רב ערב 21.05.19

הפורשים: יום עיון בבית לאמנות ישראלית | לוסי אלקויטי / Sensu Amplo | אמנות כזהות | "גוף – מחול – מקום": הגרלה לקוראי רב ערב! | אירוע נעילה ומפגש בתערוכה "תרבות אגודה" | פסטיבל מוסררה מיקס 2019

הפורשים: שתיקה, פרישה ונטישת אמנות

יום עיון בבית לאמנות ישראלית

בית לאמנות ישראלית, המכללה האקדמית תל אביב יפו
שישי, 24.5.19, בשעות 10:00-13:30

משתתפים: א. ב. יהושע, רותי דירקטור, ד"ר דניאל זק, טלי תמיר, פרופ' אריאל הירשפלד.

יום עיון ראשון מסוגו אשר יעסוק ביוצרים שהגיעו לשיא הצלחתם ומסיבות שונות החליטו לפרוש מעולם היצירה. הדוברים ביום העיון יבחנו את התופעה בעולם הספרות, המוסיקה והאמנות הפלסטית.

א.ב. יהושע ידבר על שתיקות של סופרים בארץ ובעולם ויקריא קטעים מסיפור שכתב ב- 1965: שתיקתו הנמשכת של משורר.

פרופ' אריאל הירשפלד ינסה, תוך השמעת קטעי מוסיקה, לפענח את חידת הפרישה של המלחין הנודע רוסיני בגיל 37 וחזרתו להלחין בערוב ימיו, בהם כתב את יצירת המופת האחרונה שלו, "מיסה חגיגית קטנה".

רותי דירקטור וטלי תמיר ידברו על עולם האמנות הישראלי.

ד"ר דניאל זק, כיום פסיכולוג קליני, יציג את סיפורו האישי, סיפור של אמן שהחליט לפרוש מעולם האמנות למרות, ואולי בגלל, נסיקתו המהירה בשנות התשעים.

להרשמה: https://eventbuzz.co.il/lp/event/porshim



לוסי אלקויטי / Sensu Amplo

מקום לאמנות בקרית המלאכה, שביל המרץ 6, תל-אביב

פתיחה: שישי, 15.5.19, בשעה 11:30
נעילה: 8.6.19
אוצרת: טלי כהן- גרבוז

בתערוכה Sensu Amplo (בלטינית: במובן הרחב, ביפנית sensu: מניפה), מציגה לוסי אלקויטי מגוון עבודות מהשנים האחרונות. בבסיס התערוכה עומדות שלל מניפות בגדלים שונים ובאיכויות שונות. המניפה היא גוף מלא סתירות: היא אמורה להשיב רוח, להתנפנף, אבל באין יד שאוחזת בה היא מונחת כמו אובייקט חסר חיים.

כמו האוויר שעתיד לנשוב במניפות, כך גם המריונטות הגדולות התלויות מהתקרה מכילות ריבוי של מידע מודפס, אך הן שם בגדר הבטחה שאינה ממומשת, ממתינות למישהו שיבוא ויניע אותן.

הציורים הגדולים על הקיר משלימים את הדיכוטומיה שבין דממה קפואה לתנועה מרהיבה; הם מצוירים בהנפת מכחול עזה, כמעט לא מרוסנת, אך כלואים בתוך פורמט הבד.

תערוכה זו היא חלק מרצף מתמשך של סדרות שיוצרת אלקויטי, שלא מפסיקה לאתגר ולהפתיע את הצופה.

שעות פתיחה: שני- חמישי 11:00-18:00, שישי-שבת 10:00-14:00

לוסי אלקויטי



אמנות כזהות

מפגש רביעי בסדרת הרצאות והדגמות שישי בוקר בבית בנימיני

בית בנימיני המרכז לקרמיקה עכשווית
שישי, 24.5.19, בשעה 10:30

אמנות ורודה – אומרים לנו שיש סקס אחר? הארוטיקה, הפואטיקה והפוליטיקה של אמנות קווירית

אמנות קווירית מציעה מבט חדש, מסעיר, מגרה ומפתה על תפקיד האמנות בביטוי החוויה האנושית, על שלל גווניה הארוטיים והפואטיים. הבעייתיות בניסיון להגדיר "אמנות קווירית" היא כלי רב-עוצמה וחיוני לשימור האופי המתפרץ, שובר-הגבולות, הדרמטי, מרובה הסתירות והצורות של אמנות נועזת זו, הנעה בין עירום וריבוי-תחפושות, גופניות ורוחניות, מגדר ושבירת גדרות, ביקורת על זהויות הטרו-נורמטיביות וכינון יצירתי של זהויות חדשות.

מרצה: ד"ר גלעד פדבה, מרצה בתכנית לתואר שני בלימודי תרבות באוניברסיטת חיפה וראש החטיבה לאמנות ותרבות חזותית במכללת אחוה.

פורצלן של מעלה – פורצלן של מטה

אודי צ'רקה עוסק רבות בעבודות הקדרות והאמנות שלו בחיבורים לא מקובלים בין חומרים, תוך שהוא נע על הקו הדק שבין שליטה לחוסר שליטה וכאוס. בעבודות הקדרות האחרונות שלו הוא מרבה להשתמש בפורצלן, חומר לבן, בוהק ואצילי בעל היסטוריה מפוארת, אך מוציאו ממקומו ומהקשרו המוכר. באמצעות חריטות, קריעות, שרבוטים שהם ספק קשקושים, כמו בפתקים שניתן למצוא לצד הטלפון אחרי שיחה ארוכה, מערער האמן על מעמדו של הפורצלן, ומורידו ממקומו הגבוה למקום נטול רומנטיקה, יומיומי ואף ציני. במהלך המפגש עימו, ידבר אודי על עבודותיו, על גישתו, ״לעשות ולראות אמנות״, וכן על זהותו כאמן וכיצד היא באה לידי ביטוי בעבודותיו. במהלך השיחה ידגים כיצד הוא עובד בפורצלן באופן לא קונבנציונלי.

מדגים: אודי צ'רקה, אמן, מורה לאמנות. חי ויוצר במזכרת בתיה.

כניסה: 50 שקלים – הרשמה מראש

רח׳ העמל 17, תל אביב www.benyaminiceramics.org, טל: 03-5182257, או [email protected]

אודי צ'רקה, צילום: יאיר אלגרנטי.



"גוף – מחול – מקום": מחול פוגש עיר

מרכז ימק״א, ירושלים

שני-רביעי, 27.5-29.5.19, בשעות 19:00 ו-21:00

יוצרות: אן ליב יאנג (ארה"ב), שרון שגיא, סחר דאמוני, מיה יוגל, שרון ולבסקי.

ניהול אמנותי: נטע פולברמכר.

פסטיבל שנתי צעיר שמתקיים בפעם השנייה ומציג בכורות מחול של יוצרות ויוצרים שונים, כל שנה במרחב אחר בירושלים. הפעם ישתלט הפסטיבל על מרכז ימק"א המיתולוגי, על בריכותיו ומלתחותיו הריקות. הקהל מוזמן לשוטט בין המופעים, שיבוצעו על ידי רקדניות האקדמיה למוזיקה ומחול.

זוג כרטיסים למופע של ה-29.5.19 יוגרלו בין הקוראים שישלחו מייל עד יום ראשון, ה-26.5.19, בשעה 10:00 (נא לציין שם מלא וטלפון).

צילום: בר ברמן



אירוע נעילה ומפגש בתערוכה "תרבות אגודה"

בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים

מפגש: שישי, 24.5.19, בשעה 12:00
נעילה: שבת, 25.5.19, בשעה 14:00

ארז גביש, מעצב, מאייר, אנימטור וראש המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, יספר על תהליך העבודה והטכניקה הייחודית בתערוכתו ועל צירוף המילים המסתורי "תרבות אגודה".

בשנת 1982 פרצה הלהקה Culture Club עם הלהיט .Do You Really Want to Hurt Me בקליפ שליווה את השיר לבש סולן הלהקה, בוי ג׳ורג׳, חולצה עליה התנוסס שם הלהקה בשפת המקרא, וכך זכה דור שלם להיחשף לצירוף המילים המסתורי ״תרבות אגודה״.

התערוכה ״תרבות אגודה״, שהוצגה לראשונה בגלריה P8 בתל-אביב כחלק משבוע האיור 2018, מגיעה לבית הנסן בפורמט מורחב, ומציגה עולם של מדע מאגי ומיסטיקה אלקטרונית, שירה רובוטית ואגודות סודיות. גביש מערבב מציאות ודמיון, דמויות מיתולוגיות ושירה בתרגום אלקטרוני, בקופסת קסם של איורים, תנועה, מוזיקה ואור. הוא מבצע אותם בטכניקה ייחודית המשלבת הדפס, עיצוב גרפי והקרנה, בהשראת גיבורי התרבות של נעוריו: קראפטוורק, גארי ניומן, יוריתמיקס, פאד גאדג׳ט ואחרים.

ארז גביש גדל בגבעתיים בשנות השמונים, אחרי המלחמות הגדולות ולפני האינטרנט, בתקופה שבה מועדונים כמו ״הפינגווין״ ו״בית התקליט״ בתל אביב שימשו חלון הצצה קטן לעולם, ללונדון וברלין, לפופ האלקטרוני, לפוסט־פאנק ול״גל החדש״.



פסטיבל מוסררה מיקס 2019: אמנות ומוזיקה מהארץ ומהעולם

שכונת מוסררה, ירושלים

שלישי-חמישי, 28.5-30.5.19, בשעות 19:00-23:00

הכניסה חופשית לכל האירועים!

לאתר הפסטיבל

ביה"ס הרב תחומי לאמנות וחברה ע"ש נגר גאה להציג את פסטיבל האמנות והמוזיקה הבינלאומי "מוסררה מיקס", שחוזר זו השנה ה-19 לרחבי שכונת מוסררה בירושלים, עם תוכנית רב-תחומית עשירה של עשרות אמנים ומוזיקאים מהארץ ומהעולם. יצירות האמנות, מופעי המוזיקה ואירועי העיון מאפשרים שיטוט חופשי וחקירה ברחבי השכונה ויתקיימו בתוך מתחמי הגלריה, באולמות, בחצרות הבתים, ברחובות ובמרחבים הציבוריים של מוסררה, שכונת תפר רב-תרבותית מרתקת בירושלים. בנוסף לאירועי האמנות, יערך ביום האחרון של הפסטיבל יום עיון בהשתתפות אקדמאים, אמנים ואוצרים מהארץ ומחו"ל. הפסטיבל נערך מדי שנה ביוזמתו ובהפקתו של מוסררה, בית הספר הרב תחומי לאמנות וחברה ע"ש נגר.

השנה, נושא הפסטיבל הוא Displacement, והוא יעסוק בתזוזה תוך שימוש במושגים התקה, היסט, ניידות ונדידה דרך מגוון שדות שיח ומחקר. המרה ונוודות, הפקעה ודה-טריטוריאליזציה, פירוק ובניה מחדש הם מושגים ותבניות מחשבה הממלאים תפקיד מרכזי בשיח האמנותי, בתקשורת, במדעים, בפילוסופיה ובפסיכואנליזה. הפסטיבל מזמין את המבקרים לזרום לרחובות, לצאת מהקשר אחד בחללי תצוגה להקשר אחר בחצרות ובשבילים של שכונת מוסררה, וליצור אפשרויות להתייחסות ולדיון על ההיבטים השונים של מושגים אלה בחיינו.

בין האמנים המשתתפים בפסטיבל:

אנה דוק הא-ג'ורדן (גרמניה, נציגה בביאנלה בריגה 2018), אנריקה רמירז (צ'ילה, נציג בביאנלה של ונציה 2017), שוקראן מורל (טורקיה/איטליה), נינה גלוקנר (גרמניה), "אטלס" – יאן דבל ומרי.ג'י לסאו (צרפת/בלגיה), נציגים מפרויקט To Be Another Experience, דניאל גונזלס (קולומביה/ספרד) ומרטה רואל לסור (מקסיקו/שוויץ), תומאס האוסר (צרפת), גלריית הצילום הקואופרטיבית- וינה, אוסטריה (Fotogalerie), לוסיאנה קפלון, רוני חג'ג', איתן בר טל, מיקה חזן בלום, רועי מנחם מרקוביץ', יוסי מר-חיים ורפי בלברסקי, Permanent Vacation, דנה לב לבנט, ניב גפני, מיתר מורן, מרים נאה, מתן גרדשטיין, ניצן ג'יימס, רונן אידלמן, ליאור פינסקי, ערן זקס, אילן גרין, המחלקות השונות במוסררה ורבים נוספים.

 בין מופעי המוזיקה בפסטיבל:

הבמה המרכזית:

טייני פינגרז עם שי בן צור, תמרדה, הילה רוח מארחת את עמיר לב, Hands & Groover, יוסי פיין מארח את בן איילון, מופע משולב של דניאל רובין, האחיות ג'משיד וענת מלמוד, עמרי מור מארח את אבטה בריהון ועוד.

סדרת המופעים "מוסררהסוניקס":

טומא גובאן (צרפת), תומס אנקרסמית (הולנד), ניקו טין (ישראל), יוני סילבר (ישראל) ועוד.

מנהל הפסטיבל ואוצר ראשי: אבי סבג | אוצרת התערוכות: ורה קורמן | אוצרות בגלריות: איילת השחר כהן, ורה קורמן, סוזאן גמאוף ויוהן ננה סימונסן (אוסטריה) | אוצרת אורחת: ואנינה סארצ'ינו (איטליה) | אוצרת תכנית מיצגים: שרון הורודי  | ניהול מוזיקלי, הבמה המרכזית: מוטי כהן, ניבי יהלום | מנהל מוזיקלי, "מוסררהסוניקס" – התכנית האלקטרו-אקוסטית: ערן זקס | מנהל מוזיקלי, הופעות בוגרים וסטודנטים: אילן גרין

Enrique Ramírez

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *