רב ערב 06.08.19

למוז"ה דרושים/ות מדריכים/ות לחוגי אמנות לילדים ולנוער | ״אורח:רוח״ / מעיין שחר | ״BAUNOW״ בבית הנסן | ״ארץ ישנה״ / אלישבע סמית

למוז"ה, אגף החינוך במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, דרושים/ות מדריכים/ות לחוגי אמנות לילדים ולנוער

נדרש: ניסיון קודם בהדרכת חוגי אמנות לילדים ולנוער במוסדות מקבילים והשכלה בתחום האמנות.

העבודה בשעות אחר הצהרים.

תחילת עבודה בחודש ספטמבר/אוקטובר 2019.

נא לשלוח קו"ח עד שבת, 10.8.19, לדוא"ל: [email protected]



״אורח:רוח״ / מעיין שחר

הגלריה בבארי

פתיחה: חמישי, 8.8.19, בשעה 18:30
נעילה: 31.8.19
שיח גלריה: שבת 10.8.19 בשעה 13:00

מעין שחר, בוגרת מצטיינת של המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל, פותחת תערוכת יחיד ראשונה בגלריה בבארי. מיצביה ההיברידיים נוצרים בהשפעת סביבתה: נוף מדברי ושקט ואורבניות תוססת, ומגלמים בתוכם את החיפוש אחר חיבורים בלתי אפשריים והמתחים המתקיימים בין טבע ותרבות מעובדת, בין סטטיות לתנועה. התערוכה משלבת מגוון חומרים טבעיים וסינטטיים בפלטת צבעים מצומצמת, חלק מהמיצבים נייחים וחלקם מסתובבים על צירם באופן סימולטני ובמקצבים שונים. חומרים טבעיים ששחר מוצאת בסביבתה הקרובה מתחברים עם חומרים תעשייתיים כמו בדים, גומי ומנועים, ויוצרים גופים פיסוליים הנדמים כאילו קמו לתחייה.

בשעה 19:45 יתקיים ברחבת הגלריה מופע אילתור: אופיר קותיאל (קותימן) על הקלידים, אלרן דקל – בס, אמיר ברסלר – תופים, ספי ציזלינג – חצוצרה. וכמובן – שתיה חמה, בירות ונשנושים, באווירה קיצית ותוססת.

מעיין שחר



״BAUNOW״

New Perspectives Exhibition

Celebrating 100 Years of Bauhaus
בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים

פתיחה: חמישי, 15.8.19, בשעה 19:00
נעילה: 14.9.19

הנחיה: דנה בן שלום, גלית שבו, סברין ווכר, ביאנקה הרלו, נטאשה מויזר
אוצרות: דנה בן שלום, גלית שבו
עיצוב גרפי: רננה עירשי

במלאת מאה שנים להקמת בית הספר ״באוהאוס״, הפגיש פרויקט ״BauNow״ מעצבים-חוקרים מהתואר השני לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ומאוניברסיטת אנהאלט למדעים יישומיים בדסאו. בסדנאות משותפות ועשייה קבוצתית ואישית, רקמו המשתתפים תערוכות בישראל ובגרמניה. התערוכות מציגות עבודות עיצוב שיצרו המשתתפים יחד ולחוד, העוסקות ברלוונטיות של רעיונות הבאוהאוס כיום: מה ניתן ללמוד מהם, מה ניתן לעדכן או לשמר מהם.

התערוכה, ״BauNow: New Perspectives Exhibition״, תוצג לראשונה כחלק מאירועי הקיץ בבית הנסן, אשר יתקיימו השנה בסימן מאה שנים לבאוהאוס. לצד פעילויות שונות באותו נושא, שיתקיימו במתחם בסוף חודש אוגוסט, חלק ממשתתפי התערוכה גם יקיימו סדנאות ויובילו ויעצבו פעילויות אינטראקטיביות ומשתפות קהל לציבור הרחב.

באוקטובר הקרוב תנדוד התערוכה לשבוע העיצוב בברלין, שם תוצג בקולטורפורום במוזיאון לאומנויות דקורטיביות, כחלק מתערוכת הדגל של שבוע העיצוב הגרמני, המציין גם הוא מאה שנים לבאוהאוס.

מציגים: מיכל אביתר, עדן אוחנה, פיליפ אולריך, תמרה אפרת, מוניק דנווידג׳ג׳ה, שארה האוז, קריסטין וילדרמן, טליא ינובר, שאול כהן, קלאודיה נונז, מאוריציו סוסה נורנה, ענת סבר, מעין פסח, ליסה מדלין פטזולד, מאי קסירר, איזל ווגה רמוס.

הפרויקט התאפשר בזכות תמיכתה של קרן פורום העתיד ישראל גרמניה.

לאיוונט בפייסבוק

מעיין פסח



״ארץ ישנה״ / אלישבע סמית

כברי, גלריה שיתופית יהודית ערבית, קיבוץ כברי

פתיחה: שבת, 10.8.19, בשעה 13:00
שיח גלריה בהשתתפות נוגה קדמן: שישי, 6.9.19, בשעה 12:00
אוצר: יאיר ברק, אוצר מלווה: אבשלום סולימן

אלישבע סמית מצלמת אתרים בהם שכנו כפרים ערבים עד שנת 1948. בהיעדר עקבות למקומות יישוב אלה, היא מצלמת את מה שאיננו. על כן, התערוכה ״ארץ ישנה״ מתרחשת במקומות שסומנו זה מכבר במפות השיכחה. תצלומיה של סמית יפים במידה שהם קשוחים וחסכוניים. כשהיא מצלמת עץ חושחש עמוס פרי כתום, עומד לבדו בין עצי דומים אפורים, היא אינה מצלמת נוסטלגיה אלא את הבלתי אפשרי.

"איקרית, הבית של יעקוב", אלישבע סמית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *