רב ערב 26.02.19

דג קטן זה לא דג גדול אבל קטן | שתי הרצאות של האוצר חואן קנלה, במסגרת הסדרה "מבוא ים" | "ירד הגבול אל קצה ההר" | ערב שירת אהבה

שתי תערוכות חדשות בבית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית:

פתיחה: יום ה' 28/02/2019, 19:30 | נעילה: 27/04/2019 | שיח גלריה: 12/04/2019, 11:30

דג קטן זה לא דג גדול אבל קטן

אוצרת: דינה כהנא גלר

מציגים: אורית אדר-בכר, עדנה אוליבר-פרידמן, יהושע בורקובסקי, דינה ברמן, רון חן, דניאלה יניב-ריכטר, אמנון ישראלי, ארז ישראלי, דליה מאירי, מיה מוצ'בסקי-פרנס, דויד מוריס, חיימי פניכל, מאיר פרנקו, סלי קריסטל-קרמברג, זיו צפתי, Kees Viser, Tal R.

בעבודה קטנה, שנוצרת מתוך ההכרח לזקק ולחדד משהו שעובר בקנה מידה קטן, קיימות איכויות אינטימיות. היא עשויה להכיל גם עולמות מורכבים ועצומים על אף גודלה, ולעשות זאת ללא רעש מיותר, אפילו כאשר היא מזקקת תמצית חריפה.

לתערוכה זו נבחרו מוצגים שנעשו בבלעדיות המבודדת של אמן בסטודיו שלו, ללא התערבות של מומחי הפקה וטכנולוגיות הגברה מונומנטליות. דברים שמייצרים צפיפות ולא מתפזרים, שמרתקים את הצופה כאשר מבטו מחפש פרטים, רגישויות של חומרים, עלילות סיפורים והפתעות.

קערה, אחת וכמה

אוצרת: רוית לצר

העבודות עוצבו ובוצעו על ידי סטודנטים בקורס עיצוב קרמי במחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר. משתתפי התערוכה התבקשו לעצב חפץ שימושי יום יומי, קערה, באופן שיתייחס למופע שלה כיחיד וכריבוי, כקבוצה.

עדנה פרידמן, צילום באדיבות האמנית



התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל וגלריה בית הגפן מזמינים:

שתי הרצאות של האוצר חואן קנלה, במסגרת הסדרה "מבוא ים"

הסדרה מארחת אוצרים מאזור אגן הים התיכון המתמקדים בשאלות של זהות מקומית ואזורית דרך פרקטיקות שונות ודינמיות.

בהרצאה בתל-אביב יתמקד קנלה בפרויקטים פרפורמטיבים שאצר בשנים האחרונות. ההרצאה בחיפה תעסוק בפלטפורמות עצמאיות של אוצרים ואמנים מחוץ למרכזי האמנות העיקריים של ספרד.

חואן קנלה הוא אוצר וכותב עצמאי מברצלונה. מקים ואוצר שותף בתכנית הרזידנסי הבינלאומית, BAR. עובד בשיתוף פעולה עם מוסדות שונים באירופה, ביניהם הבינאלה של אוסלו, ארטיסימה, CA2M מדריד, טבקלרה, סאן- סבסטיאן וארקו מדריד.

מועדי ההרצאות:

יום חמישי, 7.3.19, 18:00, בצלאל, סלמה 60, תל-אביב

יום שבת, 9.3.19, 12:00, בית- הגפן שדרות הציונות 33, חיפה

ההרצאה תתקיים באנגלית. הכניסה חופשית.

סדרת ההרצאות ״מבוא ים״ היא יוזמה משותפת של התכנית לתואר שני באמנויות של בצלאל וגלריה בית הגפן, חיפה, בתמיכת ארגון ארטיס.

קישור לאירוע בפייסבוק

לפרטים נוספים ניתן לפנות במייל



"ירד הגבול אל קצה ההר"

תערוכת סאונד | מקהלת גיא בן-הינום

אוצרים: יהודית שלוסברג-יוגב ואמיר בולצמן
מרכז לאמנות ומחקר מעמותה

אוצרים: יהודית שלוסברג-יוגב ואמיר בולצמן
מרכז לאמנות ומחקר מעמותה

פתיחה: שבת, 2/3/19 בשעה 19:30 | נעילה: 5/4/19

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים

לנוכח המדבר הצחיח, היער האפל, להקות השדים, השעירים לעזאזל, הנמרות המתעוררות בלילות ירח מלא, יש להתכנס, לשיר, לצעוק יחד, להעיר את זה ששוכן בתוכנו, שעומקו כעומקה של תהום ורוחבו כרוחב השמים; זה שצימצמנו, הדחקנו, השכחנו את קיומו. דרך שפה, גוף, קול וכוונה מבקשת מקהלת גיא בן-הינום להתנסות בפעולה המאגית, לבחון מחדש את כוחו של הריטואל, לצקת את הפוטנציאל הטרנספורמטיבי של המוזיקה עצמה, זה המאפשר ארגון מחדש של אסוציאציות, זיכרונות וחלומות, אל תוך החלל התרבותי העכשווי.

מקהלת גיא בן-הינום היא מקהלה שחבריה עובדים ויוצרים בשותפות מלאה. סביב השירים מכוננים יחסי המקהלה עם עצמה ועם הקהל כמעין מפגשים שבטיים – טקסים ציבוריים, עכשוויים, שמטרתם לחלץ סמלים קדמוניים השוכנים בתת המודע המשותף, לעבור דרך שערי האקסטזה אל עבר חיוניות חדשה.

בתערוכה "ירד הגבול אל קצה ההר" בחרנו לפרוש את קולה של המקהלה על פני חלל וזמן. חללי מעמותה, שבשנים הראשונות להתגבשות המקהלה שימשו בסיס ובית לחזרותיה, משמשים כעת חללי תצוגה לתהליך העבודה הייחודי שפיתחו. בתערוכה ביקשנו לחדור מבעד ל"מופע" ול"יצירה השלמה" אל תוך מרכיבי האורגניזם, לחשוף את הפרטים והקולות הפועלים בו ואת מנגנוני הלימוד והעבודה המניעים אותו. זוהי פעולה מחקרית שמאפייניה אתנוגרפיים, והיא מבוססת על צפייה בקבוצה שיש בה ריבוי גישות ואופני יצירה המתקיימים זה לצד זה במקביל. כאוצרים פגשנו את המקהלה, צפינו בחזרות, חילצנו מתוכן חומרים והקלטנו כל חבר בראיון קצר.

חברי המקהלה: אלי אוריאן / נעם אחדות / לילה בטרמן / אלה דניאל / רות דנון / גדעון לוי / קטרין לסקו / אמיר מאיר / דור מגן / אילנה סניטמן / נתן סקופ / נועם ענבר / עדו עקוב / עמית פישביין / פיי שפירו / מיכל תמרי

ניהול אמנותי של המקהלה: אמיר מאיר, גדעון לוי, לילה בטרמן, נעם אחדות, פיי שפירו | הפקת המקהלה: עמית פישביין.

מרכז לאמנות ומחקר מעמותה

המרכז לאמנות ומחקר מעמותה. שעות פתיחה: ג' 14:00-18:00 , ד' – 12:00-16:00 ,ה' – 14:00-18:00 , ו' – 10:00-14:00



ערב שירת אהבה

ארוע נעילה בתערוכתה של סיון לביא

הבית האדום, ישראל מסלנט 39, תל אביב

ערב הקראת שירה בתערוכתה של סיון לביא, ״הלב שלי ממלא את החדר״, שיתמקד באהבה ובשאלות כמו מהי אהבה וכיצד אנו תופסים וחווים אותה. יש שיאמרו שאהבה היא האנרגיה היחידה שקיימת בעולם, שוכנת מתחת לכל רגש אחר, נמצאת בבני אדם, צמחים ובעלי חיים, אם רק נשמור על עיניים ולב פקוחים ומוכנים לראות ולקבל אותה. ערב השירה מיועד לכל מי שפתוח לאהבה, למי שיש לו אוזניים צמאות וסקרניות וכמובן, לכל מי שרוצה להקריא משיריו במרחב לא שיפוטי, לא מחייב ומתאים להתנסויות.

באירוע יוגשו פאנץ׳ פירות אלכוהולי ונשנושים. האורחים יוכלו לקשט את עצמם בקעקועים זמניים.
האירוע יהיה דו-לשוני (עברית ואנגלית).

נעילת התערוכה: 28.2.19.
שעות פתיחה:
ימים א׳-ה׳ 12:00-17:00
ימי שישי 14:00-16:30
ימי שבת 12:00-14:00

לארוע בפייסבוק

צילום: עלינא דקל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *