רב ערב 03.09.19

יעל בורשטיין – השקת קטלוג תערוכה | התכנית להסבת אקדמאים במדרשה | הילמה אף קלינט / כנס בינלאומי | זוכת "פרס בקי דקל" לאמנית מצטיינת | תערוכת מכירה בגלריה בבארי | ערבי תרבות רב-תחומיים בבית ראובן | עשור למסדר הטומאה | !Que se vayan todos

יעל בורשטיין / טהור וקשה ולבן העולם

השקת קטלוג התערוכה

מוזיאון תל אביב לאמנות
חמישי, 5.9.19, בשעה 18:00

דוברים:
אהרון שבתאי, משורר ומתרגם
הילה כהן שניידרמן, אוצרת ראשית, מובי- מוזיאוני בת ים

דלית מתתיהו, אוצרת התערוכה
הקראת "כמו-מחזה במערכה אחת ותמונה אחת", מתוך קטלוג התערוכה

השתתפות במפגש כלולה בכרטיס הכניסה למוזיאון

הכניסה למנויים חינם

מראה הצבה מתוך "טהור וקשה ולבן העולם", צילום: אלעד שריג



אמנים אקדמאים?

הידע והניסיון שלכם יכולים להפוך למקצוע!

התכנית להכשרת אקדמאים להוראת אמנויות במסלול רב-גילאי (א-י״ב) במדרשה – פקולטה לאמנויות, מיועדת לאקדמאים המעוניינים ללמוד לקראת תעודת הוראה או עוסקים בהוראה בפועל. התכנית כוללת לימודי חינוך לאמנויות והוראת אמנויות, והיא משלבת מרכיבים עיוניים, פדגוגיים, דידקטיים והתנסותיים לצד לימודי יסוד.
התכנית מבקשת לפתח את החשיבה החינוכית, לבסס את יכולתם של הסטודנטים להבין תהליכי למידה ויצירה מורכבים, את תהליכי ההתפתחות של ילדים ואת צרכיהם בהקשרים חברתיים ותרבותיים שונים. הלימודים מקנים ידע בדרכי הוראת האמנויות, תכנון לימודים והערכה בזיקה לתכניות הלימודים בבתי הספר ובהלימה לצרכים הייחודיים של תלמידים בכיתות הטרוגניות.

התכנית חד שנתית.
הלימודים מתקיימים במהלך יומיים בשבוע (יום לימוד ויום התנסות).

הצטרפו עכשיו לתכנית להסבת אקדמאים להוראת אמנות במדרשה – פקולטה לאמנויות, בית ברל.
נותרו מקומות אחרונים, מהרו להירשם.
לפרטים נוספים



הילמה אף קלינט: אמנית ומיסטיקנית / כנס בינלאומי

מוזיאון תל אביב לאמנות

שלישי,  10.9.19, בשעה 19:00

בכנס ישתתפו מיטב החוקרים העולמיים העוסקים בהילמה אף קלינט, שציוריה המרהיבים מוצגים בימים אלו בתערוכה "יש עידן חדש: על הרוחני באמנות".

תכנית הכנס:

דברי ברכה – דורון רבינא, אוצר ראשי

הקדמה – לואיז בלפראג, קרן אקסל ומרגרט אקסון ג'ונסון, שוודיה

הילמה אף קלינט: חייה ויצירתה – פרופ' יוליה ווס, מחברת הביוגרפיה על הילמה אף קלינט

הפרקטיקות הספיריטואליות של הילמה אף קלינט – אולף ואגנר, קרן הילמה אף קלינט, שוודיה

שיחה עם משתתפי הכנס בהנחיית אוצרת התערוכה רותי דירקטור

דמי השתתפות: 30 שקלים (כולל כניסה למוזיאון)

כרטיסים באתר www.tamuseum.org.il

הילמה אף קלינט "ילדות, עשרת הגדולים ביותר", 1907



חנאן אבו חוסיין היא זוכת "פרס בקי דקל" לאמנית מצטיינת מתחומי האמנות החזותית

מטעם העמותה לחקר אמנות נשים ומגדר בישראל

הזוכה בפרס בקי דקל היא האמנית חנאן אבו חוסיין, "בשל האיכות המצטברת של עבודתה המתמידה במשך כעשרים וחמש שנה, ועל מכלול יצירתה המצטיין במחויבות טוטלית, מקוריות, אומץ ויושרה אמנותית", כך לדברי חברות וחברי ועדת השיפוט של הפרס: ניר הרמט, רולא חורי, פרופ' חיים מאור, עדנה מושינזון, רז סמירה, ד"ר קציעה עלון, עידית עמיחי, וסבטלנה רינגולד.

הזוכה תקבל פרס כספי על סך 15,000 שקלים וכן תערוכה בחסות עמותת ״מקום לאמנות״ בקרית המלאכה, תל אביב-יפו, שהציעה לארח בשנת 2020 את התערוכה של זוכת פרס העמותה.

נימוקי הבחירה במלואם ימסרו בטקס חלוקת הפרס, שיתקיים בשלישי, 10.9.19, בשעה 19:00 בבית "טוקהאוס" שבנמל תל אביב. בטקס ירצו דבי לוזיה וחנאן אבו חוסיין. הקהל מוזמן. הכניסה חופשית.

חנאן אבו חוסיין



תערוכת מכירה בגלריה בבארי

הגלריה בבארי

פתיחה: שישי, 13.9.19, בשעה 19:00
נעילה: 12.10.19

תערוכת מכירה ראשונה בגלריה בבארי שמטרתה גיוס כספים למען המשך פעילות הגלריה. כל העבודות ימכרו במחירים מיוחדים לכבוד האירוע.

לרגל התערוכה תרחיב הגלריה את שעות פעילותה, הקהל מוזמן להתעדכן באמצעות עמודי הפייסבוק והאינסטגרם.

משתתפות ומשתתפים: יובל אצילי, קטיה בורינדין, סופי ברזון מקאי, עתר גבע, פסי גירש, מרב דביש בן משה, אדוה דרורי, יוחנן דרוקר, עופרה וולף, יובל טבול, זיוה ילין, הרן כסלו, יונה לוי גרוסמן, תמר נסים, יניב עמר, עזרא צחור, נועם רבינוביץ', מור רימר, רתם רשף, דונדי שוורץ, מעיין שחר, אנג'ליקה שר.

יובל אצילי



ערבי תרבות רב-תחומיים בבית ראובן

שלישי, 10.9.19, בשעה 20:00

 

דואו אימפרוביזציה

אילן וולקוב ואהד פישוף בדואט של מוסיקה מאולתרת

אילן וולקוב הוא מנצח ומוזיקאי המנצח על אנסמבלים ותזמורות ברחבי העולם, וכיהן כמנצח וכמנהל המוזיקלי של תזמורת הבי.בי.סי של סקוטלנד ושל התזמורת הפילהרמונית של איסלנד. וולקוב הוא המקים והמנהל האמנותי של פסטיבל ״טקטוניקס״, פלטפורמה בעלת שם עולמי למוזיקה חדשה ונסיונית המתקיים מידי שנה בגלזגו, באתונה ובתל אביב, והתקיים בעבר גם בריקיאוויק, בניו יורק ובמלבורן.

אהד פישוף הוא אמן הפועל בשדות של סאונד, מחול, פרפורמנס ואמנות חזותית. החל את דרכו האמנותית בשנות השמונים כחבר בלהקת "נושאי המגבעת", ומאז מפתח גוף עבודות ייחודי של אמנות אידיוסינקרטית מבוססת זמן, הכולל מיצבים, יצירות מוזיקליות, עבודות וידאו, עבודות מופע תלויות מקום ועבודות מחול.

 

סאונד-טקסט / אלתור-חופשי

ענת פיק היא יוצרת בתחומי השפה, הקול והמיצג. פיק פיתחה שפת שירה פונטית המורכבת מעירוב שפות מערביות ומזרחיות. החל משנת 1997 מופיעה בפסטיבלים של מוזיקה אקספרימנטלית ומיצג בארץ ובעולם. התפרסמה בזכות ביצועיה החדשניים לשירה אוונגרדיסטית.  www.ubu.com/sound/pick.html

דן וינשטיין הוא צ'לן, מוזיקאי המופיע כסולן וכנגן בהרכבים קאמריים, בפסטיבלים של מוסיקה חדישה בישראל ובעולם ומרצה. לצד ביצועי בכורה ליצירות ישראליות עכשוויות, הקליט והשתתף בפרויקטים המשלבים מחול, תיאטרון ומוסיקה נסיונית בשיתוף מוזיקאים כסטיב רייך, בטסי ג'ולס, ג'ון זורן, דיוויד גראבס, מורטון סובוטניק ואחרים.

עורכת הסדרה: ציפי אדר

דמי כניסה:  30 שקלים (כולל כוס יין)

להרשמה מראש בקבלה: 03-525596



עשור למסדר הטומאה – ערב עיון

נווה שכטר, אילת 57, תל אביב

שני, 9.9.19

בשנת 2005 לספירת-הנוצרים נכתב הספר "רועכם", המתאר את קורותיו של רועכם: בן-כלאיים, תוצר של יחסים אסורים בין אדם לחיה. רועכם, שאישיותו משלבת את חוכמתו האנושית עם דחפיו החייתיים, גדל על התפר שבין התרבות והטבע, ומפתח לעצמו תורת חיים אותה הוא מעביר לתלמידיו בחלקו האחרון של הספר.
מאז שנכתב הספר, נלמדו ופותחו הרעיונות שהובאו בו, והוא שימש כר נרחב לפעילויות אמנותיות ופילוסופיות שניזונו מההשראה הטמונה בו. תערוכות ויצירות אמנות רבות שנעשו בעקבות הופעתו של הספר, נוצרו למעשה בהשראת רעיונותיו ומשנתו הפילוסופית.
בתאריך 9.9.09,  כארבע שנים לאחר כתיבת "רועכם", נוסד "מסדר-הטומאה", אשר שימש כפלטפורמה להבאת רעיונות אלו לידיעת הציבור, ולהפצת התורה שגובשה בהשראת משנתו של רועכם תוך התאמתה לתנאים הקיימים בעולם העכשווי.

עשר שנים לאחר מכן, ב-09.09.19, נחגוג עשור להיווסדו של המסדר בערב עיון שיתקיים במרכז "נווה שכטר" שבשכונת נווה צדק בתל אביב. יחד עם מרצים אורחים מרתקים ומומחים בתחומיהם, יספר מייסד המסדר על הרקע להקמתו, על התפישות הכלליות, על האמנות שנעשתה במסגרתו, על השאיפות שטרם התגשמו ועל הרלוונטיות שלו לימינו.
כחלק מאירועי העשור, ייפתח ביום חמישי, 12.9.19, בית הכינוסים של המסדר, "היכלות של מטה", במרכז ״1:1 לאמנות ופוליטיקה״ שבשכונת נווה שאנן בתל אביב. הבית יתפקד לאורך מספר שבועות כמקום להתכנסות, ללימוד ולהעמקה בתכנים. פרטים נוספים ולוח אירועים מדויק יפורסמו בהמשך.

יום העיון
מיקום: אולם האירועים של מרכז נווה שכטר בנווה צדק, תל אביב.
הכניסה חופשית.

לוח זמנים (יתכנו שינויים קלים)
17:30 התכנסות
18:00 אסי משולם – רועכם ומסדר הטומאה: רקע, רוח ובשר
18:45 יונתן אמיר – והתבוססתם בחירותכם: גאולה מתוך זחילה במסדר הטומאה
19:30 הפסקה
19:45 מיטל רז – דימויי שוליים בקורפוס החזותי של מסדר הטומאה
20:30 חיים דעואל לוסקי – מסדר הטומאה כתיאולוגיה חילונית רדיקלית
21:15 הפסקה
21:30 מנחם גולדנברג – מסדר למסדר: על המרחב החברי של הפעולה היוצרת

* ההרצאות תארכנה כ-30 דקות. בזמן הנותר יהיה מקום לשאלות, וכן יוקראו פרקים נבחרים מתוך הספר ״רועכם״, על ידי עומר קריגר
* במקום תתקיים מכירה של ספרות המסדר
* בצמוד לאולם ישנם בית קפה וגלריה לאמנות עכשווית

 

אסי משולם



!Que se vayan todos

תהלוכת שחזור מחאה אזרחית ארגנטינה 2001

שבת, 7.9.19, גן הסוס, ירושלים

שיעופו כולם! שחזור של תהלוכות מחאה עממיות בשם ״קסרולאסו״ (cacerolazo) שהתקיימו בארגנטינה מדצמבר 2001.
בקרנבל אזרחי, סירי המטבח (cacerolas) של המשתתפים הפכו לכלי נגינה שליוו את קריאתם לשינוי עמוק בחברה ובשלטון.

מגן הסוס לכיכר פריז – מוזמנות ומוזמנים להצטרף לתהלוכה עם הסירים והמחבות שלכם, לנגן יחד עם הפיראטיות-פיראטיות ועם קבוצת סלה-מנקה בשחזור חופשי של Que se vayan todos! (שיעופו כולם).

התהלוכה מאורגנת ללא קשר לארגונים פוליטיים.
8:00 | התאספות
8:30 | תהלוכה מתחילה מגן הסוס לכיוון כיכר פריז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *