רב ערב 30.04.19

צופים וזוכרים בבית אבי חי | בחזרה לעתיד: על הציור הריאליסטי החדש בישראל | פסטיבל מדרום באופקים | קול קורא לפסטיבל הצילום הבינלאומי 2019 | תרבות אגודה/ ארז גביש

צופים וזוכרים

הקרנה מיוחדת של סרטי אנימציה מתוך הפרויקט פנים. יום. זיכרון בליווי מוזיקלי וסיפורים אישיים

חצר בית אבי חי

שלישי, 7.5.19,ערב יום הזיכרון, בשעה 21:45*
בהשתתפות: יובל דיין
ניהול מוסיקלי, עיבודים ושירה : אוהד חיטמן
במאי: רונן פלד חדד
שדרן: דן עופרי

*פתיחת דלתות בשעה 20:45

הכניסה ללא תשלום ובהרשמה מראש בלבד באתר בית אבי חי

ההרשמה לאירוע תפתח בראשון, 5.5.19, בשעה 13:00

נא להצטייד בלבוש חם

בית אבי חי, רח' המלך ג'ורג' 44, פינת רח' קק"ל, ירושלים, להזמנת כרטיסים: 02-6215900

חנייה ללא תשלום בחניון בית אבי חי

לצפיה בסרטים

הסרטונים יוקרנו במהלך יום הזיכרון בערוץ 12

איור: נדב נחמני



בחזרה לעתיד: על הציור הריאליסטי החדש בישראל

הרצאה מרתקת מאת ד"ר דיויד גרייבס במוזיאון פתח תקוה לאמנות במסגרת תערוכת הציור "לשמור מרחק: על אינטימיות בציור עכשיו"

מוזיאון פתח תקווה לאמנות
שבת, 4.5.19, בשעה 12:00

אמנים משתתפים לפי סדר א"ב:

יערה אורן, שרון אתגר, אופיר בגון, אלכס ברויטמן, רונית גולדשמידט, ארם גרשוני, נורית דוד, ידידיה הרשברג, רוני טהרלב, יוסי מרק, עידו מרקוס, בעז נוי, דוד ניפו, פסח סלבוסקי, זהר פריימן, ערן רשף, לילית שמבון

אוצרת: ליזה גרשוני

בשני העשורים האחרונים ישנו ענין גואה בציור הריאליסטי בישראל. לא מדובר ב"חזרה לריאליזם" כי בישראל מעולם לא היה עניין רב בציור שכזה ועל כן אין למה לחזור. והנה כיום, עשרות ציירים מן השורה הראשונה מתייצבים מול המציאות, חמושים במכחול ופלטה, ומסתכלים. אין להם אג'נדה פוליטית או חברתית, הם אינם שליחים של איש, הם פשוט מסתכלים. מסתכלים היטב. בהרצאה זו ננסה לראות ולו מעט מהדברים עליהם הם מסתכלים ולהבין מה הם רואים ומה הם מראים לנו.

ד"ר דיויד גרייבס הוא מרצה בכיר לתולדות האמנות בבית לאמנות ישראלית ומלמד באוניברסיטאות ומכללות בארץ. בעל תואר ראשון ושני בפילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שלישי בפילוסופיה של האמנויות מביה”ס למדעי התרבות, אוניברסיטת תל אביב. גרייבס היה חבר ומייסד של האגודה הישראלית לאסתטיקה ומייסד ומנהל פרויקט מחקר עצמאי רב-תחומי: “”PITA: Project for the Institutional Theory of Art, בבית פייטלוביץ ובבית ציפר – המרכז לתיעוד אמנות ישראלית, תל אביב. מאמריו של גרייבס בתחום הפילוסופיה, האסתטיקה והאמנות פורסמו במגזינים מקומיים ובינלאומיים, בספרים ובקטלוגים.

ניפגש בשעה 12:00 בכניסה למוזיאון פתח תקוה לאמנות לסיור מודרך, ולאחריו תתקיים ההרצאה. מספר המקומות מוגבל!

לרכישת כרטיסים

ארם גרשוני, "חסה", 2013, שמן על עץ



פסטיבל מדרום לאמנות רב תחומית

אופקים

26-28.5.19

פסטיבל מדרום לאמנות בינתחומית באופקים הוא פסטיבל ייחודי השואב השראה, מתכתב ומגיב לעיר בה הוא פועל, אופקים. זאת מתוך הכרה במשאביה של העיר: הקהילות והפרטים המרכיבים אותה, מוסדות ומבני הציבור שבה, המבנה והפריסה הגיאוגרפית שלה, הפארקים והשטחים הציבוריים.

בשנתו התשיעית עומד הפסטיבל בסימן שפע – שפע של אירועים ומופעים, הצגות ילדים ומפגשים עם אמנים מתחומים שונים, המגיעים מתוך העיר ומכל הארץ. הפסטיבל מזמין את הקהל להיחשף, להתחבר ולהכיר את הפוטנציאל ואת מגוון העשייה האמנותית המתרחשת באופקים.

שפע אירועים מסקרנים נוצרו בעיר השנה: פתחנו עם פרויקט חדש של שהות אמנים בעיר; רשומון רכבת, במסגרתו יוצרים יתעדו בלייב את המתרחש בתחנת אופקים; חוגגים את יצירתם של חברי פואטיפריה, קבוצת משוררים ומשוררות שפועלת בעיר זה שנים ותארח את להקת ע'גור במופע מקורי; ממשיכים עם פרויקט 7 בום, ארוחה בת 7 מנות ולכל מנה 7 דקות, סיור אמנותי-קולינרי בבתי בשלניות מקומיות וקול אחד צלול ומופלא של אמנית הקול הבינלאומית, ויקטוריה חנה.

הפסטיבל הינו פרי שיתוף פעולה בין עיריית אופקים והמכללה האקדמית ספיר והוא פרויקט הגמר של הסטודנטיות והסטודנטים במחלקה לתרבות יצירה והפקה, המכללה האקדמית ספיר.

ניהול אמנותי: לילך דקל-אבנרי
מנהלת הפסטיבל: נואית זכאי
חברי הוועדה האמנותית: דר' עמרי הרצוג, שירה לפידות, מורן שוב, נדב משעלי, מעין צדוק
מייסדת הפסטיבל ומלווה מקצועית: שירה לפידות

לפרטים נוספים ולעדכונים – "פסטיבל מדרום" בפייסבוק



Legs Tel Aviv

גלריה נולובז, זבולון 19, תל אביב

שישי, 3.5.19, בשעות 10:00-19:00

משתתפים/ות:
אביגיל ארנהיים, אבינועם שטרנהיים, אורי לוינסון, אלף אפס, אוה דברה, אורי שכטר, אורי בצון, אילת לרמן, איריס סמרה, בסמה בדר, גיורא ברגל, דורון בראונשטיין, דניאל ברנוב, דני וויליאמסון, האדי חליל, האלה אבו קישק, הורי יצחקי, חגית אונמני רובינשטיין, חנה אשורי, כרמל ברנע ברזנר יונס, ליילה ברי ואלחנדרה לוי, ליה אשל, מורסאן, מיכל גיל, מירב טלאור, מיריי שנאן ובל שפיר, מעיין צדקה, נגה רוזמן וארז שחר, נעמי גרשטיין, עדיה גודלבסקי, ענת שן, צבי בן ארץ, קרין מנדלוביץ, שני יוסף, שני ארזי וג'ודי עדיני, שנית יהודיין, שרון פידל.

Legs הוא אירוע פרפורמנס בינלאומי שמטרתו הצבת זרקור או “צילום מצב”, snapshot, של אמנות הפרפורמנס בזמן נתון ובסביבה נתונה, שמופיעים בזה אחר זה עשרות אמנ/יות מיצג.

Legs התחיל בשנת 2015 במונטריאול ומאז התארח בין השאר בטורונטו, ציריך, באזל וברלין.

השנה מגיע האירוע לתל אביב ויתארח בגלריה נולובז.

לאיוונט בפייסבוק

האירוע הוא פעולה של "אלף אפס", גלי ו' חכמון ואורי לוינסון.



קול קורא לפסטיבל הצילום הבינלאומי 2019

פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים השנה זו הפעם השביעית, ויעסוק בנושא פנטזיה

פנטזיה יכולה להיתפס כאשליה, כדבר שהוא כל כולו פרי הדמיון ובלתי ניתן להשגה או כדבר שאנו שואפים אליו, חולמים עליו ופועלים בכל כוחנו כדי להשיגו. פנטזיות הן חלק מהיום יום שלנו, בין אם בדמיון ובין אם בפעולות שאנו עושים. בפסטיבל הקרוב ננסה לבחון את המונח פנטזיה ממגוון זוויות ואת הדרכים השונות בהן ניתן ליצגו באמנות.

PHOTO IS:RAEL מזמין אמנים להגיש הצעה להשתתפות בתערוכת הנושא ובפרויקטים מיוחדים אשר יוצגו בפסטיבל הצילום ה-7 שיתקיים בתל אביב בנובמבר 2019. אמנים העוסקים בצילום, וידאו, פרפורמנס ואמנים בינתחומיים מכל העולם ובשלבים שונים של הקריירה, מוזמנים לשלוח הצעות לעבודות קיימות או רעיונות לעבודות חדשות בנושא הפסטיבל.

25 אמנים יבחרו להציג את עבודותיהם בתערוכת הנושא של הפסטיבל או בפרויקטים מיוחדים. בנוסף, יזכו האמנים הנבחרים לפרסום באתר ובקטלוג הפסטיבל.

גופי עבודות של 50 אמנים נוספים יוצגו בערב הקרנות מיוחד במהלך הפסטיבל מול קהל מקצועי. האמן שיבחר כחביב השופטים יזכה באירוח בתל אביב במהלך הפסטיבל.

דד-ליין להגשה: 22.5.2019

למידע מלא ולהרשמה: https://www.photoisrael.org/opencall/he/

צילום: לירון קרול



תרבות אגודה | ארז גביש

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים

נעילה: יום שבת, 25.5.19

בשנת 1982 פרצה הלהקה Culture Club עם הלהיט Do You Really Want to Hurt Me. בקליפ שליווה את השיר לבש סולן הלהקה, בוי ג׳ורג׳, חולצה עליה התנוסס שם הלהקה בשפת המקרא, וכך זכה דור שלם להיחשף לצירוף המילים המסתורי ״תרבות אגודה״.

ארז גביש, מעצב רב תחומי, מאייר, אנימטור וראש המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, גדל בגבעתיים בשנות השמונים, אחרי המלחמות הגדולות ולפני האינטרנט, בתקופה שבה מועדונים כמו ״הפינגווין״ ו״בית התקליט״ בתל אביב היוו חלון הצצה קטן לעולם, ללונדון וברלין, לפופ האלקטרוני, לפוסט־פאנק ול״גל החדש״.

התערוכה ״תרבות אגודה״, שהוצגה לראשונה בגלריה P8 בתל-אביב כחלק משבוע האיור 2018, מגיעה לבית הנסן בפורמט מורחב, ומציגה עולם של מדע מאגי ומיסטיקה אלקטרונית, שירה רובוטית ואגודות סודיות. גביש מערבב מציאות ודמיון, דמויות מיתולוגיות ושירה בתרגום אלקטרוני, בקופסת קסם של איורים, תנועה, מוזיקה ואור. הוא מבצע אותם בטכניקה ייחודית המשלבת הדפס, עיצוב גרפי והקרנה, בהשראת גיבורי התרבות של נעוריו: קראפטוורק, גארי ניומן, יוריתמיקס, פאד גאדג׳ט ואחרים.

פרטים נוספים באתר בית הנסן

ארז גביש, מתוך "תרבות אגודה"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *