רב ערב 22.01.19

שולמית ניר – שיח גלריה בתערוכה "מראות" | מאירה תדמור, "לקמוס" | Doing Right By You  – השקה | "בין חלום האמן לחלום האספן" בבית הנסן

שולמית ניר – שיח גלריה בתערוכה "מראות"

גלריה אבדאע בכפר יסיף

אוצר: איליא בעיני
שיח גלריה: שבת, 26.1.19, בשעה 16:00
נעילה: שלישי, 12.2.19
ביום שבת הקרוב בשעה 16:00 תשוחח הציירת שולמית ניר על תהליכי עבודתה בלוויית מצגת.

מתוך "מחשבות על ציורי הנוף בתערוכתה של שולמית ניר, 'מראות'", מאת ד"ר שחר מרנין-דיסטלפלד: "נראה כי הקונפליקט היהודי-פלסטיני השחית בקרב כולנו, יהודים וערבים, את היכולת הטבעית להיקסם מהנוף שסביבנו, וכתוצאה מכך נעלמה האידיאה של הטבע הבלתי מושג, זה שבו מכונן 'הסדר הטבעי', שאותו מנסה האמן הרומנטי ללכוד במכחולו. אמנים פלסטינים מציירים נוף ילדות נשכח ועזוב, ואמנים יהודים מפרקים את הנוף המיתולוגי מתוך תחושת אשמה ומציעים גרסאות נוף מדומיין ואפוקליפטי. האם ניתן להתבונן בנוף המקומי באופן לא קדוש? האם ייתכן שאנו חווים כעת חזרה מהוססת אל גישה פוזיטיבית כלפי הנוף? בתערוכה זו מציעה ניר נוף לא קדוש במובן הרחב של הביטוי. הנוף המוכר, הביתי, כמו גם הנוף האיקוני של ירושלים של זהב, אינם מועלים לדרגת קדושה ואינם הופכים 'עבודת אלילים' … הנוף של ניר מבקש להיות מרחב המאפשר תקווה".

שעות פתיחה: שני–שישי, 10:00–13:00, 16:00–19:00, שבת, 10:00–13:00. טל' 04-9961725, נייד 052-44267493.
לאתר של שולמית ניר



מאירה תדמור, "לקמוס"

קיר-אמנית, ספרייה עירונית מרכזית, כפר-סבא

נעילה: 29.1.19
שיח גלריה: רביעי, 16.1.19, בשעה 20:00

מאירה תדמור, אמנית רב-תחומית, מציגה קיר-אמנית של עבודות קולאז' עשויות מדפי ספרים משומשים ומגזינים בטכניקה מעורבת. על רקע השתנות מתמדת, צמיחה, התכלות ואי-ודאות, מבקשת האמנית להשתהות, להתבונן פנימה ולספר את הלך הרוח המתרחש בתת-ההכרה. הספרים נענים למצב רוחה המשתנה. עוצמתם כעוצמת הנפש, הנמדדת ביכולתה להכיל ולשאת את הבלתי ניתן לתפיסה. התהליך מחייב ניתוק דימויים מהקשרם המקורי, לעתים תוך ויתור על יופיים ושלמותם. הרכבתם מחדש קשורה בהימשכות לחיבורים בלתי הגיוניים.

הכניסה חופשית. פתוח בשעות הפתיחה של הספרייה.

רח' ירושלים 33, כפר-סבא, טל' 09-7640839.



Doing Right By You  – השקה

השקה לספר האמנ.ית מאת יעל מאירי

עורכת: שירז גרינבאום
קונספט גרפי ועיצוב: סטודיו ג2
מאמר: סיון רג'ואן שטאנג

הספר, הכולל כ-180 תצלומים שצולמו לאורך תשע שנים, מהרהר אודות מערכות יחסים ויחסי כוח בין האמנ.ית והדמויות המככבות בצילומים: אם, בת זוג וחבר קרוב. בהשראת פרקטיקות מחקר פמיניסטיות, מתנהל דיון על התפקיד שעבודות הצילום מייעדות לדמויות המצולמות, תוך רצון לראות מעבר לנראותן הפיזית.
הספר מתפרסם בתמיכת מפעל הפיס, Asylum Arts, ובזכות א.נשים רבים שתמכו בפרויקט באמצעות הדסטארט.

לאוונט בפייסבוק



"בין חלום האמן לחלום האספן"

יום רביעי, 23 בינואר בשעה 19:00

בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים

במסגרת התערוכה "מיטת האספן" יתקיים רב-שיח בו אמנים, אספנים ותאורטיקנים ידונו בהיבטים שונים של אמנות ואספנות. בין הדוברים: דלית מתתיהו, אוצרת אמנות ישראלית במוזיאון תל אביב לאמנות; נעמי גבעון, בעלת גלריה גבעון; מבקר האמנות וההיסטוריון גדעון אפרת והאמן יאיר ברק.

לאוונט בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *