רב ערב 05.02.19

יום עיון במסגרת התערוכה "ZOOM על חומוס" | נילי ילון, ״גוף ללא סוף״ | "רקמת חיבור" בבית הנסן | מאירה אשר – הגרלת כרטיסים לקוראי רב ערב! | LEGEND – ספר אמן מאת תמר לב-און

חומוס קומפלט

בבית בנימיני המרכז לקרמיקה עכשווית

יום עיון במסגרת התערוכה "ZOOM על חומוס"
11.2.2019 יום שני, 15:00 – 19:30

החומוס, מאכל שלצריכתו ולעיבודו פרשנויות רבות, משקף באופן נרחב את הרב-תרבותיות המקומית. יום העיון יעסוק בהיבטים שונים הקשורים לחומוס וצריכתו בהקשר מדעי, היסטורי ותרבותי. בחלקו הראשון  של יום העיון יידונו המשמעויות השונות המזוהות עם חומוס, השינויים שחלו בדפוסי צריכתו בישראל, יתרונותיו הבריאותיים ופיתוחים טכנולוגים המתבססים עליו, חומוס וחומוסיות ברשתות חברתיות ועוד. חלקו השני של יום העיון יוקדש לחיבור שבין עיצוב לחומוס ולחוויה קולינרית, במהלכו מעצבים ושפים המשתתפים בתערוכה יספרו על המחקר שקדם לעבודתם, על תהליך העבודה והמחשבות שליוו אותם בדרך ליצירת אובייקט מעוצב. בסיום הערב יתקיימו מיצגים אכילים.

משתתפים: לירון צנחני, פרופ' רם רייפן, ד"ר דפנה הירש, מוחמד עיכרמאווי, יובל הולנדר, רונית ורד, דפנה נועם, דוד סדי, גלית שבו, לנה דובינסקי, דב גנשרוא, ליאורה רוזין, עופר זיק, אנה שפירו.

לפרטים המלאים על תוכן יום העיון

הרשמה מראש: [email protected] או 03-5182257
כניסה: 70 שקל, 50 שקל לסטודנטים
בית בנימיני, רחוב העמל 17 תל אביב
שעות פתיחה: א' ושישי 10-14, ב' עד ה' 11-19, שבת 11-14

דן גנצ'רו וליאורה רוזין, צילום: נמרוד גנישר



נילי ילון, ״גוף ללא סוף״

אוצרת: ענת מנדיל

בית גבריאל בכנרת
20
ינואר – 17 פברואר

שיח גלריה:

8.2 12.00-15.00

16.2 15.00-18.00

התערוכה ״גוף ללא סוף״ של נילי ילון מבוססת על שני פרקים: ״היווצרות״ ו״בין-הזמנים״. הפרק הראשון של התערוכה מתאר גופים מופשטים הנמצאים בתהליך של התגבשות או התפרקות. בתהליך דינאמי זה, נחשפים צבירים מלאי מתח, הנוצרים מהמגע בין המצע לחומר המתגבש עליו. צורתם ואפיונים של הגופים והסטרוקטורות יכולים להתפרש כדימויים של רקמות, תוואי עורקים, דם המחזור או פעולת הנשימה.

הפרק השני של התערוכה, המכונה ״בין הזמנים״, מתאר דיאלוג בין יצירות עכשוויות של האמנית ובין עבודות מתקופת היותה סטודנטית במדרשה לאמנות. הדימוי המרכזי בעבודות הללו הוא מכל ענק המזכיר בצורתו אמפורה (כלי אחסון), אשר מתפקד בציורים כמטאפורה למצבי תודעה מרובי רבדים. שעתוק הכלי מייצר סדרתיות המקפלת בתוכה מאגר של זיכרונות קדומים. בין השאר, הוא מהדהד צלמיות של אלות קדומות, ודימויים המתקשרים לפריון והיריון.



"רקמת חיבור" תערוכה קבוצתית

אוצרת: גבי המבורג פימה

פתיחה: יום חמישי, 14/2/19 בשעה 19:30 | נעילה: 15/3/19
בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים, גדליהו אלון 14, ירושלים
הכניסה חופשית

"רקמת חיבור" בהגדרתה הפיזיולוגית היא רקמה התומכת באיברים או ברקמות אחרות ותפקידה לספק תמיכה מבנית, לקשור, להפריד, להגן או לרפד. התערוכה 'רקמת חיבור' מבקשת גם היא לפעול כמעין רקמת חיבור במציאות של סכסוך ושל הפרדה. התערוכה מסכמת ובוחנת מפגשים שהתקיימו במהלך השנתיים האחרונות בין אמניות ואומניות יהודיות ופלסטיניות המגיעות ממגוון הקשת הדתית והפוליטית. לאורך התהליך הממושך התברר כי יש סיכוי לייצר זיקה ואף לבנות חיבורים עדינים ואינטימיים. באמצעות שימוש בטקסטיל, רקמה פיזית ומטאפורית, ועל ידי השילוב בין הרוקמות הפלסטיניות ואמניות ״סטודיו משלך״, התערוכה חושפת כיצד כרוכות וחולפות זו דרך זו זהותן הנשית, הלאומית והדתית של הנשים. דרך החשיפה התערוכה מבררת האם סולידריות על בסיס מגדרי תוכל לייצר סולידריות לאומית, מבקשת לבחון את מגוון הסוגיות בהן יכול להיתכן מפגש והאם הוא מונח ממש בגבול המתפוגג בין הארט לקראפט.

פרטים נוספים באתר בית הנסן

מרים וילנר, "משיח", 2018



מאירה אשר – השקה משולשת לויניל כפול

יצירתו המצונזרת האחרונה של אנטונין ארטו, ״כדי לשים סוף למשפטו של אלוהים״, מחזה רדיופוני, 1947

3 הופעות :

7/2/19  בתיאתי עכו 20:00

9/2/19  תמונע ת"א 21:30

11/2/19  המזקקה ירושלים 21:00

meiraasher.bandcamp.com/album/pour-en-finir-avec-le-jugement-de-dieu

האמנית מאירה אשר, העוסקת בתיעוד חברתי, סאונדארט, רדיוארט ועבודה עם רחשי הגוף, מציגה את יצירתו המצונזרת של אנטונין ארטו, ״כדי לשים סוף למשפטו של אלוהים״, בעיבוד עברי. היצירה, תהליך חושפני וסוחף, אשר הוקלטה בפריז בנובמבר 1947, הוחרמה מיד עם שידורה ויצאה לאור רק 30 שנים לאחר מכן, כאשר מחברה כבר לא היה בחיים. הבחירה לתרגם את היצירה לעברית, לחשוף אותה במופע משודר ולתעד אותה על גבי תקליט כאן ועכשיו בישראל, נובעת מהצורך להדגיש ולהדהד את הרלוונטיות שלה למציאות המקומית.

תיאטרון האכזריות של אנטונין ארטו קיים ופועל כאן, כדי להשריש בתוכנו את רעיונות הקונפליקט התמידי, עווית שתוקפת חיים ללא הרף, שבה כל דבר ביצירה עולה וטוען עצמו נגד המעמד שנקבע עבורנו.

 מאירה אשר – קול, אלקטרוניקה והפקה

אביבה ברק – תרגום לעברית

חגי פרשטמן – תופים, אובייקטים, קול

אמיר בולצמן – אלקטרוניקה, בס, פטיפונים

ערן זקס – נו-אינפוט מיקסר, קול

בוריס מרצינובסקי – אקורדיון

עיבוד – מאירה אשר, חגי פרשטמן

סאונד – מרקו מילבסקי ואייל ביטון

תאורה – אייל ביטון

התקליט הופק בסיוע מועצת הפיס לתרבות ולאמנות

כרטיס זוגי להופעה בירושלים או תל אביב יוגרל בין קוראי ערב רב שישלחו מייל! (עד יום חמישי ה-6.2 בשעה 20:00 – נא לציין שם מלא, טלפון, ולאיזו הופעה תרצו להגיע)

מאירה אשר, צילום: מארי אורטילן



LEGEND – ספר אמן מאת תמר לב-און, בשיתוף 20 כותבים אורחים

ארוע השקה: יום חמישי, 7.2.19, בגלריה P8

בערב הפתיחה יתקיים אירוע הקראת סיפורים ושיחה עם האמנית, אוצרת הפרויקט אירנה גורדון והכותבים.

LEGEND הוא תערוכה המוצגת בין דפי ספר רחב יריעה של תמר לב-און.

דרך סיפוריהן של ארבעים דמויות פיקטיביות נבנה משל על המקום הזה. תמר מגישה חוויית קריאה חדשה; הקורא מוזמן להתוודע לדמויות בסדר שיבחר, כשהוא מדלג בין קטעי ביוגרפיה, עבודות אמנות וסיפורים קצרים.

הספר, המעוצב מבחינה חזותית ורעיונית כארכיון, כולל את ארבעים הביוגרפיות ושלושים עבודות אמנות; קולאז׳, צילומים מעובדים, רישומים, ציורים, אובייקטים, ממצאים, מעין תת מודע ויזואלי של מערכות היחסים המומצאות. תפיסה רעיונית זו מובילה לכך שהספר נראה לפרקים כמו אנציקלופדיה ישנה, מגדיר צמחים או מגזין, קטוע על ידי דימויים או משתלב לתוכם, מארח דפים מלאי סיפורים.

בנוסף, 20 סיפורים קצרים פרי עטם של כותבים אורחים, שנכתבו בהשראת הדמויות בפרויקט, יוצגו במהלך הערב. בין הכותבים: ישי שריד, אושרת אסייג לופז, תמר אגמון, מיכל אהרוני ועוד.

הספר נתמך על ידי מועצת הפיס לתרבות ואמנות.

מתוך "Legend", תמר לב-און

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *