רב ערב 25.06.19

הפקולטה לאמנויות במכללת סמינר הקיבוצים | חניתה אילן / ״חייב להיות מלאך״ | "לשמור מרחק, על אינטימיות בציור עכשיו" | Barbur B&B 2019 – אירוח אמנים בגלריה ברבור

הפקולטה לאמנויות במכללת סמינר הקיבוצים 

התוכנית ללימודי אוצרות – הכשרה מעשית ואקדמית תוך שנה אחת

הלימודים משלבים תאוריה מעמיקה והיכרות עם שדה האמנות העכשווית בישראל ובעולם. הקורסים מועברים על ידי מרצות בעלות שם במחקר האקדמי ובעבודה המעשית. מושם דגש מיוחד על אוצרות ואקטיביזם, קהילה וחברה.

התכנית כוללת:
סיורים במוזיאונים
מפגשים עם אנשי מקצוע מהשטח
כנסים, הרצאות, התנסויות מעשיות (סטאז' במוזיאון בת ים)
הנחיה אישית צמודה עד להקמת תערוכה (כפרוייקט הגמר ללימודים)

אוריינות חזותית – אמנות רב תחומית

תואר שני (M.Ed)
הלימודים מתקיימים אחת לשבוע בימי שלישי

תכנית רב תחומית בה מועבר ידע המאפשר פיענוח והמשגה של טקסטים חזותיים (פיסול, ציור, וידיאו ופרפורמנס וכן פרסומות ודימויים ברשת, קולנוע, תיאטרון, עיצוב ותנועה במרחב).

קורסי התואר מרחיבים את יכולות היצירה, החשיבה הביקורתית והמחקר האקדמי של הסטודנטיות והסטודנטים. התכנית מיועדת ליוצרות ויוצרים, מורות ומורים מתחומי האמנויות השונות (קולנוע, תיאטרון, אמנויות פלסטיות ועיצוב).

למידע והרשמה: 03-6901200



חניתה אילן / ״חייב להיות מלאך״

גלריה דנה לאמנות, קיבוץ יד מרדכי

שיח גלריה: שישי, 28.6.19, בשעה 12:00
אוצרת: רווית הררי

12:00 – ״מרשמלו מוּדְרָה״: מיצג מאת טל גפני ומיה שרבני

ביקור של שתי האמניות בתערוכה הוליד עבודת פרפורמנס משותפת הנעה בין טקס לבין הדרכה בין הציורים. מרמשלו מודרה הוא קריאה ספרותית, תרבותית, מדעית, רוחנית ודביקה של גוף העבודות

12:30 – שיח גלריה בהשתתפות האמנית ואוצרת התערוכה

דוברת אורחת: נטעלי שלוסר

תערוכת היחיד החדשה של חניתה אילן, "חייב להיות מלאך", שואבת השראה מעולמות הארכיאולוגיה והאמונה גם יחד. באמצעות הצבה ציורית העושה שימוש באלמנטים האדריכליים של מבנה הגלריה מקומר התקרה ובאלמנטים צורניים נוספים הלקוחים ממסורות ציוריות קדומות, עוסקת התערוכה בתהליכים של שבר וריפוי, אמונה וספקנות, מבחינה רעיונית וחומרית.

רוב הציורים בתערוכה מגוללים את סיפוריהם של דמויות או אתרים מקודשים שונים ובתוך כך עוסקים בשאלות של אמונה ומיסטיקה. חלקם עוסקים בהרס איקונות תרבותיות ובחורבן של אתרים עתיקים בידי אדם או בידי שמיים, אחרים מציעים אפשרות לגאולה או למשמעות. נדמה שכשם שהצופה נאלץ לתהות על פשרם של הדימויים ולחפש רמזים לפענוח הקשרים ביניהם, כך מחפשת האמנית אחר סימנים לפענוח המציאות, ועוסקת בשאלות של אקראיות מול משמעות ובחיפוש אחר יד מכוונת.

לינק לאירוע בפייסבוק

חניתה אילן, ללא כותרת", 2019



"לשמור מרחק, על אינטימיות בציור עכשיו"
שבת אחרונה לתערוכה

מוזיאון פתח תקוה לאמנות
נעילה: 29.6.19
אוצרת: ליזה גרשוני

ביום שבת, 29.6.19, תנעל תערוכת הציור המקיפה, "לשמור מרחק, על אינטימיות בציור עכשיו", המוצגת במוזיאון פתח תקוה לאמנות. במסגרת אירועי הנעילה יתקיימו שיח גלריה בהשתתפות שניים מהציירים הבכירים בארץ, ארם גרשוני ודוד ניפו, ומופע פרפורמנס של האמנית הליטאית ליזה בליאסנאיה, המגיב ליצירות בתערוכה.

אירועי הנעילה:

12:00 – שיח גלריה עם שניים מהציירים הבכירים בארץ, ארם גרשוני ודוד ניפו. השיח יעסוק בהשקפת עולמם על ההיסטוריה ופרקטיקת הציור מתוך התבוננות ובתהליכי העבודה הייחודיים להם.

ההשתתפות באירוע כלולה בכרטיס הכניסה למוזיאון

 

20:00 – הפרפורמנס "מתלכדים", מאת האמנית ליזה בליאסנאיה. במופע חד פעמי וייחודי, המפגיש בין הציור לתנועת הגוף, נוצר קשר אינטימי ובלתי אמצעי בין הקהל, הרקדנים המופיעים והיצירות המוצגות. דרך פעולות של שירה ותנועה מסונכרנת, מבקשת האמנית לייצר מרחב משותף של התבוננות בחלל המוזיאלי ודרכו ליצור חוויה רב חושית, בה מתלכדים יחד קול, גוף ומחול אל מול הציורים.

הכניסה חופשית!

"מתלכדים"



Barbur B&B 2019 – אירוח אמנים בגלריה ברבור

גלריה ברבור

יולי 2019
גלריה ברבור שמחה להודיע על פתיחתה בפעם החמישית של תכנית הרזידנסי (שהות אמן). 44 אמנים ואמניות מתחומים שונים הוזמנו להתארח בגלריה ברבור, כל אחד ליממה אחת, באירוע שימשך כל חודש יולי.

התכנית תפתח ביום שני, 1.7.19, ותסתיים ביום רביעי, 31.7.19, באירוע מסכם שיתחיל בשעה 20:00.

כל יום ולילה (למעט שבתות) יתארחו בגלריה אמן, אמנית או קבוצת אמנים/יות אחרת. האמנים/יות המתארחים/ות ישנו, יאכלו, יעבדו, יופיעו ויפגשו אנשים במהלך שהותם/ן. כל אמן/ית ת/יכנס לגלריה בשעה 18:00 ות/יצא ממנה באותה שעה למחרת. האמנים/ות יפגשו זה את זו בבואם/ן ובלכתם/ן מהרזידנסי, מה שישמר את רצף השהות והעבודה בחלל ויזמן מפגשי אמנים/יות משותפים. הקהל מוזמן לבוא בשעות הפתיחה הרגילות של הגלריה, ראשון-חמישי, בשעות 16:00-20:00, שישי בשעות 11:00-14:00, לפגוש את האמנים/יות ולראות את העבודות שנוצרו עד כה.

משתתפי הרזידנסי מגיעים מתחומים שונים: אמנות פלסטית, קולנוע, מוזיקה, תאטרון, מיצג, שירה, וכתיבה תאורטית.

האמניות, האמנים והקבוצות המשתתפות (לפי סדר ההשתתפות):

שרה בן חיון, קולקטיב (gym) נעמה בר-אור, אורי כרמלי, רות ליאונוב, טל שטדלר, קמיע סמית, לוני מונקה, איגור רומנצוב, מאי זיסמן ועופר רומנו, יעל מאירי וניצה כהן מור, טמיר ליכטנברג, סתיו פורגוס ורעות ישעיהו, טל ירושלמי, גוסטבו סגורסקי והדס סט, תכלת רם, אלינור סאם, רות אופנהיים, אירית חמו, קולקטיב פנדורה (לי לוריאן, מורן אביב, ארי טפרברג, רות חוף, אהרון מנור, נופר סלע, ענבל דקל גולדברג, מורן דובשני, שי פרסיל), עופר טיסר, עמוס פלד ונבו רביבו, יניב שיינפלד, אייל ששון, גור ענבר, אביגיל ספז, שי מנדלוביץ׳, דניאל סלבוסקי, רננה נוימן, יעל רוכמן וסימון קרנץ.

לפרטים נוספים, באתר הגלריה או בפייסבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *