רב ערב 27.08.19

סדנאות ולימודי תעודה במדרשה | ״אקטואליה תנ"כית״ / גדעון שני וסידור כהן | באוהאוס – מה שנשאר | ״הקולקטיביסטים – דיוקן קבוצתי״

מחפשים סדנאות ולימודי תעודה בתחומים חדשים ומעניינים?

הצטרפו אלינו למגוון סדנאות חדשות וייחודיות במסגרת הלימודים לתואר שני בטיפול באמנויות למטפלים מנוסים במדרשה – פקולטה לאמנויות.

קורס הדרכה למעמד מדריך למטפלים באמנות:
הקורס מאפשר למטפלים בעלי ניסיון בטיפול באמנות לעבור הכשרה שתאפשר להם לקבל מעמד של מדריכים עבור מטפלים באמנות.
ייחודי למדרשה: חלקים נרחבים מהקורס יתקיימו בסדנת הפיסול ובהדרכה באמצעות אמנות.

וויסות רגשי והדרכת הורים מבוססי CBTArt:
הקניית ידע תיאורטי וכלים מעשיים בתחום הוויסות הרגשי למטפלים באמנות, במטרה לפתח תכניות התערבות מניעתיות וטיפוליות בנושא ויסות והעשרה רגשית בקרב ילדים ומתבגרים.
ייחודי: הקורס יוכר כשעות בתכניות ללימוד CBT ותינתן הנחה של 50% בשכר הלימוד לבוגרי קורס זה.

טיפול קבוצתי באמצעות אמנות והנחיית קבוצות:
התכנית מבוססת על תפיסתו של פוקס, המתייחס לקבוצה כאל היכל מראות, וכמו כן על עבודה אנליטית קבוצתית. לתכנית שני תתי מסלולים: הנחיית קבוצות וטיפול קבוצתי בהנחיית קבוצות בטיפול באמנות

נותרו מקומות אחרונים, מהרו להירשם

המדרשה – פקולטה לאמנויות

לפרטים נוספים



״אקטואליה תנ"כית״ / גדעון שני וסידור כהן

גלריית "על האגם", דרך הפארק 10, רעננה

פתיחה: שלישי, 3.9.19, בשעה 20:00 
אוצרת: אורית לוטרינגר

גדעון שני – צייר ופסל, מנסה להחיות בציוריו ובמיוחד בפסליו את סיפורי התנ״ך. כעשרה סיפורים תנ״כיים באים לידי ביטוי בפסליו של שני, ולצדם מוצגים בתערוכה ציורים צבעוניים ומרשימים של נופי הנגב וים המלח, בהם הסתובב הצייר במהלך שירותו הצבאי כמפקד יחידת סיור.

סידור כהן – במיצב הנוכחי עוסק כהן בנושאים חדשים לצד כאלו בהם נגע בעשור האחרון, עליהם הוא מסתכל מזווית חדשה. המילה ״Reflections״ מבטאת עבורו לא רק השתקפויות אופטיות אלא גם הרהורים על מהות ועל ההתרחשויות שבאות לידי ביטוי במיצבים. השימוש במראות ובאלמנטים אופטיים נוספים מעצים את חווית הצפייה, מחייב את הצופה להתקרב לעבודה ולשים לב לפרטים הקטנים כדי להשלים את התמונה.

ימים ושעות פתיחה: ראשון-חמישי ושבת בשעות 10:30-12:30, 17:00-20:00, שישי בשעות 10:00-13:00

"סרפאום", סידור כהן



באוהאוס – מה שנשאר

בית הנסן, ירושלים

חמישי, 29.8.19, בשעה 20:45
באוצרות פסטיבל דוקאביב – הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי בתל אביב, ובשיתוף תקריב אוניברסיטת תל אביב, במסגרת ארועי קיץ בבית הנסן – חגיגות 100 שנה לבאוהאוס

הבאוהאוס פוגש את המסך הגדול לרגל חגיגות המאה להיווסדו, באסופה שתרחיב את הדיון אל מעבר לגבולות העיר הלבנה. סרטיהם של אמן הבאוהאוס לזלו מוהולי נאג', מיה קלר, אופיר פלדמן והאדריכל צבי אפרת נעים מהמופשט אל הפיגורטיבי, מהעבר אל ההווה ומהאישי אל הקהילתי, תוך שהם מהדהדים את שאלת הרלוונטיות של הבאוהאוס כיום.

הבמאית מיה קלר תפתח את ערב הקרנת הסרטים בהרצאה על צילום בבאוהאוס:

בין שתי מלחמות עולם ותוך בריחה מתמדת מהכוחות הנציונל סוציאליסטים ההולכים ומתחזקים, פעל אחד מבתי הספר המשפיעים ביותר בתחומי האדריכלות והעיצוב בעידן המודרני. הבאוהאוס, מוסד צעיר, תוסס ומלא בתשוקה ליצור עולם חדש, שימש בית עבור גדולי האמנים מהדיסציפלינות השונות, ביניהם לודוויג מיס ון דר רוהה, וסילי קנדינסקי ופול קליי. במהלך 14 שנות פעילותו, צולמו בבאוהאוס צילומים רבים, דרכם ניתן להתחקות אחר האוירה היצירתית והרוח האוונגרדית שנשבה בו. בין שלל תחומי האמנות, גם הצילום היווה מדיום שיוצרים חיפשו כיצד להרחיב את גבולותיו ולהתנסות בו בדרכים חדשות. דרך הצילומים נצא למסע בזמן לגרמניה של תחילת המאה ה-20.

ניצן לוטם



״הקולקטיביסטים – דיוקן קבוצתי״

בית האמנים תל אביב

פתיחה: חמישי, 29.8.19, בשעה 20:00  
אוצרת אורלי הופמן

התערוכה "הקולקטיביסטים – דיוקן קבוצתי" מציגה שש גלריות שיתופיות תל אביביות תחת קורת גג אחת בבית האמנים בעיר. חברי הגלריות נקראו לקיים פעולה אוצרותית עצמית, לבסס מקרא ותקציר קורות חיים שיזהו את דיוקן פעולתם הקבוצתית.

בתערוכה לוקחות חלק הגלריות "אלפרד", "p8", "חנינא", "אינדי", "בנימין" והגלריה הצעירה "נולובז", כל אחת מהן בחרה נושאים ותמות המייצגים ומשקפים את ה-DNA שלה בדרכים שונות.

אמני הגלריות, העסוקים לרוב בהפעלה אופרטיבית ואדמיניסטרטיבית של המקום, המשמש כחלל תצוגה לתערוכות יחיד ושיתופי פעולה שונים עם אמנים אורחים, הוזמנו להציג את עצמם ואת יצירתם כקולקטיב. התוויה ומשימה אלו הפכו לכח המפעיל ומאתגר את היסודות עליהם נשענת כל גלריה, שלרוב אינם משוננים ובאים לידי דיון בקשר ובעשייה אמנותית משותפת של כל חבריה.

ההתכנסות יחד, החיפוש אחר רעיון, איתור משיקי יחס וקשר בין העבודות, זימנו מהלך של התבוננות אינטרוספקטיבית המבקשת לעצור, להשתהות ולהבחין. פעולות המשפיעות ויוצרות מבט מעמיק אל היצירה של החברים, ההקשרים והייצוגים השונים, אם קיימים, וכיצד הם משפיעים על סדר היום, המרקם והאפיון הייחודי של כל קולקטיב.

לארוע בפייסבוק

דיוי בראל, "אינתה עמרי", סטיל מתוך וידאו, 2019

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *