רב ערב 15.01.19

תזה בבית אבי חי | נילי ילון, ״גוף ללא סוף״ | מאירה תדמור, "לקמוס" | שולמית ניר, "מראות" | "מיטת האספן" | "החור" בביצוע להקת מחול בת-שבע – הגרלת כרטיסים לקוראי ערב רב!

תזה

רעיונות נבחרים מעולם האקדמיה בבית אבי חי

ערב מרתק של הרצאות קצרות מפי חוקרים צעירים ומבטיחים במדעי היהדות ולימודי ישראל

חמישי | 31.1 | כה בשבט | 20:30

שש הרצאות, ששה חוקרים, תשע דקות כל אחד

  • מה הקשר בין זרעים ארכיאולוגים בנגב להתמוטטות הביזנטים?
  • על מה בוכים (ולא בוכים) בספרות חז"ל
  • אשת חיל או וונדר וומן? על חינוך לפמיניזם דתי
  • נשים ותפיסת הנשיות בחסידות סלונים
  • סיפורם של העבדים היהודים בעת העתיקה
  • "משומדים" – בוגדים מקוללים או יהודים בכל מחיר?

מוזיקה: אדם בן עזרא
מנחה: נחום אבניאל

לפרטים נוספים וכרטיסים, באתר בית אבי חי



נילי ילון, ״גוף ללא סוף״

אוצרת: ענת מנדיל

בית גבריאל בכנרת
20 ינואר – 17 פברואר

שיח גלריה:

22.1  10-13.00

26.1 15.00-18.00

2.2. 15.00-18.00

8.2 12.00-15.00

16.2 15.00-18.00

התערוכה ״גוף ללא סוף״ של נילי ילון מבוססת על שני פרקים: ״היווצרות״ ו״בין-הזמנים״. הפרק הראשון של התערוכה מתאר גופים מופשטים הנמצאים בתהליך של התגבשות או התפרקות. בתהליך דינאמי זה, נחשפים צבירים מלאי מתח, הנוצרים מהמגע בין המצע לחומר המתגבש עליו. צורתם ואפיונים של הגופים והסטרוקטורות יכולים להתפרש כדימויים של רקמות, תוואי עורקים, דם המחזור או פעולת הנשימה.

הפרק השני של התערוכה, המכונה ״בין הזמנים״, מתאר דיאלוג בין יצירות עכשוויות של האמנית ובין עבודות מתקופת היותה סטודנטית במדרשה לאמנות. הדימוי המרכזי בעבודות הללו הוא מכל ענק המזכיר בצורתו אמפורה (כלי אחסון), אשר מתפקד בציורים כמטאפורה למצבי תודעה מרובי רבדים. שעתוק הכלי מייצר סדרתיות המקפלת בתוכה מאגר של זיכרונות קדומים. בין השאר, הוא מהדהד צלמיות של האלות הקדומות, ודימויים המתקשרים לפריון והיריון.



מאירה תדמור, "לקמוס"

קיר-אמנית, ספרייה עירונית מרכזית, כפר-סבא

נעילה: 29.1.19
שיח גלריה: רביעי, 16.1.19, בשעה 20:00

מאירה תדמור, אמנית רב-תחומית, מציגה קיר-אמנית של עבודות קולאז' עשויות מדפי ספרים משומשים ומגזינים בטכניקה מעורבת. על רקע השתנות מתמדת, צמיחה, התכלות ואי-ודאות, מבקשת האמנית להשתהות, להתבונן פנימה ולספר את הלך הרוח המתרחש בתת-ההכרה. הספרים נענים למצב רוחה המשתנה. עוצמתם כעוצמת הנפש, הנמדדת ביכולתה להכיל ולשאת את הבלתי ניתן לתפיסה. התהליך מחייב ניתוק דימויים מהקשרם המקורי, לעתים תוך ויתור על יופיים ושלמותם. הרכבתם מחדש קשורה בהימשכות לחיבורים בלתי הגיוניים.

הכניסה חופשית. פתוח בשעות הפתיחה של הספרייה.

רח' ירושלים 33, כפר-סבא, טל' 09-7640839.



שולמית ניר, "מראות"

גלריה אבדאע בכפר יסיף

אוצר: איליא בעיני
שיח גלריה: שבת, 26.1.19, בשעה 16:00
נעילה: שלישי, 12.2.19

בתערוכה יוצגו רישומי פחם וציורי שמן – דיוקנאות, טבע דומם ונופים.

מתוך "מחשבות על ציורי הנוף בתערוכתה של שולמית ניר, 'מראות'", מאת ד"ר שחר מרנין-דיסטלפלד: "נראה כי הקונפליקט היהודי-פלסטיני השחית בקרב כולנו, יהודים וערבים, את היכולת הטבעית להיקסם מהנוף שסביבנו, וכתוצאה מכך נעלמה האידיאה של הטבע הבלתי מושג, זה שבו מכונן 'הסדר הטבעי', שאותו מנסה האמן הרומנטי ללכוד במכחולו. אמנים פלסטינים מציירים נוף ילדות נשכח ועזוב, ואמנים יהודים מפרקים את הנוף המיתולוגי מתוך תחושת אשמה ומציעים גרסאות נוף מדומיין ואפוקליפטי. האם ניתן להתבונן בנוף המקומי באופן לא קדוש? האם ייתכן שאנו חווים כעת חזרה מהוססת אל גישה פוזיטיבית כלפי הנוף? בתערוכה זו מציעה ניר נוף לא קדוש במובן הרחב של הביטוי. הנוף המוכר, הביתי, כמו גם הנוף האיקוני של ירושלים של זהב, אינם מועלים לדרגת קדושה ואינם הופכים 'עבודת אלילים' …הנוף של ניר מבקש להיות מרחב המאפשר תקווה".

שעות פתיחה: שני–שישי, 10:00–13:00, 16:00–19:00, שבת, 10:00–13:00. טל' 04-9961725, נייד 052-44267493.
לאתר של שולמית ניר



"מיטת האספן" תערוכה ורב-שיח

אוצרת: חנה בן-חיים יולזרי

פתיחה: יום רביעי, 16/1/10 בשעה 19:30 | נעילה: 8.2.19
בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים
הכניסה חופשית

התערוכה "מיטת האספן" אצורה כמיצב המהדהד את חווית המפגש עם אוסף האמנות אשר סובב ומקיף את מיטתו של איש האמנות, האספן והגלריסט עודד שתיל. התערוכה עוקבת אחר תחנות במסען של היצירות: מן הסטודיו אל חדר השינה, בו הן מתערבבות בחלומותיהם של הישנים בו. משם נודדות היצירות אל המרחב הציבורי – גלריית ״בית הנסן״. עיקר האוסף מורכב מיצירות ישראליות עכשוויות. בין האמנים המוצגים ניתן למצוא את מיכל שמיר, משה גרשוני, פאריד אבו-שאקרה, אורי קצנשטיין, יאיר ברק, שי יחזקאלי, אסי משולם ועוד רבים אחרים.

האספן והפסיכואנליטיקאי זיגמונד פרויד, יצר קשר בין חפצי אמנות, ארכאולוגיה, צילומים ביוגרפיים וחדר הטיפולים. ספת הטיפולים הייתה מוקפת בפסלים, ציורים ותבליטים מתרבויות ותקופות שונות. אוספו הפרטי של פרויד הפך לחלק מעולמם של מטופליו. בחירתו של עודד שתיל לעטוף את מיטת השינה ביצירות אמנות, ממקמת אותן בטריטוריה של עונג ומחברת אותן עם איווי שתנועתו מחוסר אל חוסר ולעולם איננו יכול להתממש. עודד שתיל מספר כי היצירות התלויות בחדר השינה, עוטפות וסובבות את מיטתו, מאבדות בעבורו את נראותן בחיי היומיום. הן הופכות ל"רעש לבן", מטפורה למיסוך והדחקה מהמודע היומיומי.

בתערוכה משולבים: האוסף המשוחזר התלוי בחדר השינה; עבודות הסאונד "ארכיון מיטה" (חנה בן-חיים יולזרי) המתייחסת לממד הארכיוני של האוסף; עבודת הווידאו "מימוסה ביישנית" (חנה בן-חיים יולזרי), המציגה מבט רפלקטיבי ומהורהר על האוסף.

במהלך התערוכה יתקיים רב-שיח: "בין חלום האמן לחלום האספן". אמנים, אספנים ותאורטיקנים ידונו בהיבטים שונים של אמנות ואספנות.

בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים, שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-18:00, ו' 10:00-14:00

פרטים נוספים באתר בית הנסן>> https://bit.ly/2PTvXfp

אליסף קובנר, נובמבר 4, טכניקה מעורבת, באדיבות אוסף עודד שתיל



"החור" – מאת אוהד נהרין, בביצוע להקת מחול בת-שבע

מופעים ראשונים לעונת 2018-2019 של "החור", מהיצירות האהובות ביותר שיצר אוהד נהרין ללהקת מחול בת-שבע. במהלך המופע, נמצא הקהל סביב ההתרחשות, מלפניה ואף מתחתיה. זוהי הזדמנות אחרונה לראות את הלהקה לפני יציאתה לסיבוב הופעות ממושך ברחבי העולם.

מועדי המופעים: 20-22 בינואר, 24 ו-26 בינואר, 25 בינואר, 29-31 בינואר. המופעים יתקיימו באולם "ורדה" במרכז סוזן דלל, נוה צדק, תל אביב.

זוג כרטיסים למופע של ה-29 בינואר בשעה 21:00 יוגרלו בין קוראי ערב רב שישלחו מייל! (נא לציין שם מלא ומספר טלפון)

צילום: גדי דגון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *