רב ערב 28.05.19

קול קורא – פקטורי # 6 | ליאורה חשין, "פירורים" ו"ארץ החיים" | "קול חתן וקולתי" – הגרלת כרטיסים לקוראי רב ערב! | לארי אברמסון – הצייר הוא מרגל, אירוע השקת הספר | המצלמה הנסתרת: הרצאה ומפגש סטודיו עם אורי גרשוני

קול קורא – פקטורי # 6

מוזיאון חיפה לאמנות

29.8.19

״פקטורי״ הוא אירוע בינתחומי של אמנות חיה המתקיים עם פתיחת תערוכה חדשה במוזיאון חיפה לאמנות. אנו שמחים להזמין יוצרים ויוצרות מתחומי המופע והבמה השונים להציע עבודות לאירוע, שיתקיים במסגרת אשכול התערוכות "Fake News Fake Truth".

המפנה הרדיקלי של טשטוש גבולות בין בדיון למציאות בעולם שנשלט על ידי פוליטיקת פוסט־אמת עומד במרכזו של אשכול תערוכות זה. העבודות המוצגות בו מדגישות שהאמת עצמה הפכה להיות רק אפשרות אחת מבין שלל נקודות המבט המתקיימות בעולם. האמנים המציגים משתמשים במגוון אסטרטגיות של רמייה ובדיה כגון שימוש בדמויות מומצאות, מעשי קונדס והתערבות במציאות באמצעות התחזות.

לצורך האירוע אנו מחפשים עבודות מיצג, מחול, סאונד, תאטרון, ועבודות המאתגרות את הגבולות בין התחומים הללו, שיהיו מבוססות על התרחשות מול או בשיתוף הקהל.

על העבודות לקיים קשר ישיר עם אשכול התערוכות "Fake News Fake Truth". קשר זה יכול להתבטא בתגובה לעבודה מסוימת או לנושאים בהם עוסק האשכול.

להלן כמה נושאים שניתן להגיב אליהם:

מידת העצמאות והאמינות של מוקדי המדיה השונים, מן הטלוויזיה, דרך העיתון ועד למדיה הדיגיטלית, חוויה של עודפות מידע, ריבוי גירויים ממגוון רב של מוקדים ומסכים, ספאם וממים אינטרנטיים, אימוץ זהויות בדויות, המצאה והתחפשות כפעולות התנגדות.

ניתן לשלוח הצעות לעבודות קיימות ולעבודות בתהליך עד לתאריך 16.6.19

לכתובת:  [email protected]

אורך המופעים לא ייעלה על 15 דקות.

*לעבודות שתבחרנה יקצה המוזיאון תקציב לפי שיקול דעתו ולפי היקף הפרויקט.

על ההצעות לכלול:

תיאור קצר של העבודה – עד חצי עמוד

תיעוד העבודה – וידאו + תמונות

קורות חיים אמנותיים של היוצר/ת הכוללים ניסיון רלוונטי

מפרט טכני של המופע / מיצג

עלות המופע

פרטי יצירת קשר

ועדה מקצועית מטעם המוזיאון תבחר את העבודות המתאימות לפקטורי לפי שיקול דעת חבריה. תינתן עדיפות לאמנים מחיפה והאזור. המוזיאון אינו מתחייב למספר מסוים, או בכלל, של עבודות שיוזמנו להשתתף בפקטורי 6.

האמנים אשר יבחרו יידרשו לחתום, כתנאי להשתתפותם באירוע, על הצהרה כי הם בעלי זכויות היוצרים לכל מרכיבי העבודה שיציגו, או שקיבלו אישור בכתב מבעלי זכויות היוצרים. בנוסף האמנים יתבקשו לבוא לפגישת היכרות במוזיאון עם הצוות המנהל את פקטורי 6 וסיור בחללי התערוכה.

פרנסיסקו פז, התאבדות הביקורת, 2017, הדפס דיגיטלי על פרספקס



ליאורה חשין, "פירורים" ו"ארץ החיים"

הגלריה בתיאטרון ירושלים

פתיחה: 19.5.19
נעילה: 18.6.19
שיח גלריה: שישי, 7.6.19, בשעה 10:30
אוצר אבי וינוגרד

תערוכת יחיד של הצלמת ליאורה חשין. התערוכה של חשין מורכבת משתי סדרות תצלומים: "פירורים" ו"ארץ החיים". סדרות אלו ממשיכות את קורפוס העבודות של האמנית, החוקרת את המרחב הנקרא ״חיינו״ כערב רב של שריטות וסדקים. "פירורים" בזירה הביתית ו"ארץ החיים" בבית הקברות, מתעדות את מה שמזדמן לפני המצלמה המשוטטת בפינות: שאריות של חומר מקומט שהיה פעם אור, חפץ, פרח, איש, וכעת הוא מצהיב כצל בשולי הזיכרון.

לפרטים נוספים – 0505529033

ליאורה חשין, "פירורים"




הצגה חדשה!

"קול חתן וקולתי"

תיאטרון צוותא, תל אביב

שני, 3.6.19, בשעה 20:30

קומדיה מופרעת עם שירים, קרבות במה ודינמיקה משפחתית הזויה שכולנו מכירים מקרוב. כשעה לפני החתונה של הכלה קולתי היא נועלת את עצמה בביתה ומסרבת לצאת וליצור קשר עם העולם החיצון. הוריה, אחותה ובן זוגה מגיעים לזירת האירוע, ויחד עם שכן אדיב מהבניין ממול מנסים לפתור את המצב.

רכישת כרטיסים דרך קופות צוותא, בטלפון 03-6950156, או באתר צוותא

כרטיס זוגי יוגרל בין הקוראים שישלחו מייל עד יום חמישי, 30.5.19, בשעה 18:00 (נא לציין מספר טלפון ושם מלא).

צילום: טטיאנה איסנזון



לארי אברמסון – הצייר הוא מרגל, אירוע השקת הספר

מוזיאון תל אביב לאמנות

שישי, 31.5.19, בשעות 10:30-12:30

דברי פתיחה:
דלית מתתיהו, מוזיאון תל אביב לאמנות
גיורא רוזן, עורך ספרי קו אדום, הוצאת הקיבוץ המאוחד

דוברים:
גנית אנקורי: בעולם מפורק האמן הנועז מרכיב
זלי גורביץ': החומה והערימה
תמר ברגר: מה הספר הזה?
גדעון עפרת: ריבועים עבריים שחורים
לארי אברמסון: אם יש לך מזל, בסוף כולם שם בסטודיו יחד איתך

 

הכניסה חינם, לארוע בפייסבוק



המצלמה הנסתרת: הרצאה ומפגש סטודיו עם אורי גרשוני

שישי, 7.6.19, בשעה 10:30

מפגש מיוחד המשלב הרצאה בנושא "צילום ללא מצלמה" ולאחריה מפגש בסטודיו עם האמן אורי גרשוני.
הפרויקטים האחרונים של אורי גרשוני התייחסו אל הנרי טלבוט, מחלוצי הצילום של המאה ה-19. גרשוני חזר לאחוזתו של טלבוט באנגליה והתחקה אחר צעדיו וצילומיו הראשונים בעודו מסב את מצלמתו הדיגטלית למצלמת נקב הדומה לזו שטלבוט השתמש בה.
מדוע אמני צילום צעירים חוזרים אל טכניקות ותחבולות של צילום היסטורי? נדמה שהשיח החם ביותר בעולם הצילום כיום הוא דווקא השבר העמוק שבו הוא נמצא. המצב העכשווי גרם לתופעה הולכת וגדלה של אמנים אשר עוסקים בצילום עצמו, ולכן גם בחזרה לעברו. בתוך כך ניתן לראות אמנים רבים עוסקים ב"צילום ללא מצלמה". על פניו, הרעיון נשמע מופרך – איך ניתן לצלם ללא מצלמה? ובכן, מסתבר שיש די הרבה שיטות לעשות זאת והתוצאות הן לא פחות ממרהיבות.
מרצה: שני ורנר

פרטים נוספים בקישור https://eventbuzz.co.il/lp/event/cameraless
או בטלפון 054-8087082

אורי גרשוני, מתוך הסדרה "השמש של אתמול", 2010

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *