ביתן ״עיצוב טרי״ ביריד יציע תמונת מצב עדכנית של עולם העיצוב העכשווי בישראל. הביתן יכלול תצוגות של מעצבי מוצר עצמאים, סטודיות לעיצוב מוצר ולקרמיקה, גופים מסחריים ומותגי עיצוב, לצד פרויקטים של אקדמיות וגופי תרבות.

מעצבים עצמאיים, ביחיד, זוג או קבוצה, מוזמנים להגיש פרויקטים של סדרות מוצרים חדשות ותערוכות מכירה בחשיפה ראשונה לתצוגה ולמסחר בביתן ״עיצוב טרי״ 2020.

לפרויקטים שייבחרו ע"י הצוות האוצרותי של היריד יוצעו שטחי תצוגה להשכרה בביתן עיצוב טרי.

לקבלת פרטים נוספים, מחירי השכרת שטחים ולהגשת פרויקט – לחצו כאן

מערכת הגשת הפרויקטים פתוחה מעתה ועד יום שני, 2.12.19

לתשומת ליבכם!

  • אנו מעודדות הגשת פרויקטים חדשים שטרם נחשפו.
  • נשמח לקבל הצעות של מוצרים במהדורה מיוחדת ליריד.
  • ניתן ואף רצוי להציע פרויקט שהוא שיתוף פעולה בין מעצבים שאינם עובדים יחדיו בשגרה, החוברים במיוחד לצורך שכירת שטח משותף לתצוגה משותפת ביריד.
  • ניתן להגיש הצעה לחלל משותף למעצבים, גם אם אינם משתפים פעולה במוצגיהם, כל עוד התצוגה ותפיסת החלל משותפות.

לצפייה בפרויקטים במסגרות עיצוב טרי הקודמות, לחצו כאן.

צילום: דור קדמי



החוט השחור וקפסולת הקפה / מימי טסמה וחנה ביטון

הגלריה בבארי

פתיחה: חמישי, 21.11.19, בשעה 18:00
שיח גלריה: רביעי, 27.11.19, בשעה 16:00
אוצרת: זיוה ילין

מימי טסמה עוסקת בזהות האתיופית שלה. היא מותחת חוטים שחורים בין מסמרים נעוצים על קירות ויוצרת מהם דגם שמתכתב עם דגמי הרקמה האתיופית המסורתית, אך בניגוד למסורת, חוטי ה"רקמה" של טסמה שחורים. היא מצמצמת את הפלטה הצבעונית שלה ובוחרת בהתרסה להנכיח את השחור, וכך גם הבד עליו היא רוקמת משחיר. הצמצום הצבעוני מוביל לצמצום צורני ויוצר קווים ורשתות מעוינים. דגם המעוינים מזכיר סורגים וגדרות, מחיצה, גדר גבול שמפריעה ומנתבת את תנועת הצופה בחלל. זוהי פעולה כוחנית, כמו גם עבודת דפיקת המסמרים בקיר. הדגם האתיופי הפולקלוריסטי, הרקמה הנשית, הפך לגריד המערבי, המופשט והגיאומטרי, הכוחני והגברי.

חנה ביטון עובדת כפועלת, עבודה עמלנית וסיזיפית, בחומרים תעשייתיים כמו מתכות, ברגים ואומים, כבלים חשמליים וגם מוצרים מחיי היומיום כמו קפסולות קפה, פקקי שעם ודוקרנים מבריחי יונים. כל אלו הופכים תחת ידיה לחומר פיסולי. ביטון אוספת כמויות גדולות מכל אובייקט, שבפני עצמו הוא חסר חשיבות, והריבוי יוצר מבנה וטקסטורה. הכמות והחזרתיות יוצרות יופי, אסתטיקה נקייה, רושם מצטבר ועוצמה. חנה לא מחפשת תוכן ליצירתה; התוכן הוא הפעולה עצמה, איסוף החומר, הניקיון והמיון, ההדבקה או ההברגה, שעות עמל רבות, של עבודה פיזית מפרכת.

שעות פתיחת הגלריה: רביעי 9:00-13:00, חמישי 16:00-20:00, שישי 9:00-13:00, שבת 10:00-14:00 או בתאום מראש

מימי טסמה, "מעוין שחור"



"דגל שחור בעיר אדומה" – ואדי סליב: 1948-2019

מוזיאון העיר חיפה, בן גוריון 11, חיפה

פתיחה: שבת, 23.11.19, בשעה 20:00
נעילה: שבת, 2.05.20
אוצרות: גליה אביאני, עינבר דרור לקס

התערוכה "דגל שחור בעיר אדומה" מאירה פרק היסטורי בחיי שכונת ואדי סליב שמשמעויותיו החברתיות נעדרות מרוב "מחוזות הזיכרון" העירוניים והלאומיים. התערוכה מתמקדת בקולותיהם של תושבים ותושבות שחיו בוואדי סליב במחצית השנייה של המאה העשרים. אלו זיכרונות אישיים וקולקטיביים של היסטוריה עירונית "מלמטה", המציגים באמצעים חזותיים כיצד, לצד חוויות של שוליוּת, עוול והדרה, נוצרו בשכונה חיים מגוונים ותוססים, שאפשרו מהלכי התארגנות והתנגדות שהגיעו לשיאם במחאת יולי 1959.

בוואדי סליב כל שכבה מכסה על זו שתחתיה. לאחר המלחמה, התושבים הפלסטינים לא הורשו לחזור ואילו היהודים שהגיעו אחריהם פוזרו בתוך עשור או שניים לשכונות אחרות. בימים אלו השכונה נמצאת בתנופת בנייה ומאוכלסת בדיירים חדשים, שכבה נוספת על חורבות השכבות הקודמות. כך, בין זיכרון למחיקה, מתקיימת שכונת ואדי סליב. כל דיון בעניינה מעלה אל פני השטח קונפליקטים אתניים, כלכליים ולאומיים, אך עם זאת העיסוק בהיסטוריה של השכונה פותח אפשרות לשיח בין שכבותיה, בין האוכלוסיות השונות שחיו בה.

יועצת אקדמית: ד"ר יאלי השש
משתתפים:
אוסקר טאובר, אורי לוי, אייל טואג, אתי שוורצגלס, ג'וזיאן ונונו, חנא אבו חנא, יהודית מלר, רחל אלבז פורמן, עמירם ערב, מחמוד מח'לוף, רותי מיוחס, שמעון ורחל פיסו
ארכיונים ואוספים:
אוסף מוזיאון "החאן" בחדרה, ארכיון קק"ל, הארכיון הציוני, ארכיון משטרת ישראל, ארכיון יד יערי, ארכיון העיר חיפה, אוסף לשכת העיתונות הממשלתית, אוסף הספרייה הלאומית, ארכיון מפלגת מק"י

צילום: עמירם ערב, באדיבות בלהה ערב



עונת הספרות, סתיו 2019 / פסטיבל הספרות של בית אבי חי

בית אבי חי

שני-חמישי, 2-5.12.19, ד׳-ז׳ בכסלו

בין המשתתפים:

דויד גרוסמן, אשכול נבו, חיים באר, טל ניצן, אסתר פלד, יהודה גזבר, עינב ג'קסון כהן, אביגיל קובארי, עדה כרמי- מלמד, אורי לחמי, אבישי חורי, בלהה בן אליהו, אפרת בן צור, עומר הרשמן, אלירן מלכה, רועי חסן, אלון בר, מרלין וניג, ימימה מזרחי, מלך זילברשלג, עדן אביטבול, לבנת בן חמו, נועם בנאי, עומר ולדמן, נעמי חשמונאי, שני פלג, יעקב ביטון, מרים גולן, עדיה גודלבסקי, יהוא ירון, ג'רמי פוגל, עודד כרמלי, נועה שקרג'י, גלעד מאירי, זלי גורביץ', אגי משעול, תמיר גרינברג, דב אלבוים, יהודה ויטלזון, יפעת גלבר, אסיף רחמים, חיה לוי, עמוס נוי, שלומית נעים-נאור, ריקי כהן, ענת שרון בלייס, סלין אסייג, יובל אביבי, מיה סלע, גלית דהן קרליבך, שהרה בלאו, צור ארליך, נעמה דעי, בנימין שבילי, רחל גץ סלומון, יוסי סוכרי, טינו מושקוביץ

פרטים מלאים על הפסטיבל והזמנת כרטיסים בקופה ובאתר בית אבי חי 



ערבי תרבות רב-תחומיים בבית ראובן

מוזיאון בית ראובן

שלישי, 26.11.19, בשעה 20:00
עורכת הסדרה:  ציפי אדר
דמי כניסה: 30 שקלים (כולל כוס יין)    

מיצגים קוליים / ציורי מילים

זוהי "תערוכה חיה" של יצירות קוליות המבוססות על המקצבים והצלילים של המילה המדוברת. היצירות עוסקות בשאלות של זהות וזיכרון, ונעות בין המרחב האישי לציבורי.

"ערבי עם פרח": מבוסס על הפער בין שני ציורים של פנחס ליטבינובסקי "ערבי עם פרח" ודיוקן יוסף שפרינצק (6 ד').

"העולם עגול": עיבוד קולי לסיפור ילדים של הסופרת האמריקאית גרטרוד סטיין, שעוסק באופן בו השפה בוראת את העולם ובמושגים של זהות ומגדר (10 דק׳).

"מקראות ישראל": מבוסס על פרקי מורשת ציונית מתוך ספרי קריאה ישנים לתלמידי כיתה א'. הטיפול הפונטי בטקסט, יחד עם מניפולציות מחשב של הקולות, יוצקים משמעות אירונית לזיקה שבין לימוד השפה לדרישת הבעלות ההיסטורית על הארץ (10ד').

ד"ר ג'וזף שפרינצק: אמן קול ומופע בין תחומי, מראשוני משוררי הסאונד בארץ, היוצר דיאלוג בין יצירה אמנותית למחקר אקדמי בתחומים של קול סאונד ופרפורמנס-ארט.

 

אלתור חי של וידאו וסאונד

דיאלוג מאולתר בין קול, נבל ואלקטרוניקה ובין וידאו חי המורכב מדימויים שהוכנו מראש ודימויים שנלקחים בזמן המופע. גודלבסקי ולוינסון מופיעים כצמד ובשיתופי פעולה עם אמנים שונים בארץ ובעולם. בנוסף להיותם שותפים ליצירה הם גם שותפים לחיים.

עדיה גודלבסקי – אמנית רב תחומית, מלחינה, מאלתרת, זמרת, נבלאית ואמנית מיצג

https://adayagodlevsky.wixsite.com/adaya-godlevsky

אורי לוינסון – אמן רב-תחומי  http://www.levinsonuri.com

צילום: אורי לוינסון



״עשרים תפוחים – שעת השחר״ / תמי אלקון לורברבוים

גלריה "מרכזית", תחנה מרכזית ת"א קומה 5 (גלריה 5712)

פתיחה חגיגית ושיח גלריה: שישי, 22.11.19, בשעה 12:00
ביום המאבק באלימות נגד נשים, 25.11.19, בשעות 18:30-22:00, יתקיים הפנינג למען אחווה אנושית במיצב וברחבי התחנה. לקול קורא
אוצר : דורון פורמן

המיצב "עשרים תפוחים – שעת השחר", מתאר את מסעות האם הגדולה. על גבי קולאז'ים שיחוברו לשמיכת טלאים עליה יצויר ציור איקונוגרפי, יוקרן טקסט בעברית ערבית ואנגלית, מעין תפילות מודרניות. המיצב מתאר מסע קרמתי שנפתח בעין השלישית, עם פקיעת מקלעת השמש.

בעת ההקמה ניתן להגיע לגלריה מרכזית להתבונן בתהליך.



סדנת יסודות בהקלטת ועריכת סאונד

המרכז לאמנות ומחקר מעמותה (בית הנסן)

הסדנא מיועדת ליוצרים ויוצרות המעוניינים ללמוד ו/או לשפר את יכולת ההקלטה ועריכת הסאונד שלהם. הסדנא כוללת שלושה מפגשים: הקלטה, עריכה והשמעה.

כל מפגש יימשך כשלוש שעות ויתקיים במרכז מעמותה לאמנות ומחקר בבית הנסן. בין המפגשים ינתנו שיעורי בית לצורך תרגול. בסוף הסדנא התלמידים יידרשו להקליט, לערוך ולמקסס תסכית באורך של עד כ-20 דקות.

לפרטים נוספים והרשמה

Peter Grant, תיעוד של אמנית הסאונד החלוצית Hildegard Westerkamp



השקת הספר ״בין התחנות 2018-1998: 20 שנים לגלריה קו 16"

מרכז הקהילתי נווה אליעזר, שדרות ששת הימים 6, תל אביב

שלישי, 26.11.19, בשעה 20:00

במהלך הערב תוצג עבודת הפרפורמנס של מיכל סממה, ״שפה משותפת״, שתערך ברחבי המרכז הקהילתי ובסופה יושק הספר. אירוע-מופע זה יפעל כמסלול מובנה בין חללי המרכז ויגיב באופן תנועתי לעשייה האמנותית במקום.

קו 16 – גלריה קהילתית לאמנות עכשווית, חגגה בשנה שעברה עשרים שנות פעילות. באיחור קל אנו גאים להשיק ספר המאגד את התערוכות והפעילויות שנעשו בה לאורך השנים. הספר מבקש להציג את ההישג המשמעותי של אלו שפעלו בגלריה, לחזק את פעילותה הענפה במשך השנים למען התודעה האמנותית והעמקת הזיקה שבין האמנות והחברה.

העבודה "שפה משותפת" נוצרה במיוחד עבור אירוע ההשקה ומורכבת מסדרת פעולות פרפורמטיביות אשר מתרחשות ברחבי המרכז הקהילתי ובגלריה. הפעולות מתכתבות עם ההיסטוריה הכתובה והמתועדת של הגלריה, כפי שאלו עולות מדפי הקטלוג. הן מהדהדות את עבודות האמנות שנעשו במקום לאורך עשרים שנים, וכן חומרים ואובייקטים מן המרכז הקהילתי העכשווי וסביבותיו.

הספר נתמך ע"י עיריית תל אביב-יפו, משרד התרבות והספורט ומועצת הפיס לתרבות ואמנות.
העבודה "שפה משותפת" נתמכת ע"י מועצת הפיס לתרבות ואמנות, קרן יהושע רבינוביץ תל אביב.

אורי גרשוני, "ללא כותרת", מתוך התערוכה "רהיטי תועלת", אוצרת: אירית סגולי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *