רב ערב 16.04.19

קול קורא מכנס ירושלים לאמנות #4 | רב־שיח בתערוכה "גולםבוק" | אנג'ליקה שר/ עַל חוֹף מִפְרָץ אַלּוֹן תִּפְאֶרֶת | פסטיבל PLAY בבית הנסן

קול קורא מכנס ירושלים לאמנות #4

בתאריך 30 באוקטובר 2019 יערך כנס ירושלים לאמנות #4, ביוזמת פסטיבל מנופים וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״. כותרת הכנס, שיתקיים השנה במכון ון ליר בירושלים, היא ״תכסיס״. על פי ההגדרה המילונית, תכסיס הוא תחבולה מפתיעה המשמשת להשגת המטרה תוך ניצול יתרון או הזדמנות שהצד השני לא צפה. התכסיס נוצר לא פעם באמצעות התחפשות, הסתננות, הטעייה ומשחק. הממזריות שבבסיס התכסיס עשויה להיות שלילית ומרושעת, אך יכולה גם להיות חיובית. תכסיס משמש לא פעם כדרך יצירתית לעקוף בעיות או להתגבר על כוחות חזקים דווקא באמצעות חולשה. הוא יכול להופיע בזירות פנים-אמנותיות, אך לעיתים הוא חורג מגבולות אלה וזולג אל המרחב הציבורי. הוא יכול לנבוע מפעולה אמנותית ולחילופין להתממש בעצם הבחירה העקרונית באמנות כאמצעי לקידום צרכים אחרים.

כנס ירושלים לאמנות מזמין חוקרים/ות ויוצרים/ות להגיש הצעות להרצאות בנושאי אמנות ותרבות הקשורים לתכסיסנות. משך כל הרצאה: 20 דקות.

בין הנושאים שידונו בכנס:

צנזורת אמנות ותכסיסי התמודדות עמה

תכסיסים טכנולוגיים ואנטי-טכנולוגיים באמנות

הספקטקל בין אמת לאשליה

אמנות כתכסיס כלכלי או פוליטי, וכלכלה ופוליטיקה כתכסיס אמנותי

כל נושא אחר שמחבר בין אמנות ותרבות לתכסיסנות

עורכי הכנס: רינת אדלשטיין, רונן אידלמן ויונתן אמיר

הצעות באורך של עד 300 מילה יש לשלוח לכתובת:  [email protected]

דד ליין להגשת הצעות: 2 במאי 2019

תשובות ימסרו עד לתאריך: 2 ביוני 2019



רב־שיח בתערוכה "גולםבוק"

מוזיאון תל אביב לאמנות

שלישי, 16.4.19, בשעה 19:30

בהשתתפות:

ענת דנון סיון, אוצרת התערוכה: דרך הדיקט – על עבודתו של יצחק גולומבק

ד"ר איתמר לוי, מבקר אמנות, אוצר ופסיכואנליטיקאי, מנחה בחברה הישראלית לפסיכואנליזה: הקליפה והטיפה

נורית דוד, ציירת: שלוש הערות ביחס לעיצוב התערוכה ולתכניה

יצחק גולומבק, אמן: גולםבוק, זוכה פרס רפפורט לאמן ישראלי בכיר, 2017

המפגש בתשלום. הכניסה למנויים חינם. לרכישת כרטיסים:   https://bit.ly/2X0g9Y7

מראה הצבה מתוך "גולםבוק", 2018



אנג'ליקה שר // עַל חוֹף מִפְרָץ אַלּוֹן תִּפְאֶרֶת

הגלריה בבארי

פתיחה: שישי, 26.4.19, בשעה 19:00
נעילה: שבת, 18.5.19
שיח גלריה: שבת, 11.5.19, בשעה 13:00
אוצרת: סופי ברזון מקאי

התערוכה של שר נפתחת בציטוט מתוך "רוסלאן ולודמילה", הפואמה המפורסמת של אלכסנדר פושקין, גדול המשוררים הרוסיים. הפואמה, שנכתבה בין השנים 1820-1817 ונחשבת לאחת היצירות החשובות ביותר שנכתבו בשפה הרוסית, היא הציר הסימבולי שסביבו נרקמת התערוכה. על קיר הגלריה פתיחתה של הפואמה ברוסית ועברית שמכניסה את הקורא.ת אל עולם האגדה הרוסי. התערוכה פורשת סיפור מסע, קווסט, בתפאורה נידחת, פראית ויפהפייה. נקודת האחיזה פנטזמטית אך נטועה בעולם שנמצא בין ישראל לליטא, במרחב מאגי של הגירה. שר משחקת בתכנים סימבוליים ואזכורים איקונוגרפיים, מניחה שכבות שכבות של משמעות. הנרטיב, הנרקם על בסיס ייצוגים ופרשנויות אישיות של אגדות עם ופולקלור, מתפתח לביטויים של רב-תרבותיות ובחינה של תהליכי אינטגרציה של מהגרים בתרבותם החדשה, תהליכים קולקטיביים ואוניברסליים אך גם אישיים מאוד. השפה הוויזואלית עשירה, גדושה בפרטים וסמלים, מטאפורות, מוטיבים שנשלפו מקרקעית תת המודע הקולקטיבי ומאפיינים רוחניים וחומריים של התרבות ממנה היגרה לישראל בבגרותה בשנות ה90. ארוגים לתוך העושר הגדוש הזה גם אזכורים וסמלים של ישראליות וסממנים של כור ההיתוך. שר מביאה לידי ביטוי את השותפות הרב-תרבותית שלה, מעגלים של זהויות ותנועתה ביניהם.

בערב הפתיחה בשעה 19:45 תופיע להקת "אוונגרד" עם רוק ישראלי מקורי

אנג'ליקה שר



בית הנסן מזמין אתכם לפסטיבל PLAY!

שלושה ימים של משחקים וטכנולוגיה לכל המשפחה

חוה״מ פסח, 23-25.4.19

הפסטיבל, המתקיים בחול המועד פסח, יחגוג את חג החירות עם סדנאות, פעילויות ומשחקים שנבנו ועוצבו במיוחד עבור האירוע. בואו לגלות, ליצור, לבנות ולהמציא!

בין הפעילויות: מתחם מיינקראפט, סדנאות גאגא משותפות להורים וילדים, בישול מולקולרי לילדים, יצירת מוסיקה עם לופר, חדר אנימציה באור וחול, חדר משחקי עץ מיוחדים, מכונות שמציירות ציורים, חדרי חידה מסתוריים, מתחם לגו ענק, הקרנת סרטים לילדים ומופע תיאטרון הבובות הקסום של אפרת הדני ותיאטרון הקרון.

הכניסה והשימוש במשחקים ללא עלות | חלק מהפעילויות מותנות בהרשמה מראש. לפרטים נוספים יש להתעדכן בפייסבוק ובאתר בית הנסן

שעות פעילות הפסטיבל: בימים שלישי ורביעי החל מ-10:00 | יום חמישי, ערב חג שני, בשעות 10:00-14:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *